Skocz do zawartości

Lucid Virtu™ opinie


Recommended Posts

Mam tą funkcję na płycie, początkowo chciałem ją używać ale później ją olałem, teraz jakoś wróciłem do tego tematu i mam parę pytania co do tej opcji, Czy spadki wydajności są znaczne? Czy nie ma jakiś problemów z tym? i co chyba najważniejsze dla mnie Jak wygląda sprawa z głośnością, czy spada ona sama czy trzeba samemu regulować wentylatory. oraz Czy macie jakieś rady co do konfiguracji?

Edytowane przez kubapomocny15
Link to post
Share on other sites

Trzeba wiedzieć kilka rzeczy o Lucid Virtu. Pierwsza to taka, że nie są to darmowe klatki, jak mieliśmy nieszczęście wielokrotnie przeczytać. Druga to taka, żeby ta wirtualna synchronizacja zadziałała w grze to trzeba mieć klatek więcej od częstotliwości odświeżania monitora. W przypadku trybu d-mode (podparcia dedykowanej karty przez zintegrowaną) można uzyskać różne wyniki. Poprawa ma być taka, że tearing nie wystepuje pomimo wyłączenia V-SYNC. Spadki są wtedy mniej odczuwalne.

Ja osobiście nie mogę z tego skorzystać w tym momencie (chociaż mam Lucid Virtu na swojej płycie), ponieważ nie obsługuje Multi-GPU. A szkoda.

W single GPU różnica nieznaczna i raczej niezauważalna, a to z racji tego, że i klatek mniej na pojedynczej karcie.

Co do ustawień. Potrzeba wyeliminować tearing? - d-mode.

Potrzeba oszczędność energii - i-mode. Co do ustawień wielkości pamięci. Im więcej tym lepiej.

Tak czy inaczej, Lucid Virtu dla tych co mają pojedyncza potężną kartę.

Link to post
Share on other sites

Ja na tej samej płycie co ma kolega wyżej, również mam problemy z Lucid'em. Po instalacji odpowiednich sterowników wyskakiwał kmi komunikat ,,lucid virtu wrong gpu configuration. please check your hardware/ drivers. disabled virtu and exiting.''

Później jakoś udało mi się uzyskać obraz z integry w procu. Zaś jeszcze później gdy chciałem powrócić do wcześniejszych ustawień i wyłączyć Lucid to nie mogłem uzyskać obrazu z żadnego gniazda nawet GPU nie podawało obrazu...

Byłem zmuszony zrobić CMOS. Po CMOS' ie Płyta startowała kilka razy aż wreszcie zatrybiła.

Proszę, Powiedzcie jak to poprawnie ustawić :)

Link to post
Share on other sites

Yhm.... No ja nie zrobiłem tak jak napisałeś teraz. :/

A możesz mi powiedzieć bo widzę, że masz tą samą płytę co ja. Czy instalowałeś Control Center od Msi? Bo u mnie z najnowszą wersją są problemy, nie uruchamia się pisząc o jakimś braku sterownika :/

Link to post
Share on other sites

Ja nie mówię nic o podkręcaniu... Takimi rzeczami zajmuję się w uefi/biosie. Chciałem tylko się dowiedzieć czy u Ciebie też występuje ten problem, czy tylko ja mam z tym problem. Nie ukrywam, że zależy mi na tym żeby wszystko działało jak należy, a póki co z tymi różnymi programami z płyty ze sterownikami mam same problemy bo po prostu nie wszystkie działają.

Link to post
Share on other sites

Najpierw w BIOSIE/UEFI musisz wybrać tryb. W i-mode podłączasz kabel do integry, w d-mode podłączasz do dedykowanej. potem instalujesz sterownik.

 

mam asrocka z68 extreme4. Gdzie te tryby sa do wyboru w uefi bo tego nie widze ? Pasuje mi korzystac z tego D-mode czyli jako wsparcie dla mojej zewnetrznej karty graficznej (w tym wypadku 7950).

 

 

Jaka jest dokladnie procedura, uefi potem soft ?

Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...

Virtu MVP w szczegółach – Virtual graphics Hyperformance firmy Lucid

 

Virtu MVP to dodatek do płyt z chipsetem Z77, Intel I5/I7 (3570K/3770K) D-dualgraphics (i nie tylko), AMD APU Trinity FM2 A85X (A-10 5800K), promowany przez niemal wszystkich producentów. Jedni podkreślają płynność animacji, inni chwalą oszczędność energii. Sporo się spekuluje o tym, czy w ogóle jest możliwe, aby karta graficzna działała szybciej po użyciu oprogramowania Lucidlogix. Chcieliśmy opisać Virtu MVP już przy okazji testu płyt z układem Z77, ale po chwili namysłu stwierdziliśmy, że wymaga dokładnej analizy na płytach głównych ze specyfikacją Intela i AMD.

