Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Dźwięk przestrzenny na PC

FAQ

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
91 odpowiedzi w tym temacie

#41 gepardmak

gepardmak
  • Maniak

  • 3786 postów

Napisano 15 listopad 2013 - 17:13

Niestety z kodekami już tak jest, czasami coś nie działa w nich tak jak chcemy. Jeśli już chcesz przysyłać dźwięk za pomocą kodeków(filtrów) to do audio w formacie AC3 lub DTS najlepiej użyć. AC3Filter http://www.ac3filter.net/ lub Spdifer z tej samej strony. Jedyne co trzeba zrobić to poprawnie skonfigurować te filtry. A w odtwarzaczu wideo muszą mieć priorytet. Nie stosować obu na raz. W AC3 należ włączyć Używaj SPDIF, Format wyjściowy Do not change. W Spdifer wystarczy zaznaczyć formaty wyjściowe(AC3,DTS), które nas interesują i tyle. Jest jeszcze inna możliwość odtwarzania wideo z pominięciem kodeków. Instalacją odpowiedniego odtwarzacza wideo, który posiada ustawienia dotyczące HDMI. Polecam darmowy Potplayer lub KMPlayer. Ewentualnie Splash Player Pro. Wystarczy w tych odtwarzaczach zaznaczyć odpowiednie opcję w ustawieniach audio, żeby cieszyć się dźwiękiem przestrzennym z naszego kina domowego.  


  • 0

#42 Pafel

Pafel
  • Gaduła

  • 478 postów
  • 3DMark 06:FIRE STRIKE 1.1 12298

Napisano 03 grudzień 2013 - 19:07

Witam.

Nie chcę zakładać kolejnego tematu żeby zadać jedno pytanie, a w zasadzie dwa :)

1.) Karta muzyczna Asus Xonar DGX będzie kompatybilna z moja płytą MSI Z77-G45?

2.) Czy da się odtwarzać jednocześnie dźwięk na głośnikach i słuchawkach jak to ma miejsce w przypadku obecnej karty ALC892? 

 

Pierwsze pytanie może banalne ale drugie to już na poważnie chcę wiedzieć przed zakupem. Z góry dzięki za odpowiedzi i +

 

No chyba że macie coś lepszego w tej cenie, słucham :)


Użytkownik Pafel edytował ten post 03 grudzień 2013 - 19:08

  • 0

ASUS STRIX GTX1060 6G OC i7 3770k 4.3 GHz MSI Z77A-G45  HyperX 2x4GB 2133MHz GOODRAM IRDM PRO 480GB Corsair TX 750W

 


#43 Hassan90

Hassan90
  • Nowicjusz

  • 2 postów

Napisano 24 kwiecień 2014 - 11:41

Hej, przeczytałem przyznam się pobieżnie, ale mam pytanie. Co myślicie na temat symulacji dźwięku przestrzennego. Coś takiego robi zdaje się Genius, Razer i pewnie jeszcze pare innych firm, ale nie patrzyłem. Ktoś z Was miał okazję się z tym spotkać. Jakie wrażenie (bo pewnie tylko wrażenie) daje?


  • 0

#44 gepardmak

gepardmak
  • Maniak

  • 3786 postów

Napisano 24 kwiecień 2014 - 16:07

Pseudoefekty dźwięku przestrzennego, możną dziś spotkać w przeróżnych urządzeniach np. w telefonach, empetrójkach itp. Wszystkie bazują na niedoskonałości naszego słuchu. Specjalne procesory DSP tak przetwarzają dźwięk by nasz zmysł słuchu a właściwie umysł postrzegał je jako przestrzenne np. pochodzące z tył lub z góry. Algorytmy przetwarzające dźwięk czyli symulujące te efekty są lepsze i gorsze i dość trudne do porównania. Najlepsze efekty pochodzą jednak z odrębnych głośników. Liczba głośników(przetworników) umieszczona np. w słuchawkach lub w pomieszczeniu ma duże znaczenie. Prawdziwy dźwięk przestrzenny jest wtedy gdy głośnik odtwarzający dźwięk służy tylko emisji konkretnych efektów. 


