Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam

Mam dwie zagwozdki.

 

1) Podkreciłem tą karte do stablnych 1130mhz czyli o 110wiecej i ram do 1702 z 1502

Jeśli podkręce gpu to tylko w testach takich jak Haeven czy 3dmark mam wiekszy wynik a w niektorych grach zero reakcji. Ta sama ilość klatek w np Assassin's 3 czy Metro 2033 za to wzrastają w Wiedźminie . 

Tutaj moje pytanie od czego zależy czy gra potrzebuje mhz ram czy gpu?

 

2)Dlaczego w Gpu-z mam Boost 1208mhz a w np Furmarku albo Msi Afterburner mam napisane 1333mhz?

Edytowane przez Igoruss
Link to post
Share on other sites

1)GPU wykorzystywane jest prawie cały czas podczas wyświetlania grafiki 3D. Najbardziej obciążające momenty z gier to te, kiedy jest np. obliczana fizyka, albo dynamiczna akcja. Częstotliwość RAMu wykorzystywana jest również przez cały czas, ponieważ procesor graficzny co chwila zapisuje i odczytuje jakieś wartości do i z ramu. Większą częstotliwość na ramach odczujesz podczas grania w gry o wysokich rozdzielczościach, oraz których tekstury mają wysoką rozdzielczość (np. Crysis 3 High resolution pack)

2)Boost zwiększa taktowanie rdzenia o dany procent. To czy zwiększy o 20MHz czy o 100 zależy od wielu czynników, głównie obciążenia karty, temperatur i napięć. Nie możesz na sztywno wymusić, żeby boost zwiększał zawsze o daną wartość, karta sama sobie z tym radzi.

Link to post
Share on other sites

Są gry w których nic się nie nawyciska bo w nich wydajnośc blokuje procesor a nikt nie robi testów na płytach z 2xI5 albo 2xFX.

Ja mam I5 i zmieniłem GTX260 na GTX470 i najwięcej dała zmiana sterownika zmiana karty prawie nic.

I w tej grze najlepiej eytować plik i wyłączyć v-syncha bo zamula grę do 30 fps w niektórych miejscach i nawet na padzie czuć jak

mierzi animacja.

Link to post
Share on other sites

Fragment opisu z benchmark.pl odnośnie 660ti:

 

Po aktywacji synchronizacji liczba wyświetlanych kl./s zostaje limitowana przez częstotliwość odświeżania monitora, czyli zazwyczaj do 60 Hz. W niektórych sytuacjach, gdy karta graficzna wyświetla mniej, niż założoną liczbę kl./s, mogą się zdarzać spadki wydajności, brak płynności obrazu. Adaptive Vsync w dynamiczny i stały sposób kontroluje działanie synchronizacji. W momencie gdy karta generuje mniej niż 60 kl./s, synchronizacja zostaje wyłączona.

http://www.benchmark.pl/uploads/backend_img/a/fotki_recenzje/4465_nVidia_GTX_680/vsync3.jpg

 

Wynika z tego, że używasz zwykłego Vsync wbudowanego w grę. Spróbuj wymusić Adaptive Vsync w sterowniku.

http://www.benchmark.pl/uploads/backend_img/a/fotki_recenzje/4465_nVidia_GTX_680/vsync4.jpg

Link to post
Share on other sites

Assassin's 3 siedzi na cpu, metro na podsystemie pamieci, wiedzmin na sp ktorych taktowanie rosnie po OC 'gpu clock'. Jak uzywasz wysokich trybow msaa to zarzniesz podsystem pamieci w wiekszosci gier dx11, zreszta nie tylko na Twoim 660ti.



No wlasnie zastanawialem sie czemu v sync czasami mi zamula do 30 jak powinien do 60... Od czego to zalezy?

 

Karta czeka z wygenerowaniem kolejnej klatki obrazu na kolejne odswiezenie ekranu, jesli klatka nie moze byc wyswietlona po 17 ms (1000/60) to bedzie wyswietlona po (1000/30) 33 ms, jesli karta nie nadaza z wygenerowaniem wiekszosci kolejnych klatek w zakladanym czasie (17 ms)  to fraps pokaze 30 fps, czasami ster zbija zbyt szybko do stalych 30 fps, na amd dzieje sie to w brutalny sposob bo towarzyszy temu rwanie obrazu. Ty masz mozliwosc korzystania z adaptive v-sync, uzytkownicy kart amd musza pogodzic sie z rozjezdzaniem obrazu, szarpana animacja, albo zbijac detale do poziomu ktory gwarantuje stale 60+ fps co nie jest latwe ze wzgledu na bugi w sterownikach i slabe rozbicie narzutu sterow na rdzenie cpu, do dzis amd nie ma pelnego wsparcia dla dx 11 MT w sterach.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...