Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Wyścigi: Symulatory & Arcade


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kiziea

Kiziea
  • Zapaleniec

  • 1146 postów
  • 3DMark 06:0

Napisano 28 listopad 2009 - 18:57

Od dawna mnie denerwują osoby piszące, jako to świetna fizyka jest w Race Driver: GRID i to auto realnie się zachowuje, a grają na "bardzo dobrym" kontrolerze bo klawiaturze. Jako fan symulatorów wyścigów, muszę z siebie to wypluć i powiedzieć wszystkim co i jak tu się je.

Istnieje na świecie banda zboczeńców takich jak Ja i chyba jeden kolega z tego forum również, ale obecnie nie przypominam sobie jego nicku. Nazywamy się SimRacingowcami, nazwa to skrót od Symulator Wyścigów Samochodowych. Dla nas najważniejszymi cechami w grze są fizyka jazdy, aby jak najbardziej odwzorowywała prawdziwe zachowanie samochodu, grafika spada na drugie miejsce, ale również się liczy, lecz nie może być przesadna, patrz cukierkowata Race Driver: GRID, NFS SHIFT.

Najlepszym przykładem gry gdzie można spotkać świetną fizykę aut i grafikę, jest iRacing stworzony przez amerykanów.

Gry pokroju Race Driver: GRID, NFS Shift i CMR DiRT 2, to jedynie arcadówki do rozbijania się od bandy do bandy, a porównywanie ich z symulatorami wyścigów to drastyczny błąd. Powie wam to każdy, kto jest fanem "zboczeńcem" na punkcje wirtualnych wyścigów samochodowych, dobry przykład to największa w Polsce liga - www.simracing.pl :P.

Symulatory rajdów i wyścigów z krwi i kości, to Richard Burns Rally, Race 07, Race On i GTR Evolution, jak i jej poprzedniczki GTR i GTR 2. Lecz aby poczuć ten smak i wrażenia jak towarzyszą kierowcy na torze wyścigowych, trzeba posiadać najbardziej pożądany do tego sprzęt kierownicę, ale nie jakiegoś MediaTecha czy coś innego w którego nazwie zawarte jest Vibration oraz cenna to niżej niż 200zł. Jedynym pożądanym przez nas układem wstrząsowym jest Force Feedback (FFB).

Granie w symulatory z pomocami i na klawiaturze to masochizm.

I tutaj ładna definicja z SimRacingPL :P.

Sim (simulated) racing w skrócie oznacza symulację jazdy wyścigowej z zachowaniem wszelkich możliwych do odtworzenia warunków, w jakich prowadzone są prawdziwe wyścigi. Do symulowania wirtualnych wyścigów używa się profesjonalnego oprogramowania komputerowego, jakim są symulatory. W przeciwieństwie do gier o charakterze zręcznościowym, w symulatorach główny nacisk położony jest na realizm rozgrywek, zarówno pod kątem samego prowadzenia auta jak i zasad rozgrywania wyścigów. Odtwarzają one przede wszyskim zjawiska fizyczne towarzyszące jeździe prawdziwym samochodem takie jak przyczepność opon do podłoża, praca zawieszenia, zużycie paliwa oraz opon w trakcie wyścigu, zmienne warunki pogodowe i wiele innych. Dzięki dokładnemu odwozorowaniu zachowania się pojazdów również technika ich prowadzenia staje się coraz bliższa rzeczywistości, co wymusza stosowanie odpowiednich kontrolerów (przede wszystkim kierownice), wzorowanych na rzeczywistych urządzeniach.

Mianem symulatorów najczęściej okresla się następujące tytuły:
-Grand Prix Legends
-Nascar Racing Season 2003
-Grand Prix 4
-F1 Challenge 99-02
-GTR1/2
-GT Legends
-Race
-netKar PRO
-rFactor i jego mody
-Live for speed
-Richard Burns Rally

Ze względu na stopień trudności tytuły te nie są tak popularne jak choćby seria Need For Speed. Jednak w simracingu, jak nigdzie indziej, istotna jest ilość prawdziwych kierowców mogących wziąźć udział w wyścigu. Rywalizacja na torze jest esensją simracingu. Dlatego najczęściej wyścigi organizowane są poprez internet, dzięki czemu mogą skupić nawet do czterdziestu zawodników jednocześnie. Dużą popularnością cieszą się Ligi - profesjonalnie przygotowany cykl regularnych wyścigów. Te najlepiej prowadzone zapewniają największą dawkę emocji, związaną z realizmem samej rozgrywki. Zawodnicy mają ustalony kalendarz wyścigów, regulamin, muszą zdać egzamin w celu zdobycia licencji kierowcy. Po wyścigu natomiast dostępne są relacje i komentarze. Wszystkie te aspekty budują wokół rozgrywek Ligowych pewien klimat, dzięki któremu trudno oderwać się od wirtualnej kierownicy.


