Skocz do zawartości

Recommended Posts

Unityd3 3.5 to tylko beta preview więc raczej szkoda czasu na to.

 

Tekstury nie 'są w unity3d' tylko możesz je importować do komkretnego projektu. Podczas tworzenia nowego projektu możesz wybrać, które paczki mają być dołączone do Twojego nowego projektu. Do istniejących projektów też można importować paczki sciągnięte Z internetu lub pobrane z unity3d asset store. Możesz tam poszukać darmowych zestawów różnych dodatków.

 

Unity3d to jedynie toolkit do składania i sktyptowania projektów. Do modelowania, teksturowania, animacji i wielu innych rzeczy potrzebujesz profesionalny pakiet DCC. 3ds max jest bardzo dobry oraz maya. Ewentualnie może być darmowy blender lub cinema4d. Całe 3d i teksturowanie robisz w 3d studio, a póżniej importujesz FBX do unity3d.

 

W pracy zazwyczaj korzystam z komercyjnych pakietów tekstur 3d total textures. Bardzo tanie i dobre tekstury. Do tego darmowe z http://www.cgtextures.com/ Przed konkretnym projektem dobrze też wziąć dobrą lustrzanke, wybrać się na wycieczke i później zrobić własne tekstury.

 

Skąd je ściągnąć i gdzie wpakować? :(

Gdzie? To od Ciebie zależy jak zorgamizujesz sktukturę projektu. Dla mnie najwygodniej jest importowac FBX w oddzialnych kategoriach, a teksturki trzymam osobno dla każdego importu w podkatalogu. Po prostu wszystkie importy podzielone są na bloki, którymi łatwo zarządzać

W przypadku aktualizacji importów, lepiej jest dodać zmiany pod nową nazwą niż zasępować stare wersje, bo unity3d ma taki denerwujący defekt, że brakuje w nim funkcji 'flush UV' i czasami można stracić dużo czasu na grzebanie w mapowaniu UV, które nie jest aktualizowane po aktualizacji importu.

 

Ogólnie unity3d jest godne polecenia. Przy tworzneniu gier jest dużo pracy i przeciętne zarobki ale w mediach i w dobrym studiu bez negocjacji dostaje 7000€/mc. Przy tworzeniu gier nawet w najwiekszych studiach ciężko dostać więcej niż 2000€ więc radze dać większy priorytet na projekty 3d czasu rzeczywistego wysokiej jakości niż gameart.

 

W razie innych pytań odnośnie unity3d możesz smiało pytać w tym wątku.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...