Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam.

 

Jestem laikiem w sprawach OC, a jako iż posiadam procesor stworzony do OC to grzechem byłoby go nie podkręcić.

Chciałbym się dowiedzieć co i jak po kroku zrobić, jakie ustawienia w BIOS'ie i jakimi programami testować procesor po podkręceniu.

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Masz mnóstwo poradników na necie, google nie gryzie. Stabilność najlepiej sprawdzać OOCT.

w skrócie:

1.W biosie dzwigasz napiecie najlepiej do 1.3v i od 4ghz jedziesz w gore ciagle sprawdzajac stabilnosc, gdy juz dojdziesz do zadowalajacego efektu (np 4.5ghz) to schodzisz z napieciami.

Link to post
Share on other sites

Jeżeli jesteś totalnie zielony to polecam zrobić tak.

 

Włączasz UEFI i zmieniasz CPU Ratio na 42. Zapisujesz.

 

Od tej pory masz 4200MHz bez zmiany napięcia. Do dalszego OC polecam się doedukować w temacie bo będzie trzeba zmieniać napięcia nie tylko w CPU ale też w innych elementach płyty. Ja na razie mam 5.2GHz ale poluję na 5.3GHz.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Wiem, że muszę zwiększać napięcie i mnożnik, ale czytałem też, że niektóre opcje w BIOS'ie muszę pozmieniać np wyłączyć Turbo Boost.

 

@JOKI

Poradniki poradnikami, ale nie ma jak zapytać się doświadczonych Overclocker'ów.

Edytowane przez Laptopnik
Link to post
Share on other sites

Jeżeli nie masz o tym pojęcia, to się za to nie bierz... zepsuć coś jest dość trudno, ale przypadki chodzą po ludziach a bios to jednak dość delikatny temat. Poza tym niezbędne jest też porządne schłodzenie procesora, a fabryczny radiator się do tego nie nadaje.

Link to post
Share on other sites

Na stockowym napięciu poszedł na 4.5GHz

 

Z napięciem 1.498 hulał na 5.2GHz.

Maksymalne podawane napięcie dla tych procesorów podawane przez Intela to bodajże 1.55V więc sądzę że 5.3 może trochę więcej da radę. Ale na razie nie chce mi się w żyłowanie go bawić.

Link to post
Share on other sites