Revenant 1170 Napisano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2020 (edytowane) Nie. Gdzie tak napisałem? Wtf? Po prostu 2,5 litrowa mazda jest elastyczna, nigdzie nie padło stwierdzenie z mojej strony, że jest elastyczniejsza od turbo czy czegoś konkretnego. Weź może łaskawie czytaj całość postów a nie wyrywasz jakieś kawałki i dodajesz coś. Edytowane 4 Czerwca 2020 przez Revenant Cytuj Link to post Share on other sites
Tycha 4794 Napisano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2020 Żeby nie było niejasności - nie uważam, że ten silnik będzie trupem na niskich obrotach, ale mimo wszystko nie jest to charakterystyka silnika z turbo (dlatego stwierdzenie, że jest bardzo elastyczny to trochę nadużycie). Recenzenci wskazują podobnie. Jest. Sam zrobiłem nim ponad 40 tysięcy już w CX5 (w obecnej wariacji Euro6D ale jeszcze bez GPF). Nie gadaj głupot jak nie masz pojęcia. Czytasz tylko puste cyferki na internetach i uważasz się za znawcę? Po prostu 2,5 litrowa mazda jest elastyczna, nigdzie nie padło stwierdzenie z mojej strony, że jest elastyczniejsza od turbo czy czegoś konkretnego. TL;DR wyjechałeś z wycieczkami personalnymi w moją stronę... po czym przyznałeś mi rację. Szkoda to komentować nawet. Weź może łaskawie czytaj całość postów a nie wyrywasz jakieś kawałki i dodajesz coś. Co za ironia losu. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2020 (edytowane) Sory @@Revenant, ale @@Tycha, ma rację w powyższym poście. My nigdzie nie pisaliśmy, że silnik 2.5 w maździe jest zamulony, tylko, że nie jest mimo wszystko tak elastyczny jak te z turbo. Teraz zarzucasz mi, że nie czytam ze zrozumieniem, kiedy sam kompletnie nie rozumiałeś o czym z nami dyskutujesz. porównywalny segmentowo najsłabszy 2.0TSI ma więcej momentu przy 2000obr, niż mazda gdziekolwiek. Nie chodzi o to, że ten silnik jest kiepski, tylko o to, że mimo wszystko do charakterystyki doładowanych jednostek wiele mu brakuje. Czytałeś to w ogóle? Nigdzie nie pisałem, że 2.5 z mazdy nie jest elastyczny, tylko, że mniejsze jednostki z turbiną mają mimo wszystko przewagę na tym polu o co zdawałeś się spierać. Teraz zarzucasz że nie czytam ze zrozumieniem, ale przyznajesz nam rację? Serio? Edytowane 4 Czerwca 2020 przez wojciechu15 1 Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10132 Napisano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2020 Wolnossaki mają swoje zalety, ale elastyczność nie jest jedną z nich True. Nie odnosze się tutaj do silnika per se tylko do ogółu silników wolnossących. Pewnie, że jak weźmiecie 2.0TSI i 2.0N/A i zaczniecie oba deptać, to TSI spali więcej, ale Ale tych silników nie można porównywać 1:1. W VW 2.0 FSI miał 150KM tyle co dzisiejsze 1.5TSI. Reve dobiera sobie argumenty by pasowały do jego myślenia Co do deptania nie porównujmy spalania wolnossaka a turbo... bo wolnossak spali dużo mniej (nadal "dużo" cyferkowo), wynika to po prostu z zasady działania turbosprężarki... więcej powietrza = potrzeba więcej paliwa... A jak dasz dużo powietrza a mało paliwa... to chyba każdy wie co się stanie? Tak by było gdyby silnik n/a i turbo do spalenia jednostki paliwa potrzebował taką samą ilość jednostek powietrza. Taka Honda Jazz 2020 (nowa generacja) ma uwaga... silniczek 1.5 ale przynajmniej 4 cylindrowy (sorry fabia, fiesta, 208, yaris). Wiecie jaki ma mieć moment obrotowy? Ponad 250 niuta. Z silnikami elektrycznymi... Chyba nie myślisz, że 1.5n/a będzie miało większy moment niż 1.5TSI Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3700 Napisano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2020 To chyba nie oto w tym chodzi.Kupując wolnossaka Mazdy liczyłem przede wszystkim na bezawaryjne sprawowanie. Jak trzeba 200 zamknie, silnik prosty, większość naprawie sam.Zaskoczyło mnie mimo wszystko że taki wolnossak wysoko się kręci i mimo wszystko nie ustępuje aż tak strasznie autom z turbo. Wiadomo że nie ma takiego kopyta jak z turbo, ale nie jest to ALT z A4. Zaskoczył mnie pozytywnie w każdym razie. Wcześniej wszystko było z turbo.Jedne ale.... Brak mi niuta z diesla. Wyprzedzanie wolnossakiem to ostre wycie i wajchowanie. A czasem nawet śmierć w oczach.... Czy kupię drugi raz wolnossaka?Jeżeli żona jeździ w sumie w koło komina i mam jej kupić jakiś badziew typu 1.0T do 1.6T który ulegnie biodegradacji przed osiągnięciem 150k przelotu i będzie wymagał nowego silnika, lub diesla z DPF który co 3 miesiące mnie będzie drenować po kieszeni na jakieś zabiegi fizjoterapeuty...?Tak kupię znów Mazdę i dam jej kluczyki wiedząc że dopóki nie skosi latarni to przez parę lat nie będzie poruszany temat awarii tylko usłyszę jak zwykle "kochanie paliwo się kończy" no bo nie widziałem jeszcze by sama zatankowała. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1665 Napisano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2020 (edytowane) Wyprzedzanie wolnossakiem to ostre wycie i wajchowanie. A czasem nawet śmierć w oczach.. W n/a sprawę braku niuta ładnie załatwia skrzynia automatyczna , kickdown sam się robi , a brak mocy przy wyprzedzaniu załatwiamy pojemnością wycie silnika jego konstrukcją v6 , r6 itp Po prostu 2.0 n/a to jest bardzo słaby silnik , chyba że w jakimś lekkim małym aucie . jak miałem 2.8 z automatem w e39 to naprawdę już nie było na co narzekać , po małych przeróbkach za 500zł około 7 sekund do setki (kiedyś filmik chyba wrzucałem to nawet mniej było ) . Spalanie jednak nie było jego najlepszą stroną , na pewno stary automat miał na to spory wpływ . W sumie filmik znalazłem , około 7s licznikowo , miałem jeszcze program zrobić , ale zmieniłem auto . Edytowane 4 Czerwca 2020 przez jakub1t Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3700 Napisano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2020 (edytowane) Nie lubię skrzyń dla inwalidów. Ale słaby niut złości jak trzeba za często mleć dźwignią. Chociaż jąk mam mieć CVT to wolę rower... 1500 obr. też mnie drażni, i niszczy silnik przedwcześnie. W sumie to muszę przemyśleć to przyszłościowo. Bo na miasto to może i inwalidka dobra sprawa, a na pewno dla żony by była git. Tylko znając życie to by się ten automat skończył jakimś 3.0 diesel i po zawodach... Edytowane 4 Czerwca 2020 przez AudiAWX Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1665 Napisano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2020 Ja nie lubiłem skrzyń automatycznych przez 20 lat , bmw miałem z automatem bo auto kupione od rodziny i wiedziałem że się nie zawiodę . Teraz kończę czterdziestkę i powoli myślę , że automat to nie takie zło . Tzn w grę wchodzą dwie skrzynie mercedesowska 7 biegowa lub zf8hp . Żadnego dsg tym bardziej cvt . Cytuj Link to post Share on other sites
Gryphus 4348 Napisano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2020 (edytowane) zf8hp jest chyba między innymi w Q7 i we wszystkich BMW. No chyba, że coś pomyliłem. Edytowane 4 Czerwca 2020 przez Gryphus Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3700 Napisano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2020 Hmm. 8hp to na tyle dobra skrzynia że jest wszędzie. Znaczy każdy znany producent aut ma licencję. Od Europy po Amerykę. https://en.m.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission Cytuj Link to post Share on other sites
Gryphus 4348 Napisano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2020 Hmm. 8hp to na tyle dobra skrzynia że jest wszędzie. Znaczy każdy znany producent aut ma licencję. Od Europy po Amerykę. https://en.m.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission Aha. A co do DSG znajomy ma Tiguana z dsg i wyzywa na tą skrzynie, że ostatni raz kupił takie gów.. Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3700 Napisano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2020 Z DSG się jeździ bardzo dobrze. Problem to w moim przypadku brak kasy na takie nowe auto, a używane mnie doprowadzi do nędzy.... Bo awaryjność rozwiązania po przejechaniu 100k powala na kolana, a fachowców co dobrze to naprawia ze świecą szukać. Natomiast jak już znajdziesz to w niektórych przypadkach dobra naprawa to pół wartości auta. Cytuj Link to post Share on other sites
Gryphus 4348 Napisano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2020 Wiadomo, że nówka najlepsza. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1665 Napisano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2020 No dlatego dsg nie chcę bo na nowe mnie nie stać , a używka to proszenie się o niemałe wydatki . Irytująca dla mnie rzecz w tej skrzyni to ruszanie . Po wciśnięciu gazu trzeba swoje odczekać zanim auto ruszy . Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10132 Napisano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2020 Znaczy każdy znany producent aut ma licencję Jaką licencje? Nic innego jak kupują skrzynie od ZFa a nie żadne licencje. Soft do nich może być inny w zależności od producenta auta. Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3700 Napisano 4 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2020 Przeczytaj artykuł. Robią to już nawet pod swoimi nazwami, a to licencja. Sam ZF by nie nadążył z zapotrzebowaniem rynku. Cytuj Link to post Share on other sites
Kasspero 992 Napisano 5 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2020 To ja zostawię tylko to tutaj 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Halny 793 Napisano 6 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2020 @UP o WBR to w sumie nie tak daleko ode mnie Gdzie byłeś na hamowni? Cytuj Link to post Share on other sites
Kasspero 992 Napisano 6 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2020 @UP o WBR to w sumie nie tak daleko ode mnie Gdzie byłeś na hamowni? Z WBR przyjechała do EZG EcuMajster 1 Cytuj Link to post Share on other sites
soda 387 Napisano 7 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2020 Coś pięknego, chyba dopiszę do mojej listy marzeń 2 Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3500 Napisano 7 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2020 M8 Gran Coupe jest straszne, nie odważyłem się nim przejechać - słupki A zasłaniają ponad 30% pola widzenia. Ale fakt faktem, wygląda obłędnie. Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3700 Napisano 11 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2020 https://streamable.com/qnidh8 https://streamable.com/bkzt11 Cytuj Link to post Share on other sites
Popularne posty chudy131080 14102 Napisano 11 Czerwca 2020 Popularne posty Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2020 10 Cytuj Link to post Share on other sites
FozzY 35 Napisano 12 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2020 (edytowane) Posiadam A4 B8 z 1.8TFSI od kilku miesięcy i zaczyna braknąć mocy Planuje w tym roku wymienić newralgiczne elementy jak sprzęgło / dwumasa, rozrząd oraz przejrzeć zawieszenie tak aby na początku nowego roku lub jak portfel pozwoli wcześniej zacząć podnosić moc.Chciałbym osiągnąć 250/300km. I tu pytanie jakie mogą być przybliżone koszty? Co było by konieczne do wymiany / modyfikacji ? Dodam tylko, że problem olejowy już za mną. Edytowane 12 Czerwca 2020 przez FozzY Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3700 Napisano 12 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2020 Chodź do nas chłopaki coś wymyślą.https://www.auditeam.pl/forum/ To taki odłam po wojnie A4 Klub Polska 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.