MiK 13093 Napisano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2020 6 Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1645 Napisano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2020 Wolę pchać Włoszkę niż ujeżdżać Niemca Jest trochę wersji . 1 Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 25 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2020 W końcu wleciały letnie kapcie Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka 8 Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3688 Napisano 27 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2020 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 28 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2020 Ale zwlekałem z wymianą opon w tym roku (jak nigdy). Dopiero wczoraj wymieniłem kapcie. Ale widzę, że nie tylko ja - stoję sobie dziś spokojnie przed bankiem w kolejce, a co któryś samochód jak w zakręt z uliczki obok wchodzi, to pisk z opon zimowych aż miło Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14102 Napisano 28 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2020 Ja tam cały sezon na zimowych latam,tyle że rocznie zrobię 4-5 tysięcy. Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 28 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2020 I zapewne nie latasz na nich autostradą pakę czterdzieści. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1645 Napisano 28 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2020 Succubus zapewne chodzi Ci o głośność (kiedyś coś wspominałeś) , nie wiem czy to kwestia rodzaju opony , czy wytłumienia auta . U mnie opony zimowe są nie słyszalne przy każdej prędkości i nie piszczą na zakrętach . Ja aktualnie mam dwa auta na zimówkach , Alfa ma umówioną zmianę na nigdy , a o mercu zapomniałem przez to całe zamieszanie . Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 28 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2020 O to i o jazdę 140 (lub więcej) gdy podłoże (asfalt/beton) ma 50*C (a może i więcej). Na zimówkach to wręcz niebezpieczne (tak mi się wydaje przynajmniej). U mnie opony zimowe są nie słyszalne przy każdej prędkości Ja w sx4 czuję różnicę w głośności. Może to kwestia aktualnie posiadanych zimówek, ale różnica jest spora - taka, że jak po lecie zmieniłem opony, to przez kilka godzin nic nie słyszałem tylko te opony. czy wytłumienia auta Być może (choć w lecie nie narzekam). Suzuki są autami raczej średnio wytłumionymi, zapewne chodził o redukcję wagi (bo akurat ta marka od lat robi co może, aby auta były lekkie). i nie piszczą na zakrętach Eeee tam, po prostu nie słyszysz - nie ma opony zimowej, która na ciepłej nawierzchni podczas manewrowania z mniejszymi prędkościami nie będzie wołać - zmień mnie, jest mi za gorąco . Alfa ma umówioną zmianę na nigdy he he, w sumie też miałem teraz tak zrobić, bo te zimówki już na utylizację poszły (więc pomyślałem co mi tam ...), ale jakoś nie wytrzymałem i zmieniłem. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
JohnyRambo 221 Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 Też mam zimowki jeszcze, piszcza jak cholera ale lubię. A rondo nieco szybciej na gorącym asfalcie aż trakcja się włącza Cytuj Link to post Share on other sites
chudy131080 14102 Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 I zapewne nie latasz na nich autostradą pakę czterdzieści.Średnia przelotowa u mnie to 140-180,nie miałem jeszcze żadnych nieprzewidzianych sytuacji.To o aucie,średnia na moto to 160-200,ale mam letnie. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1645 Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 Succubus , uwierz mi , w mercu nie piszczą , nawet jak czarny ślad zostawiam na asfalcie . W Alfie to już muszę naprawdę przesadzić aby było coś słychać . A jeżdżę z uchylonym oknem , wolę je od klimy. Ale odnośnie temperatury asfaltu i zimówek możesz mieć rację , bo tak jak by mi Mercedes troszkę stracił z trakcji , ale to z drugiej strony i tak jest lepiej niż na moich dwóch letnich oponach . Cytuj Link to post Share on other sites
kudlatyEOS 301 Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 Succubus. Opona zimowa może być tak samo cicha na suchym jak letnia, a nawet i cichsza. Wszystko zależy od producenta. I nie ma co porównywać różnych aut, tylko jedno auto i różne opony. W 3008 mam trochę lepiej wytłumione odgłosy opon jak w Zafirze B. Opona zimowa wcale nie musi wydawać dzięków na suchym rozgrzanym asfalcie, a w tych samych warunkach letnia będzie przy każdym ruszeniu piszczeć. Znów zależy od opony. Odnośnie prowadzenia, według mnie czuć różnicę i to bardzo. O ile hamowanie i przyśpieszanie może być na podobnym poziomie, o tyle jazda w łuku czy gwałtowne manewry będą pewniejsze na letniej. Osobiście jestem zdania, że opona powinna być dostosowana do warunków na drodze. Jeśli ktoś jeździ mało, są opony wielosezonowe. Lepsze to niż tłuczenie się przy 30* na zimówkach. Sam wolę posiadać dwa komplety. Cenowo wychodzi podobnie, zaraz ktoś napisze, że opony trzeba przekładać i to kosztuje. Oczywiście, ale średniej klasy opona letnia ma mniejsze opory toczenia od średniaka wielosezon, co przekłada się na spalanie. Miałem okazję jeździć na nowych Michelin CrossClimate, i jakoś nie wywarła na mnie ta guma pozytywów. Cytuj Link to post Share on other sites
Biafra 16739 Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 Miałem okazję jeździć na nowych Michelin CrossClimate, i jakoś nie wywarła na mnie ta guma pozytywów. A ja zamontowałem w tym roku nowe crossclimate do swifta żony (bo tej zimy nie mieliśmy nawet jednego dnia gdzie temperatura spadła poniżej zera w Belgii). Powiem szczerze że byłem pod wrażeniem nawet po przesiadce z moich ulubionych rainexpertów. Zastanawiam się nawet czy na CX-5 nie walnę sobie tych CC jak zdechną mi zimowe michałki alpine. Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 (edytowane) Poprawiania fabryki ciąg dalszy. Zacisk czterotlok z s klasy i tarcza 345. Po majówce montaż bo zaciski poszły w piach i nowy lakier Edytowane 29 Kwietnia 2020 przez PatrykT 3 Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1645 Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 (edytowane) Tarcze rottinger ? Miałem wcześniej i mi popękały mocno przy otworach , teraz mam febi i też mi popękały , chyba taki ich urok jak dostaną temperatury . Czekają już pełne mikody na wymianę . Wyczytałem też że pęknięcia do 5mm są akceptowalne niby , ale u mnie już to trochę dalej zaszło . Edytowane 29 Kwietnia 2020 przez jakub1t Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 Tarcza mikody właśnie. Polecal mi je chłopak który zajmuje się swapem hebli w saabach. Gdyby nie koronaswirus to w planie były zacisk z Porshe 6cio tłokowe, ale to koszt robi się ponad 3 krotnie większy Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3688 Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 Chyba już przy takich manewrach lepiej wydać na EBC. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1645 Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 Nie ma sensu wydawać tyle kasy na ebc (o ile by to coś dało w porównaniu z mikodą) , saab i tak się zatrzyma w miejscu na takich heblach . Ja u siebie miałem 288mm i klocki hawk za 500zł , teraz mam 322 na seryjnych klockach i to działa dużo lepiej jak sportowe o mniejszej średnicy . Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3688 Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 Hmm. Kiedyś się bawiłem w takie przeszczepy i zawsze wcześniej czy później tarcze miału bicie. A już ATE, zimmermany, ferodo, czy brembo które chyba nawet na półce przy Brembo nie leżały masakra.Wyszło że Textar najlepiej znosił exploatacje, ciężko w Polsce o coś dobrego. 300 konnego scharana dopiero przeszczep z VW T4 uratował. O mikoda też słyszałem wiele dobrego. Podobno jakiś gość bierze odlewy i sam je obrabia. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1645 Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 Mój mechanik też najmniej narzeka na textary , ja ogólnie Mikodę miałem kilka razy u siebie i nie udało mi się ich pokrzywić z tym , że to były tarcze o małych średnicach . Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 Ogólnie to przy fabrycznych 308 mm hamuje to dobrze. Swapa robię dla tego że i tak miałem klocki i tarcze już do wymiany no i trafiły się zaciski po 7 duszek sztuka. Jak odsprzedam swoje seryjne jarzma i zaciski to wyjdę jakbym odświeżył serię. Co do tarcz, to zobaczymy. Dużo ludzi z forum Saaba je chwali. Jak do końca roku będą działać i nic złego się nie będzie działo z nimi to będę zadowolony Cytuj Link to post Share on other sites
leto87 2150 Napisano 29 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2020 (edytowane) Poprawiony tłumik wleciał, znajdę czas to nakręce film.W kabinie jest trochę głośniej, ale na zewnątrz petarda/szok/niedowierzanie. Edytowane 29 Kwietnia 2020 przez leto87 Cytuj Link to post Share on other sites
Succubus 6185 Napisano 30 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2020 Niezły gruzik z tej Włoszki. Cytuj Link to post Share on other sites
QubaKpl 1842 Napisano 30 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2020 Niezły gruzik z tej Włoszki. kupił tanio to i teraz się będzie bujał, szkoda Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.