Skocz do zawartości

OC - GIGABYTE HD 7850 OC 1GB


Recommended Posts

Witam , chciałbym zrobić OC mojej karty graficznej : HD 7850 OC 1GB 900 / 4800

 

, ponieważ na BF3 na dużych mapach z full osobami fps wynoszą : 36-63 na full detalach ( do 35 spada w ostrej akcji ^^ )

 

Jestem zielony i proszę o waszą pomoc jak zrobić to OC i jakie jest prawdopodobieństwo "zrąbania" karty .

I czy gwarancja obejmuje takie coś jak nieudane podkręcanie  .

 

Pomożecie ? Z góry dzięki : P

Link to post
Share on other sites

Do podkręcania możesz użyć OC Guru II od Gigabyte albo Sapphire Trixx bądź MSI Afterburnera. A podkręcasz do momentu aż karta przestaje być stabilna i zaczyna sypać artefaktami wtedy obniżasz taktowanie. A do testowania stabilności używaj gier albo przykładowo 3dmark11.  Na początku daj mu 950 na rdzeniu i 1250 na pamięciach i testuj jak będzie bez błędów to wyżej itd.

Link to post
Share on other sites
  • 1 rok później...

Nie wiem czy odpada, ale z MSI Afterburner ma więcej opcji i jest bardzo wygodny (ino bez odblokowania gpu można podkręcić do 1050 MHz a odblokowanie nie wyszystkim wychodzi na dobre). Niemniej na pierwszy ogień polecam właśnie Afterburnera, poradniki z pewnością znajdziesz. Zacznij od OC gpu, myslę że możesz zacząć od razu od 1000 HMz, bo tyle powinna robić każda sztuka. Pograj kilka godzin i zwiększaj o 20-30 MHz. Kiedy ustalisz maksymalne stabilne taktowanie, zabierz się za pamięci, ino tutaj jest taka kwestia, że Radki 7850 mogą być wyposażone w pamięci firmy hynix albo elpida, jedne z nich (chyba hynixy) kręcą się nieźle, a te drugie praktycznie wcale (mój Radosław miał już problemy po podniesieniu taktowania pamięci o 50 HMz).

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...