Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Praca grafika - jak to wyglada

grafik grafika studia edycja video programy graficzne programowanie

Najlepsza odpowiedź Rexlu, 04 czerwiec 2013 - 01:40

Moderator Alert - Znaleziony przypadek "samofapu"

Przejdź do postu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 horven

horven
  • Nowicjusz

  • 10 postów

Napisano 01 czerwiec 2013 - 15:10

Cześć, mam 17 lat i chodzę do liceum na profil językowy, jednak moimi głównymi zainteresowaniami są edycja graficzna oraz video. Jestem ciekaw czy po ukończeniu szkoły z tym profilem będę mógł podjąć studia graficzne.

Chciałbym też wiedzieć jak wyglądają same studia,,od środka", czego dokładnie się uczy i czy to dobry kierunek dla mnie.

 

 Z góry dzięki.


Użytkownik horven edytował ten post 01 czerwiec 2013 - 18:22

  • 0

#2 HajducekHajduk

HajducekHajduk
  • Cinderella Man

  • 420 postów
  • GG:YOLO
  • Miejscowość:Będzin
  • 3DMark 06:666

Napisano 01 czerwiec 2013 - 15:24

szybko poprawiaj te "studja" bo cię wyśmieją amigo :D


  • 2

CPU: Intel Core i5 3570k@4,5 GHz, 1.15V /// MOBO: MSI Z77A-GD55 /// COOLER CPU: Thermalright Macho B&W ///

RAM: Corsair Vengeance Low Profile 2x4GB 1333Mhz /// GPU: MSI GTX 660 SLI /// PSU: XFX Core 650W ///

HDD: Western Digital Caviar Blue 1TB 7200RPM /// CASE: SilentiumPC Gladius x80 Pure Black


#3 saddam

saddam
  • Software 3D | CAD | DCC WebGL

  • 1712 postów

Napisano 01 czerwiec 2013 - 17:29

W grafice jedyne co ma jakiś większy sens, to motion-graphics i 3d. Grafika webowa, dtp i photoshop jest komputerowym ekwiwalentem siedzenia na kasie w markecie i podobnie jest też opłacana. Proste rzeczy zawsze przyciągają tłumy i taka sytuacja prowadzi do degradacji zarówno jakości, jak i wysokości wynagrodzenia. Jeszcze jak ktos ma talent, konkretną specializację i wiele lat doświadczenia to jeszcze sobie jakoś w takiej sytuacji poradzi.


  • 4

#4 horven

horven
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 10 postów

Napisano 01 czerwiec 2013 - 18:24

szybko poprawiaj te "studja" bo cię wyśmieją amigo :D

mała pomyłka, po prostu niżej nacisnąłem klawisz i tyle.


  • 0

#5 BIGPUN

BIGPUN
  • won't back down

  • 2058 postów
  • 3DMark 06:37063

Napisano 02 czerwiec 2013 - 10:50

@saddam

"Grafika webowa, dtp i photoshop jest komputerowym ekwiwalentem siedzenia na kasie w markecie i podobnie jest też opłacana."

Większych bredni nie słyszałem.
  • 1

Mr. Nobody


#6 saddam

saddam
  • Software 3D | CAD | DCC WebGL

  • 1712 postów

Napisano 02 czerwiec 2013 - 11:43

Najwidocznie niewiele słyszałeś. Jak ktoś ma niewielkie wymagania i 20-25 lat, to mu wystarczy, ale w motion-graphics i 3d zarabia się 4-5 razy tyle. Pracowałem już w wielu studiach i PS + grafika webowa zawsze było na  końcu łańcucha pokarmowego, bo nie ma co się oszukiwać. To są technicznie proste rzeczy i narzędzia są bardzo łatwe do opanowania.

 

Najlepiej sobie poczytać ogłoszenia pracy. Większość to jakieś proste loga, cięcie szablonów albo robienie ulotek. Powodzenia w zarobieniu na kupno domu lub założenie rodziny z taką pracą. ;)
 

Jedyne co ma większy sens, to zaawansowany artwork, ale na tym polu trzeba już wykazać się sporym talentem.


  • 1

#7 BIGPUN

BIGPUN
  • won't back down

  • 2058 postów
  • 3DMark 06:37063

Napisano 02 czerwiec 2013 - 11:57

Czy Ty masz pojęcie z kim dyskutujesz o nieopłacalności grafiki 2D?

Ja mogę powiedzieć to samo o 3D. Marginalne wykorzystanie. Największa kasa leci na PS.
  • 1

Mr. Nobody


#8 saddam

saddam
  • Software 3D | CAD | DCC WebGL

  • 1712 postów

Napisano 02 czerwiec 2013 - 12:37

Czy Ty masz pojęcie z kim dyskutujesz o nieopłacalności grafiki 2D?

Ja mogę powiedzieć to samo o 3D. Marginalne wykorzystanie. Największa kasa leci na PS.

Jasne. :hahaha: Projektowanie CAD, CAM, DCC, gry, media, produkcja filmowa, VFX, to są bardzo marginalne zastosowania. Tym bardziej, że teraz 3Drt wchodzi również na rynek eCommerce i platformy webowe.

Nie wiem jak jest w Polsce, ale na zachodzie szeregowy asystent przy produkcji 3d zarabia średnio 2 razy tyle co stary wyjadacz, photoshopowiec z dekadą doświadczenia zawodowego. Animator 3d zgarnia już 4-5 razy więcej i to jest jedna z najwyżej opłacanych specializacji produkcyjnych w całym IT. Akurat na codzień obracam się w takich środowiskach i doskonale wiem jak to wygląda.

Odnośnie nieopłacalności napisałem tylko o podstawowych zadaniach, które najczęściej są tematem ofert pracy.

Zaawansowany artwork to inna bajka wiec nie ma co się bulwersować.


  • 1

#9 Arlekin

Arlekin
  • R-z-K

  • 372 postów

Napisano 02 czerwiec 2013 - 16:27

saddam ma rację, na każdym kroku widzimy wizualizację(biura nieruchomości, reklamy,bajki itp.)


Użytkownik rysiek-z-klanu edytował ten post 02 czerwiec 2013 - 16:28

  • 0

Moderatorze zanim dasz mi punkty napisz na PW lub napisz w moim poście co jest nie tak, a Ja to sprostuję 


#10 BIGPUN

BIGPUN
  • won't back down

  • 2058 postów
  • 3DMark 06:37063

Napisano 02 czerwiec 2013 - 16:50

Kto się bulwersuje? Proponuję szersze spojrzenie na świat i wystawienie nosa poza swój słoik.


W polsce to jest tak że 3D jest opracowane centralnie przez sieciówki. Których polskie oddziały nie umieją później tego materiału obrobić w PS.


To o czym piszesz to poprostu łatwa dostępność softu oraz złudna prostota prac. To powoduje wysyp tanich zleceń w sieci i masę pseudo grafików.

Prawda jest taka że jak zlecenie kupa to i z 3d nic nie będzie.
  • 0

Mr. Nobody


#11 worm

worm
  • π

  • 10474 postów

Napisano 02 czerwiec 2013 - 16:59

łatwa dostępność softu oraz złudna prostota prac. To powoduje wysyp tanich zleceń w sieci i masę pseudo grafików.

 

Szczera prawda. Ci "graficy" robią "loga" za 20zł , bo cóż to logo ? ot napis w Arial'u, odbiorców niestety wielu jest na podobnym poziomie i tak ten rynek jest zeszmacony.

Patrząc potem na ulicach na te kolorowe badziewia, aż zbiera się człowiekowi i przychodzi myśl że ktoś to przecież "klepnął".


  • 0

Moderator / Ekspert działów: Kącik retro komputerów / Pełne zestawienie Ekspertów


#12 saddam

saddam
  • Software 3D | CAD | DCC WebGL

  • 1712 postów

Napisano 02 czerwiec 2013 - 18:28

W sumie rzeczywistość jest taka, ze i jak i BIGPUN pojechalismy po bandzie mając na względzie tylko własne dziedziny. Prawda jest tak, że prawdziwy artysta, ekspert lub solidny rzemieślnik bez większego problemu odnajdą się w panujących realiach. Ze względu na to, że grafika 2d jest dużo prostsza technicznie, jest trudniej przebić się przez warstwę rynkowego shitu. Nauka projektowania 3d jest już dużo wyższym wyzwaniem i ze względu na ten fakt dokonuje się swoista selekcja naturalna i warstwa shitu, przez który trzeb przebrnąć, jest znikoma.


  • 1

#13 BIGPUN

BIGPUN
  • won't back down

  • 2058 postów
  • 3DMark 06:37063

Napisano 02 czerwiec 2013 - 18:29

@up racja.
  • 1

Mr. Nobody


#14 worm

worm
  • π

  • 10474 postów

Napisano 02 czerwiec 2013 - 18:41

@up również muszę przytaknąć.

Miejmy jednak nadzieję, że nasi klienci również będą "ewoluować" i patrzeć bardziej krytycznie na pseudo-projekty, jednocześnie odpowiednio nagradzając te dobre.


  • 0

Moderator / Ekspert działów: Kącik retro komputerów / Pełne zestawienie Ekspertów


#15 Arlekin

Arlekin
  • R-z-K

  • 372 postów

Napisano 02 czerwiec 2013 - 19:05

klienci szybko nie ewoluują gdyż wolą mieć tanie gówniane logo i kampanie reklamową, niż mieć profesjonalnie zrobioną kampanie reklamową z profesjonalnym logo  za większe pieniądze. To tak na prawdę jest złudne oszczędzanie, jaki klient pójdzie do firmy która dziaduje ?!, wiem że Ameryki nie odkryłem, ale chciałem się podzielić moim spostrzeżeniami  


  • 0

Moderatorze zanim dasz mi punkty napisz na PW lub napisz w moim poście co jest nie tak, a Ja to sprostuję 


#16 saddam

saddam
  • Software 3D | CAD | DCC WebGL

  • 1712 postów

Napisano 02 czerwiec 2013 - 19:33

Na to raczej bym nie liczył. Tandeta była zawsze i wszędzie, a obecnie ludzie starają się oszczędzać na czym tylko się da więc tendencje pozytywne nie są. Trzeba raczej przebić się do konkretnych środowisk, w których liczy się wysoka jakość pracy. Głównie mam tu na względzie branże luksusową i duże marki.

 

Warto stale pracować nad poziomem swojej pracy i mieć zawsze coś więcej do zaoferowania. Czasami bardzo duże okazje pojawiają się zupełnie nieoczekiwanie więc zawsze trzeba być gotowym. Nie ma też powodu by się onieśmielać dużymi wyzwaniami. Czasami miałem tak, że szedłem na rozmowę kwalifikacyjną z przekonaniem, że tylko marnuje swój czas, a okazywało się, że jednak byłem poza konkurencją, sztywna atmosfera rozpływała się w pierwszych minutach, a formalne spotkanie przekształcało się w zderzenie pasjonatów rozmawiających w języku niezrozumiałym dla nikogo innego. Po pierwszej prestiżowej pracy już do innych jest na skróty.


  • 1

#17 stelek

stelek
  • -=Zestawy komputerowe=-

  • 3319 postów
  • Miejscowość:PL

Napisano 03 czerwiec 2013 - 04:02

Praca, praca, praca i jeszcze raz praca. Do tego talent i umiejętność "sprzedania" siebie, plus fart ;) . Jak dla mnie studia zbyt wiele nie nauczą - więcej samemu można korzystając  z tutków, książek i innych źródeł wiedzy. Oczywiście trzeba to lubić i robić z pasją.

Odnośnie 2D vs 3D z mojego "kubka" patrząc :

- za 3D jest znacznie wyższe wynagrodzenie, ale projekty wymagają też większej pracy, często wiąże się to budowaniem grupy osób realizujących dany projekt. Sam koszt rendera jeżeli zależy na czasie to też dosyć pokaźne koszta, ale dobre zlecenie to dobry pieniądz, niestety rynek w PL to "kupa" pokrótce - na zachodzie co najmniej x3 większy pieniądz i więcej klientów.

