Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

No nawet wrzucałem kiedyś

http://forum.benchmark.pl/topic/20399-co-ostatnio-kupili%C5%9Bcie/?view=findpost&p=2575104

 

Ale Sporta, bez + :D Nie chciałem keylessa za bardzo, a szklany dach nie był dla mnie wart dopłaty ~8k zł :D

 

Walic szklany dach :D Keyless to też wada (tutaj plusik dla Octavii i Superba za to że nie wduszają tego na siłę)

- Blind Spot, musi być nawet jakbym miał za to dopłacić 5 koła

- Adaptacyjne amory mile widziane

- Lepsze audio (11 głośników) -> must have  :pajac:

- Ładowarka Qi

 

Ooo i widze lakier Sporty Blue. Wczoraj miałem rozkmine Rallye Red (solid) vs Sporty Blue. Co by nie wybrać na to porządną ceramikę (gtechniq albo 4nano) - obowiązkowo bo jakość lakieru hondy przerabiałem z accordem. Pod salonem widziałem praktycznie same red'y. :/ 

 

Manual czy CVT? Masz może Honda Plus? Jak z OC/AC?

Ciekawi mnie też spalanie, i to bardzo. 

- przy 90km/h (ciekawe ile spali i czy da radę zejść <5l)

- miasto (normalna jazda bez eco zabaw)

 

Juuuuż mi po głowie lata koncepcja: bandaż termiczny (no bo jak to vtec bez tego?!), chips, wymiana wydechu na jakiegoś cat-backa...  :evil:

Link to post
Share on other sites

Ja za to w zeszłym tygodniu byłem na przeglądzie i kazałem dokładnie przyjrzeć się zawieszeniu, bo na wybojach coś hałasuje. Diagnosta stwierdził, że oba łączniki stabilizatora do wymiany, a reszta jest cacy. Dzisiaj pojechałem do znajomego serwisu na wymianę i lista niestety się wydłużyła. Jestem po prostu zszokowany jak diagnosta mógł stwierdzić, że reszta cacy skoro nawet ja jako laik dzisiaj gołym okiem będąc pod samochodem widziałem tylne tuleje wahacza przedniego w fatalnym stanie. Mechanik stwierdził, do tego znalazł dwie inne pierdoły i podsumował diagnostę, że chyba ślepy. Najlepsze jest to, że ten sam diagnosta miał kiedyś starcie z moim znajomym, bo odesłał samochód ze względu na luzy w zawieszeniu.. które oni zrobili na tip top 3 dni wcześniej.

 

Również prosiłem o dokładne sprawdzenie zawieszenia, nie zauważyli zerwanej poduszki mcphersona, żałosne :) 

Link to post
Share on other sites
Walic szklany dach :D Keyless to też wada (tutaj plusik dla Octavii i Superba za to że nie wduszają tego na siłę) - Blind Spot, musi być nawet jakbym miał za to dopłacić 5 koła - Adaptacyjne amory mile widziane - Lepsze audio (11 głośników) -> must have :pajac: - Ładowarka Qi Ooo i widze lakier Sporty Blue. Wczoraj miałem rozkmine Rallye Red (solid) vs Sporty Blue. Co by nie wybrać na to porządną ceramikę (gtechniq albo 4nano) - obowiązkowo bo jakość lakieru hondy przerabiałem z accordem. Pod salonem widziałem praktycznie same red'y. :/ Manual czy CVT? Masz może Honda Plus? Jak z OC/AC? Ciekawi mnie też spalanie, i to bardzo. - przy 90km/h (ciekawe ile spali i czy da radę zejść <5l) - miasto (normalna jazda bez eco zabaw) Juuuuż mi po głowie lata koncepcja: bandaż termiczny (no bo jak to vtec bez tego?!), chips, wymiana wydechu na jakiegoś cat-backa... :evil:

Co do lakieru - ludzie mówią, że czerwony rysuje się od patrzenia. Czarnego też nie bierz, bo nawet studia detailingowe nie chcą się tym bawić, jak już to do foliowania. Reszta lakierów jest typowa dla nowych aut. Ekologia zrobiła swoje.

