Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Ano leję 10W-40, bo takie są zalecenia producenta, a nie dlatego, że to "mądrości mechaników"... Do innego silnika przy przebiegu 150 tys. lałem 0W-30, bo taki producent dopuszczał. No ale sam silnik był konstrukcyjnie jakieś 30 lat młodszy :).

Link to post
Share on other sites

Ano leję 10W-40, bo takie są zalecenia producenta, a nie dlatego, że to "mądrości mechaników"... Do innego silnika przy przebiegu 150 tys. lałem 0W-30, bo taki producent dopuszczał. No ale sam silnik był konstrukcyjnie jakieś 30 lat młodszy :).

Teraz jest jasne :-)

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

Nie będę wymieniał oleju po 1k km jazdy (jak emeryt) zgodnie z instrukcją bo... "mnie tak panie w internetach napisali". Producent zaleca swoje.
 

 

Kupujesz wyżyłowany samochód za gruby chajs, z wielką celebrą urządzasz docieranie... po którym nie odżałujesz 300zł (czyli tyle ile ten samochód traci tygodniowo na wartości rynkowej) na wymianę oleju po docieraniu? Nie rozumiem. Ok, producent zaleca swoje i na pewno samochód się nie rozleci przez to, że pojeździsz na tym oleju 10k, ale skoro już przywiązujesz taką uwagę do docierania, że postanowiłeś nawet o nim wspomnieć na forum... to zakończ je tak jak się to robi najlepiej. 

 

Obecnie robisz tak, jak byś chciał umyć brudne ręce, nabrał mydło na dłonie, potarł, ale wody nie odkręcił. Niby mentalnie czujesz się lepiej, ale cały syf nadal na rękach. 

  • Popieram 5
Link to post
Share on other sites

Po kolorze świecy widać w sumie że beru mocniej grzeje , ale już mógł na filmie testować to w jednym kapslu , ewentualnie nalać ropy na wizji . A tak to w sumie nie wiadomo co jest w jednym kapslu , a co w drugim .

 

Apropo świec , ostatnio napisałem że miałem awarie cewki . I w sumie wymieniłem ją na nową , a tu dalej wypadające zapłony zostały . Już myślałem że coś z głowicą się mogło stać , ale jeszcze wymieniłem świece . I jak ręką odjął .

Link to post
Share on other sites

Nie będę wymieniał oleju po 1k km jazdy (jak emeryt) zgodnie z instrukcją bo... "mnie tak panie w internetach napisali".

Producent zaleca swoje. Rozmawiałem z serwisantami i byłem tam już kilka razy pytać i montować różne akcesoria - sprawdzali płyny eksploatacyjne - zero uwag i propozycji. Internety swoje. Problem taki, że internety w życiu nie śmigały tym samochodem i cały czas niektórzy ludzie żyją w czasach golfa jedynki. Troszeczkę się pozmieniało od tego czasu.

Nie jestem ekspertem od samochodów, ale o moim akurat coś tam wiem. Wcześniej miałem także nowego i30 prosto z salonu i widziałem jak wygląda pierwszy przegląd i co się w nim robi.

Przykładowo - olej silnikowy o którym mowa - choćbyś wlał dzień wcześniej 5l nowego - procedura serwisu wygląda tak, że go zleją i wlewają nowy choćbyś nawet prosił i błagał.

Kolejny przykład - "normalne i30" ma wymianę oleju po chyba (jeśli dobrze pamiętam) 20tyś przebiegu, a ta wersja 10k.

Producent uwzględnił tutaj moc i zużycie i dlatego jest mniejszy okres. Nie bez podstawy jest 5 lat gwarancji z uwzględnieniem nawet torów rajdowych, nawet codziennie.

Na jedynym forum N ludzie którzy wymieniali olej po 3k, ale to są ludzie którzy śmigali już po torach rajdowych bawiąc się swoim autem i to dość często, twierdzili, że nie było takiej potrzeby bo wyglądał dobrze, ale chcieli wlewać coś bardziej markowego, aby żyłować swój wóz. Jak ktoś ma już chip, zmienioną chłodnicę i wydech to sam bym olej wymieniał 2x częściej niż producent zaleca.

Nie ważne czy masz hothatch'a czy jakiegoś gruza z wolnossącym 1.6 pod maską, zasada działania silnika jest od 100 lat z grubsza taka sama, zarówno diesela jak i benzyny, części mechaniczne przez pierwsze kilometry same się "doszlifowywują", pozostałości z tego szlifowania pływają sobie w misce, przytykając smok i wszelakie kanaliki olejowe. Teraz jest to niezauważalne, ale kiedyś może braknąć Ci ciśnienia oleju na torze bo smok będzie miał za małą przepustowość.

 

Ps. żeby kurła żydzić 200zł na olej z filtrem w aucie za 100 kilkadziesiąt tysi ?! Poważnie ?!  :rotfl:

Link to post
Share on other sites

Tak apropo oleju i zaleceń producenta/serwisu to wczoraj rozmawiałem na ten temat ze znajomym który ma serwis (nie ASO) i spotkał się nawet z patologią, że jego klient na gwarancji pojechał z wyciekiem z silnika, reklamację uznali, wyciek wyeliminowali, ale olej zamiast wymienić tylko dolali ile brakowało. Jeszcze gość przy odbiorze mu z uśmiechem na twarzy miał powiedzieć, że zaprasza na przegląd za 7tys km, bo wymiana co 35k, a on miał 28k od ostatniego. Takie żydy z nich.

Link to post
Share on other sites

Auto bardzo fajne

Swego czasu chciałem kupić. Szkoda tylko, że masakrycznie gnije jak nie jest garażowane, zupełnie jak stare merce.

Edytowane przez Szarik
Link to post
Share on other sites

Ten jeszcze jest lepiej skonfigurowany, z adaptacyjnym zawieszeniem

https://www.azusedcardealer.com/inventory/view/11370046/2001-BMW-740iL-Sport-Package--Best-BMW-ever-made-Fully-Serviced-131K-Phoenix-AZ

 

750iL jest super, ale mam watpliwosci czy 12 cilindrowy silnik jest niezbedny dla klasyka. 

Wtedy ciezko go uzywac na co dzien. 

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...