Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Komputer sam się wyłącza

komputer problem wyłącza się awaria

Najlepsza odpowiedź tofix, 07 luty 2013 - 12:38

A czy możliwe jest to żeby była to wina jednocześnie i płyty głównej i zasilacza?

Jak najbardziej, ibox w zasadzie gwarantuje niestabilne i  przebite napięcia, więc podejrzewałbym że on był też powodem spuchnięcia kondensatorów (ten model gigabyte'a raczej nie puchnął, a już na pewno nie przy dobrej zasiłce)

Zacząłbym od wymiany zasilacza, ewentualnie podpięcia jakiegoś sensownego modelu na próbę - tak jak pisze kamil_18_19 prawdopodobnie przyczyną są kondensatory na płycie, ale są przyczyną wtórną moim zdaniem, a widziałem już nie raz płyty które pomimo sporych spuchnięcia, nawet wylania kondziorków śmigały bez przeszkód. A sama wymiana zasilacza w moim uznaniu i tak konieczna



Gigabyte ma 3 lata gwarancji kiedy ją kupiłeś, a jak ci powiedziano że 2 to Cię robią w lewo i ją reklamuj.

w takim przypadku (między 2 a 3 lata) nie ma już prawa reklamować, bo nie ma do tego podstawy jaką jest gwarancja (gwarancja sprzedawcy w tym przypadku - nikt nie zmusza sprzedawcy do udzielania takiej gwarancji jaką sam otrzymuje z dystrybucji).

zgodność towaru z opisem, jak najbardziej, ale ta też obowiązuje w okresie dwuletnim

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 fifafan

fifafan
  • Nowicjusz

  • 4 postów
  • GG:35349627
  • Miejscowość:Jednorożec

Napisano 07 luty 2013 - 10:58

Witam, mam problem z komputerem-sam się wyłącza co jakieś ok.5-10 minut. Zaczęło się tak dziać po tym jak kilkakrotnie moi rodzice zaczęli mi wyłączać komputer przyciskiem do włączania go poprzez naciśniecie i przytrzymanie go wciśniętego przez kilka sekund. Sprawdziłem już wiele możliwości, ale nie znalazłem rozwiązania. Nie jest to wina systemu, komputer został przeczyszczony, co i tak nic nie dało. Resetowałem Bios poprzez wyjęcie baterii na ponad godzinę, co też nie przyniosło efektu.Temperatury są w porządku, więc to nie wina przegrzewania się. Jedyne co mi i znajomym przyszło do głowy to to,że zasilacz lub płyta główna jest zepsuta, jednak powiedzieli mi, że gdyby płyta byłaby popsuta to komputer wogóle by się nie uruchomił. Więc pozostaje tylko chyba zasilacz. Jednakże na necie poczytałem o spuchniętych kondensatorach i zauważyłem że mam takie na płycie głównej obok procesora. Już nie wiem co robić, będę wdzięczny za każdą pomoc.
 
 iBOX DR-8360BTX 350 - mój zasilacz 
 Płyta główna- Gigabyte GA-M61SME-S2 v2 (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 2 DDR2 DIMM 
 Typ procesora DualCore AMD Athlon 64 X2, 2300 MHz (11.5 x 200) 4400+
 Dysk fizyczny WDC WD2500JS-22NCB1 (232 GB, IDE)
 
Widziałem na tym forum podobne tematy ale nic tam nie znalazłem, dlatego zakładam ten.

Użytkownik fifafan edytował ten post 07 luty 2013 - 11:16

  • 0

#2 kamil_18_19

kamil_18_19
  • Maniak

  • 2668 postów
  • Miejscowość:Zgierz
  • 3DMark 06:Nie wiem po zmianie sprzętu nie testowałem.

Napisano 07 luty 2013 - 11:17

No i na 99% masz odpowiedź na sekcji zasilania masz spuchnięte kondy. Gigabyte ma 3 lata gwarancji kiedy ją kupiłeś, a jak ci powiedziano że 2 to Cię robią w lewo i ją reklamuj. Pozdro


  • 0

Pc do gier. 

Cpu: i3-8100 Cooler: SPC Fortis 3 MC Mobo: MSI Z370 Tomahawk Ram: 16GB DDR4 Godram Play 2x8GB 2133MHz Hdd1: Crucia M550 128GB Hdd2: 1TB Seagate Gpu: GTX 1060 Xtre.6GB@1980 boost 2150/9500 mem Case: SPC M35W PSU: Corsair TX650 Monitor AOC i2369Vm Os: Win 10 Home x64 Fon Samsung Galaxy S9 PLUS

Spoiler

#3 fifafan

fifafan
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 4 postów
  • GG:35349627
  • Miejscowość:Jednorożec

Napisano 07 luty 2013 - 11:23

Z reklamacji nici, bo sprzęt ma z 5 lat, ale thx za zainteresowanie i pomoc. 

A czy możliwe jest to żeby była to wina jednocześnie i płyty głównej i zasilacza?


Użytkownik fifafan edytował ten post 07 luty 2013 - 11:33

  • 0

#4 tofix

tofix
  • Gaduła

  • 339 postów

Napisano 07 luty 2013 - 12:38   Najlepsza odpowiedź

A czy możliwe jest to żeby była to wina jednocześnie i płyty głównej i zasilacza?

Jak najbardziej, ibox w zasadzie gwarantuje niestabilne i  przebite napięcia, więc podejrzewałbym że on był też powodem spuchnięcia kondensatorów (ten model gigabyte'a raczej nie puchnął, a już na pewno nie przy dobrej zasiłce)

Zacząłbym od wymiany zasilacza, ewentualnie podpięcia jakiegoś sensownego modelu na próbę - tak jak pisze kamil_18_19 prawdopodobnie przyczyną są kondensatory na płycie, ale są przyczyną wtórną moim zdaniem, a widziałem już nie raz płyty które pomimo sporych spuchnięcia, nawet wylania kondziorków śmigały bez przeszkód. A sama wymiana zasilacza w moim uznaniu i tak konieczna



Gigabyte ma 3 lata gwarancji kiedy ją kupiłeś, a jak ci powiedziano że 2 to Cię robią w lewo i ją reklamuj.

w takim przypadku (między 2 a 3 lata) nie ma już prawa reklamować, bo nie ma do tego podstawy jaką jest gwarancja (gwarancja sprzedawcy w tym przypadku - nikt nie zmusza sprzedawcy do udzielania takiej gwarancji jaką sam otrzymuje z dystrybucji).

zgodność towaru z opisem, jak najbardziej, ale ta też obowiązuje w okresie dwuletnim


  • 0
... starajmy się zachować szacunek do innych... skakanie sobie do gardeł na pewno nie przysporzy nikomu autorytetu :)

#5 kamil_18_19

kamil_18_19
  • Maniak

  • 2668 postów
  • Miejscowość:Zgierz
  • 3DMark 06:Nie wiem po zmianie sprzętu nie testowałem.

Napisano 07 luty 2013 - 14:28

w takim przypadku (między 2 a 3 lata) nie ma już prawa reklamować, bo nie ma do tego podstawy jaką jest gwarancja (gwarancja sprzedawcy w tym przypadku - nikt nie zmusza sprzedawcy do udzielania takiej gwarancji jaką sam otrzymuje z dystrybucji). zgodność towaru z opisem, jak najbardziej, ale ta też obowiązuje w okresie dwuletnim

No tak ale jak z dystrybucji dostaje 3 lub nawet 5 to on daje 2 lata potem klient jak się popsuję po 2 latach przynosi to do niego i zostawia na recykling a on to wysyła i sprzedaję jako używkę. W firmie ,której pracowałem robią tak do dzisiaj: EMITER Łódź :D
  • 0

Pc do gier. 

Cpu: i3-8100 Cooler: SPC Fortis 3 MC Mobo: MSI Z370 Tomahawk Ram: 16GB DDR4 Godram Play 2x8GB 2133MHz Hdd1: Crucia M550 128GB Hdd2: 1TB Seagate Gpu: GTX 1060 Xtre.6GB@1980 boost 2150/9500 mem Case: SPC M35W PSU: Corsair TX650 Monitor AOC i2369Vm Os: Win 10 Home x64 Fon Samsung Galaxy S9 PLUS

Spoiler

#6 tofix

tofix
  • Gaduła

  • 339 postów

Napisano 08 luty 2013 - 08:18

@up.

Dość powszechna praktyka, niestety - zwłaszcza na allegro. No ale cóż, niestety nie ma w tym nic niezgodnego z prawem - możemy tylko takich cwaniaków omijać szerokim łukiem, choć szkoda mi tych "zielonych" klientów, którzy dają się w ten sposób ciąć. przecież długość okresu gwarancji to (no, powiedzmy w większości przypadków) jeden z ważniejszych wskaźników awaryjności, prawda?


  • 1
... starajmy się zachować szacunek do innych... skakanie sobie do gardeł na pewno nie przysporzy nikomu autorytetu :)

#7 fifafan

fifafan
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

  • 4 postów
  • GG:35349627
  • Miejscowość:Jednorożec

Napisano 09 luty 2013 - 13:36

Problemem jest płyta główna, byłem w sklepie, tak mi zdiagnozowali, zasilacz okazał się być sprawnym, dzięki za pomoc


  • 0

#8 kamil_18_19

kamil_18_19
  • Maniak

  • 2668 postów
  • Miejscowość:Zgierz
  • 3DMark 06:Nie wiem po zmianie sprzętu nie testowałem.

Napisano 13 luty 2013 - 15:38

To plus się należy napisałem tą diagnozę jako pierwszy.


  • 0

Pc do gier. 

Cpu: i3-8100 Cooler: SPC Fortis 3 MC Mobo: MSI Z370 Tomahawk Ram: 16GB DDR4 Godram Play 2x8GB 2133MHz Hdd1: Crucia M550 128GB Hdd2: 1TB Seagate Gpu: GTX 1060 Xtre.6GB@1980 boost 2150/9500 mem Case: SPC M35W PSU: Corsair TX650 Monitor AOC i2369Vm Os: Win 10 Home x64 Fon Samsung Galaxy S9 PLUS

Spoiler





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: komputer, problem, wyłącza się, awaria

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych