Skocz do zawartości

OC i2500k


Recommended Posts

Witam, moj sprzet:

i5 2500k

asrock p67 pro3 b3

8gb (4x2) kingston hyperx cl9

palit gtx460 768mb

bequiet dark power 550w

Jestem w sumie laikiem jesli chodzi o oc

pierwsze co zrobiłem to podkrecenie procka i juz mialem problem:

moje uefi ma jakies ustawienia oc juz wbite, i ustawilem wszystko na auto a oc na 4,2Ghz.

Automatycznie wszystko sie ustawiało, także vcore. W cpuz podczas stresu prime95 wyczytałem vcore 1,38!! masakra powinno być ok 1,29. wiec ustawiłem recznie podkrecanie na te 4,2 a vcore ustawiłem offset na -0,06v zeby zbić to mega duze napiecie. Owszem spadło (razem z temperaturką) do 1,32 jakos, natomiast obiawiam sie czy vcore w idle na poziomie 0,9 jest dopuszczalne- przeciez orginalnie w idle jest 1,0. Ale skoro offset ustawiłem to zmniejszyło takze w idle napiecie - i tutaj rodzi sie moje pytanie - jak mam podkrecic tego proca zeby miec napiecie rzedu 1,29 taktowanie 4,2, działający speed step oraz napiecie w idle 1,0?

Link to post
Share on other sites

jakie masz temperatury na tym 1,52?:D

aa nie zauważyłem, ze są podane- nie no 76 st to ja nie chce miec;d teraz mam 53 max , myslalem dobić tak do 60 - dlatego chcialem lekkie oc takie koło 4ghz bez zwiekszania jakos dramatycznie vcore

 

Edytowane przez Sato_
Link to post
Share on other sites

@Gruby123 na takim napięciu długo nie ujedziesz... Fajnie że walnąłeś w 5GHz ale nie polecam ci takich ustawień na dłuższą metę. Podejście masz Sato dobre. Staraj się trzymać napięcie poniżej 1,35V. Jakie taktowanie uzyskasz przy tym ustawieniu to już kwestia Twojego egzemplarza. Z tego co widzę Twój jest spoko więc te 4,2 utrzymasz bez problemu. Jak widzisz 1,38V to nie jest mega-duże napięcie ale jak przy tym OC masz około 53 stopnie w stresie to tragedii nie ma choć bez zdejmowania majtek przez głowę. Cooler pewnie nie boxowy więc jaki?

Link to post
Share on other sites