Skocz do zawartości

Wydajność BATLLEFIELD 3 oraz Phenom II x4 955 @4,0 GHz vs i5 3570K 3,4-3,8 GHz Turbo ON


Recommended Posts

Zapomniałem napisać o jednej istotnej rzeczy. Ze względu na pewne ograniczenia czasowe test musiał wyglądać tak jak wyglądał. Dokonanie pomiarów w regularnej rozgrywce trwałoby zbyt długo. Jednak z moich obserwacji wynika, że na obu procesorach gra się całkiem nieźle i gdyby nie wyświetlane przez frapsa klatki można by wogóle nie zauważyć różnicy. Choć na PII 955 istotnie spadki FPS były większe nawet do 30 kl/s. Natomiast na i5 najmniej było 45-48 kl/s.

 

Edit

Jeśli czas pozwoli, postaram się zamieścić jeszcze jedn wykres przedstawiający wyniki z dłuższej rozgrywki.

Edytowane przez Bakak
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Zrób lepiej test w Thunder Run, jeśli chcesz, żeby był powtarzalny i nieźle obciążał CPU ;). W rozgrywce sieciowej warto robić testy, jak MaxForces, czyli 10 minut normalnej rozgrywki.

 

Tak jeszcze odnosząc się do i3, akurat w tej grze na ogół przegrywa z Phenomem II X4. Oczywiście mowa o typowej zadymie w multi.

Edytowane przez tomcug
Link to post
Share on other sites

Na mapie Fire Storm przy 64 graczach CPU jest obciażony cały czas na 95-99%

 

Tak jeszcze odnosząc się do i3, akurat w tej grze na ogół przegrywa z Phenomem II X4. Oczywiście mowa o typowej zadymie w multi.

Bardzo możliwe, chętnie bym to sprawdził, ale nie mam dostępu do żadnego i3 i raczej mieć nie będę :(

Link to post
Share on other sites

Prawdopodobnie vRAM grafiki znacznie szybciej się "zapycha".

Wątpie, niby dlaczego miało by się tak dziać ? Fps ani typ procesora nie wpływają na obciążenie vramu.

Jak byś sprawdził zajętość pamięci na grafice to było by wiadomo czy Twoje podejrzenie jest prawdziwe.

Link to post
Share on other sites

Wątpie, niby dlaczego miało by się tak dziać ? Fps ani typ procesora nie wpływają na obciążenie vramu.

Jak byś sprawdził zajętość pamięci na grafice to było by wiadomo czy Twoje podejrzenie jest prawdziwe.

 

Przyglądałeś się w ogóle zrzutowi ekranu, który dałem na początku? Chyba nie. Już na samym wejściu do gry jest zagospodarowane 1870 MB pamięci vRAM. W trakcie gry ta wartość rośnie więc moje podejrzenia są jak najbardziej trafne :P

 

Trzeba było wyłaczyć crossfire i wtedy testa zrobić

w przygotowaniu :)

 

Edit

Niestety testu na jednym GPU chyba nie będzie, gdyż po wyłączeniu CF gra się nie uruchamia. Pojawia się komunikat, że program przestał działać i zostanie on zamknięty. Nic nie daje przeinstalowanie sterowników, ani naprawa plików gry którą oferuje Origin. Próbowałem też reinstalacji całej gry, ale to też nie działa :/

Może ktoś z was ma możliwość pożyczenia jakiego 6870? :P hehe

 

Ale w przygotowaniu jest test z regularnej rozgrywki na kilku mapach wiec, bądźcie czujni :)

Edytowane przez Bakak
Link to post
Share on other sites

Przyglądałeś się w ogóle zrzutowi ekranu, który dałem na początku? Chyba nie. Już na samym wejściu do gry jest zagospodarowane 1870 MB pamięci vRAM. W trakcie gry ta wartość rośnie więc moje podejrzenia są jak najbardziej trafne

Pokaż użycie vramu na PII i i5 wtedy można jakieś wnioski wysnuć. Oczywiście przy takich samych ustawieniach graficznych i tej samej mapie granej w tym samym trybie.

Link to post
Share on other sites

wyłącz jedną grafike w menadzerze urządzeń (ta dolna grafika)

Moja karta to dwuprocesorowy PowerColor HD 6870x2 2GB, więc nie da się zrobić tego o czym piszesz. Jedyny sposób to wyłączenie CF w sterowniku karty graficznej.

 

Pokaż użycie vramu na PII i i5 wtedy można jakieś wnioski wysnuć. Oczywiście przy takich samych ustawieniach graficznych i tej samej mapie granej w tym samym trybie.

proszę bardzo:

 

i5 3570K 3,4-3,8 GHz Turbo ON

http://images47.fotosik.pl/1588/7fff3a5d3761c7a2.jpg

 

PII x4 955 @4,0 GHz

http://images50.fotosik.pl/1703/9d245a22bff73800.jpg

 

Jak widać na załączonych obrazkach wykorzystanie vRAM jest w zasadzie identyczne :P

 

Zwróć też uwagę, na fakt, że już na wstępie i5 3570k generuje o 13 klatek więcej niż PII 955 :)

Edytowane przez Bakak
Link to post
Share on other sites

Jak widać na załączonych obrazkach wykorzystanie vRAM jest w zasadzie identyczne

No właśnie. Dlatego w przyszłości lepiej wstrzymać się z takimi stwierdzeniami jak poniżej...

 

występują mikroprzycięcia, które zdecydowanie mocniej zaznaczają się na i5 3570k. Dlaczego tak się dzieje? Prawdopodobnie vRAM grafiki znacznie szybciej się "zapycha". i5 podaje grafice więcej informacji niż PII i GPU dostaje lekkiej czkawki ze względu na zbyt małą ilość pamięci.

... ponieważ nie mają one żadnego uzasadnienia. Użycie vramu zawsze będzie takie samo na każdym CPU a obciążenie GPU nie przekłada się na użycie vramu, to są dwie różne sprawy. No i GPU nie może ograniczać wydajności (opisywane przycięcia) na mocniejszym CPU skoro nie ogranicza na słabszym.

Link to post
Share on other sites

generuje 13 fps > i kosztuje

Tak to wygląda na wstępie do gry, jednak w trakcie rozgrywki i5 3570k utrzymuje niemal cały czas stabilne 60 kl/s a PII x4 955 niestety nie, sa spadki do 45 Kl/s czasem nawet do 30 KL/s, ale tylko wtedy gdy obok coś wybuchnie, spadnie lub przeleci nad głową samolot :P

 

jak wygląda ładowanie mapy między platformami , chodzi mi czy masz odrazu tekstury czy się dogrywaja po pojawieniu gracza na mapie?

 

W momencie wejścia do gry czyli zrespowania się w danym punkcie nie ma efektu dogrywania tekstur wszystko jest jak trzeba.

 

Jednak można zauważyć ten efekt zaraz po wejściu na serwer, w czasie gdy na ekranie wyświetla się jeszcze ekran początkowy, gdzie można wybrać jaka klasa chce się grać.Trwa to sekundę i już się nie powtarza.

 

No właśnie. Dlatego w przyszłości lepiej wstrzymać się z takimi stwierdzeniami jak poniżej... ... ponieważ nie mają one żadnego uzasadnienia. Użycie vramu zawsze będzie takie samo na każdym CPU a obciążenie GPU nie przekłada się na użycie vramu, to są dwie różne sprawy. No i GPU nie może ograniczać wydajności (opisywane przycięcia) na mocniejszym CPU skoro nie ogranicza na słabszym.

chyba sie źle wyraziłem. ponieważ na i5 3570k maksymalnie FPS potrafi sporo przekraczać 100 Kl/s w takiej sytuacji spadki/mikroprzycięcia są bardziej odczuwalne. Takie sa moje subiektywne odczucia.

Edytowane przez Bakak
Link to post
Share on other sites

chyba sie źle wyraziłem. ponieważ na i5 3570k maksymalnie FPS potrafi sporo przekraczać 100 Kl/s w takiej sytuacji spadki/mikroprzycięcia są bardziej odczuwalne. Takie sa moje subiektywne odczucia.

