saddam 505 Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 (edytowane) Najpraktyczniej jest podzielić dysk na partycje i ok. 40-50GB przeznaczyć na system oraz programy. Foldery użytkownika, pamieć wirtualną i inne duże pliki przenieść na inną, by uniknąć zapychania backup'u zbędnymi i dużymi plikami.Po instalacji czystego systemu zainstalować wszystkie sterowniki, podstawowe programy, narzędzia, wybrany soft do backup'u, skonfigurować ustawiania systemu do naszych potrzeb i przeprowadzić aktywację. Na etapie, systemu gotowego do pracy, można przeprowadzić backup kompletnej partycji, do którego można powrócić w razie problemów lub awarii.Warto tworzyć backup na różnych etapach. Np. czysty system ze sterownikami i aktywacją; system dodatkowo z kompletnym zestawem narzędzi to pracy, itd.Dla kompletnego systemu najlepiej przeprowadzać backup partycji, a dla folderów użytkownika - backup plików/folderów - ze względu na to, że pliki użytkownika zmieniają się cały czas, w ciągu pracy systemu.Przed przywracaniem systemu zawsze należy wykonać backup folderów użytkownika.Do tych zadań dobrze nadaje się easeus backup, który jest darmowy do użytku domowego. Pozwala na tworzenie obrazów całych partycji oraz kopii wybranych folderów. Dodatkowo pozwala na bardzo wydajną kompresję tworzonych kopii. Obraz gołego system (ze sterownikami) zajmuje ok. 6-7GB. W przeciwieństwie do funkcji 'odświeżania systemu win 8', easeus posiada optymalizację pod SSD.http://www.todo-backup.com/products/home/free-backup-software.htmNawyk tworzenia kopii zapasowych pozwala zaoszczędzić bardzo dużo czasu i nerwów. W razie awarii dysku lub SSD, zawsze można odtworzyć na innym dysku kompletny system gotowy do pracy.* 'Foldery uzytkownika' to po prostu folder zawierający profile wszystkich kont użytkowników systemu. W większości przypadków - C:\Users. Warto pamiętać o tym, że system, w którym brakuje np. folderu 'moje dokumenty' i innych, nie będzie działać poprawnie i nie da się w nim nawet otworzyć eksplorera windows. Edytowane 8 Lutego 2013 przez saddam 4 Cytuj Link to post Share on other sites
pwojciech 31 Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 (edytowane) Z całym szacunkiem, ale 40-50GB na system z Win7 to troszkę za mało moim zdaniem. Sama siódemka zjada mi już 30GB dodając do tego aplikacje, raczej się przekroczy 60GB. Warto się zastanowić i dopasować pod siebie partycję systemową. Ale jak najbardziej plus. Od siebie dodam, że Moje dokumenty trzymam na dropboksie i synchronizuję z laptopem służbowym. Tylko jakieś bardzo ważne pliki, trzymam tylko lokalnie na dysku + kopia na pendrive. Można też pobrać Hirensa, który ma Acronis True Image - program umożliwiający tworzenie obrazu wybranej partycji. Lepsze od ntbackup, bo wspiera kompresję. Edytowane 8 Lutego 2013 przez pwojciech Cytuj Link to post Share on other sites
saddam 505 Napisano 8 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 Oczywiście wielkość partycji systemowej zależy od tego, czym się zajmujemu. Jednak po wyłączeniu hibernacji oraz pamięci wirtualnej 50GB wystarczy dla więksości użytkowników. Mała partycja systemowa przyspiesza backup.U siebie mam zajęte 40GB z 50GB dostępnych. Folder windows waży 22GB, a w 18GB mieści się kilka ciężkich pakietów narzędzi do pracy i wszystkie drobniejsze programy. Cytuj Link to post Share on other sites
c0lin. 19 Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 Wielkie dzięki za poradnik, jutro z pewnością sformatuję komputer i zrobię backup według Twoich zaleceń. Co do wielkości, zawsze miałem 50GB na partycji systemowej, a na D miałem pozostałe ok. 400GB. Zawsze starczało i zostawało ok. 5-10GB na systemowej. Cytuj Link to post Share on other sites
pulkownik 192 Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 Jeżeli to jest porada na temat back-up'u to dlaczego nie wspomniałeś, że kopie zapasową powinno się trzymać na innym dysku a nie partycji, a najlepiej to połączyć dwa dyski w RAID-1 i na nich trzymać ważne dane. Dla mniejszych plików - dokumenty, arkusze, etc. warto używać DropBox'a jak zauważył kolega pwojciech. Cytuj Link to post Share on other sites
saddam 505 Napisano 10 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 Takie rzeczy są oczywiste i nigdzie też nie ma słowa o przechowywaniu backup'ów na tym samym dysku. Ogólnie te porady były skierowane do kilku forumowyczów z shoutboxa, jako kontynuacja rozmowy i całość została napisana właśnie w tym kontekście. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.