Skocz do zawartości

Recommended Posts

Interpolowane 240Hz ze 120Hz, pewnie coś na zasadzie upscalowania w TV z 50Hz. Dla pewności niech drachenfeles się wypowie.

 

 

Faktycznie:

http://www.flatpanelshd.com/pictures/eizo240hz-1l.jpgWystarczyło obczaić link, który wysłałeś %-)

Pisząc o interpolacji tak naprawdę miałem na myśli klonowanie, a jak widać bez tego "Turbo" tak właśnie jest :P

 

Czytając ten opis monitora mam wrażenie, że chcą wygryźć BenQ jeśli chodzi o profesjonalny gaming :D

Link to post
Share on other sites

nie, monitor jest normalnie 120Hz jak inne, a owe tajemnicze Turbo 240 to metoda na redukcję rozmycia trochę podobna od AMA BenQ czy MPA szajsunga, ale bardziej zaawansowana, do wyświetlanego obrazu wplata czarne klatki z częstotliwością 240Hz, dzięki czemu każda klatka właściwego obrazu trwa krócej - piksele są gaszone - co skutkuje mniejszymi rozmyciami


 

 

Czytając ten opis monitora mam wrażenie, że chcą wygryźć BenQ jeśli chodzi o profesjonalny gaming

 

eizo robił dotychczas tylko profesjonalny sprzęt ale ktoś z głową wytłumaczył im, że gry też mogą wymagać progesjonalnego sprzętu, tylko całkiem innego niż dotychczas produkowali

tak pojawiła się seria Foris, która debiutowała modelem FX2431, który zniknął z rynku (i niektórych stron Eizo) tak szybko jak się pojawił, a to dlatego, że wyprdukowali monitor gamingowy o parametrach graficznego, wszystko byłoby super - fantastyczny obraz do tego prawie zerowy lag i responsywność, ale miał jedną wadę, kosztował prawie 5k, kto jak kto gracze są naiwni ale jakimś dziwnym trafem są skłonni wydać 5k na kolorowe bajery ale na taki sprzęt już nie

można domniemać, że miała to być także odpowiedź na potrzeby grafików, którzy chcieliby mieć taki prawdziwie uniwersalny sprzęt, żeby nie kupować drugiego do rozrywki, nie wiem, spekuluję

 

tak czy owak niedługo później pojawiły się Forisy oznaczone FS, najpierw FS2331 na cPVA potem FS2332 na e-IPS oba są dobre, ale miały wady, które zapewne znasz, FS2332 dawno wyleciał i został zastąpiony znanym i lubianym FS2333 na PLS - bezdyskusyjnym numerem jeden w monitorach do grania, nie licząc tych nieszczęsnych 120Hz, no i mamy FG2421 nie dość, że 120Hz to jeszcze panel VA (prawdopodobnie AMVA) nic tylko grać i cieszyć się obrazem, nie tak dobrym jak u poprzedników, ale nadal kasującym wszelką konkurencję

 

także IMO idealnie trzymają się swojej maksymy - tylko sprzęt profesjonalny - serię EV pominiemy milczeniem, choć można to nazwać profesjonalnym sprzętem biurowym, niech im będzie  ;)

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

tak, jak pisałem to wszystko było tylko nie na tyle zaawansowane, tu więcej czytadła i testów

http://www.tftcentral.co.uk/articles/motion_blur.htm


jest już czytadło o nowym forisie

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/eizo_fg2421.htm

 

i bardziej rzeczowo

http://mva.pl/viewtopic.php?f=26&t=1269&hilit=fg2421

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Pierwsza sprawa, na konsolach masz 30 klatek w większości gier, czasami zdarzy się 60 klatek (nowy Killzone ma na multi 60). Także żadnych korzyści ze 120Hz nie zauważysz.

Druga sprawa to możliwości kabla HDMI, który ma za niską częstotliwość aby przekazywać aż 120 klatek, trzeba używać DVI-D Dual Link. (poprawione, żeby nie było niedomówień :D).

Trzecia sprawa to sam sygnał w konsolach, który wynosi 60Hz.

 

Nie wiem skąd wziąłeś ten problem ze slow motion...

Edytowane przez Cacek93
Link to post
Share on other sites

Czyli rozumiem, że monitor 120Hz podłączony do PS4 i tak włączy się w 60Hz i będzie ok  :) Jak się mylę to mnie popraw.

 

Czy technologia flicker-free nie gryzie się z lightboostem? bo to i to jest w tym monitorze  ;)

Edytowane przez Michal86
Link to post
Share on other sites
Pewnie sad ze Cacek nie pisal o DVI-D tylko o DVI Dual Link, a DVI-I Dual Link ma sygnal analogowy.

 

DL DVI występuje w wersji tylko cyfrowej czyli "D" lub combo 2w1 czyli "I", tak czy owak po jedynym "linku" - kanale przesyłane jest do 60Hz, z dwóch wychodzi 120, natomiast oba są cyfrowe nie może być inaczej, to, że wersja "I" może przesłać sygnał analogowy to całkiem odrębna rzecz

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...

Rozjaśnijcie mi proszę kilka spraw odnośnie 60hz vs 120hz.

Czy jak np monitor jest ustawiony na 120hz i w danej grze osiąga karta wyciąga tylko 60 fps, to znaczy ze przy 120hz odświeżaniu każda ta sama pojedyncza klatka będzie wyświetlala się 2 razy? 2x60fps=120hz?

 

Czy ma 60fpsowej grze nie osiągne lepszej płynności przy 120 hz jak przy 60 hz?

 

Jaka wogóle może być róznica przy grze wyświetlanej w 60fps, pomiedzy ustawieniem mointora w 60hz, a 120hz?

Link to post
Share on other sites

Hm, obrazowo...
120hz = 120 pustych wiader, a fps to ekwiwalent napełnienia wiadra wodą.

Jeśli napełnisz wodą 60 ze 120 wiader... to masz jedynie 60 wiader wody. Czyli na 120hz monitorze, 60fps wygląda jak 60fps gdziekolwiek indziej.

 

Analogicznie, jeśli gra nie wspiera 120fps, tylko 60fps, monitor staje się zbędny. A ostatnie pytanie, brak różnicy, patrz - analogia z wiadrami.

*i pisze się w ogóle, nie wogóle.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

nie, 120Hz oznacza tyle, że monitor akceptuje sygnał przesyłający do 120fps, wyższa płynność wynika z wyższego framerate'u, jeżeli karta graficzna poda 60 klatek to monitor 120Hz wyświetli 60 klatek dokładnie tak samo jak zrobi to monitor 60Hz

gdy natomiast grafa poda 120 klatek to 120Hz monitor wyświetli je poprawnie, a 60Hz wywali tearing 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

gdy natomiast grafa poda 120 klatek to 120Hz monitor wyświetli je poprawnie, a 60Hz wywali tearing 

Co to takiego tearing? Czy jakies przeskakiwanie klatek? Tłumaczenie z angielskiego znam, ale czym ten efekt objawia sie?

Ja to ten Twój przyklad rozumiem w ten sposob, że jezeli mam 120 fps w grze, a monitor 60hz to względem tego co pisaliście powinien wyświetlic 60fps, skąd więc te cały efekt tearing?

 

Piszecie, że nie opłaca się do mniej niż 100fps kupować 120hz monitora, ale przecież przy 60-100fps w grach powinna byc lepsza plynnosc w 120hz niz na 60hz, bo zawsze w zależności od gry mozna wykorzystac te >60fpsy otrzymując mniejszą lub większą płynnośc w stosunku do 60hz, bez skutków ubocznych.

Jak sie myle to poprawcie.

 

Nie wspomnę już o tym, że te 120 hz mogłoby sie lepiej sprawdzic do codziennego korzystania z komputera w płynnym przewijaniu stron niż 60hz.

Do tej pory nie mogę nie mogę przeżyc przejścia z monitora CRT na LCD 60hz. Strasznie mnie drażni ten brak płynnosci i rozmazujący się obraz przy przewijaniu stron lub pracy w dokumentach. Mam wrażenie, że przez ten brak ostrości wzrok bardziej wyteża sie przy każdym przewijaniu, co napewno ma negatywny skutek na zdrowie.

 

W zwiazku z powyższym wnioskuje, że taki monitor 120hz może nadawać się nie tylko do gier ale i do codziennego korzystania internetu lub pracy w dokumentach, przez to że nada bardziej płynny i ostry obraz, jaki był na CRTkach.

Edytowane przez wladziu
Link to post
Share on other sites

 

 

Co to takiego tearing? Czy jakies przeskakiwanie klatek? Tłumaczenie z angielskiego znam, ale czym ten efekt objawia sie?

 

np coś takiego 

 

 

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/03/Tearing_%28simulated%29.jpg/797px-Tearing_%28simulated%29.jpg 

 

 

 

 

 

Ja to ten Twój przyklad rozumiem w ten sposob, że jezeli mam 120 fps w grze, a monitor 60hz to względem tego co pisaliście powinien wyświetlic 60fps, skąd więc te cały efekt tearing?

 

stąd, że on dostaje więcej niż ogarnia i dlatego wyświetla np po 2 klatki na raz stąd taki efekt

Link to post
Share on other sites

Monitory za ponad 2k narazie sobie odpuszcze, tym bardziej, ze nie mam uprzedzeń do TNek (niektore mają przyzwoite kolory). Ważniejsza niż kilka kolorów więcej jest dla mnie płynność obrazu, a co za tym idzie - zdrowie oczu, bo mam wrażenie ze 120hz monitory mogą mieć nawet istotniejszy wpływ na wzrok niż flickerfree monitory.

 

Często spotykam się z poradami, aby nie brać 120hz monitorow do słabych kart, ale przeciez w jednej grze karta wykorzysta 60fps/hz, a innej 100hz i wychodzi na to, że przy takim monitorze zawsze bedzie zysk płynności w stosunku do 60hz...

Edytowane przez wladziu
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...