Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

 

Niewykluczone, że stare honkery poszły już na "żyletki" albo po prostu nie nadają się do dalszej eksploatacji

 

 

One to się chyba nigdy nie nadawały do niczego:

 

Silnik spalinowy na nowo :)

Edytowane przez Succubus
  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

Też zmieniłem. Tak jak @@coco01, napisał, na śnieg nie masz już co liczyć, a na suchym nawet jak jest zimno letnia gorsza od zimówki nie będzie. Pomijając to, że np ja zimówki mam 195x65x15, a letnie 225x45x17 więc sama różnica powierzchni styku z jezdnią sprawia, ze nie licząc śniegu na letnich samochód zawsze lepiej trzyma. 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Ja zarówno zimówki, jak i letnie mam w takich samych rozmiarach - czyli 205/65/16 na tych samych felach (bo mi szkoda było kasy na drugi zestaw felg). Generalnie jakoś te kilka zim alusom nie zaszkodziło, a zmiana 4 kapci na alusy to u mnie na dzielnicy w warsztacie 100zł.

 

Dlaczego nie założyłem 17", nawet jak kupowałem auto, to mi od razu takie koła proponowano. Ano dlatego, że (może teraz się zmieniło), że jak kupowałem autko, to była spora różnica w cenie raz na felgach (ale tego nie liczę), dwa na oponach - komplet 16 był po prostu tańszy (mówię o premium - bo takie zawsze kupowałem (do zeszłego roku - gdzie po raz pierwszy kupiłem średnią klasę - nie żałuję)). Kolejna różnica, to 16 są wyższe (większy balon) więc na te warszawskie krawężniki, nierówności itd po prostu lepiej się sprawują, a ponieważ mam i tak twarde zawieszenie (pamiętam jak kupiłem to auto - to przez pierwsze tygodnie ciągle bolały mnie plecy - bo się z kanapowego sedana przesiadłem), to balonik daje trochę lepsze tłumienie od asfaltu.

Link to post
Share on other sites

Ja z reguły zimówki i letnie mam w jednym rozmiarze na jednych felgach . Chyba że do auta dostanę to co innego . Nie lubiłem nigdy momentu zmiany tak jak u Wojciecha z cienkiej 15 na 17 i odwrotnie . Na 15 wygodnie , i często szybciej (dużo lżejsze z reguły) auto jeździło po prostej , na 17 znów mniej komfortowo ale bezpieczniej , no i estetyka zupełnie inna ,spalanie też 5% większe . Pamiętam w 528 na wiosnę jak zakładałem 17 to nagle zaczynało mi brakować mocy. Koła były około 2x cięższe , no i szerokość ze 195 do 225/255 też robiła różnicę . Dlatego staram się wybierać kompromis . Mój ulubiony rozmiar to 205/55/16 , musi być trochę gumy , ale nie za dużo . Oczywiście mam stare auta , bo w nowszych to czasem podstawowe koła są większe .

Link to post
Share on other sites

Jak będę zmieniał zime na lato i nie zapomnę to zważę koła 195/65/R15, 225/45/R17 i 225/45/R18. Ciekaw jestem czy ta 17" będzie 2x cięższa od 15" - wszystko alusy. Mocno w to wątpie.

 

Średnica wszystkich tych kół jest niemal identyczna (0.5% różnicy), jedynie szerokość felgi 6j vs 7.5j.

Link to post
Share on other sites

Felga 15 cali BMW 4kg maks 5, ważone (ale dokładnie nie pamiętam , obstawiam jednak te 4 ) Felga 17cali też org BMW sam nie wiem około 9kg szerokość chyba 8 i 9 cali na tyle. No i różnica w wadze opon 195 15 i np 255 17 bo takie miałem seryjnie na tyle . Może być 2x różnicy w moim przypadku . W rękach było mocno czuć różnicę w wadze .

 

Znalazłem wagi felg alu to 10.5kg 9 calowe i 10.3kg 8cali przednie .

 

Waga 15 cali to 5.7kg , więc pamięć mnie zawodzi .

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites
Letni setup

 

LUX  :)

No i czym się lepiej jeździ?

 

Udało się średnio

 

Ehhh, bardzo średnio. Powieś tel w uchwycie, tak aby było widać drogę / zegary, to ocenimy. Ale musi być coś widać, bo wtedy jest jakiś punkt odniesienia (latarnie raczej się nie nadają). Zrób też nagranie przy zamkniętym i otwartym oknie.

 

 

 

A ja się dziś po 8 (ośmiu) dniach wybrałem na miasto po zakupy i trochę się pokręcić po okolicy (aby auto trochę płyny przepompowało po układzie). Ewidentnie mniej jest ludzi w sklepach / na ulicach. Łatwiej się parkuje przy różnych firmach / instytucjach. Ale na osiedlach to zawalone autami - widać, że ludzie w domach siedzą.

Edytowane przez Succubus
Link to post
Share on other sites

Leto ja sobie raz zmajstrowałem wydech przelotowy w 4 cylindrowym dieslu , a tylko dlatego że był założony z wersji bez turbo o mniejszej średnicy i trochę mulił mi auto . Efekt taki że jadąc spokojnie dźwięk był taki sam , jak na zwykłym wydechu , ale przyspieszając już było po prostu dużo głośniej , takie buczenie , nie moja bajka . Z dieslem 4 cylindrowym nic nie zrobisz wydaje mi się , ty masz boksera może to lepiej brzmi , ja osobiście nigdy nie słyszałem ,a na nagraniu też niewiele słychać .

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Ja zmierzyłem miejsce , poszedłem do sklepu z tłumikami i dobrałem sobie tłumik środkowy , one są przelotowe . Potem wstawiłem go w miejsce końcowego .

Może do twojego jakieś tanie chińskie zamienniki są dostępne , nawet od wersji benzynowej . Możliwe że nie było by kombinacji z montażem i jakoś by to wyglądało .

 

https://allegro.pl/oferta/tlumik-ulter-sport-subaru-impreza-wrx-07-13-90mm-8719713230

Edytowane przez jakub1t
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...