Skocz do zawartości

Recommended Posts

Od dłuższego czasu zastanawia mnie to dlaczego grafika na PC nie znacznie różni się od grafiki konsolowej typu xBox360.

Skoro dzisiejsze grafiki pokroju GTX'a 680 posiadają masakryczne parametry względem kosol, dlaczego uzyskują mizerne ilości FPS w grach FULL HD, max detals.

 

Czy mógłby mi to ktoś w miarę sensownie wytłumaczyć, bez spinania, bez nerwów ?

 

Byłbym wdzięczny :)

Link to post
Share on other sites

Bo koderzy nie robią już gier z pasją, tylko siedzą na etatach i pierdzą w stołki, wrzucą nowe klasy do starego silnika, byle działało (bo tak się dzisiaj wszędzie programuje) a potem pat****ą i pat****ą i nie są w stanie spatchować, bo do tego czasu już nikt w to nie gra. A problem jest tym bardziej smutny, że ilość tranzystorów w kartach rośnie szybciej niż wymiary technologiczne spadają (przez co co roku czytamy o tym o ile % większa jest obudowa GPU od poprzedniej generacji).

Edytowane przez Hans Olo
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

W tym momencie wiadomo iż PC znacznie górują nad konsolami. Każdy to wie. A co do ''sprzętu'' . Nie każdy ma w kompie GTX'a 680. Producenci muszą optymalizować grę pod różne zestawy komputerowe ;). Są oczywiście takie perełki jak Crysis, który dosłownie wyciskał ósme soki z PC'tów. Gra na modach do tej pory raczej nie ma dużej konkurencji.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Nie jestem specjalistą ale po takiej masie dyskusji na ten temat można powiedzieć, że fakty są następujące... Producenci dzisiaj nie robią gier pod PC tylko pod konsole na oprogramowaniu, które automatycznie, dodatkowo robi wersję na PC. Tyle tylko, że jakość poszczególnych elementów jest dostosowywana do wydajności konsol. Stąd np. taki dishonored wygląda tak jak wygląda, pomijając rozdzielczość, AA i AF to tak samo jak na konsoli, i lata na przeciętnym sprzęcie PC w 120 fps. Gier na PC się dzisiaj nie robi. Software specjalny po prostu wypluwa z siebię działającą pod PC wersję gry robionej pod konsole. Crysis 2 to tylko mały wyjątek bo Crytek musiał jakoś rozładować ciśnienie ze strony graczy, po tym jak zobaczyli, że nici z reklamowanego wcześniej wsparcia DX11 (które Nvidia w pośpiechu ściągneła ze swojej strony po premierze), i tak naprawdę otrzymali port, a nie markę godną killera graficznego.

 

Crysis 1 to z kolei odrębna para gumiaków bo tam Crytek od początku robił tą grę na możliwości bardzo silnych, przyszłościowych pecetów i GPU. Wersja na konsole wyszła dopiero parę lat temu (dokładnie to rok temu ;)) i każdy kto miał okazję grać wie jak gorsza jakościowo była.

Edytowane przez kbrbabzbtb
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Diablo 3 nie musi powalać grafiką, bo twórcy nie zapomnieli , że to gra.

 

A co do tematu, dzisiaj jak wyżej zauważyli gry tworzy się na konsole. Twórcy bardzo mocno optymalizują grę by mogła ona tak wyglądać przy zachowaniu przyzwoitej płynności. Do tak mocnej optymalizacji mają tylko Xboxa 360 i trudniejszego w programowaniu choć i moim zdaniem mimo wszystko słabszego(poczytajcie sb trochę o Cellu, tylko nie w wypowiedziach fanboyów pleyki bo są to ludzie dla , których ten proc to 9*3,2ghz=28,8 ghz) PS3. Na PC twórcy wrzucają przeportowaną wersję z konsoli dodając opcje wyboru wyższej rozdzielczości itp. Takim przykładem może być np. fifa ( i tu polecam wspomagać się tym, poprawi to nieco grafikę http://www.moddingwa...file/27616.html ) .

