Skocz do zawartości

Pamięć ram widoczna jako Single Channel zamiast Dual


Recommended Posts

Witam,

Mam pewien problem, ponieważ zamierzałem dzisiaj pokręcić trochę procesor, lecz, kiedy otworzyłem CPU-z, to zauważyłem w zakładce memory ze moje ramy pracują w single channel'u zamiast dual. Mój ram, to 2x2gb OCZ DDR3 PC3-10666 / 1333MHz / Gold Edition (OCZ3G13332G). Druga sprawa, to taktowanie kości. Zamiast pracować na 1333mhz działają tylko na 576mhz. Nie wiem, czy to błąd w programie Cpu-z, czy coś jest ze sprzętem/ złymi ustawieniami. Tutaj link do specyfikacji prosto od cpu-z. http://valid.canardpc.com/2733530

Na obrazku widać troszeczkę podkręcony procesor, ale przed kręceniem sytuacja była taka sama. Kości na pewno włożone w dobre sloty (A1 i B1, niebieskie sloty). Przynajmniej tak mi się wydaje patrząc w manualu i w cpu-z (#1 i #3 slot zajęte przez ram, 2 i 4 wolne). Nie znam się tak dobrze na sprzęcie, więc sorry, jeśli zadaje głupie pytania :P
Zasilacz 550W Chiefteca
 

Liczę na waszą pomoc,

Dzięki

Edytowane przez blaq28
Link to post
Share on other sites

Podaj resztę konfiguracji a przede wszystkim model płyty głównej. Wszystko jest ok z taktowaniem, taktowanie rzeczywiste to 665,2,  a efektywne x2 to 1330,4. Jest to związane z architekturą i trybem pracy pamięci DDR.

Link nie działa. Może być tak, że te pamięci nie współpracują z twoją płytą, możesz też spróbować przełożyć je do slotów 2 i 4.

Link to post
Share on other sites

AMD athlon x4 620

płyta ASUS  M5A78L-M/USB3

Radek HD6870 1gb HIS

Zasilacz chieftec 550W GPS czy jakoś tak, już nie pamiętam dokładnej nazwy

 

http://valid.canardpc.com/2734076

 

możne teraz będzie działać

 

@EDIT

 

Sprawdziłem gniazda kości i, jednak miałem ustawione na 1 i 2 slot, czyli czarny i niebieski. Przestawiłem na 1 i 3, czyli na jeden kolor i teraz cpu-z pokazuje, że jest Dual i DC mode: Ganged. Nadal, jednak nie rozumiem dlaczego mój ram pracuje tylko na 576mhz ;/

Edytowane przez blaq28
Link to post