Skocz do zawartości

GTX 660Ti + i5 750 da radę?


Recommended Posts

 

 

na granicy płynności ok 25 klatek/s

Długo myślałem, że 25fps to już gra jest płynna (24fps mają przecież filmy) dopóki nie kupiłem sobie porządnego TV bez smużenia i nie zobaczyłem testów porównujących ilości klatek. Do aż 60fps widziałem różnice w płynności. Żebym był zadowolony i mówił o płynności musi być średnio 50fps bez większych chwilowych spadków niż 40fps. Nie na każdej grze oczywiście to widać, ale w tych dynamicznych naprawdę tyle jest potrzebne. Każdy zapalony gracz na pewno to potwierdzi, a nawet powie, że płynność jest od 60fps. Niektórzy nawet powiedzą Ci, że 60fps to mało, dlatego kupują monitory 120Hz żeby widzieć jeszcze więcej klatek niż 60fps.

 

 

Niestety za rok bez 4 rdzeniowca pozostanie gra w minimalnych detalach i nie zmieni tego nawet GTX 780 w połączeniu z dwurdzeniowym procesorem 10GHz.

Dwa rdzenie po 10GHz wykonały by bez problemu obliczenia przeznaczone dla 4 rdzeni i jeszcze by się nudziły. Trudno przekroczyć granice 5GHz, więc dlatego jest więcej rdzeni i programy, gry piszę się pod więcej rdzeni, ale nie oznacza to, że jak coś wymaga 4 rdzeni, to procesor dwurdzeniowy tego nie będzie potrafił obliczyć.

Link to post
Share on other sites

Tylko 3DMark , żadnej gry . ;)

Aleś uparty :P

To zadam Tobie takie pytanie -  Jeżeli sądzisz, że procesor ogranicza grafikę, to pokaż mi jakiś test/artykuł, w którym będzie jasno i wyraźnie napisane:  Jaki udział FPS'ów (w dowolnej grze) ma CPU, a jaki GPU?

Link to post
Share on other sites

Długo myślałem, że 25fps to już gra jest płynna (24fps mają przecież filmy) dopóki nie kupiłem sobie porządnego TV bez smużenia i nie zobaczyłem testów porównujących ilości klatek. Do aż 60fps widziałem różnice w płynności.  

Smużenie a ilość klatek, to są dwa różne zjawiska drogi kolego. Za smużenie odpowiada czas reakcji matrycy czy też panela plazmowego (oczywiście plazma lepsza) - natomiast większa ilość klatek, to nic innego jak większa płynność ruchu.

P.S. - nie istnieją telewizory bez smużenia. Najmniejsze smużenie mają CRT :menda:

 

Różnicę w płynności można zobaczyć nawet powyżej tych 60 klatek i tutaj z Tobą zgadzam się w 100%, że płynna gra zaczyna się od 60 fps'ów w górę. :) 

Link to post
Share on other sites

Smużenie a ilość klatek, to są dwa różne zjawiska drogi kolego. Za smużenie odpowiada czas reakcji matrycy czy też panela plazmowego (oczywiście plazma lepsza) - natomiast większa ilość klatek, to nic innego jak większa płynność ruchu.

P.S. - nie istnieją telewizory bez smużenia. Najmniejsze smużenie mają CRT :menda:

 

Różnicę w płynności można zobaczyć nawet powyżej tych 60 klatek i tutaj z Tobą zgadzam się w 100%, że płynna gra zaczyna się od 60 fps'ów w górę. :) 

hmmm oko ludzki odbiera 25 fps  jako płynny ruch, jeżeli widzicie więcej niż 25 to gratuluje wzroku. Tym nie mniej lepiej mieć 60fps.

Panowie mylicie pojęcia, (co nie którzy) liczba renderowanych klatek przez GPU to jedna sprawa, a ich wyświetlanie przez monitor to druga sprawa, zapraszam do lektury.

 

AndreoKomp

 

 

Dwa rdzenie po 10GHz wykonały by bez problemu obliczenia przeznaczone dla 4 rdzeni i jeszcze by się nudziły. Trudno przekroczyć granice 5GHz, więc dlatego jest więcej rdzeni i programy, gry piszę się pod więcej rdzeni, ale nie oznacza to, że jak coś wymaga 4 rdzeni, to procesor dwurdzeniowy tego nie będzie potrafił obliczyć.

 

No cóż to moje spostrzeżenie, taka dygresja w formie żartu, dziękuję za wnikliwe rozpatrzenie, z tym, że jeżeli program zoptymalizowany jest dla 4 rdzeni, a my mamy dwa to niestety obawiam się, że jest problem, pewnie na to samo by wyszło, tym nie mniej chciałem zauważyć tendencję, która właśnie się pojawiła i która dąży do optymalizacji gier dla 4 rdzeni, ale to dla zakładającego post nie ma znaczenia, ponieważ jest on już szczęśliwym posiadaczem 4 rdzeni. Też wybrał bym na jego miejscu nowsze GPU, procesor jeszcze mu posłuży.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

Smużenie a ilość klatek, to są dwa różne zjawiska drogi kolego. Za smużenie odpowiada czas reakcji matrycy czy też panela plazmowego (oczywiście plazma lepsza) - natomiast większa ilość klatek, to nic innego jak większa płynność ruchu. P.S. - nie istnieją telewizory bez smużenia. Najmniejsze smużenie mają CRT :menda:

Zgadza się, ale jak monitor lub TV ma czas reakcji 25ms to tak rozmywa się obraz, że nie widzisz czy obraz jest płynny, czy nie przy 25fps. Już istnieją OLED. CRT mają smużenie i wcale nie takie małe. Mam w domu jeden z ostatnich monitorów CRT jakie wychodziły. Od samsunga, jego jeden z lepszych modeli. Testując ekrany LCD które posiadałem, przetestowałem również CRT programem Pixel Persistence Analyzer. Byłem bardzo zaskoczony.