 

Na szczęście istnieje też produkcje takie jak Crysis , który po zmodowaniu odstrzela swojego młodszego brata z konsol poza orbitę http://www.youtube.com/watch?v=8vYk81VR_lo&feature=plcp

 

Następnymi grami , które mają dosyć wyraźną przewagę PC nad konsolami są wg mnie co by nie mówić:

 

linki w spoilerze

 

youtube.com/watch?v=bsOEM1uDFm8&feature=plcp - CE3

 

youtube.com/watch?v=oqlqJZxuFT8&feature=plcp Crysis 2 dx11

 

youtube.com/watch?v=8vYk81VR_lo&feature=plcp Crysis z modami

 

youtube.com/watch?v=DcF05dx9pJc&feature=plcp Wiedźmin 2

 

youtube.com/watch?v=67Jz1FKThh4&feature=plcp Battlefield 3

 

i podobno Metro , w które jeszcze nie miałem okazji zagrać ;)

 

Podkreślam , że to co wyżej to tylko moje zdanie i proszę by obrońcy konsol wstrzymali swoje zapędy ;)

Edytowane przez Rafcio1874
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
Gość effendi360

Jak się potwierdzą plotki (w które na obecną chwilę nie wierzę) i nextgenowe konsole będą mieć 4k i stałe 60fps w grach to sprzedaje peceta :D

Ja bardzo lubiłem ciorać na konsoli ale grafa już mnie odrzuca, poza małymi wyjątkami jak np uncharted czy gears of war.

Link to post
Share on other sites

myślę że z powodzeniem mogła by śmigać na XBOX360 czy też PS3. Wyciągając wnioski , można wieszać psy na konsolach że to ich wina z tym zatrzymaniem czasu w jakości grafiki , ale z drugiej strony dlaczego producenci którzy robią grę stricte na PC nie wyjdą z bezpiecznej strefy średniej grafiki ... odpowiedzi doszukiwałbym się w raz w wygodnictwie producentów, dwa w tym że ludzie przyzwyczajeni do średniej grafiki trochę odpuścili z modernizacją sprzętu - co ciągnie za sobą niebezpieczeństwo że ludzie którzy mają słabsze sprzęty po prostu nie kupią takiej produkcji.

Link to post
Share on other sites

Jak się potwierdzą plotki (w które na obecną chwilę nie wierzę) i nextgenowe konsole będą mieć 4k i stałe 60fps w grach to sprzedaje peceta :D

Ja bardzo lubiłem ciorać na konsoli ale grafa już mnie odrzuca, poza małymi wyjątkami jak np uncharted czy gears of war.

 

ja już przestałem wierzyć te bajki. Doskonale pamiętam jaka była gada, skoro PS3 wychodzi później od XBoxa 360 , to będzie przepotężna, a jak było, to każdy widział.

Edytowane przez adivxv5
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Gry stricte PeCetowe (jak wspomniane Diablo III) nie wyciskają ósmych potów z dzisiejszych komputerów z bardzo prostego powodu - pieniędzy. Nie, nie jest to lenistwo, bo "i tak się sprzeda". Zrobienie technologicznego killera przede wszystkim kosztuje i to bardzo dużo. Potrzeba mieć albo własny silnik (którego produkcja, nie dość, że trwa długo, to i kosztuje) albo wykupić licencję na ten, o odpowiednich możliwościach, co też dodatkowo kosztuje i to nie mało (bo trzeba kupić coś lepszego niż CryEngine 2 czy Unreal Engine 3) oraz trzeba poświęcić jeszcze dużo czasu na opanowanie go. Spójrzcie np. na Portala 2, który chodzi na stareńkim Source'ie. Owszem, gra nie wygląda już bardzo ładnie, ale nie jest też brzydka, a czasami potrafi zrobić wrażenie. Do tego dochodzi jeszcze kwestia właśnie konfiguracji samych graczy. Pamiętacie 2007 rok i Crysisa? Bardzo mało osób miało odpowiedni sprzęt, by tę grę uciągnąć. Owszem, był dobrze zoptymalizowany, ale to i tak zbyt dużo na ówczesne komputery. Druga sprawa, że akurat Diablo III, jak i wszystkie gry Blizzarda, mają specjalnie lekko kreskówkowy styl, by nie straszyć pikselami za te kilka lat.

Edytowane przez FireStorm
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...