 

Wyposażenie - kwestia indywidualna, ale audio to jest kiepskie niezależnie od wersji, chociaż po czasie się `głuchnie` i jest ok XD Ale może kiedyś wymienię, bo niedomagają przy wysokich tonach na wyższej głośności.

 

-ja mam manuala, nie przemawia do mnie CVT mimo, że chodzi całkiem nieźle i aż tak mocno nie wyje

-honda plus nie brałem, stwierdziłem, że styka mi ich 3 letnia gwarancja i przy okazji assistance hondy

-przy 90 to ja myślę, że całkiem realne 5l lub mniej, ja śmigam codziennie głównie autostradą, więc dojazd 5km + autostrada 20+ + 5km do pracy. Przy normalnej jeździe, płynne ruszanie, 140 km/h itd. to mam średnie 7.3l, najwięcej na dystrybutorze miałem 8.5 na pierwszym baku, a później max to było 8l

Trzeba butować ciągle żeby wskoczyć na 10+l

-miasto bez eko zabaw, zależy co rozumiesz przez miasto, jak Warszawa czy coś i krótkie odcinki, to licz ponad 10l i problem z paliwem w oleju, jakieś małe miasto to powyżej 9l raczej nie wejdziesz.

-OC/AC dobry pakiet w PZU wyszedł mnie 3.3k zł + GAP 2900 albo 3000 na 5 lat.

 

No i teraz nie ma takiego prawdziwego vteca, z tego co wiem. Za to turbina daje rade, mała turbo dziura i ciągnie od dołu do samej góry.

Edytowane przez Johny3
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Co do lakieru - ludzie mówią, że czerwony rysuje się od patrzenia. Czarnego też nie bierz, bo nawet studia detailingowe nie chcą się tym bawić, jak już to do foliowania. Reszta lakierów jest typowa dla nowych aut. Ekologia zrobiła swoje.

 

Wyposażenie - kwestia indywidualna, ale audio to jest kiepskie niezależnie od wersji, chociaż po czasie się `głuchnie` i jest ok XD Ale może kiedyś wymienię, bo niedomagają przy wysokich tonach na wyższej głośności.

 

-ja mam manuala, nie przemawia do mnie CVT mimo, że chodzi całkiem nieźle i aż tak mocno nie wyje

-honda plus nie brałem, stwierdziłem, że styka mi ich 3 letnia gwarancja i przy okazji assistance hondy

-przy 90 to ja myślę, że całkiem realne 5l lub mniej, ja śmigam codziennie głównie autostradą, więc dojazd 5km + autostrada 20+ + 5km do pracy. Przy normalnej jeździe, płynne ruszanie, 140 km/h itd. to mam średnie 7.3l, najwięcej na dystrybutorze miałem 8.5 na pierwszym baku, a później max to było 8l

Trzeba butować ciągle żeby wskoczyć na 10+l

-miasto bez eko zabaw, zależy co rozumiesz przez miasto, jak Warszawa czy coś i krótkie odcinki, to licz ponad 10l i problem z paliwem w oleju, jakieś małe miasto to powyżej 9l raczej nie wejdziesz.

-OC/AC dobry pakiet w PZU wyszedł mnie 3.3k zł + GAP 2900 albo 3000 na 5 lat.

 

No i teraz nie ma takiego prawdziwego vteca, z tego co wiem. Za to turbina daje rade, mała turbo dziura i ciągnie od dołu do samej góry.

 

No właśnie słabo z tą turbiną... od 1900rpm... dla mnie wada. 1.5 TSI w superbie ma od 1500rpm (-400rpm względem hondy) 250nm (+10 względem hondy). A octavia 2.0 tsi ma 320nm od 1500rpm. 

A spalanie podobne jak w superbie 1.5 TSI z tego co widzę. 

Sporo za to AC/OC, za Mazdę przy odbiorze miałem 2700~~ za full pakiet (tj OC/AC bez "dziur"). A auto jakieś 60% droższe i raczej częściej kradną (sam wybierałem ubezpieczyciela, bo oferty z salonu to był żart).  :roll:

 

Jak to nie ma klasycznego vteca, nie ma legendarnego "THE VTEC HAS KICKED IN", które znam i lofciam z Accorda?!  :[  :cry:

 

Aż tak źle z czerwonym? W teorii klar powinien być taki sam jak w innych lakierach. Czarnego nie chcę, lakier-masakra co by człowiek nie wybrał (chyba że mercedesa, oni mają pancerną czerń). 

Niebieski wygląda kozacko, rzuca się w oczy i nie jest taki pospolity jak czerwony (patrząc że wsio pod salonem czerwone). 

Edytowane przez Revenant
Link to post
Share on other sites

A jechałeś tym Civiciem, czy tylko patrzysz na suche liczby?

Bo ja miałem w zasadzie bezpośrednie porównanie Civica z Leonem (1.5 150KM), który ma większy moment i też dostępny od 1500 rpm, ale no... nie czuć tego :D Testowałem tego samego dnia kilka aut i tylko po jeździe Civiciem miałem banana na twarzy :D

Weź też pod uwagę, że Civic ma 1900-5000 zakresu max momentu (do 5500 mocy), VAGinowskie wynalazki mają ten zakres zauważalnie węższy. Kupując bene chciałbym żeby to się kręciło, diesla już miałem i podziekuję XD

A prowadzenie to już całkiem bez porównania, tylko Foka się może równać. Czujesz zakręty, jest odpowiednio twardo kiedy trzeba, na dziurach nie wybija zębów, tylko całkiem nieźle wybiera (a w tym adaptacyjnym w Sport+ powinno być tylko lepiej).

 

Ja tam się na tych autach za wiele nie znam, ale z tego co czytałem to teraz VTEC jest mocno umowny i nie jest tym samym co w silnikach bez turbiny. Ale to byś musiał zasięgnąć bardziej kompetentnej opinii.

 

OC/AC złe info dałem... 2.9k mnie kosztowało, teraz sprawdziłem na mailu. GAP też 2.9k. Agentka ubezpieczeniowa mi dała najtaniej za 3.3k, więc salonowe zdecydowanie wygrało.

 

Jak będziesz kładł ceramikę to raczej tragedii nie będzie, no i nie będziesz musiał dopłacać do lakieru, bo tylko czerwony jest w cenie :D

Ja się ciągle przymierzam do ceramiki, miałem nawet w maju robić, ale majówka trochę kasy zeżre i przeciągnę do lata :D

Edytowane przez Johny3
Link to post
Share on other sites

Civicem jeszcze nie, dla tego się pytam. A czytając ludzi z forum Civica mam wrażenie że zaginają czasoprzestrzeń jak ludzie na forum toyoty.  :rotfl:

Mi styknie zakres 1500rpm-4000rpm. 1500 daje boosta na światłach. Nie często świruje.  ^^

 

Mi w ASO OC/AC zaproponowali z "dziurami: za.... 4400zł. Się za głowę złapałem. 

 

Taki odwieczny konflikt: RED vs BLUE. Blue fajniejszy, ale Red bardziej pasuje do zegarów i czerwonego podświetlenia w środku. No i czerwone jest szybsze -{AMD} (wyłączamy AMD z tego zbioru matematycznego). 

 

Imho tym wcześniej tym lepiej ceramikę. Ja uznaję zasadę że jak ma być to zakładane parę godzin po wyjeździe z salonu żeby nie robić zbyt dużej polerki - szkoda klaru i setek złotych. 


Mam mazdę, nie przestraszysz mnie.  :D

Link to post
Share on other sites
. Ciekawe, gdyby to w EU sprzedawali - kupiłby to ktoś? 

 

 

https://www.otomoto.pl/oferta/bajaj-qute-na-b1-od-16-lat-leasing-raty-wypozycznie-ID6A9KFq.html

 

Fakt, że to biedowersja na B1, ale jak widać kupić można. Sprawdziłem przy okazji ile kosztuje w indiach i wyskoczyło na jakiejś randomowej stronie, że 2.5kk rupi, czyli 13k zł.  Ten z filmu jak sam tytuł wskazuje 3.3kk, więc jakieś 18k zł. 