Link to post
Share on other sites

Gry to nie tv, dla każdego gracza optimum to stałe płynne 60fps, ci co mówią, że im 30 wystarcza widać, że nie widzieli nigdy więcej.. to nierealne grać płynnie przy 30fps lub mniej. 30fps to wyznacznik płynności minimalny.

Ja musze mieć fps pomiędzy 40-50 stały by czerpać przyjemność z gry. Co to za gra przy pokazie slajdów.

Edytowane przez carroarmato
Link to post
Share on other sites

hmmm oko ludzki odbiera 25 fps  jako płynny ruch, jeżeli widzicie więcej niż 25 to gratuluje wzroku. Tym nie mniej lepiej mieć 60fps.

Dziękuję za gratulacje - dodam, iż widzę nawet więcej jak 60fps :) .........może ja jakieś zwierze jestem..? :rotfl:

 

 

 ci co mówią, że im 30 wystarcza widać, że nie widzieli nigdy więcej..

Też tak myślę - bo np. między 30 a 60fps, jest bardzo duża różnica. 

 

 

Gdzie napisałem , że tak sądzę ?

Podałem tylko link do artykułu ( z testami w grach ) , który nieco naświetla temat , że właśnie nie ogranicza  , i tyle .

oj tam oj tam, nie strzelaj focha - podałeś linka z artykułem gdzie jest napisane, że właśnie ogranicza :>

 

...ale  trzeba Ci przyznać, żeś sympatyczny jest :) 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Panowie i Panie, jak ktoś nie zrozumiał tego co pisałem wyżej o zależności CPU i GPU to ten artykuł (podany w sumie już wyżej) jest świetny, a bardzo dobrze to zjawisko obrazuje ostatnia zakładka artykułu:

http://pclab.pl/art52167-5.html

 

Pytanie które zadał autor tematu jest bez odpowiedzi, kiedy nie zostaną podane gry w jakie będzie chciał grać na takiej konfiguracji.

 

Edit:

Metro 2033 jest świetnym przykładem. Do tej gry potrzebujemy najmocniejszej karty na rynku np. GTX780, a procesor wystarczy dwurdzeniowy Intel Pentium G2120.

Edytowane przez AndreoKomp
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

A więc gierki w jakie chciałbym zapykać: AC 3, BF 3, Far Cry 3, Max Payne 3, Wiedźmin 2, Darksiders 2, Metro LL itp. Tak więc typowe gierki. Detale wysokie w zupełności wystarczą (może jakieś niewielkie wygładzanie, ale tylko jeżeli da radę), a rozdzielczość to FullHD. Czy będzie z tym jakiś problem?

Link to post
Share on other sites

carroarmato - wielkie dzięki za odpowiedź, jestem spokojniejszy.

 

Mam jeszcze pytanie odnośnie OC. Wczoraj pytałem się użytkownika Sony156 odnośnie OC mojego proca, ale niestety nie otrzymałem odp. Chodzi o napięcie procesora. Mam 3,4GHz i napięcie ustawione 1,25v i kiedy puszczam go w OCCT napięcie spada do 1,20v i trzyma sztywno przez cały test? Po zakończniu wraca do wartości ustawionej przeze mnie w biosie czyli 1,25v? To znaczy, że mogę zmniejszyć napięcie czy coś jest nie tak?

Link to post
Share on other sites

Ja mam u siebie teraz v.core 1,28 na sztywno- podbija w obciżeniu do 1,3max, vtt 1,150, prawie na auto, bo lekko podniesione. 100% stabilne oczywiście, by podnieść na 3,8ghz daje v.core 1,3v około-1,32max. Inne napięcia standardowo, nie musze podnosić. Ale ja mam płytę msi gdzie napięcia trochę inaczej hulają.. 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Trochę dziwne u Ciebie napięcia idą w górę pod obciążeniem a u mnie podczas testu lecą w dół. No nic jak zakupię grafe to się trochę pobawie w te "klocki". Dzięki za szybką odp.

 

Ustaw load line calibration np. na high. Będziesz mógł wtedy wyeliminować v dropa i obniżyć trochę napięcie. Napięcie nie powinno spadać pod obciążeniem, od tego jest llc.

Link to post
Share on other sites

Nie chce zaśmiecać forum kolejnym tematem dlatego napisze w tym już przeze mnie założonym.

 

Wcześniej miałem zamiar kupić GTX 660Ti, ale sytuacja uległa zmianie. Jestem w stanie dołożyć i kupić GTX 770.

Czy jest sens kłaść taką kartę do mojego konfigu? Sprzęt podany w 1 poście.

 

 

dominator-gt - dzięki za info przy odrobinie czasu sprawdze.

Link to post
Share on other sites

....tylko wiesz, Twój procesor może ją ograniczyć ;)

to jest sarkazm - na samym końcu puściłem oczko z uśmiechem :)

 

W/g mnie, dokonałeś bardzo dobrego wyboru decydując się na GTX 770 - bankowo będziesz zadowolony.

 

 

Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...