Czas żeby "co nie co" opanować w 3D to około 5lat pracy - z tym że samo 3D to szeroki wachlarz specjalizacji i wciągu takich 5lat nie ma co liczyć na opanowanie wszystkiego

- 2D - wynagrodzenie zależenie od "rangi" klienta. Można trzaskać masówkę, gdzie liczy się czas (zazwyczaj na wczoraj), ale kasa marna, albo pracować w konkretnym studiu dla konkretnego klienta, gdzie jest czas na wykonanie porządnej pracy i można się wykazać (chociaż z tym to też różnie bywa).

Odnośnie PSa - po roku czasu nauki jesteś wstanie wykonać już "coś", ale do pełnej wolności w PSie w moim wypadku potrzeba było około 5lat. Obecnie po około 10lat "dłubania" cały czas uczę się czegoś nowego, ale warto poszerzać horyzonty - przede wszystkim PS to nie wszystko. Warto "liznąć" Ai, poznać co nie co programowanie (html, css itd.) jeżeli celujesz w stronki www itp. Po za tym Corel, PR, AE, Sketchbook, Painter.

Ogólnie 2D to również szeroki wachlarz specjalizacji - można być specem w korekcji fotek i tylko w tym siedzieć, można też skupić się na samej kaligrafii, lub digital paintingu, grafice wektorowej, animacji, edycji video ... Tak , czy siak, wszystko wymaga lat nauki i pracy. Do tego umiejętność obsługi danych programów to nie wszystko - aplikacja to tylko narzędzie, bez dobrego pomysłu raczej ciężko coś stworzyć "świeżego", co się dobrze może sprzedać  ;)


  • 5

i9 9900K@5,0GHz + Noctua NH-D15 | Gigabyte Z390 Aorus PRO | 64GB DDR4 G.Skill Aegis 3000MHz 4x16GB | GTX 980Ti 6GB

SSD M.2 NVMe 1TB 970PRO + 512GB 950PRO 2x SSD 256GB 850PRO | 2x SSD 500GB MX200 | QNAP 453Bmini 2x HDD 4TB

Corsair AX860 | Phanteks Enthoo Primo WHT | Logitech Master 2SCorsair Scimitar | Apple A1314 | Audio: Polk Hampden
LCD: Wacom CINTIQ 27QHD | EIZO CS270 | 2x NEC EA244WMi


#18 horven

horven
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 10 postów

Napisano 03 czerwiec 2013 - 14:40

Dzięki.


  • 0

#19 Rexlu

Rexlu
  • Jarl Rexlu

  • 1411 postów
  • Miejscowość:Wrocław

Napisano 04 czerwiec 2013 - 01:40   Najlepsza odpowiedź

Moderator Alert - Znaleziony przypadek "samofapu"


  • 0

~~ PC  ~~

http://forum.benchma...er/65677-rexlu/

 

~~ Masz Androida!? Zobacz moją grę! / GeoKesz - Youtube!

Przysłowia Polskie / Youtube-GeoKesz


#20 BIGPUN

BIGPUN
  • won't back down

  • 2058 postów
  • 3DMark 06:37063

Napisano 04 czerwiec 2013 - 09:34

Niestety nadal gro ludzi myśli że soft odwali za nich czarną robotę. Idąc tym tokiem skoro masz Wordz i umiesz czytać/pisać to pisz książkę.

Jak ktoś nie ma smykałki do rysowania, zdjęć, zmysłu graficznego to nic z tego nie będzie.
Najlepiej zająć się nauką DTP, a projekty szlifować po godzinach. Można się załapać do studia graficznego i pracować na adaptacjach visuali opracowanych przez centalę lub lokalnego Arta.
  • 0

Mr. Nobody






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: grafik, grafika, studia, edycja video, programy, graficzne, programowanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych