Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Dziś mieliśmy jechać kupić merca dla siostry , zarezerwowany , wszystko umówione .

https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-klasa-c-gwar-12mcy-1-8-avangarde-184-ps-automat-super-oplacony-niemcy-ID6E3gQ0.html?

w ogłoszeniu wpisana treść Auto Absolutnie bezwypadkowe

Siostra sprawdziła vin , a tam szkoda 2 lata temu , wyceniona na 5000-10000euro .

Bezczelność nie ma granic u handlarza .  

 

 

 

Dodam jeszcze , że pojechaliśmy po inną . W ogłoszeniu nie było zaznaczone , że auto bezwypadkowe . Po telefonie do sprzedawcy (też handlarz) wytłumaczył , że nie wspominał o bezwypadkowości ponieważ były drzwi wymieniane . Obejrzeliśmy i wszystko się potwierdziło , niestety wyszedł mały defekt licznika podczas jazdy próbnej . Pan oznajmił , że niestety nam nie sprzeda w takim razie auta , jeśli mamy ochotę to on jutro odda do naprawy i  zaprosi po odbiór auta po zakończeniu operacji . 

Ta sama profesja i zupełni inni ludzie 

Link to post
Share on other sites

@up dla tego od lat nie pakuję się w używki. Za dużo nerwów a potem pieniędzy się pakuje jak się nadepnie na minę przeciwpiechotną. Ja wyznaję już politykę spokojnego snu - zapłacić dużo ale mieć dokładnie to co się chce i na bardzo długo (nie lubię zmian a jak dbam to mam). Zamiast się pakować w takie trupy pokaż jej np. 3-4 letnią Skodę Octavię (1.4, 1.5 albo 2.0 TSI) albo nowego Yarisa 1.5 HSD (jeździłem wersją Premiere, jest przekozacki i nie pomyliłem tutaj Fiesty z Yarisem). 

 

Co myślicie o nowym i4? Miałem się rozglądać w końcu za superbem albo enyaqiem 80 [EV] (VW ID jest imo brzydki nie mówiąc o bagietkach zamiast podłokietników). 
Wizualnie bardziej podoba mi się wersja RWD (chromy, ładny zderzak tylni zamiast tego dziwoląga w M50) ale różnica w zasięgu jest mała. Cena wychodzi stosunkowo niezła a mój broker specjalizuje się w BMW więc pewnie dałoby się uzyskać niezły rabat. Siła pod 11kW chargera też by się znalazła w garażu. 

 

Niżej skonfigurowana M50'tką (ofc. w Aventurine Red, zabujałem się w tym lakierze). Według estymatora 506km zasięgu, więc na 80% te 400km będzie przy normalnej jeździe bez autostrad itp. W maździe czy poprzednim nie miałem wcale większego zbiornika więc nie odczuję różnicy (a że zawsze chętne obalę jakiegoś hot doga na stacji czy kawę to tym bardziej). Ale ofc. 98% dookoła komina styknie home charger (100-150km dziennie). 

 

Nigdy tyle nie wywaliłem na auto i nigdy nie chciałem ale myślę że jak zadbam to z 7-10 lat pojeżdżę. Nie lubię BMW (poza G30 czyli obecną serią 5). Ale i4 jakoś mi podchodzi (chociaż wolałbym full chromy + aventurine red, może da się owrapować te shadowliny folią chromowaną?). 

Obstawiam że cena 290-300k jest do osiągnięcia. Jak za 500+ kunia, mega wyposażenie, dobrą tapicerkę itp. to niezły deal. Na pewno lepszy niż taki ES 300h Omotenashi (czyli kretyńsko nazwany Luxury Line). Brakuje tylko w i4 chyba szyb dwuwarstwowych (akustycznych). 

 

m50.png

Link to post
Share on other sites

Ja myślę, że w przypadku elektryków za 5 lat to się może okazać, że wyjdzie inny system ładowania, nowe akumulatory czy coś jeszcze innego i zostaniesz ze sprawnym "trupem". W obecnej sytuacji raczej bym rozpatrywał EV bardziej na 3 lata niż na 10.

