Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Unity 3d

Unity 3d tekstury

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 magutowski

magutowski
  • Entuzjasta

  • 523 postów
  • Miejscowość:Luboń

Napisano 21 styczeń 2012 - 14:25

Jak ściągnąłem Unity 3d 3.5 nie mam gotowych teskstur. Skąd je ściągnąć i gdzie wpakować? :(
  • 0
Twoja sygnatura była nieregulaminowa i została usunięta //Igoruss

#2 saddam

saddam
  • Software 3D | CAD | DCC WebGL

  • 1712 postów

Napisano 22 styczeń 2012 - 11:49

Unityd3 3.5 to tylko beta preview więc raczej szkoda czasu na to.

Tekstury nie 'są w unity3d' tylko możesz je importować do komkretnego projektu. Podczas tworzenia nowego projektu możesz wybrać, które paczki mają być dołączone do Twojego nowego projektu. Do istniejących projektów też można importować paczki sciągnięte Z internetu lub pobrane z unity3d asset store. Możesz tam poszukać darmowych zestawów różnych dodatków.

Unity3d to jedynie toolkit do składania i sktyptowania projektów. Do modelowania, teksturowania, animacji i wielu innych rzeczy potrzebujesz profesionalny pakiet DCC. 3ds max jest bardzo dobry oraz maya. Ewentualnie może być darmowy blender lub cinema4d. Całe 3d i teksturowanie robisz w 3d studio, a póżniej importujesz FBX do unity3d.

W pracy zazwyczaj korzystam z komercyjnych pakietów tekstur 3d total textures. Bardzo tanie i dobre tekstury. Do tego darmowe z http://www.cgtextures.com/ Przed konkretnym projektem dobrze też wziąć dobrą lustrzanke, wybrać się na wycieczke i później zrobić własne tekstury.

Skąd je ściągnąć i gdzie wpakować? :(


Gdzie? To od Ciebie zależy jak zorgamizujesz sktukturę projektu. Dla mnie najwygodniej jest importowac FBX w oddzialnych kategoriach, a teksturki trzymam osobno dla każdego importu w podkatalogu. Po prostu wszystkie importy podzielone są na bloki, którymi łatwo zarządzać
W przypadku aktualizacji importów, lepiej jest dodać zmiany pod nową nazwą niż zasępować stare wersje, bo unity3d ma taki denerwujący defekt, że brakuje w nim funkcji 'flush UV' i czasami można stracić dużo czasu na grzebanie w mapowaniu UV, które nie jest aktualizowane po aktualizacji importu.

Ogólnie unity3d jest godne polecenia. Przy tworzneniu gier jest dużo pracy i przeciętne zarobki ale w mediach i w dobrym studiu bez negocjacji dostaje 7000€/mc. Przy tworzeniu gier nawet w najwiekszych studiach ciężko dostać więcej niż 2000€ więc radze dać większy priorytet na projekty 3d czasu rzeczywistego wysokiej jakości niż gameart.

W razie innych pytań odnośnie unity3d możesz smiało pytać w tym wątku.
  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Unity 3d, tekstury

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych