Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

@Biafra

 

To nie jest rzetelny test. Oprócz próby robienia taniej sensacji przez Łysego i powielania stereotypów, ten filmik praktycznie nic nie pokazuje. Co innego, gdybyśmy mieli dla porównania egzemplarz, gdzie olej byłby zmieniany wg "starej szkoły".

Link to post
Share on other sites

No nie wiem ile można zaklinać rzeczywistość. Wypłuczesz taki syf wcześniej to nie będziesz go pchał przez turbo przez 20kkm. To jest raczej prosta matematyka. Wiadomo ze to tylko jedno auto ale wątpię żeby akurat BMW miało wyraźnie gorsze standardy w fabrykach niż inni producenci.

  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites
To nie jest rzetelny test.

 

Ale to nie jest test, pokazał olej po 20kkm od zalania go w fabryce. Kolega na forum twierdzi że nie będzie zmieniał oleju wcześniej niż przewidział to serwis bo po co, a na filmiku ewidentnie widać że warto.

Edytowane przez coco01
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Dokładnie. Wykonanie rzetelnego testu jaki to ma realny wpływ na silnik jest praktycznie niemożliwe, ale chyba każdy się zgodzi, że lepiej wymienić ten olej z opiłkami na świeży niż nie wymienić. Szczególnie kiedy wymiana kosztuje 200zł, a samochód 100k. A, że opiłki w oleju po dotarciu są pokazuje właśnie ten film, który nie tyle ma wywoływać tanią sensację, co właśnie pokazać, że to nie jest tak jak się wydaje niektórym, że mamy dobę obrabiarek CNC i jak producent nie wspomni o docieraniu i napisze by wymieniać olej co 40k km to nagle magicznie proces ten przestaje występować i wszystko cacy. A później dziwi się jeden z drugim, że fura za 120k zł, 80k przebiegu a silnik zatarty. Kuzynki mąż sprowadził kiedyś takiego leona II cuprę (2.0tfsi) z uwalonym silnikiem, gdzie właśnie sitko na smoku się przytkało, ciśnienie oleju spadło i silnik do wymiany. 

Edytowane przez wojciechu15
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

No to kolejne BMW - oba 2.0 d

7ccf956ff4d2.jpg

7df873463ffb.jpg

Lubię BMW, chociaż bardziej te wiekowe. Miałem fajnego kebaba. Pozytywne wspomnienia mam związane z tym bolidem no i ta śliczna pupcia e36 w sedanie, kiedyś pewnej zimy nawet wlazłem do środka auta przez kufer by tylko nie zniszczyć zamka i uszczelek od zewnętrznej strony drzwi :wariat:

http://polskajazda.pl/db/images_thumb_1130472_800_800_resize.jpg

 

http://polskajazda.pl/db/images_thumb_1130476_800_800_resize.jpg

 

http://polskajazda.pl/db/images_thumb_1130475_800_800_resize.jpg

  • Popieram 7
Link to post
Share on other sites

 

 

Co innego, gdybyśmy mieli dla porównania egzemplarz, gdzie olej byłby zmieniany wg "starej szkoły".

Nic by to nie pomogło w jego rzetelności. Do 'rzetelnego' testu musiałbyś postawić dwie nowe fury na tor i przejechać tam te 20-30k km, gdzie warunki prowadzenia mogłyby być porównywalne.

Coobcio też tyle zwraca na to uwagę - wole zaufać mechanikowi/tunerowi, któremu zależy by klient nie wrócił do niego z mordą, że coś się posypało niż producentowi który ma na to wy..., byle GW się skończyła i później niech się inni martwią.

Link to post
Share on other sites

No nie wiem ile można zaklinać rzeczywistość.

 

Badałeś kiedyś olej magnesem neodymowym w jakimkolwiek aucie?

 

Wypłuczesz taki syf wcześniej to nie będziesz go pchał przez turbo przez 20kkm.

 

1. Uważasz, że opiłki zbierają się w oleju tylko do pierwszego tysiąca, a potem już nie? 

2. Samo spuszczenie oleju nie wypłucze magicznie całego syfu z układu smarowania - IMO przydałoby się chociaż zdjąć i wyczyścić miskę olejową.

3. Właśnie po to używa się filtrów oleju.

 

Ale to nie jest test, pokazał olej po 20kkm od zalania go w fabryce. Kolega na forum twierdzi że nie będzie zmieniał oleju wcześniej niż przewidział to serwis bo po co, a na filmiku ewidentnie widać że warto.

 

Ewidentnie by było widać, gdyby w filmiku byłoby jakiekolwiek porównanie.

 

A, że opiłki w oleju po dotarciu są pokazuje właśnie ten film, który nie tyle ma wywoływać tanią sensację

 

 

Nie tylko po dotarciu.

 

Nic by to nie pomogło w jego rzetelności. Do 'rzetelnego' testu musiałbyś postawić dwie nowe fury na tor i przejechać tam te 20-30k km, gdzie warunki prowadzenia mogłyby być porównywalne.

 

Wystarczyłoby w innym egzemplarzu zmienić olej po tysiącu, zalać nowy i zbadać go po np. 10k km. Ewentualnie zbadać ponownie olej z tamtej Beemki przy następnej wymianie.

 

Gwoli ścisłości - nie uważam, że powinno się wymieniać olej w nowym aucie po 20 000 km. Ten filmik jednak daje autorowi ogromne pole do manipulacji, nastawiony jest na robienie sensacji i powielanie teorii spiskowych. Opiłki metalu w oleju silnikowym, patrząc na zasadę działania silnika spalinowego, nie są niczym szczególnie dziwnym. Niedługo wymieniam olej - z ciekawości też go sprawdzę magnesem. :)

Link to post
Share on other sites

1. Uważasz, że opiłki zbierają się w oleju tylko do pierwszego tysiąca, a potem już nie? 2. Samo spuszczenie oleju nie wypłucze magicznie całego syfu z układu smarowania - IMO przydałoby się chociaż zdjąć i wyczyścić miskę olejową.3. Właśnie po to używa się filtrów oleju.

Należy odróżnić opiłki wielkości.. ogromnej jak na filmie od opiłków powstałych w wyniku tarcia pierścieni o gładź cylindra. Te mniejsze powinien wyłapać magnes na korku spustowym.

Filtr widać bardzo ładnie jak wyłapał opiłki. Dużo zatrzymał, ale sporo też puścił dalej w obieg.

A w swojej misce nie masz czego szukać, bo zostalo to już dawno opróżnione (chyba ze tez masz auto z przebiegiem 20k albo wykanczasz wlasnie silnik). U siebie w bmw z przebiegiem 400kkm zdejmowalem miske i nic nie było oprócz nagaru i typowego brudu ponad poziomem oleju.

 

Qoobcio składał przez kilka ostatnich dni silnik v8 po kompletnym remoncie i przeróbkach. Na pierwsze odpalenie zalał tani olej, silnik pochodził 20 minut, zlali olej z syfem, zalali docelowego elfa i za 1kkm ponowna wymiana. I to jest zdrowe podejście.

Edytowane przez coco01
  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites
Wystarczyłoby w innym egzemplarzu zmienić olej po tysiącu, zalać nowy i zbadać go po np. 10k km. Ewentualnie zbadać ponownie olej z tamtej Beemki przy następnej wymianie.

G... by to było a nie rzetelny test. Inny styl jazdy oraz jazda w innych warunkach już przeczy Twojej rzetelności. A po zmianie przy 1kkm i późniejszej przy 10/20kkm też byłyby opiłki ale nie w takiej ilości i wielkości.

 

Tu nie potrzeba było magnesu, żeby widzieć, że są opiłki. Tak się filtr i kartka po zamoczeniu w oleju srebrzyła 'samorodkami'.

  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites

 

 

Uważasz, że opiłki zbierają się w oleju tylko do pierwszego tysiąca, a potem już nie?

Taki sam argument jak "po co się myć, skoro i tak się zaraz spocisz".

 

Samo spuszczenie oleju nie wypłucze magicznie całego syfu z układu smarowania

Zgadzam się. Po to właśnie najczęściej robi się 2 wymiany oleju w ciągu 1-2 tysięcy km po dokonanym remoncie.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

@up Widać tylko ja dzisiaj pług odkręciłem.

 

81158726dc4bf.jpg

 

Niestety mimo iż od wczoraj na plusie to nadal twardo. Może na tygodniu ziemia rozmarznie, do tego trochę popada i w przyszły weekend będą lepsze warunki do jazdy, bo po twardym to można najwyżej sobie przód odłączyć i polatać bokiem na winklach. 

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

Wiecie co, gdyby niektórzy wiedzieli jak zbudowany jest filtr oleju to by zmieniali olej co 10k. Często powyżej tego przebiegu, szczególnie w dieslach filtr już nie filtruje bo ma od ciśnienia w brudzie otwarty zawór ciśnieniowy. I olej jest ganiany poza wkładem filtrującym.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...