  • 0

#45 Lukson

Lukson
  • Autor tematu
  • Naprawiacz sprzętu Logitech.

  • 3713 postów
  • GG:8559772
  • Miejscowość:Cała Polska
  • 3DMark 06:16105 / 29922

Napisano 24 kwiecień 2014 - 17:03

@Up

Wszystko OK tylko, że umieszczając więcej niż jeden przetwornik w słuchawce i otrzymamy bajzel a nie dźwięk przestrzenny.
  • 1

#46 gepardmak

gepardmak
  • Maniak

  • 3786 postów

Napisano 24 kwiecień 2014 - 19:45

Większość rozwiązań słuchawek typu 5.1 i 7.1 bazuje na symulacji tylko tego efektu przez wymyślne procesory DSP. Są jednak firmy, które poradziły sobie i jakoś zamatowały więcej niż dwa przetworniki w muszli np. Roccat Kave. By uzyskać w miarę ciekawe efekty przestrzenne w słuchawkach inaczej się chyba nie da. Niestety za wiele takich słuchawek nie testowałem. Tu nie mam aż takiego doświadczenia w tej kwestii. Użytkuje Creative Tactic 3D Sigma. A te słuchawki tylko symulują efekty przestrzenne. 


  • 0

#47 adivxv

adivxv
  • Penetrator

  • 7543 postów
  • Miejscowość:Las Vegas

Napisano 24 kwiecień 2014 - 20:09

te całe DSP więcej zawiera jak daje.Dodaje podgłos kosztem realistyczności,  bardzo często zanika głębia dźwięku,stereofonia ulega degradacji ,choć przy słabych słuchawkach takich jak Tactic 3D Sigma, to nie ma znaczenia  Ogólnie nie wiele ma to wspólnego z naturalnym i efektownym dźwiękiem przestrzennym, ale jak ktoś nie miał okazji posłuchać porządnego stereo, to będzie zadowolony.


  • 1

Aune S16 - Final Audio Sonorous VI
Ekspert działów: Głośniki, słuchawki i urządzenia audio / Pełne zestawienie Ekspertów

 


#48 Lukson

Lukson
  • Autor tematu
  • Naprawiacz sprzętu Logitech.

  • 3713 postów
  • GG:8559772
  • Miejscowość:Cała Polska
  • 3DMark 06:16105 / 29922

Napisano 24 kwiecień 2014 - 22:25

Nie chce mi się tego kopiować dlatego link:

http://forum.benchma...-720/?p=1365327

 

Dawno temu, gdy jeszcze gó**o znałem się na sprzęcie w miarę mobilnym (słuchawki) myślałem, że więcej przetworników = lepszy dźwięk. Tak więc ciężko zarobione pieniądze (na zbieraniu czereśni) przeznaczyłem na słuchawki Zalmana. Było fajnie i git przez tydzień. Stereo w słuchawkach w zupełności wystarcza, żeby ogłupić człowieka. Prosty przykład:

https://www.youtube....h?v=IUDTlvagjJA


  • 2

#49 adivxv

adivxv
  • Penetrator

  • 7543 postów
  • Miejscowość:Las Vegas

Napisano 25 kwiecień 2014 - 10:24

Są jednak firmy, które poradziły sobie i jakoś zamatowały więcej niż dwa przetworniki w muszli np. Roccat Kave. By uzyskać w miarę ciekawe efekty przestrzenne w słuchawkach inaczej się chyba nie da.

ciekawe efekty przestrzenne, kosztem pozycjonowania zapewne.