Edytowane przez wojciechu15
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

i to w dodatku na CNG jeszcze 8-). Ciekawe, gdyby to w EU sprzedawali - kupiłby to ktoś? 

 

Brak stacji CNG (znam 1) i dochodzi:

1) Z tego co widzę tragiczny układ kierowniczy

2) Samochód-puszka gwarantujący zgon przy nawet mniejszym wypadku

3) Wnętrze... eeee...  :D

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dzięki za risercz Wojciechu. Masakra jakaś "auto" (choć raczej motorower na 4 kołach) za ponad 20k zł. Pozostawię bez komentarza.

Kolejna sprawa B1 - zastanawiam się jaki jest sens robić taką kat.

- egzamin chyba wygląda podobnie (jak nie tak samo) jak na B

- ktoś, kto pojeździ na B1 jakiś czas nabierze jakiś (przeważnie złych - patrząc od strony egzaminu) nawyków (no i będzie problem ze zdaniem, chociaż nie raz powie - jeżdżę już tyle, to teraz B - pikuś)

- płacić dwa razy

 

jedyny plus jaki się doszukuję, to że młody (lub nie) człowiek jest w ten sposób jakoś tam niezależny (no bo auto dale tę wolność)

 

 

 

CNG (znam 1) i dochodzi

 

W W-wie była kiedyś jedna, na Woli - pamiętam jeszcze gdzieś z połowy lat 2000). Ona chyba nadal jest, bo coś mi kiedyś o oko mignęło.

 

 

 

1) Z tego co widzę tragiczny układ kierowniczy 2) Samochód-puszka gwarantujący zgon przy nawet mniejszym wypadku 3) Wnętrze... eeee... :D

 

A daj spokój ... może na indyjskie warunki - OK, ale tam jest inny świat. Ludzie jeżdżą wszystkim, aby się telepało.

Link to post
Share on other sites

U mnie 2km od domu mam firmę handlującą microcarami (tak ochrzcili te wynalazki które możesz zarejestrować na motorower/b1) Cały komis, chyba z 20 stoi non stop i widzę, że się zmieniają, więc i zainteresowanie musi być. Mieszkam w małym mieście i co najmniej 3 widuje na co dzień na drogach (takie na motorower, czyli od 14 lat lub na dowód osobisty bez prawka)

 

 

 

Kolejna sprawa B1 - zastanawiam się jaki jest sens robić taką kat.

 

 

Mogę ci odpowiedzieć w miarę rzetelnie, bo mam kumpla co robił B1, a sam robiłem A1 w wieku 16 lat, czyli podobna sytuacja, tylko, że na motocykl. 

Faktycznie przepisy w tej kwestii są popier$%^&ne, bo patologiczne dla mnie jest, że z jednej strony osobie która nigdy nie jeździła na motocyklu po 3 latach posiadania kategorii B przysługuje prawo do poruszania się motocyklem kategorii A1 bez żadnego, nawet najmniejszego egzaminu z techniki jazdy, a z drugiej osoba która w wieku 16 lat zdała pełny egzamin na A1, który jest identyczny jak ten na A2 i A, z tym, że zdaje się słabszym motocyklem musi w wieku 18 lat ponownie zdawać ten sam egzamin na A2, a później w wieku 21 (lub 24, jeżeli nie miała wcześniej A2) po raz trzeci to samo zdawać na A. Za każdym razem oczywiście od nowa kurs w ośrodku szkolenia i egzamin w wordzie (z pominięciem teorii). Jest to uciążliwe i kosztowne. Służy tylko i wyłącznie nabijaniu kiebzy ośrodkom oraz handlarzom, bo w wieku 16 lat kupujesz 125 do 11kW (co było jeszcze w miarę logiczne), w wieku 18 robisz A2 więc kupujesz motocykl pod A2, a później po zdaniu A większość osób kupuje domyślny, wymarzony motocykl.

 

Podsumowując - patola. Możesz mieć 23 lata, być podoficerem w wojsku i ludzi na śmierć posyłać, ale motocyklem jeździć nie możesz  boś niedojrzały. 

 

Ale... jak się mieszka na prowincji i ma 16 lat to masz trzy opcje do wyboru -

1) Jeździsz do szkoły i znajomych skuterkiem który rozwija oszałamiającą prędkość 65km/h i jest zdmuchiwany z drogi przez wyprzedzające cię tiry i osobówki które cię biorą na trzeciego.

2)Prosisz się rodziców o wożenie do szkoły i znajomych co jest upierdliwe.

3) Wydajesz 1000zł na prawko i kupujesz sobie motocykl który już te 120km/h (odblokowane 2t nawet 160km/h) pogania co pozwala komfortowo się poruszać bez obawy o zepchnięcie z drogi. Do tego takim czymś możesz już pośmigać turystycznie, bo mimo, że słabe daje już sporo frajdy.

 

Samochód na B1 jest zamiennikiem dla opcji 3 który jest nadal użyteczna zimą i pozwala mieć w du**e deszcz. Wierz mi - jak się ma 10-15km do szkoły, coś takiego jak komunikacja zbiorowa nie istnieje (bo jeden autobus o 6:30 i jeden o 15:20 to tak jak by go nie było) znacznie lepiej mieć małe gówienko które zawiezie cie zawsze gdzie chcesz i kiedy chcesz (a do tego suchego) niż prosić się na każdym kroku rodziców o podwózkę, bo wybrałeś szkołę która cię interesowała, ale jest dalej, albo akurat cię w piątek przyrodzenie zaswędziało, a twoja luba mieszka 8km od ciebie i pada deszcz więc rower odpada. 

Edytowane przez wojciechu15
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Zgadzam się (znaczy - potrafię sobie to wyobrazić). Sam jestem zapyziałym mieszczuchem z największej wiochy zwanej W-wa, poruszam się po niej samochodem - bo swoje w życiu w komunikacji miejskiej już spędziłem. Wiem jednak (również z doświadczenia), że komunikacja tutaj działa dobrze i jeździ nią zarówno dziecko, student, emeryt, ale również profesor, polityk, a nawet celebryta - bo czasem jest po prostu taniej, wygodniej itd.

Zdaję sobie jednak sprawę z ograniczeń w tej materii małych miejscowości i dla tych osób (jak pisałem w swoim poście) jest to wolność i niezależność, a przede wszystkim komfort (nawet w czymś takim jak mikro car) i oszczędność czasu.


Wstawię coś jeszcze, aby było weselej :D

Pomysłowe autko:

 

 

Muszę zmienić przyzwyczajenia podczas odpalania YT - utknąłem w indyjskiej motoryzacji (chyba po ostatniej wycieczce mam jakiś niedosyt).

Link to post
Share on other sites

Tylko i nie tylko. Dramatu przecież nie ma - z tego co kojarzę, jakie 240 koni powinno być ;)

 

Z piany zadowolony? Kupiłeś u nich na stronie, czy gdzieś jest dostępna? Ktoś mi mówił, że w intercarsie można dostać, ale nie wiem czy to prawda. Chcę ojcu na imieniny sprezentować pianownicę i zastanawiałem się czy tej piany nie kupić. 

Link to post
Share on other sites

Tak na prawdę to nie wiem jak 300 śmiga, auto dostarczyli w poniedziałek i jak na razie przejechało 30m :P. Mieliśmy jakiś.czas temu gs200t na testy i to zacnie śmigało nawet.

Co do piany to imo jest bardzo fajna z testowanych do tej pory (Koch, adbl, dimer, tenzi ) robi z pianownicy kerchera pianę jak bitą śmietaną, gęsta i obfita i to że stężenia 1 do 10. Ogólnie rrc ma różnie opinie, ale ja z ich chemii jestem zadowolony. Ja zamawiam wszystko od nich ze oficjalnego sklepu 

 

 

A tu ich QD bez plusa

 

57978664_2444117038954193_57475580748271

Edytowane przez PatrykT
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...