Mam nadzieję, że wytłumaczyłem wam co to Symulator wyścigów i rajdów samochodowych :P. Podejdźcie do tego poważnie, a nie w szczeniacki i głupkowaty sposób, wyśmiewając coś poważnie powiedzianego.
  • 0

#2 helfi

helfi
  • Entuzjasta

  • 534 postów
  • 3DMark 06:21096

Napisano 28 listopad 2009 - 19:51

mama się odnajdzie .

a tak na serio fakt nowe gry wyścigowe są pod ogromnym działaniem marketingowców ,a ich przejście to błachostka dla 6letniego dziecka no bo po to są. Prawdziwe wyścigówki @up
  • 0

Spoiler

#3 19arek93

19arek93
  • 3,2,1.. szukam!

  • 3942 postów
  • GG:3517190
  • Miejscowość:Gdańsk
  • 3DMark 06:Więcej niż potrzebuję.

Napisano 28 listopad 2009 - 21:41

Jesteś moim bogiem! Dlaczego ja wcześniej nie założyłem takiego tematu?! Trzeba bronić stwierdzenia "symulator samochodów wyścigowych" przed takimi grami jak NFS:Shift, czy DiRT2.

Osobiście zagrywam się w GTR Evolution / Race07. Zdecydowanie rzadziej Racer, czy LFS(w to przegrałem parę lat).

Sam nie mogłem wytrzymać gdy ludzie pisali o najnowszym NFS'ie "symulator". Bardzo zainteresowany grą zainstalowałem demko. Wybrałem jakieś BMW.. wchodzę w zakręt, odpuszczam gaz i.. jak po sznurku. No to wduszam gaz do końca, odpuszczam, wduszam i.. nic! WTF?!
  • 0
Po bandzie

#4 Kiziea

Kiziea
  • Autor tematu
  • Zapaleniec

  • 1146 postów
  • 3DMark 06:0

Napisano 28 listopad 2009 - 21:50

Bogiem napewno nie, po prostu chciałem to wszystko wylać na zewnątrz i podzielić się z innymi spostrzeżeniami, za dużo ostatnio dzieci bawi się w wyścigi, szczególnie, że duża ilość Polskich kierowców awansuje do wyższych serii.

Powinno się wszędzie oddzielać symulator wyścigów od jakiejś błachostki dla 6 latków. I widzę, że tutaj duże poparcie mam :P.


Czym powinno się grać w SimRacingu:
http://simracing.pl/... ... ingu-8123/
http://simracing.pl/...read.php?t=8138
Cały dział o kierownicach:
http://simracing.pl/...ticles.php?c=19
  • 0

#5 19arek93

19arek93
  • 3,2,1.. szukam!

  • 3942 postów
  • GG:3517190
  • Miejscowość:Gdańsk
  • 3DMark 06:Więcej niż potrzebuję.

Napisano 09 grudzień 2009 - 21:04

Ten art na simracing.pl jest już bardzo stary i IMO stracił na ważności.

Swoją drogą byłem 3godz. temu w MM i bawiłem się pedałami od G25, w porównaniu do plastików mojej DFGT to po prostu bajka..
  • 0
Po bandzie

#6 Kiziea

Kiziea
  • Autor tematu
  • Zapaleniec

  • 1146 postów
  • 3DMark 06:0

Napisano 09 grudzień 2009 - 21:14

Wiem, ostatnio sprzedałem jedno G25 i dziś drugie, zaś zostawiłem sobie DF GT, do okazyjnej jazdy. Więcej zajmuję się organizacją ligi i serwisu, a co do SRPL więcej można znaleźć na forum ;).
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych