Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Moja butla aktualnie 42 litry gazu , zasięg od 240 do 400km . W zależności od sposobu jazdy i drogi . Auto mercedes 1.8 kompressor 213koni .  

 

Jak się jedzie dynamicznie to auto przełącza się na benzynę jak zużyje np 38 litrów z 42 . Bo już nie ma wystarczającego ciśnienia gazu i zabezpieczenia przełączają na benzynę . 

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

W swojej taniej bawareczce mam LPG i generalnie powiem no coś spaniałego. Spalanie ok 10-11l, wchodzi jakies 47/48 litrów wiec 450km się zrobi na zbiorniku, przy oszczędniejszej jeździe do 500km. Nawet gdybym miał sporo droższe auto i większe dochody to i tak brałbym benzynę z LPG (o ile silnik by pozwolił). Nie widzę sensu wkładania pieniędzy na benzynę kiedy można śmigać na LPG. Lepiej przeznaczyć te pieniądze na coś innego. 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

coco01 dokładnie jest takie moje myślenie . 

 

Chudy widzę śmigasz jednośladem non stop , ja wstyd się przyznać moim skuterem piaggio x8 125 zrobiłem 1000km przez 2 lata . Jakoś  ochota mi przeszła , może jak bym miał z kim pojeździć to co innego , Do pracy mi się rano nie chce bo zimno . No ale niech sobie stoi bo nieraz przychodzi chwila kiedy najdzie ochota . No i jak by nie było jedyne co mój skuter dobrze robi to tanio i w miarę wygodnie się przemieszcza z punktu A do B , emocji za wiele nie ma .

 

Succubus  no tak wychodzi mi mniej więcej . Żonie pali tak 10-11 lpg to za 100zł zrobi dużo więcej ni te 300km , bardziej 400.

Link to post
Share on other sites

Czyli butlę tankujesz za ~100zł i średnio masz na tym 300km?

 

Nieźle, nieźle.

 

 

Należy przy tym pamiętać, ze chodzi o merca który nie jest najoszczędniejszy na świecie, a kierownik sądząc po niektórych wpisach raczej go nie oszczędza nadmiernie. 

 

Odnosząc się do jednej z wcześniejszych wypowiedzi - do maybacha czy alpiny może bym gazu nie założył, ale z pięciolitrowym mercem, czy audi 4.2 nie miał bym najmniejszego problemu gdyby była pewność, że dany silnik dobrze znosi gazowanie. Można mieć kupkę szmalu, ale nie oznacza to, by z zasady go marnować "bo tak". Równie dobrze za te pieniądze można raz do roku jeden pokój w domu dziecka wyremontować. Dla zielonych warto dodać lpg jest nie tylko ekonomiczniejszy ale też bardziej ekologiczny.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Bierz co tańsze, różnic pewnie nie zauważysz. Sporo fuld zjeździłem 0 problemu. Klebery chyba raz kupowałem zimówki. Bez zastrzeżeń.

 

Ci prawda teraz ma 2szt jakichś fuld eco control i są dosyć mało przyczepne, dopiero jak się rozgrzeją to są w miarę bezpieczne.

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

Sam stoje przed podobnym wyborem do swojego Asterixa.

 

Chciałem Nokiany (miałem w Bawarce WR D3, były super) ale wszyscy wulkanizatorzy w mieście twierdzą, żeby tego nie brać. Trafi się partia, że cieżko wyważyć + WR D4 nie są jakimiś mega fajnymi oponami.

Fulda fajnie ale musisz trzaskać dużo kilometrów bo inaczej po 3-4 latach guma traci mocno swoje właściwości i robi się mało przyczepnie.

 

Ja na 99% wezme Bridgestone'y LM005 - w teście Autobildu 5. miejsce po Conti/Michelin/Goodyerze/jakiś mi nieznanym producencie i bodajże 2. w Auto Moto und Sport.

Link to post
Share on other sites

Ja ostatni sezon zimowy pomykałem na Falkenach hs449 (albo coś bardzo podobnego - muszę w garażu zanurkować)

 

Generalnie oponki OK. Przy autostradowych średnio głośne, na śniegu (co go akurat mało było ostatniej zimy) dawały radę, nawet mi asr za często interweniować nie musiało. Co jeszcze - przy cięższych warunkach w czterobucie też wyjeżdżałem z opresji.

 

Założę je na pewno i w ten sezon.

Edytowane przez Succubus
Link to post
Share on other sites

Dunlopy słabe mają zimówki. 16. miejsce w Autobildzie (dobra na śnieg przeciętna na mokro/sucho).

 

Bridgestone bardzo dobra opona na suche i mokre warunki, dobra na śnieg (którego u nas jest mało, chyba, że mieszkasz w terenach górzystych).

 

Będę w domu to wrzuce ss z tabelki (chyba spuderek nie będzie miał nic za złe).

Link to post
Share on other sites

Falken Eurowinter HS01 - zajął miejsce dalsze niż 20. i nie ma poszczególnych not

Uniroyal 10. miejsce zaraz za Hankookiem którego rozważam również - tu jest tylko ten problem, że to dość stara opona i za 2-3 lata w przypadku jakiejś awarii może być problem z dostępnością.

 

Nie wiem czy mogę wrzucać od tak cały test - prawa autorskie itp., itd. A to w końcu niemieszki :P

Link to post
Share on other sites

Gdyby Uniroyal dalej robił 66 to bym nie miał problemu, ale 77 to już nie to.

Fakt że Dunlop też twardy, odpada. Pirelli trochę poza budżetem.

https://www.google.com/amp/s/www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/test-opon-zimowych-w-rozmiarze-20555-r16-juz-wiemy-ktore-sa-najlepsze/f7jsnmj.amp

Edytowane przez AudiAWX
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...