 

"Na test poszedł CoD 2-6 i Bfbc2. Pierwsze wrażenia z Roccat-ów, to jakość dźwięku jest bez zmian. Określenie pozycji niestety nie było tak dobre jak na cmss i słuchawkach stereo. Dla przykładu podam sytuację w której krążący helikopter w Cod 6, po włączeniu cmss jest słyszany na szerokiej linii i bez trudu można określić jego pozycję. W Roccat-ach dźwięki pojawiają się w jednej słuchawce raz ciszej raz głośniej, podczas przejścia między kanałami FL i RL i zlewają się. Gdy helikopter przelatuje z tyłu to jest bardzo słabo słyszany, a znajdując się centralnie z tyłu to w ogóle go nie słychać. Z przodu obiekt nie pojawia się przed nami, tylko słychać go w środku głowy. I najważniejsze, brak im tej towarzyszącej przestrzeni, jaka prezentuje się w HD545. Te same efekty są przy każdej innej próbie lokalizowania wroga. Próba regulacji kanałów na pilocie nie przynosi poprawy, a przełącznik game-move powiększa subtelnie efekt echa, które próbuje imitować scenę.
Pozostałe słuchawki poradziły sobie w grach bez trudu, czyli generowały przestrzeń, w której bez trudu można było zlokalizować wroga."

 

http://forum.pclab.p...ve-51-recenzja/


  • 1

Aune S16 - Final Audio Sonorous VI
Ekspert działów: Głośniki, słuchawki i urządzenia audio / Pełne zestawienie Ekspertów

 


#50 Skeletor

Skeletor
  • Entuzjasta

  • 682 postów

Napisano 18 sierpień 2014 - 14:37

Pytanie do ekspertów. Ostatnio dostałem spama ze słuchawkami GAMDIAS HEPHAESTUS GHS2000 posiadające wirtualny dźwięk przestrzenny 7.1. Crap? Pic na wodę fotomontaż ??? Pytam, bo chcę komuś kupić na prezent jakieś słuchwy...


  • 0

Na Emeryturze :]


#51 adivxv

adivxv
  • Penetrator

  • 7543 postów
  • Miejscowość:Las Vegas

Napisano 18 sierpień 2014 - 15:55

to jest raczej hasło promocyjne, a dźwięk przestrzenny jest bardzo często słabo reprodukowany.Dużo lepiej sobie radzą pod tym względem zwykłe słuchawki.  


  • 1

Aune S16 - Final Audio Sonorous VI
Ekspert działów: Głośniki, słuchawki i urządzenia audio / Pełne zestawienie Ekspertów

 


#52 Lukson

Lukson
  • Autor tematu
  • Naprawiacz sprzętu Logitech.

  • 3713 postów
  • GG:8559772
  • Miejscowość:Cała Polska
  • 3DMark 06:16105 / 29922

Napisano 18 sierpień 2014 - 22:11

Przecież to są zwykłe słuchawki stereo, które mają pendrajwa USB z osadzonym kodekiem C-Media.
Nawet oprogramowanie jest od producenta kodeka ino zmienili brand.
  • 0

#53 sznib

sznib
  • buzujolidrinker

  • 790 postów

Napisano 24 wrzesień 2014 - 08:25

Witam

Odkopię temat, bo mam pytania dotyczące enkodowania dźwięku przez DD Live. Ale najpierw opiszę problem.

Otóż PCta mam od dawna podłączonego do amplitunera kablem optycznym. Dźwięk w grach był stereo (nie mam wejść 5.1 w amplitunerze), dekodowany do Dolby Surround. Nienajlepsze to rozwiązanie, test przestrzenności w grach FPP wyglądał tak: stoję naprzeciw źródła dźwięku, słychać ładnie w centerze. Obracam się w lewo dźwięk ładnie przechodzi na lewą kolumnę, potem na lewą tylną i kiedy powinien być za mną przechodzi... z powrotem do centera. Lipa. No ale nic nie mogłem na to poradzić. Niedawno zmieniłem płytę główną, zintegrowana dźwiękówka ma opcję Dolby Digital Live. Trochę się tym pobawiłem i w grach jest wreszcie jak trzeba, i wreszcie jest opcja przesłania dźwięku przestrzennego :). Jednak uaktywnienie DD Live stwarza problemy na innej płszczyźnie; dźwięk przesyłany do amplitunera jest cały czas w postaci DD, także wszystkie źródła stereo odtwarzane są jako stereo. Problem w tym że używam komputera do oglądania TV (tuner PCI), bez DD Live dźwiek leci stereo i dekodowany jest na dolby Surround, po właczeniu DD Live nie ma opcji żeby grało przestrzennie tylko stereo. Da się jakoś to ustawić żeby przy włączonym DD Live można było uzyskać dźwięk przestrzenny z tunera TV czy trzeba pogodzić się z włączaniem/wyłączaniem DD Live zależnie czy chcę pograć czy pooglądać TV?

