Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

W cywilnym aucie masz mieć możliwość kontrolowania toru ruchu z heblem w podłodze. Bez ABS, przy założeniu, że jesteś typowym użytkownikiem auta - walisz hebel w podłogę bez zastanowienia, blokujesz koła, i ślizgasz się prosto, więc nie ma mowy o krótszym hamowaniu ani o kontrolowaniu jazdy.

Także skłaniałbym ku zastanowieniu się nad sobą, bo myśleć, to sobie możesz na torze, wyłączasz systemy i jedziesz, a w mieście kolizje i wypadki wynikają raczej z nagle zmieniającej się sytuacji. Wybiegnie ci dziecko czy pies na drogę i ciekawe czy wtedy będziesz w 100% kontrolował hamulec bez ABS.

 

Więc ogólnie śmieszy mnie krytyka systemów safety i wspomagających kierowcę przez ludzi (i teraz mówię ogólnie, nie piję do kogokolwiek tutaj), którzy sami nie są świadomymi kierowcami albo tylko im się zdaje, że potrafią jeździć. A poza tym każdy jest tylko człowiekiem, mi też raz system wykrywania kolizji uratował du**ę, bo się po prostu w mieście zagapiłem i w 'normalnym aucie dla prawdziwego samca' spowodowałbym stłuczkę, a tak samochód sam sobie zahamował  :] Oczywiście czasem jest nadgorliwy, bo, np. chcę płynnie przejechać obok skręcającego w prawo auta, a jak nie rozpocznę manewru odpowiednio wcześnie, to auto samo potrafi dać po heblach (oczywiście w granicach rozsądku, bo w takiej sytuacji odczytuje też zachowanie kierowcy, więc nie hamuje do zera).

 

Ruch miejski nie jest od pokazywania jakim to się nie jest pro drajwerem tylko od bezpiecznego przemieszczania, a te systemy tylko to ułatwiają. Nikt nie każe aktywować (czy nawet kupować, bo w popularnych autach z koncernu VW to raczej ekstra płatna opcja) adaptacyjnego tempomatu czy asystenta pasa, pewnie w każdym aucie można to wyłączyć, nawet na stałe w ustawieniach, ale detektory kolizji, ESP i podobne systemy działają w ogólnym rozrachunku na plus.

Edytowane przez Johny3
  • Popieram 7
Link to post
Share on other sites

 

 

To auto zachowywało by się jak nowe .

 

istotnie, bardzo fajny egzemplarz (choć Jimny to głównie zawieszenie i to jadąc do sprzedającego trzeba by dobrze obejrzeć) - z zewnątrz jest w zasadzie jak nowy.

 

Ale nie, to oczekiwanie spowodowało u mnie, że górę wziął zdrowy rozsądek (autko do zabawy jest mi zbędne). Ja już w zasadzie wybrałem (jeszcze tylko mam dylemat pomiędzy dwoma modelami - bo to chyba oczywiste, że kupię znów Suzuki).

Na 29 umówiony jestem na jazdę próbną najnowszymi odsłonami Vitary i SX4 wyposażonymi w zasadzie we wszystkie nowoczesne systemy wsparcia kierowcy (bo tak chcę właśnie mieć - kupując auto 2020). Sercem jestem bardziej przy sx4, ale vitarę bardzo mi niektórzy jej użytkownicy (starszych roczników) zachwalają - przejadę się, to będę wiedział który jest bardziej dla mnie.

 

Czytam, że piszecie o systemach wsparcia kierowcy - to ja stary dziad i kupując auto chcę je mieć, nie boję się ich i wręcz cieszę się, że będę miał auto z nowinkami technicznymi :)

Link to post
Share on other sites

Poczytałem o tym. Fajny będzie, ale niestety poza moimi możliwościami finansowymi jakie mogę przeznaczyć na samochód. U mnie to ~100k zł więc raczej nie da rady (ja teraz biedny emeryt jestem - to już w życiu raczej nie podskoczę wyżej).

Edytowane przez Succubus
Link to post
Share on other sites

Jak będziesz testował to na jakąś trasę szybkiego ruchu jedz. Bo Vitara prowadzi się jak skrzyżowanie taczki z ciągnikiem rolniczym.

SX to już normalny pojazd. Dzieli je przepaść, Vitara to do lasu i na pole, ale na asfalcie porażka. Zresztą chyba tylko Toyota z japoncow dała radę i Rav wszędzie jeździ dobrze.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dzięki za radę.

Jak to się mówi - rzut beretem mam zarówno salon, dom i dwie szybki drogi - A2 i S8, więc na bank przejadę się aby chociaż te 120km/h rozwinąć i zobaczyć jak się auta prowadzą, jak jest z oporami powietrza, szumem itd.


 

 

Słabo wydajna klimatyzacja

 

Ciekawe, nowe auto (w sensie, że nowoczesne) i takie coś. Może ktoś wsadził odwrotnie filtr kabinowy - sam tak kiedyś zrobiłem i obniżyło mi wydajność klimy z 10*C. Zachodziłem w głowę co może być. Wyszukiwałem już nawet, że coś grubszego będzie do roboty. Wreszcie zmierzyłem temperaturę na rurkach przy parowniku (samego parownika nie ma jak, bo to wszystko zabudowane) i widzę, że zimne jak cholera, więc zacząłem się zastanawiać, że coś musi po prostu dusić klime tuż przy wylocie. Wyjąłem filtr kabinowy i włączyłem klimę - wali zimnym jak z zamrażarki - no i się pokapowałem, że nie tą stroną był filtr (a to jakiś węglowy itd - więc w jedną stronę przepuszcza pięknie, a w drugą już słabo.

Link to post
Share on other sites

Co do klimy to często w ustawieniach auto wentylatory chodzą zbyt wolno żeby przemielić objętość kabiny. Podbicie o jeden bieg wyżej obrotów często załatwia sprawę. Nie pamiętam czy miałem to w Octavii czy w Mondeo ale tam moja pierwsza relacja była że mi się spać w trasie chciało. Zwiększenie obrotów nadmuchu załatwiało sprawę.

 

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

Link to post
Share on other sites

Teść właśnie odebrał Corsę za taką walutę, nic innego nie nadawało się za tą kasę naszym zdaniem...5c32e02b2cc7cbdeb00675206adce178.jpg

Ale bida aż piszczy, nawet nie ma osłony pod silnikiem, i podobno się nawet nie da założyć bo kat z przodu i dziwnie pod silnik wchodzi. Z czasem coś wymyślę z innych aut i się wyrzeźbi.

Link to post
Share on other sites

Suzuki Swift , kia Rio , Hyundai i20 , może Clio , Sandero ? Z większych Tipo , 301 ,celyse . Tipo nawet jeździłem . No wiadomo że super nie jest ale to kosztuje 45tyś z klimą chyba nawet no i spore auto .

A potem się dziwić, że lepiej premium 10 letnie...

Dlatego kupiłem merca

Link to post
Share on other sites

Czyli też przez 60k, bo poniżej 100 koni to w ogóle nie ma mowy. Za te pieniądze już lepiej ibizę moim zdaniem. Nie dość, że o wiele ładniejsza w mojej ocenie to jak by nie patrzeć VAG i silnik ten sam co w milionie innych aut. Z innych opcji które brałem pod uwagę to za  52-55 można mieć przyzwoitą kię Rio i też jest to spoko opcja w zasadzie bo "tanie" a też świeże i ładne. Za 68k można mieć już leona 1.5TSI co w zasadzie w moich oczach dyskwalifikuje jakiekolwiek wydatki ponad 60-62k na segment B z jakimś 1.0-1.2 pod maską. 

 

Stare auta odpadają. Chodzi o coś co można będzie można wziąć bez problemu w leasing i wrzucić w koszty. Bo w zasadzie tylko ze względu na podatki w ogóle taki pomysł się urodził, żeby wymienić bratu 15-letnią ibizę na coś nowszego. 

Edytowane przez wojciechu15
Link to post
Share on other sites

Ok, tylko chodzi o to żeby kupić auto dla studenta i to takie które nie generuje żadnych problemów. Zakup jakiejkolwiek używki segmentu C-D za mniej niż 60k to na dzień dzisiejszy jak gra na loterii z tego co widzę w ogłoszeniach. Wszystko import i przebiegi w okolicach 200k. 

Link to post
Share on other sites

Też uważam że lepiej większy używany, ale mój teść to arystokracja. Nie wyobraża sobie jazdy czymś co ktoś już miał...

 

Ja znów bym nie przeżył spadku wartości po przejeździe przez próg salonu...

 

Roczna corsa była w ogłoszeniach za 36 tys. Kuźwa połowa ceny.

Edytowane przez AudiAWX
Link to post
Share on other sites

Panowie, pamiętajcie, że mowa o aucie na firmę które poleci w koszty. z 60k brutto robi się 48k netto, które jeszcze (w pesymistycznym założeniu) pochłonie 8k dochodowego, czyli w zasadzie zrobi się 40kzł. Do tego odliczcie 40% z każdego ubezpieczenia które i tak płacicie. 

 

Jak bym miał kupować za 40k jakieś 4 letnie auto ze 120k przebiegu prywatnie mogąc mieć za tyle samo nowe to bym chyba musiał pokłócić się z kalkulatorem. 

Edytowane przez wojciechu15
Link to post
Share on other sites

Jakbym, jakbym... Nie mam opcji, żeby coś odliczyć, więc nawet tego nie brałem pod uwagę, a nowa Corsa mimo, że kosztowałaby 40k to zupełnie nie odpowiada temu, czego oczekuję od auta.

 

Z resztą już wytłumaczyłeś kto i z jakiego powodu najczęściej kupuje nowe auta.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...