danieloslaw1 153 Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 (edytowane) Witam Mam dwie zagwozdki. 1) Podkreciłem tą karte do stablnych 1130mhz czyli o 110wiecej i ram do 1702 z 1502 Jeśli podkręce gpu to tylko w testach takich jak Haeven czy 3dmark mam wiekszy wynik a w niektorych grach zero reakcji. Ta sama ilość klatek w np Assassin's 3 czy Metro 2033 za to wzrastają w Wiedźminie . Tutaj moje pytanie od czego zależy czy gra potrzebuje mhz ram czy gpu? 2)Dlaczego w Gpu-z mam Boost 1208mhz a w np Furmarku albo Msi Afterburner mam napisane 1333mhz? Edytowane 31 Stycznia 2013 przez Igoruss Cytuj Link to post Share on other sites
Gexsi0 17 Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 1)GPU wykorzystywane jest prawie cały czas podczas wyświetlania grafiki 3D. Najbardziej obciążające momenty z gier to te, kiedy jest np. obliczana fizyka, albo dynamiczna akcja. Częstotliwość RAMu wykorzystywana jest również przez cały czas, ponieważ procesor graficzny co chwila zapisuje i odczytuje jakieś wartości do i z ramu. Większą częstotliwość na ramach odczujesz podczas grania w gry o wysokich rozdzielczościach, oraz których tekstury mają wysoką rozdzielczość (np. Crysis 3 High resolution pack)2)Boost zwiększa taktowanie rdzenia o dany procent. To czy zwiększy o 20MHz czy o 100 zależy od wielu czynników, głównie obciążenia karty, temperatur i napięć. Nie możesz na sztywno wymusić, żeby boost zwiększał zawsze o daną wartość, karta sama sobie z tym radzi. Cytuj Link to post Share on other sites
danieloslaw1 153 Napisano 31 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 Można też przyjać że jak gra jest zle napisana(typu gothic 3) to dużo ramu zje i mhz też sa milewidziane ta? Czyli mam na karcie 1333mhz? Cytuj Link to post Share on other sites
Lordonos 72 Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 Assasins Creed ma kiepską optymalizację i dlatego podkręcanie karty nic nie daje ale w metro powinno coś dać. Cytuj Link to post Share on other sites
Gexsi0 17 Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 Niedługo przyjdzie moja msi 660ti. Jeśli będzie Cię to interesowało to zobaczymy ile mi się uda z niej wycisnąć Cytuj Link to post Share on other sites
Lordonos 72 Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 Są gry w których nic się nie nawyciska bo w nich wydajnośc blokuje procesor a nikt nie robi testów na płytach z 2xI5 albo 2xFX. Ja mam I5 i zmieniłem GTX260 na GTX470 i najwięcej dała zmiana sterownika zmiana karty prawie nic. I w tej grze najlepiej eytować plik i wyłączyć v-syncha bo zamula grę do 30 fps w niektórych miejscach i nawet na padzie czuć jak mierzi animacja. Cytuj Link to post Share on other sites
danieloslaw1 153 Napisano 1 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 No wlasnie zastanawialem sie czemu v sync czasami mi zamula do 30 jak powinien do 60... Od czego to zalezy? Cytuj Link to post Share on other sites
Gexsi0 17 Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 Fragment opisu z benchmark.pl odnośnie 660ti: Po aktywacji synchronizacji liczba wyświetlanych kl./s zostaje limitowana przez częstotliwość odświeżania monitora, czyli zazwyczaj do 60 Hz. W niektórych sytuacjach, gdy karta graficzna wyświetla mniej, niż założoną liczbę kl./s, mogą się zdarzać spadki wydajności, brak płynności obrazu. Adaptive Vsync w dynamiczny i stały sposób kontroluje działanie synchronizacji. W momencie gdy karta generuje mniej niż 60 kl./s, synchronizacja zostaje wyłączona. http://www.benchmark.pl/uploads/backend_img/a/fotki_recenzje/4465_nVidia_GTX_680/vsync3.jpg Wynika z tego, że używasz zwykłego Vsync wbudowanego w grę. Spróbuj wymusić Adaptive Vsync w sterowniku. http://www.benchmark.pl/uploads/backend_img/a/fotki_recenzje/4465_nVidia_GTX_680/vsync4.jpg Cytuj Link to post Share on other sites
danieloslaw1 153 Napisano 1 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 wlasnie tak robie jak mowisz Cytuj Link to post Share on other sites
cyrix133. 30 Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 Assassin's 3 siedzi na cpu, metro na podsystemie pamieci, wiedzmin na sp ktorych taktowanie rosnie po OC 'gpu clock'. Jak uzywasz wysokich trybow msaa to zarzniesz podsystem pamieci w wiekszosci gier dx11, zreszta nie tylko na Twoim 660ti. No wlasnie zastanawialem sie czemu v sync czasami mi zamula do 30 jak powinien do 60... Od czego to zalezy? Karta czeka z wygenerowaniem kolejnej klatki obrazu na kolejne odswiezenie ekranu, jesli klatka nie moze byc wyswietlona po 17 ms (1000/60) to bedzie wyswietlona po (1000/30) 33 ms, jesli karta nie nadaza z wygenerowaniem wiekszosci kolejnych klatek w zakladanym czasie (17 ms) to fraps pokaze 30 fps, czasami ster zbija zbyt szybko do stalych 30 fps, na amd dzieje sie to w brutalny sposob bo towarzyszy temu rwanie obrazu. Ty masz mozliwosc korzystania z adaptive v-sync, uzytkownicy kart amd musza pogodzic sie z rozjezdzaniem obrazu, szarpana animacja, albo zbijac detale do poziomu ktory gwarantuje stale 60+ fps co nie jest latwe ze wzgledu na bugi w sterownikach i slabe rozbicie narzutu sterow na rdzenie cpu, do dzis amd nie ma pelnego wsparcia dla dx 11 MT w sterach. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.