Skocz do zawartości

[OGÓLNY] Gry i obsługa sprzętowej teselacji / Parallax occlusion mapping


Recommended Posts

Celem utworzenia tego tematu jest zgromadzenie w jednym miejscu informacji o tytułach gier obsługujących technologię Parallax Occlusion Mapping oraz / lub sprzętową teselację.  Jeśli do danego tytułu powstały mody wprowadzające obsługę tych technologii to również można podać ich nazwy w nawiasie.

 

POM:

  • Crysis
  • Crysis Warhead
  • Crysis 2 (patch)
  • Crysis 3
  • Metro 2033
  • Metro Last Light
  • Serious Sam 3
  • Doom 3 (mod)
  • Half Life 2 (mod)
  • Stalker Shadow of Chernobyl (mod)
  • Stalker Clear Sky (mod)
  • Stalker Call of Pripyat

Teselacja:

 

  • Alien vs Predator 2010
  • Batman Arkham City
  • Blacklight Retribution
  • Colin McRae DIRT 2
  • DIRT 3
  • DIRT Showdown
  • Crysis 2 (patch)
  • Crysis 3
  • Deus Ex Human Revolution
  • Far Cry 3
  • Hitman Absolution
  • Max Payne 3
  • Metro 2033
  • Metro Last Light
  • Oil Rush
  • Stalker Call of Pripyat

Temat będzie wkrótce aktualizowany, każdy może też dopisywać brakujące tytuły gier.

 

Edit

Zmieniłem nazwę tematu bo wali po oczach 

raf.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites
Gość DANNY__79

Śpieszę z wytłumaczeniem - do zgłębienia szczegółów odsyłam do sieci.

 

TressFX to tech działająca na tzw Computing i służy do generowania realnego zachowania się (w tym przypadku) włosów. Jest to fizyka, a nie tesselacja.

Link to post
Share on other sites

nie zmienia to faktu, że to twór AMD (przynajmniej AMD się tak podnieca na każdym kroku TressFX i tym, że Lary włosy dzięki tressFX wyglądają jak prawdziwe).

 

Nie rozumiem tylko skąd te wojny między fanami zielonych i czerwonych skoro na GTXach Lary włosy też wyglądają jak prawdziwe ;)

 

Ale mam wrażenie, że muszę jeszcze sporo doczytać w tej kwestii :P

Link to post
Share on other sites

c2 ma poma po patchu ale zeby c1 go mial to nei zaobserwowałem....

Podobnie odnosnie c3.  Jesli ma to w bardzo mało widoczny sposób.

 

W Crysis 1 oraz Crysis Warhead bardzo łatwo zaobserwować efekty POM.

Wystarczy w konsoli gry (wiersz poleceń uruchamiamy naciskając klawisz tyldy ~) wpisać najpierw komendę:

 

con_restricted=0

 

która odblokowuje możliwość zaawansowanej modyfikacji różnych ustawień, a potem można porównywać jakość obrazu, włączając lub wyłączając Parallax Occlusion Mapping:

 

r_usepom=1  (włączenie, wartość domyślna dla ustawień Very High);

r_usepom=0  (wyłączenie).

 

POM:

 

  • Wiedźmin 2
  • Risen 2
  • The Elder Scrolls V Skyrim (mod)
  • Far Cry 3
Edytowane przez pentaggon
Link to post
Share on other sites

Ogólnie , żeby pooglądać na spokojnie Crysisa polecam wyłączyć stuczną inteligencję : sys_AI O . POM w tej grze znajduje się miedzy innymi na teksturze z kamyczkami .

 

Dobrze , że napisałeś w 1 poście określenie sprzętowej teselacji ;)

Edytowane przez R-Koniu
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...