Dark Devill 5 Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 Zamierzam kupić dysk (na razie jeden, w przyszłości dokupie drugi do RAID 0). Podobno seria Caviar Black jest szybsza od Blue, ale z tego co widzę to na testach prędkości wypada gorzej. Moje pytanie brzmi: o co tu chodzi? Proszę o wypowiedzi. Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 jeśli chcesz cieszyć się działającą matrycą raid, a w szczególności raid0 nie kupuj się zwykłych hdd sugeruję zainwestować w WD RE4 a co do caviarów to zasadnicz różnica pomiędzy czarnym i niebieskim to access time na korzyść czarnego plus trochę lepsze transfery ale nic bardzo zauważalnego Cytuj Link to post Share on other sites
4mp3hR 5 Napisano 10 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2012 (edytowane) Sam poszukuje jakiegoś dysku jak na razie na oku mam: Western Digital Caviar Green,750GB, SATAIII , 64MB cache (WD7500AARX) Co o nim sądzicie? Jak jest z serią green? Jakieś inne propozycje do max 350zł? Edytowane 10 Lutego 2012 przez 4mp3hR Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 zielone ciche, dobre na magazyn i na niewiele więcej Cytuj Link to post Share on other sites
maciek396 60 Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 (edytowane) Taak, RAID0, też o takim kiedyś marzyłem, i zrealizowałem marzenie, a mianowicie 4 dyski WD Caviar black, bardzo fajnie to działało do puki jeden się nie zepsuł, wystąpiło na nim uszkodzenie sektorów, tak samo z siebie po kilku tygodniach od pracy (wszystkie dyski nowe). W takiej sytuacji nie pozostało nic tylko odesłać uszkodzony dysk do producenta, w końcu był na gwarancji itd. to też bezzwłocznie (po uruchomieniu komputera z innego dysku) wszedłem na stronę producenta i czytam, jakie to warunki muszę ja/uszkodzony dysk spełnić by została zrealizowana reklamacja. Z bólem muszę stwierdzić że trzeba mieć naprawdę duże szczęście by uzyskać nowe urządzenie (lub nasze uszkodzone zostało łaskawie naprawione). Nauczony wysoką jakością usług reklamacyjnych w Seagate, 0 problemów, spodziewałem się podobnej troski o zadowolenie klienta w WD, niestety to tak nie działa w wypadku wcześniej wymienionego producenta. Po co o tym piszę? Ano po to by szanowny kolega zanim zdecyduje się na jakiś dysk, niech dokładnie przeczyta regulamin producenta odnoszący się zwrotów i napraw. Przepraszam że zaśmiecam to forum treścią nie do końca na temat, ale uważam że warto o tym wspomnieć, bo nic nie drażni bardziej niż uszkodzony dysk, strata danych za wszystkich dysków (RAID0) i do tego producent nie do końca chce nam pomóc w rozwiązaniu problemu, bo na przykład gwint w otworze montażowym dysku, jest lekko zjechany, lub np. jestem drugim właścicielem urządzenia, czytając wyżej wymieniony regulamin na stronie WD stwierdziłem że nie ma sensu wysyłać uszkodzonego dysku do reklamacji, bo to skończyło by się odmową i dodatkowymi kosztami. Nieco później... no, dłuższy czas później nabyłem dysk SSD, który jest dużo szubszy. ale RAJD, sam z siebie to dobry pomysł, jeśli jest zbudowany z dysków o małej awaryjności. Pozdrawiam. Edytowane 11 Lutego 2012 przez maciek396 Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 reklamowałem czarnego caviara, dostałem nowy bez gadania i uzasadniania, w opisie przyczyny napisałem, że padł i nie działa, wystarczyło, a że caviary to nie są dyski pod raid0 to już inna historia Cytuj Link to post Share on other sites
maciek396 60 Napisano 11 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 reklamowałem czarnego caviara, dostałem nowy bez gadania i uzasadniania, w opisie przyczyny napisałem, że padł i nie działa, wystarczyło, a że caviary to nie są dyski pod raid0 to już inna historia Fakt, z dyskiem całkowicie nie sprawnym nie ma problemu, problem zaczyna się gdy dysk jest "nie pełno sprawny" tzn ,włącza się system go wykrywa owszem, można sprawdzić jego zawartosc... po kilkunastu minutach ładowania. Ale niestety przyczyny powstania badsectorów mogą być różne, jaki interes miał by producent w "daniu" nowego dysku gdy powód uszkodzenia tego pierwszego nie jest do końca jasny. Ale skoro to nie problem, to chętnie sprzedam uszkodzony dysk, który to przyszły właściciel bez problemu wymieni sobie na nowy Cytuj Link to post Share on other sites
Dark Devill 5 Napisano 11 Lutego 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2012 (edytowane) WD RE4 na pewno nie kupię, bo są za drogie... Mam jeszcze jedno pytanie: jak sprawdzić ile talerzy ma dany dysk? Np. dyski z tej aukcji: http://allegro.pl/sh...item=2101833460 (jeśli dobrze myślę to dyski 640GB mają dwa talerze po 320GB, ale jeśli chodzi o dyski np. 500GB lub 1TB to nie wiem jak to poznać) Edytowane 11 Lutego 2012 przez Dark Devill Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.