Ale spadek ze 100fps nawet do 60 to nie jest żadne przycięcie. Stałe 60fps w niczym nie jest lepsze od min 60, max 100fps. Animacja i tak cały czas będzie płynna. Być może to o czym piszesz wynika z screen tearingu które jest mocniej widoczne jeśli fps znacznie przekracza odświeżanie ekranu przy wyłączonym vsync. No ale z vsync off nie ma sensu grać, to tylko do benchmarku.

Link to post
Share on other sites

Ale spadek ze 100fps nawet do 60 to nie jest żadne przycięcie. Stałe 60fps w niczym nie jest lepsze od min 60, max 100fps. Animacja i tak cały czas będzie płynna. Być może to o czym piszesz wynika z screen tearingu które jest mocniej widoczne jeśli fps znacznie przekracza odświeżanie ekranu przy wyłączonym vsync. No ale z vsync off nie ma sensu grać, to tylko do benchmarku.

 

W konfiguracjach mGPU zawsze występuje zjawisko MIKROPRZYCIĘĆ, które może być niemal niezauważalne gdy włączy się vSync. Jenak, aby rozgrywka była rzeczywiście płynna, a efekt przycięć mało widoczny, karty graficzne muszą generować stałe i stabilne minimum w postaci 60 Kl/s, niezależnie od sytuacji! Jedna osoba będzie widziała różnice inna nie.

Test, który tu zaprezentowałem, ma jedną poważna lukę, ale wynika ona z konieczności wykonania szybkich testów. Mianowicie próbuje szukać powtarzalności tam gdzie tak naprawdę jej nie ma. Dlatego też na początku napisałem, że jest to on UMOWNY!

To o czym piszesz "screen tearing" będzie występować zawsze wtedy gdy monitor nie jest w stanie wyświetlić więcej niż 60 Kl/s bo jego odświeżanie to 60 Hz. Jednak nie ma to nic wspólnego z mikroprzycięciami, które objawiają się chwilowym "zatrzymaniem" animacji. Co ciekawe to zjawisko pojawia się nawet jeśli mamy do czynienia z fps na poziomie 60+. Osobiście widzę różnicę, choć nadal jest to moja subiektywna obserwacja.

Edytowane przez Bakak
Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...

Myślę, że twoja karta zabija phenoma i dlatego na intelu jest aż kilkanaście klatek więcej. Gram mp na wszystkich mapach w 1600x900 i nie mam spadków poniżej 55 fps a gram na ULTRA, sprzęt mam podobny

 

PII955@3900 NB@2800

GTX 660 2GB OC@1140

8gb 1600 hyperx grey series

Link to post
Share on other sites

Myślę, że twoja karta zabija phenoma i dlatego na intelu jest aż kilkanaście klatek więcej. Gram mp na wszystkich mapach w 1600x900 i nie mam spadków poniżej 55 fps a gram na ULTRA, sprzęt mam podobny

 

PII955@3900 NB@2800

GTX 660 2GB OC@1140

8gb 1600 hyperx grey series

 

Phenom nie jest w stanie podać mojej grafice na tyle dużo danych, aby ta cały czas działała na co najmniej 80%, zwykle jest to zaledwie 50-60%. Jednak taki stan rzeczy ma miejsce głównie w BF3 i Wiedźminie 2, inne gry takie jak: Dirt 3, Batman AA i AC, Hard Reset, Dead Space 1 i 2, śmigają aż miło. A sprzęt utrzymuje niemal cały czas stały minimalny FPS 50-60+ w FullHD i maksymalnych detalach.

 

Co do podobieństw naszych komputerów to niestety ogranicza się ona tylko do tego samego procesora i pojemności RAMu. Grafika, którą posiadasz ma tą przewagę nad moją, że posiada 2GB pamięci. Moja grafika ma dla każdego GPU dostępne tylko 1GB. Natomiast BF3 w ustawieniach ULTRA wymaga minimum 1,5GB pamięci, aby było płynnie. Oczywiście samo GPU też musi być odpowiednio wydajne, ale pojemność pamięci ma tu ogromne znaczenie.

Link to post
Share on other sites

Właśnie ten programik ma masę fajnych funkcji. Jako program przechwytujący także pod tym względem oferuje dużo, więcej niż płatna wersja Frapsa, a jest za darmo. Strzaszecznie go polubiłem, aż chętnie bym coś kupił od MSI żeby im za niego podziękować ;)

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...