 

 

http://images.tweaktown.com/content/4/6/4651_13_lucid_virtu_mvp_hyperformance_tested_with_asrock_z77_and_intel_ivy_bridge.png

http://images.tweaktown.com/content/4/6/4651_12_lucid_virtu_mvp_hyperformance_tested_with_asrock_z77_and_intel_ivy_bridge.png

 

W zasadniczej części panelu znajdziecie nazwę gry (do której prowadzi plik .exe) oraz trzy kolumny. D oraz I wskazują układ grafiki, z którego ma korzystać aplikacja, H zaś umożliwia włączenie funkcji HyperFormance (o której napiszemy nieco dalej). Jednak w przypadku gier, które mają już profile zdefiniowane przez Ludica, włączenie HyperFormance praktycznie zawsze powoduje problemy, w tym zakłócenia obrazu. W przypadku gier nowych, dla których nie ma jeszcze profili, zawsze można spróbować. Jednak nawet bez HyperFormance w każdej działa Virtual Vsync.

http://images.tweaktown.com/content/4/6/4651_14_lucid_virtu_mvp_hyperformance_tested_with_asrock_z77_and_intel_ivy_bridge.png

 

Tryby działania Virtu MVP

 

http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/opson/Virtu/hyperformance.jpg

 

 

Tutaj nic się nie zmieniło względem poprzedniej wersji dla płyt z układem Z68. Są dwie możliwości.

Pierwsza to i-mode. Podłączamy monitor do wyjść obrazu na płycie głównej. W tej konfiguracji podstawowym układem grafiki będzie ten zintegrowany w procesorze Intela, a samodzielna karta będzie wykorzystywana do wymagających gier 3D. Nic oczywiście nie stoi na przeszkodzie, żeby do mało wymagających gier oddelegować GPU Intela (z poziomu panelu konfiguracyjnego Virtu MVP).

 

http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/opson/Virtu/imode.jpg

 

Druga to d-mode. Podłączamy monitor do zewnętrznej karty i wykorzystujemy GPU Intela do szybkiej rekompresji filmów (Intel QuickSync). Można wtedy wykorzystać, rzecz jasna, układ Intela do gier, zmieniając ustawienia w panelu Virtu MVP, ale nie ma to żadnego uzasadnienia.

 

http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/opson/Virtu/dmode.jpg

http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/opson/Virtu/virtu.jpg

 

Początkowo można odnieść (i słusznie) wrażenie, że zintegrowany w procesorze LGA1155 układ grafiki ma przyspieszyć samodzielną kartę o nawet 60%, tak jak kiedyś robiła to technika Hybrid SLI Nvidii czy Hybrid CrossFire AMD. Nic jednak bardziej mylnego, Virtu MVP nie ma z takim sposobem generowania obrazu nic wspólnego, choć pamiętając układ Hydra, można było firmę Lucid o to podejrzewać. Sugerowany w tym przypadku wzrost wydajności to tylko w jakiś sposób uśrednione przyspieszenie wynikające z zastosowania Virtual Vsync w stosunku do zewnętrznej karty z włączoną synchronizacją pionową.

 

Trzeba też mieć świadomość, że ta funkcja nie ma wiele wspólnego z tradycyjną synchronizacją pionową i ograniczeniem do 60 kl./s (120 kl./s w przypadku monitora 120-hercowego). Programy do mierzenia wydajności, takie jak Fraps, oraz mechanizmy wbudowane w gry wskazują o wiele większe wartości. 

 

HyperFormance to mechanizm, który dodatkowo usprawnia proces renderowania. Stosuje dwie sztuczki. Klatki, które nie zostaną wyświetlone na monitorze, bo są niepełne, w ogóle nie są renderowane. A zawartość najbliższych klatek może zostać przewidziana, jeśli są identyczne jak poprzednie.

 

HyperFormance do działania wymaga szybkości na poziomie 45 kl./s, a w połączeniu z Virtual Vsync – 60 kl./s. Dopiero powyżej tej wartości daje jakiekolwiek efekty.

 

Panel Virtu MVP jest prosty i wygodny w użyciu, choć mógłby być nieco bardziej zautomatyzowany, na przykład w sytuacji, gdy oprogramowanie wykryje, że komputer włącza aplikację 3D, której nie ma na liście, mógłby pytać, czy ma ona korzystać ze zintegrowanego GPU Intela czy z zewnętrznej karty. (Używa jednak karty, do której podłączony jest monitor). Szkoda, ale może kiedyś zostanie to usprawnione.

 

 

Battlefield 3. Obie testowe karty w połączeniu z Core i5 2500K @ 4,6 GHz zapewniają w tych grach wystarczającą wydajność, aby można było się przekonać o zaletach funkcji Virtual Vsync oraz HyperFormance lub ich braku.