 

Ed/ Dodam że przy oglądaniu filmu z dźwiękiem AC3 stereo można na amplitunerze przełączyc stereo/Surround PrologicII, niezależnie czy jest ustawione DD Live czy inaczej. Natomiast przy oglądaniu TV amplituner wyświetla info jakby dekodował dźwięk 5.1, ale grają tylko dwie przednie kolumny.


Użytkownik sznib edytował ten post 24 wrzesień 2014 - 08:55

  • 0

i7 3770@4.3Ghz*Asrock Z77 Pro4*16GB Adata XPG*Gigabyte GTX1060 6GB*Toshiba Q Pro 256GB, Seagate Iron Wolf 3TB*BeQuiet Straight Power 10 500W*Antec Solo*Nec EA273 WMI*Logitech K270*Logitech G900


#54 gepardmak

gepardmak
  • Maniak

  • 3786 postów

Napisano 24 wrzesień 2014 - 18:02

W ustawieniach karty dźwiękowej powinieneś odnaleźć opcję passthrough. Jej aktywacja spowoduje przesyłanie sygnału bezpośrednio do amplitunera. Dekodowaniem strumienia zamię się amplituner a nie karta dźwiękowa. Czyli stereo będzie stereo itd. wszystko zależeć będzie od ścieżki audio pliku wideo i systemu dźwięku w grach. 


Użytkownik gepardmak edytował ten post 24 wrzesień 2014 - 18:02

  • 1

#55 radosuaf

radosuaf
  • Pasjonat

  • 835 postów
  • Miejscowość:Poznań

Napisano 23 luty 2015 - 13:08

A ja mam pytanie o dźwięk "przestrzenny" na zestawie 2.0... Jakie powinny być ustawienia dla CMSS-3D na karcie X-Fi w Windows 7 do grania?

 

Z tego, co widziałem, są dwie szkoły - jedna mówi, że wszędzie (panel X-Fi, Windows, gra) ustawiamy 2.0, druga, że w X-Fi ustawiamy 2.0, ale w Windows i grze 5.1, czy tam 7.1, najwięcej głośników, ile się da. A jak powinno być poprawnie?


  • 0

Antec P7 Silent * BitFenix Formula Gold 450W * MSI H110 PC MATE * Intel Core i5-6402P * 2 x 8 GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2133 MHz * AORUS Radeon RX 570 4G @1435/8080 Samsung 840 EVO 250GB * SanDisk Ultra 3D 1TB Western Digital Blue 1TB * DVD RW Lite-ON iHAS 124 * Creative X-Fi XtremeGamer * Gigabyte FORCE K7 * Gigabyte M6800 * NEC E241N * Alesis Elevate 5 * Canon PIXMA TR7550 * Windows 10 1903 Pro 64-bit PL


#56 FeX

FeX
  • Nieudaczny parapet audiofilski

  • 4289 postów

Napisano 23 luty 2015 - 14:51

Posłuchaj i sam ustaw pod siebie. Takie trudne?


To tak jakby pytać się kogoś czy bardziej woli paprykę czy jabłko, bo sam nie wiesz, co zjeść.


  • 0

Recenzje: SS RAW Prism / HyperX Cloud / HyperX Cloud Drone / Chińskie słuchawki, czyli tanio i dobrze

AIM SC808 - z czym to się je? / ISK HP-580

Ekspert działu: Głośniki, słuchawki i urządzenia audio / Pełne zestawienie ekspertów

Audio: SC808, ISK HD9999, SOMiC V2Recab + Vel Earpads, VE MONK+, Qian69, MS16, ShareMe Mixcder Pro, Bluedio TM

i7 7700K + NH-D15 / XFX RX580 GTS XXX OC+ / ASRock Z170 Extreme4 / 2x8GB LPX 3000MHz / Plextor M5S 128GB / XFX Core 650W


#57 radosuaf

radosuaf
  • Pasjonat

  • 835 postów
  • Miejscowość:Poznań

Napisano 23 luty 2015 - 14:57

Ale mnie nie interesuje kwestia "ustawiania pod siebie", tylko to, kiedy algorytm CMSS-3D otrzymuje poprawny sygnał i właściwie go interpretuje. Kolumny w systemie 2.0 też ustawia się lewa po lewej stronie, a prawa po prawej, a nie metodą prób i błędów "na ucho", jak komu bardziej pasuje.