Wysłane z mojego Pixel 4a przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

System ładowania jest ustandaryzowany. W EU, Korei, USA i Chinach nie grozi przejście na inny standard (przynajmniej przez 20 lat). A nowe akumulatory to najwcześniej przed latami 30. (solid state) - główną ich zaletą będzie idiotoodporność (np. nie zapalają się tak jak litowe) i dużo większa wytrzymałość na cykle ładowania od 0 do 100%. Ale to dotyczy tylko kilku producentów (reszta pewnie po 2035+). i3 pokazały że potrafią sporo wytrzymać (a są to old-geny). 

 

W 10 lat nie zarżnę baterii, tym bardziej ładując do max 80% (okazjonalnie do 90% czy 100% w trasie po PL bo w DE jest dużo więcej chargerów). To już też nie te czasy gdzie EV miały mierne baterie oraz chłodzenie pasywne (ew. powietrzem). Głównym mordercą zawsze była temperatura (chłodzenie, np. w Nissanach) oraz wieczne rozładowywanie do 0% i ładowanie do 100% za każdym razem (kiedyś producenci nie zostawiali buforów [kilka %], dzisiaj każdy to robi). 

 

Za to mając silnik R6 albo wyżyłowanego R4 pewnie koszty napraw oraz paliwa z perspektywy dekady by mnie zarżnęły. :| W EV nie ma co się popsuć za bardzo. 


Nie ma co się bać o takie rzeczy. :) Na pewno też utrata wartości będzie dużo lepsza niż w przypadku spalinówki. Wszędzie dowalają podatki na nie oraz zakazy wjazdów itp. EV są zwolnione z wielu podatków i duperele typu jazda po buspasach. A jeżeli przyspieszę przeprowadzkę do DE to jeszcze załapie się na dofinansowanie do elektryka (kilka kafli euro). Jedyny problem jest taki że w okolicach Drezna mało ładowarek Ionity (nowe w planach). 

 

PS: warto dodać że będę miał prąd z instalacji PV o mocy 13kWp (czarne panele LG) oraz jedną turbinę VAWT (2 lub 3kW - jeszcze nie wybrałem). 

Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, Revenant napisał:

@up dla tego od lat nie pakuję się w używki. Za dużo nerwów a potem pieniędzy się pakuje jak się nadepnie na minę przeciwpiechotną. Ja wyznaję już politykę spokojnego snu - zapłacić dużo ale mieć dokładnie to co się chce i na bardzo długo (nie lubię zmian a jak dbam to mam). Zamiast się pakować w takie trupy pokaż jej np. 3-4 letnią Skodę Octavię (1.4, 1.5 albo 2.0 TSI) albo nowego Yarisa 1.5 HSD (jeździłem wersją Premiere, jest przekozacki i nie pomyliłem tutaj Fiesty z Yarisem). 

Nie każdego stać na nowe auto niestety . Nie każdy chce kredyt , skody itp też nie mogę polecić , bo to nie moja bajka . Taka skoda była by też droższa . 

Stare trupy nie będą droższe w obsłudze , nawet jak się coś popsuje od czasu do czasu . Porównując to z kosztami utrzymania gwarancji na nowe auto . 

W tamtym mercu licznik już naprawiony , jakaś pierdoła wyszła . Zostanie dostarczony w czwartek . Naprawdę ładne auto . 

Link to post
Share on other sites
12 minut temu, jakub1t napisał:

Nie każdego stać na nowe auto niestety . Nie każdy chce kredyt , skody itp też nie mogę polecić , bo to nie moja bajka . Taka skoda była by też droższa . 

Stare trupy nie będą droższe w obsłudze , nawet jak się coś popsuje od czasu do czasu . Porównując to z kosztami utrzymania gwarancji na nowe auto . 

W tamtym mercu licznik już naprawiony , jakaś pierdoła wyszła . Zostanie dostarczony w czwartek . Naprawdę ładne auto . 

 

w sumie może to skrzywienie z perspektywy przebiegu, robiąc 25-40k km rocznie w starsze auta spokojnie się pakowało ponad tysiaka na mechanika. Zawsze prowadziłem szczegółowe tabelki w excelu. 

Co do nowych aut (i ogółem do aut poniżej 2-3 lat) to największym kosztem jest AC. Same przeglądy (zależnie od marki) są dość tanie jeżeli ma się maksymalne rabaty. 

Między serwisowe wymiany oleju też robi się poza ASO (wolno, ASO nie ma prawa potem odmówić reklamacji). Kupując swój olej (od kilku lat Ravenol na bazie PAO) też serwis olejowy wychodzi mnie sporo taniej (w ASO) aniżeli z ich olejem (gównolit za 100zł/5l będą ci zalewać za 70zł/litr). 

 

Mercedesy - w tym C klasa tanie w naprawach nie są. To samo z Volvo czy Lexusem. W benzynach z tego co pamiętam był bolesny problem z zużywającymi się zębatkami (chyba od wariatora) ze względu na zastosowanie wąskiego łańcucha (rozciąga się a potem obrabia zęby) - kosztowna impreza. Co do dieslów to się nie wypowiem, bo nigdy na nie nie patrzyłem (nawet w trasy brałem benzyne (z LPG :evil:).

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Revenant napisał:

Mercedesy - w tym C klasa tanie w naprawach nie są

Drogie też nie , miałem taką c klasę kompresor . Zrobiłem 80tys km . Rozrząd nie jest problemem jak się o niego zadba , przy sprzedaży sprawdziłem i był w idealnym stanie . Przy 160tys km . Teraz od ponad roku mam diesla 2.2 w e coupe . Też silnik nie jest podobno idealny  . Ale na razie działa całkiem przyzwoicie , zrobione na razie chyba około 30tys . Wyszła mi ostatnio awaria pompy wody (częste przypadki w tym modelu) no to 800 trzeba było wyłożyć . 

Link to post
Share on other sites

Jak rozrząd sprawdzony to git. Sporo osób olewało tą kwestią lub zwlekało z wymianą a rezultaty tego były jakie były. Kiedyś mocno interesowałem się W204 FL (3-4 latkiem) ale poszedłem inną ścieżką. Maniło mi się białe coupe C250 (1.8T). 

Link to post
Share on other sites

Recepta na rozrząd to olej co 10tys i wymiana łańcucha z napinaczem co 100tys .Cena zestawu w tej chwili 390zł plus wymiana parę stówek .  

21 minut temu, Revenant napisał:

Maniło mi się białe coupe C250 (1.8T). 

No ja mam białe coupe c207 e250cdi . 

 C nie chciałem bo i według mnie brzydsze i już miałem sedana . 1.8t też nie brałem pod uwagę, przez problemy z montażem LPG . Dlatego padło na diesla .

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites
W dniu 7.09.2021 o 17:51, Revenant napisał:

Obstawiam że cena 290-300k jest do osiągnięcia

 

Nie liczyłbym na rabat większy niż ok. 10-11% do końca 2022.

 

Jak teraz zamówisz to odbiór realnie między kwietniem a czerwcem.

 

Autko super, sam zastanawiam się czy nie wziąć, chociaż po ostatnich moich przebojach z bankami trochę mi się już odechciewa na samą myśl.

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, GreQonE napisał:

 

Nie liczyłbym na rabat większy niż ok. 10-11% do końca 2022.

 

Jak teraz zamówisz to odbiór realnie między kwietniem a czerwcem.

 

Autko super, sam zastanawiam się czy nie wziąć, chociaż po ostatnich moich przebojach z bankami trochę mi się już odechciewa na samą myśl.

 

Wstępnie wiem że rabat 13-14% jest do uzyskania a o resztę trzeba byłoby powalczyć. 

 

Jest jeszcze taki myk że do EU niedługo wchodzi Genesis (luksusowy Hyundai, który lekko upokarza ostatnio Lexusa). Uwielbiam design nowych G80 i G90.

 

Jako że mój kumpel pracuje w Hyundai'u we Frankfurcie co nieco wiem. Ogółem chodzi mi o Genesisa G80 EV (elektryczna wersja G80). Podobnie jak BMW jest to wykorzystana platforma spalinowa - tylko tutaj już nie mamy płaskiego bagażnika (a tym bardziej liftbacka) bo tylna kanapa się nie składa (biurka z ikei już nie przewiozę) i jest ubytek miejsca w bagażniku.

Ogółem bebechy i rozwiązania współdzieli z Ioniqiem i Kią EV (tzn. platformą E-GMP). Czyli udało im się ugryźć większą część ciasteczka i mieć większą część ciasteczka. 

 

G80 jest większy, bardziej komfortowy, lepiej wyposażony (masaż, wszystkie szyby dwuwarstwowe akustyczne itp) i solarny dach. I waży chyba kilkadziesiąt kg (wg. nieoficjalnych danych, niby ofi ale nikt nie chce się przyznać jeszcze do nich więc nieufność z automatu) mniej od i4 M50 jakimś cudem. 

Tylko że G80 będzie żłopał troszkę więcej prądu od M50. 

 

Solar roof przy naszym europejskim słońcu wygeneruje około 2,1-2,8kW dziennie podczas 9h postoju pod pracą (brak zadaszenia) czyli na około 10-15km dziennie. Podczas postoju pomaga zasilać cały osprzęt i zapobiega samorozładowaniu (imo ważny dodatek). W trasie też trochę odciąża. Ale najlepsza jest inna zaleta - brak odprysków na dachu (zawsze mnie to irytowało a koszty naprawy/lakierowania dachu to ból głowy). 

 

Moc mnie ogółem nie interesuje, wszystkie te EV to dla mnie potwory (dla mnie 110-150kW styka całkowicie...). G80 EV jest troszkę mocniejszy od eDrive40 ale ma AWD (z opcją wymuszenia RWD-only). 

G80 EV w topowym wyposażeniu będzie cenowo walczył z eDrive 40.

 

Ogółem gdyby porównać takiego ES 300h do G80 2.5/3.5 oraz wersji EV... to Lexus może już pakować walizki. Zarówno materiałami, jakością wykończenia oraz wyposażeniem gniecie go na głowę w tej samej cenie. 

g80 black.png

g80 red.png

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Revenant napisał:

eDrive 40

ten model od M50 różni się raptem 3-6 tys. PLN jeżeli bierzesz config na full, kompletnie się nie opłaca moim zdaniem.

 

Co do rabatów, nie spodziewałbym się wartości które podałeś - ale życzę żebyś udowodnił mi że się mylę :)

 

Co do genesisa... żeś mnie Pan zaciekawił, że tak powiem. Pytanie tylko jak się prowadzi.

Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, GreQonE napisał:

Co do genesisa... żeś mnie Pan zaciekawił, że tak powiem. Pytanie tylko jak się prowadzi.

 

Nigdy nie jeździłem genesisem nowej generacji (tzn. te które wyszły po roku 20) ale ponoć jest bardzo dobrze, szczególnie w przypadku EV (środek ciężkości, dobre heble, moc z silników elektrycznych które są linearne jeżeli chodzi o przyspieszanie co jest często pomijane np. w VW ID).

 

Asian petrolhead G80 EV: 

 

Autogefuhl G80 (benzyna): 

 

Pertyn G80 (benzyna) + SUV: 

 

Link to post
Share on other sites

Wypraszam sobie moja CX5 II ani poprzednia M6 (pomimo lakierowania prawie całego boku) po dziś dzień nie mają korozji :p tzn głownie M6 bo CX ciągle młoda. 

Z japońcami jest głównie ten problem że należy o nie dbać, 95% osób tego nie robi. Nawet łaskawie nie potrafią soli spłukać z progów/podwozia. A zabezpieczenie blach ceramiką po wyjeździe z salonu? Oh my god, blasphemy! :evil:

 

A tak na poważnie trzeba wspomnieć że auta zawsze w tym tempie rdzewiały. Każdego producenta (VW, BMW, bagietki, makaroniki [...]), po prostu od kiedy w EU zaczęliśmy klepać coraz więcej aut z alu to ten problem zanikł. W azji ciągle klepie się ze stali. Nie wiem z czego to wynika, może mają mniej alu aniżeli fe i ze względu na ceny? Stal jest też łatwiejsza do zastosowania w procesie produkcji pomimo mniejszej elastyczności. 

Link to post
Share on other sites

Jakieś dziwne wnioski ten chłop wyciąga.

lakier 30-70 µm? xD Ciekawe skąd wziął tę wartość, skoro grubość lakieru waha się w granicach 90-110 µm, ale to też zależy od koloru, bo niektóre w Xgenie mają nawet 160 µm z fabryki.

 

Zabezpieczenie podwozia jest słabe, to tam się nie ma co rzucać, jest jakiś wosk nakładany i całość jest zabudowana plastikami. Ale rdzawy wyprysk na podłodze 3. letniego samochodu to raczej nie jest nic zaskakującego.

 

Cena też niezła, chyba, że usługi ostatnio tak skoczyły, jak jeszcze z 1.5 roku temu pisałem do firm zabezpieczających podwozia, to dostawałem cenę w okolicach 1-1.5 k zł :D

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...