 



W przypadku Counter Strike: Source przy standardowej synchronizacji pionowej celownik miał wyraźne opóźnienie; nic dziwnego, w końcu w wielu miejscach karta mogła generować 300 kl./s, a więc pięć razy więcej, niż monitor mógł wyświetlić. Opóźnienie to nie było duże, ale tych kilkadziesiąt milisekund znacznie utrudniało namierzanie przeciwników, a sam celownik odznaczał się sporą bezwładnością: gdy poruszaliśmy myszką, aby nakierować go na wroga, często było już za późno.

Po skorzystaniu z Virtu MVP ta niedogodność zniknęła. Celownik zaczął się przemieszczać po ekranie równie szybko jak przy wyłączonej synchronizacji pionowej. Udało się też w znacznej mierze uniknąć tearingu (wprawne oko czasem go zauważy, gdy postać wyjdzie z oślepiającej bieli rozbłysku lub gęstego dymu wywołanego wybuchem granatu dymnego). Szybkość reakcji także była znacznie lepsza niż wtedy, gdy opcja synchronizacji pionowej nie była włączona, ale nikt nie powinien oczekiwać, że nagle stanie się lepszym graczem, choć ktoś, kto gra głównie snajperkami, może mieć inne zdanie.

W Battlefieldzie 3 było podobnie, choć precyzja celowania nie jest tu aż tak kluczowa jak w przypadku Counter Strike'a. Powoduje to, że trudno odczuć jakąkolwiek przewagę wynikłą z użycia Virtu MVP. Do samochodów i śmigłowców celowało nam się w zasadzie tak samo jak przy wyłączonej synchronizacji pionowej. Zniknął jednak tearing, który miejscami mógł być wręcz irytujący.

Celownik, który przy włączonej standardowej synchronizacji pionowej miał sporą bezwładność i nieco „pływał”, po włączeniu Virtual Vsync poruszał się bardzo szybko i precyzyjnie.

 

Zatem aby skorzystać z GPU Intela, trzeba użyć kabla DVI, D-sub lub HDMI.

 

Drugi wynika z oparcia Virtu MVP na profilach, na dodatek uaktualnianych dość rzadko, raczej nie częściej niż raz na dwa miesiące. Na dodatek profile do nowych gier trzeba dodawać ręcznie, bo Virtu nie pyta automatycznie, z której karty graficznej ma korzystać w nierozpoznanych aplikacjach 3D.

 

http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/opson/Virtu/gigabyte.jpg
 

 

Piąty to narzut własny na procesor, mimo że niewielki, bo nieprzekraczający kilku procent.

Szósty, ale szalenie istotny, to nieprawidłowe działanie niektórych gier. W naszym przypadku był to Shogun 2, którego piękne kolorowe scenerie zamieniły się w postnuklearny świat rodem z Fallouta 3. Tak wyglądał obraz generowany przez GeForce'a GTX 680 z wykorzystaniem Virtu MVP:

 

http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/opson/Virtu/shogun2.jpg

 

A tak wówczas, gdy wyświetlał go Radeon HD 7950:

 

http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/opson/Virtu/shogun2_2.jpg

 

W obu przypadkach efekt był absolutnie nie do przyjęcia!

 

 

Virtu MVP to dodatek obecny w praktycznie wszystkich płytach z układem Intel Z77 i A85X. I tylko w nich. Na razie licencja jest udzielana na każdy egzemplarz osobno, a opłata wynosi podobno mniej niż 0,5% kosztu płyty. Jednak taki sposób licencjonowania, podobnie jak w przypadku akcesoriów serwisowych do samochodów czy telefonów komórkowych, powoduje, że mimo braku technicznych przeciwwskazań nie skorzystają z Virtu MVP posiadacze płyt z układami Z68 czy H67/H61. Być może kiedyś pojawią się w sprzedaży klucze aktywacyjne do starszych płyt. W oprogramowaniu pozostała taka furtka, tyle że nie wiadomo, czy kiedykolwiek zostanie otwarta.

Naszym zdaniem firma Lucid stworzyła zdecydowanie za mało materiałów uświadamiających, czym tak naprawdę jest Virtu MVP i funkcje Virtual Vsync oraz HyperFormanc

Jakie są wasze zdania na  waszych komputerach z Lucid MVP ?, proszę o opinie od innych użytkowników na naszym forum.

 

Chętnie podzielimy z waszymi zdaniami o szczegółach Virtu MVP mode D- DualGraphics i o wirtualizacji GPU i trybie Hyperformance oraz V-sync. Jakieś dobre wieści ? czekamy na odpowiedzi.

Edytowane przez extremme
Link to post
Share on other sites
  • 11 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...