  • 0

Antec P7 Silent * BitFenix Formula Gold 450W * MSI H110 PC MATE * Intel Core i5-6402P * 2 x 8 GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2133 MHz * AORUS Radeon RX 570 4G @1435/8080 Samsung 840 EVO 250GB * SanDisk Ultra 3D 1TB Western Digital Blue 1TB * DVD RW Lite-ON iHAS 124 * Creative X-Fi XtremeGamer * Gigabyte FORCE K7 * Gigabyte M6800 * NEC E241N * Alesis Elevate 5 * Canon PIXMA TR7550 * Windows 10 1903 Pro 64-bit PL


#58 FeX

FeX
  • Nieudaczny parapet audiofilski

  • 4289 postów

Napisano 23 luty 2015 - 14:59

No dziwne, żeby lewy kanał stawiać po prawej stronie...


  • 0

Recenzje: SS RAW Prism / HyperX Cloud / HyperX Cloud Drone / Chińskie słuchawki, czyli tanio i dobrze

AIM SC808 - z czym to się je? / ISK HP-580

Ekspert działu: Głośniki, słuchawki i urządzenia audio / Pełne zestawienie ekspertów

Audio: SC808, ISK HD9999, SOMiC V2Recab + Vel Earpads, VE MONK+, Qian69, MS16, ShareMe Mixcder Pro, Bluedio TM

i7 7700K + NH-D15 / XFX RX580 GTS XXX OC+ / ASRock Z170 Extreme4 / 2x8GB LPX 3000MHz / Plextor M5S 128GB / XFX Core 650W


#59 radosuaf

radosuaf
  • Pasjonat

  • 835 postów
  • Miejscowość:Poznań

Napisano 23 luty 2015 - 15:02

No a tutaj jest kwestia, czy do CMSS-3D ma iść sygnał 2.0, który zostanie "uprzestrzenniony" i wysłany znowu na 2.0, czy podawać 5.1/7.1, który CMSS-3D odpowiednio sobie złoży na "przestrzenne" 2.0..


  • 0

Antec P7 Silent * BitFenix Formula Gold 450W * MSI H110 PC MATE * Intel Core i5-6402P * 2 x 8 GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2133 MHz * AORUS Radeon RX 570 4G @1435/8080 Samsung 840 EVO 250GB * SanDisk Ultra 3D 1TB Western Digital Blue 1TB * DVD RW Lite-ON iHAS 124 * Creative X-Fi XtremeGamer * Gigabyte FORCE K7 * Gigabyte M6800 * NEC E241N * Alesis Elevate 5 * Canon PIXMA TR7550 * Windows 10 1903 Pro 64-bit PL


#60 FeX

FeX
  • Nieudaczny parapet audiofilski

  • 4289 postów

Napisano 23 luty 2015 - 18:49

No jeśli masz głośniki 2.0 to jaki sens jest we włączaniu 5.1/7.1?


  • 0

Recenzje: SS RAW Prism / HyperX Cloud / HyperX Cloud Drone / Chińskie słuchawki, czyli tanio i dobrze

AIM SC808 - z czym to się je? / ISK HP-580

Ekspert działu: Głośniki, słuchawki i urządzenia audio / Pełne zestawienie ekspertów

Audio: SC808, ISK HD9999, SOMiC V2Recab + Vel Earpads, VE MONK+, Qian69, MS16, ShareMe Mixcder Pro, Bluedio TM

i7 7700K + NH-D15 / XFX RX580 GTS XXX OC+ / ASRock Z170 Extreme4 / 2x8GB LPX 3000MHz / Plextor M5S 128GB / XFX Core 650W






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: FAQ

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych