Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

[OGÓLNY] Gry i obsługa sprzętowej teselacji / Parallax occlusion mapping


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 pentaggon

pentaggon
  • Dyskutant

  • 183 postów
  • Miejscowość:Łódź

Napisano 22 czerwiec 2013 - 20:09

Celem utworzenia tego tematu jest zgromadzenie w jednym miejscu informacji o tytułach gier obsługujących technologię Parallax Occlusion Mapping oraz / lub sprzętową teselację.  Jeśli do danego tytułu powstały mody wprowadzające obsługę tych technologii to również można podać ich nazwy w nawiasie.

 

POM:

  • Crysis
  • Crysis Warhead
  • Crysis 2 (patch)
  • Crysis 3
  • Metro 2033
  • Metro Last Light
  • Serious Sam 3
  • Doom 3 (mod)
  • Half Life 2 (mod)
  • Stalker Shadow of Chernobyl (mod)
  • Stalker Clear Sky (mod)
  • Stalker Call of Pripyat

Teselacja:

 

  • Alien vs Predator 2010
  • Batman Arkham City
  • Blacklight Retribution
  • Colin McRae DIRT 2
  • DIRT 3
  • DIRT Showdown
  • Crysis 2 (patch)
  • Crysis 3
  • Deus Ex Human Revolution
  • Far Cry 3
  • Hitman Absolution
  • Max Payne 3
  • Metro 2033
  • Metro Last Light
  • Oil Rush
  • Stalker Call of Pripyat

Temat będzie wkrótce aktualizowany, każdy może też dopisywać brakujące tytuły gier.

 

Edit

Zmieniłem nazwę tematu bo wali po oczach 

raf.


  • 2

AMD Phenom II X4 955 3.2 GHZ ● Asrock M3A770DE ● Gigabyte GeForce GTX 660 3GB WindForce 2X ● HDD Seagate 1 TB ● 12GB (2x4 GB + 2x2GB) DDR3 Goodram 1333 MHZ● nagrywarka LG ● zasilacz OCZ ModXStream Pro 700W ● obudowa SilentiumPC Brutus M23 Pure Black<p>maksymalna wydajność tego zestawu po overclockingu na standardowym chłodzeniu to wyniki w 3DMark11 Extreme w granicach ~ 2500 punktów.


#2 kastefan4

kastefan4
  • Zapalony Gamer ;)

  • 892 postów
  • Miejscowość:PtB

Napisano 22 czerwiec 2013 - 20:54

Borderlands'y bodajże miały :P
  • 0

CPU: i5 3570K // MoBo: Gigabyte H77M-D3H // RAM: Kingston HyperX 4x2GB 1600MHz DDR3 // GPU: Gigabyte HD 7870 WF3 // HDD: 500GB WD + 1TB WD Green // PSU: Fractal Design Newton R3 1000W // CASE: SPC Regnum L50 PB // MYSZ: Razer DeathAdder 2013 // KLAWA: Saitek Cyborg V7 // Monitor: Samsung UE32D5500 32"


#3 Synergia

Synergia
  • Lodołamacz

  • 4770 postów

Napisano 22 czerwiec 2013 - 23:01

c2 ma poma po patchu ale zeby c1 go mial to nei zaobserwowałem....

Podobnie odnosnie c3.  Jesli ma to w bardzo mało widoczny sposób.


  • 0

#4 manfred86

manfred86
  • Zapaleniec

  • 1009 postów
  • Miejscowość:Knurów
  • 3DMark 06:26970

Napisano 22 czerwiec 2013 - 23:11

Tomb Raider 2013 na pewno ma teselację (przez AMD dumnie nazywaną TressFX)


  • 0

[i5-3570k+fortis HE1225+akasa Viper][AsRock Z77 Extreme4][8GB DDR3 G.SKILL Ares 1600MHz][PLEXTOR 128m5s][WDC BLUE 1TB][GTX660 DCu2 ASUS][OCZ ZT550][GLADIUS M40]   

LoL Player | SGM2 User

"Z Mundo jako supportem jest jak z babą poza kuchnią - można ale po co?"

Pomóż mi uzbierać na wakacje :D http://www.ermail.pl...emljJa2VJm7TAmV


#5 randallandhopkirk

randallandhopkirk
  • Entuzjasta

  • 579 postów

Napisano 23 czerwiec 2013 - 11:11

Lost Planet 2 jeszcze obsługuje, co do NFS Most Wanted (2012) nie jestem pewnien, ale być może też.


Użytkownik randallandhopkirk edytował ten post 23 czerwiec 2013 - 11:11

  • 0

#6 DANNY__79

DANNY__79

Napisano 23 czerwiec 2013 - 11:15

Tomb Raider 2013 na pewno ma teselację (przez AMD dumnie nazywaną TressFX)

 

To, że ma - zgoda, ale dałeś do pieca w tej wypowiedzi, że hej :wariat:


  • 0

#7 manfred86

manfred86
  • Zapaleniec

  • 1009 postów
  • Miejscowość:Knurów
  • 3DMark 06:26970

Napisano 23 czerwiec 2013 - 11:27

@up nie bardzo rozumiem


  • 0

[i5-3570k+fortis HE1225+akasa Viper][AsRock Z77 Extreme4][8GB DDR3 G.SKILL Ares 1600MHz][PLEXTOR 128m5s][WDC BLUE 1TB][GTX660 DCu2 ASUS][OCZ ZT550][GLADIUS M40]   

LoL Player | SGM2 User

"Z Mundo jako supportem jest jak z babą poza kuchnią - można ale po co?"

Pomóż mi uzbierać na wakacje :D http://www.ermail.pl...emljJa2VJm7TAmV


#8 DANNY__79

DANNY__79

Napisano 23 czerwiec 2013 - 11:31

Śpieszę z wytłumaczeniem - do zgłębienia szczegółów odsyłam do sieci.

 

TressFX to tech działająca na tzw Computing i służy do generowania realnego zachowania się (w tym przypadku) włosów. Jest to fizyka, a nie tesselacja.


  • 0

#9 manfred86

manfred86
  • Zapaleniec

  • 1009 postów
  • Miejscowość:Knurów
  • 3DMark 06:26970

Napisano 23 czerwiec 2013 - 11:47

nie zmienia to faktu, że to twór AMD (przynajmniej AMD się tak podnieca na każdym kroku TressFX i tym, że Lary włosy dzięki tressFX wyglądają jak prawdziwe).

 

Nie rozumiem tylko skąd te wojny między fanami zielonych i czerwonych skoro na GTXach Lary włosy też wyglądają jak prawdziwe ;)

 

Ale mam wrażenie, że muszę jeszcze sporo doczytać w tej kwestii :P


  • 0

[i5-3570k+fortis HE1225+akasa Viper][AsRock Z77 Extreme4][8GB DDR3 G.SKILL Ares 1600MHz][PLEXTOR 128m5s][WDC BLUE 1TB][GTX660 DCu2 ASUS][OCZ ZT550][GLADIUS M40]   

LoL Player | SGM2 User

"Z Mundo jako supportem jest jak z babą poza kuchnią - można ale po co?"

Pomóż mi uzbierać na wakacje :D http://www.ermail.pl...emljJa2VJm7TAmV


#10 pentaggon

pentaggon
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 183 postów
  • Miejscowość:Łódź

Napisano 24 czerwiec 2013 - 19:18

c2 ma poma po patchu ale zeby c1 go mial to nei zaobserwowałem....

Podobnie odnosnie c3.  Jesli ma to w bardzo mało widoczny sposób.

 

W Crysis 1 oraz Crysis Warhead bardzo łatwo zaobserwować efekty POM.

Wystarczy w konsoli gry (wiersz poleceń uruchamiamy naciskając klawisz tyldy ~) wpisać najpierw komendę:

 

con_restricted=0

 

która odblokowuje możliwość zaawansowanej modyfikacji różnych ustawień, a potem można porównywać jakość obrazu, włączając lub wyłączając Parallax Occlusion Mapping:

 

r_usepom=1  (włączenie, wartość domyślna dla ustawień Very High);

r_usepom=0  (wyłączenie).



POM:

 

  • Wiedźmin 2
  • Risen 2
  • The Elder Scrolls V Skyrim (mod)
  • Far Cry 3

Użytkownik pentaggon edytował ten post 24 czerwiec 2013 - 19:18

  • 0

AMD Phenom II X4 955 3.2 GHZ ● Asrock M3A770DE ● Gigabyte GeForce GTX 660 3GB WindForce 2X ● HDD Seagate 1 TB ● 12GB (2x4 GB + 2x2GB) DDR3 Goodram 1333 MHZ● nagrywarka LG ● zasilacz OCZ ModXStream Pro 700W ● obudowa SilentiumPC Brutus M23 Pure Black<p>maksymalna wydajność tego zestawu po overclockingu na standardowym chłodzeniu to wyniki w 3DMark11 Extreme w granicach ~ 2500 punktów.


#11 randallandhopkirk

randallandhopkirk
  • Entuzjasta

  • 579 postów

Napisano 24 czerwiec 2013 - 20:56

POM obsługuje też Time Shift.


  • 0

#12 Xarix

Xarix
  • Master

  • 5160 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 27 czerwiec 2013 - 14:46

Ogólnie , żeby pooglądać na spokojnie Crysisa polecam wyłączyć stuczną inteligencję : sys_AI O . POM w tej grze znajduje się miedzy innymi na teksturze z kamyczkami .

 

Dobrze , że napisałeś w 1 poście określenie sprzętowej teselacji ;)


Użytkownik R-Koniu edytował ten post 27 czerwiec 2013 - 14:52

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych