Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Można stroić na drodze (acz raczej jedynie dostrajać) ale wgrywanie gotowców? Jedynie w takim przypadku gdzie mamy 2 takie same motory różniące się jedynie mocą, inaczej to :wariat:

Samo wgranie nie wymaga jakichś pro narzędzi ale odczyt ori softu to już jest łatwa sprawa nawet dla kogoś kto (jak to ładnie nazwaliście) "ogarnia".

 

No i dlatego nie kupiłbym nigdy auta po chipie... wolę nie tykać g... bo to jak wiadomo śmierdzi.

Link to post
Share on other sites

 

 

Można stroić na drodze (acz raczej jedynie dostrajać) ale wgrywanie gotowców? Jedynie w takim przypadku gdzie mamy 2 takie same motory różniące się jedynie mocą, inaczej to
 

 

To nie jest filozofia. Nie chodzi nawet o wgrywanie "gotowca" z jakiejś firmy, ale o to, że jak ktoś się tym zajmuje zawodowo, to np takich 1.9tdi jak u mnie w skodzie siedzi robił już pewnie kilkadziesiąt, więc z doświadczenia wie jakie są optymalne ustawienia jakie zazwyczaj przechodzą bez problemów. Tak jak @@jakub1t, napisał - jak nie chodzi komuś o wyciśnięcie każdego możliwego kuca i niuta, to nie jest to wielki problem mając doświadczenie, jeżeli koleś sprawdzał w 20 autach strojonych na hamowni, że turbina daje tyle i tyle, tyle i tyle daje się wycisnąć bez dymka, tyle i tyle trzeba ustawić tu czy tam i z tego się osiągnie np 40 koni przyrostu, to dostając 21 taki silnik w którym nie chodzi o 40 koni, tylko 30 starczy może w zasadzie wklepać parametry z pamięci i tylko na drodze sprawdzić czy wszystko jest ok. Małe ryzyko. Wiadomo, są auta silniki których do byle zenka w garażu bym nie zaryzykował oddać, ale takie VAG'owskie TDI, fiatowskie JTD i inne tak popularne i stosunkowo odporne konstrukcje gdzie każdy kto się tematem zajmuje ma 2 takie w tygodniu (albo 5 w jeden dzień jak się ludzie skrzykną na forum) to serio nie problem.

Link to post
Share on other sites

 

 

więc z doświadczenia wie jakie są optymalne ustawienia jakie zazwyczaj przechodzą bez problemów.

Clou programu, zazwyczaj. Na takie manewry zapewne decydują się posiadacze starszych aut (jak sądze, dla kogoś z nowym wartym kilkadziesiąt/kilkaset tysięcy złotych tysiak więcej na strojenie nie zrobi różnicy) a z tymi bywa różnie. Chodzi mi tu o stan techniczny. Nie mój cyrk, nie moje małpy, ja na coś takiego bym się nie zdecydował i nie kupiłbym auta po chipie - dla świętego spokoju.

Link to post
Share on other sites

Do alfy za program zapłaciłem 350 zł, ale za merca już 2100, chciałem mieć pewność że nic się nie wysypie bo silnik już trochę kosztuje (inna sprawa że nie każdy potrafił go ogarnąć)

 

Ten facet co mi program robił do alfy to już w branży jest pewnie kilkanaście lat. Trochę tego naprodukował. Nagraliśmy program i sprawdzaliśmy parametry w czasie jazdy z kompem na kolanach. W dieslu ciężko coś popsuć, co innego z benzyną. Ale też 10 lat temu kupiłem gotowca za 250 zł do passata 1.8t z allegro. Postanowiłem zaryzykować bo wtedy nikt poniżej 1500 zł nie chciał się dotykać. I byłem bardzo zadowolony, auto zupełnie nie do poznania. Z muła zrobił się nawet szybki wóz. Około 22s od 100do200. Przejechałem bez żadnej awarii zespołu napędowego 60tyś km i sprzedałem auto jak miało niecałe 300tkm.

 

Mercem też już natukłem 60 tkm po programie i nie che się zepsuć.

Chipsy miałem w chyba w 6 autach już i 0 problemu.

Link to post
Share on other sites

Tak mnie uczyli na kursie prawa jazdy 21 lat temu, a czasem sobie też odnawiałem informacje ze względu na za dużą ilość punktów ;) znak pionowy masz na początku jak się nie mylę. Oznaczający drogę jednokierunkową.

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

Dokładnie jak wszyscy koledzy wyżej napisali, zielony ma pierwszeństwo. Ta linia z trójkątami przed niebieskim autem to znak poziomy ustąp pierwszeństwa. Jak by była ciągła to by oznaczała znak stop z tego co pamiętam.

 

W międzyczasie widzę posta napisałeś.

A7 nie ma, ale raczej nie musi być.

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites
kto ma pierwszeństwo?

 

 

Niebieski jeśli ma coś w lewym boku do zrobienia i chciałby użyć do tego OC zielonego.

Oczywiście wszyscy mają rację że na podstawie znaku poziomego zielone auto powinno mieć pierwszeństwo. Ale to przypadek podchwytliwy który pokazuje tylko że często na parkingach oznaczenia są nieprawidłowe. Znak poziomy w tym przypadku oznakowuje tylko linie zatrzymania wynikającego ze znaku pionowego którego tutaj zabrakło bo ktoś poskąpił na niego kasy. Dlaczego znak ustąp pierwszeństwa jest trójkątny? Nawet gdy jest zasypany śniegiem wiemy że musimy pierwszeństwa ustąpić. Sam znak poziomy niestety zbyt łatwo zakryć. Gdyby była tu stłuczka to pewnie jest spora szansa że nawet wezwana drogówka nie wiedziałaby co zrobić i wlepiła mandat niebieskiemu.

Te oznaczenia pod polskimi centrami handlowymi wszystkie nalezy interpretować tylko i wyłącznie jako "nie ufaj nikomu"  :D W Belgii miałem pod pracą Carrefour do którego jeździliśmy po lunch. Średnia wieku kierowców w okolicy godziny 11:30 wynosiła na tym parkingu 150 lat. Codziennie było tam 10 stłuczek mimo perfekcyjnego oznakowania a Wy się martwicie brakiem znaków pionowych  :rotfl:  

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

No nawet w definicji znaku P-13 masz wyraźnie:

"Wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze znaku pionowego A-7"

 

Więc to nieprawidłowo oznaczony parking.


Natomiast nawet widząc że pionowego znaku nie ma raczej na miejscu niebieskiego nie stwierdziłbym "sam poziomy się nie liczy, zamykam oczy i jadę, mam bezpieczny fotelik dla dziecka"  :D

Link to post
Share on other sites

Sęk w tym że w Krakowie chyba gość nie przyjął mandatu i sąd karę za oba auta nałożył na właściciela parkingu.

Ale według sądu obowiązuje zasada prawej ręki w takim przypadku, a według Policji linie na jezdni he he.

Link to post
Share on other sites

 

 

Więc to nieprawidłowo oznaczony parking.

Zawsze opcja skarżyć zarządce drogi o złe jej oznaczenie.

 

 

 

Hmm, a od kiedy jednokierunkowa to pierwszeństwo przejazdu?

Od chwili wprowadzenia hierarchii ważności znaków i sygnałów drogowych.


 

 

a według Policji linie na jezdni

No i prawidłowo, nie ma określonej odległości postawienia znaku od skrzyżowania więc jadąc prosto i widząc znak poziomy ustąp pierwszeństwa obstawiam, że mam pierwszeństwo.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...