Skocz do zawartości

RAM, taktowanie/a problem


Recommended Posts

Witam!

 

   Dzisiaj po zrobieniu testu wydajności mojego PC najnowszym 3DMark'iem zauważyłem iż taktowanie mojego RAM'u się "prawdopodobnie" nie zgadza co do czego nie mam pewności. I to jest głównie mój problem. Chodzi mi tutaj o to czy taktowanie DRAM jest tym samym taktowaniem jakie się podaje w info danej pamięci czyli 1600 MHz w moim przypadku [ Kingston KHX1600C9D3B1/4G | 4GB DDR3 - 1600 CL9 240 ]. I jeśli owszem, taktowanie mojego RAM'u jest złe to jak to naprawić? (po prostu wejść w bios i przestawić etc?).

 

   Jeśli chodzi o pamięci RAM to jestem kompletnym "laikiem" i sprawę próbowałem sam rozwiązać jakieś... 5-6 miesięcy temu ale chwile po rozpoczęciu poszukiwania odpowiedzi na swoje pytanie... poległem i zapomniałem, do dzisiaj. Być może problemu w ogóle nie ma, i robię z igły widły co wynika z mojej niewiedzy, ale chce mieć pewność. Z góry dziękuje za cenne minuty waszego życia poświęcone pomocy mojej "głupiej" osobie...

 

http://screenshu.com/static/uploads/temporary/rl/ec/5t/5h3nvv.jpg

 

http://screenshu.com/static/uploads/temporary/jg/nj/9m/sciypl.jpg

Edytowane przez Kirvis
Link to post
Share on other sites

Ram masz ustawiony na 1333Mhz, a 667Mhz to okolice połowy, zawsze tak będzie. Jeżeli chcesz zmienić taktowanie musisz wejść do Bios'u i ustawić ręcznie.

 

Dzięki wielkie za info =] RAM przetaktowany jak na razie brak jakichkolwiek problemów.

 

http://screenshu.com/static/uploads/temporary/4k/kq/fu/q7xiu1.jpg

 

Nie wiem jaką  masz płytę ale poszukaj w biosie opcji XMP i ją włącz.

 

Moja płyta główna jest na pierwszym screen'ie nad RAM'em. Jeśli chodzi o automatyczne podkręcanie*/optymalizowanie np RAM'u etc? Nie znalazłem żadnej takiej opcji w BIOS'ie odnośnie tego ale przetaktowałem RAM na te 1600MHz i jak już wspomniałem nie mam na razie jakichkolwiek problemów =] I jeszcze raz dzięki wielkie za pomoc.

Link to post
Share on other sites