radosuaf 807 Napisano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2018 Trochę przeraża mnie ilość elektroniki w tym samochodzie - ja lubię proste, analogowe autka, w których wszystko ustawia się przyciskami, a nie przekopując się przez wielopoziomowe menu. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1645 Napisano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2018 A to się i ja z tym zgadzam, ale coraz trudniej o takie. Tak czy inaczej kolejna zmiana rodzinnego samochodu przewidziana dopiero w okolicach 2022. Więc się może jeszcze sporo zmienić. Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2018 Raczej na gorsze . Motoryzacja, którą ogarniam, skończyła się chyba ze 3 lata temu. Cytuj Link to post Share on other sites
karai 616 Napisano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2018 Zależy czego oczekujemy. Czy jak oferuje Toyota Safety Sense , czy do tego pełne zbędnych bajerów jak Ekran dotykowy z nawigacją i jakimiś odtwarzaczami , które generują większy pobór prądu, czy też bezdotykowe kluczyki, które łatwo zhakować i ukraść auto ? Ja mam tradycyjny kluczyk i sobie chwalę, a bez dotykowe , może i ładnie wygląda, ale to zwiększa szanse na kradzież auta , a nawigację mogę mieć w smartfonie i wszędzie trafię. Obecnie mam radio z cd i mp3 - także z usb, nie potrzeba mi w samochodzie sali kinowej. A żadna przesada nie jest dobra. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1645 Napisano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2018 Moje wymagania to centralny zamek , elektryczne szyby , mocny silnik , napęd na tył , dobre audio , dobre światła i chyba koniec . Czyli prawie każde auto z lat 90 by mi wystarczyło Co prawda teraz nie mam automatycznej wycieraczki i mi to trochę przeszkadza bo po 3 poprzednich autach się trochę przyzwyczaiłem. Cytuj Link to post Share on other sites
karai 616 Napisano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2018 Akurat mam toota safety sense , abs, centralny zamek , radio z mp3 i usb i to moje pierwsze auto z działającą klimą - fajna rzecz. Szyby też mam elektryczne. Nie narzekam na brak wodotrysków , podstawowe pakiety mi wystarczą i tak pewnie nie wykorzystam tego w 100% więc po co płacić za coś z czego w ogóle nie skorzystamy , tylko będziemy mieć dla bajeru i wyższej ceny zakupu ? Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1645 Napisano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2018 Nie wiem co to toyota SS , ale nie chcę , abs nie potrzebny , klima nie koniecznie , ja lubię czysto mechaniczne auta . Kiedyś to nawet odłączałem ABS , pierwsze wersje tych systemów nie były zbyt idealne i z reguły wydłużały mi drogę hamowania . Pierwsze auto jakie miałem z tym systemem to bmw e34 525 192km i w pierwszym tygodniu bym rozwalił auto ze 3 razy bo ABS potrafił sobie popuścić hamulec jak koło na piasku złapało uślizg . No i nastąpiło odłączeni i normalna nie sprawiająca niespodzianek jazda . Ale nawet teraz jak siadam za kółkiem to pierwsze co robię to dezaktywuje esp bo tylko mi przeszkadza , głównie w sprawnym i szybkim włączaniu się do ruchu , nie mówię tu o paleniu gumy ani o innych driftach . Jechałem Aurisem 2016 z tym silnikiem i mnie nawet zaskoczyło jaki on cichy jest , dynamika nie najlepsza , ale w yarisie pewnie już daje przyzwoicie rade . Cytuj Link to post Share on other sites
Tycha 4794 Napisano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2018 Wybacz, również nie jestem fanem systemów elektronicznych, ale nie potrafię sobie wyobrazić, w jaki sposób ESP przeszkadza w sprawnym i szybkim włączaniu się do ruchu. Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3165 Napisano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2018 Dawno takich głupot nie czytałem Jeden racjonalizuje kupno podstawowej wersji podstawowego auta (mimo, że nikt mu tego robić nie każe) argumentami w stylu prądożernego ekranu z nawigacją. Drugi, znawca klasyków, z awersją do elektroniki w samochodach (do czerpania wiedzy jak działają, jak widać, również), po argumentach również wnioskuję, że w niczym mocniejszym nawet nie siedziałeś, skoro takie ESP ci przeszkadza Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1645 Napisano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2018 (edytowane) Zamula auto przy szybkim ruszaniu , najbardziej jest to odczuwalne w ciężkich mocnych fwd . Miałem Reno vel satisa 3.5 to biedactwo tylko mrugało kontrolką i ślamazarnie ruszało , jeśli dodatkowo się skręcało to już w ogóle tico miało lepszy start . Przy słabych autach to jest nie istotne za bardzo bo mocy za mało aby system się załączył , ale ja z reguły mam w miarę dynamiczne auta i wolę sam dozować moc . Dawno takich głupot nie czytałem Jeden racjonalizuje kupno podstawowej wersji podstawowego auta (mimo, że nikt mu tego robić nie każe) argumentami w stylu prądożernego ekranu z nawigacją. Drugi, znawca klasyków, z awersją do elektroniki w samochodach (do czerpania wiedzy jak działają, jak widać, również), po argumentach również wnioskuję, że w niczym mocniejszym nawet nie siedziałeś, skoro takie ESP ci przeszkadza Nie będę się wymądrzał czym jechałem ,a jeździłem dosyć mocnymi autami , z drugiej strony kiedyś troszkę startowałem w zawodach , więc wiem jak używać auta bez systemów . Apropo mojej wiedzy , czy mam Ci coś wyjaśnić ? proszę pytaj Edytowane 13 Sierpnia 2018 przez jakub1t Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10126 Napisano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2018 [XD MODE ON]To co masz za potwora, że ESP (system stabilizacji toru jazdy) zamula ci auto przy ruszaniu? [/XD MODE] Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1645 Napisano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2018 Kilka stron wcześniej pisałem , żaden z niego potwór . Mercedes C w204 1400kg 213km 300nm . NIestety spalanie jest istotne bo tak pewnie bym na coś mocniejszego polował . Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10126 Napisano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2018 I przy 213KM ESP Ci się włącza przy włączaniu się do ruchu? XD bo dalej nie moge... Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1645 Napisano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2018 Może ja się szybciej włączam niż inni ? Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10126 Napisano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2018 Dobry Mirek.... Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1645 Napisano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2018 Jeździj sobie jak chcesz , a ja to będę robił po swojemu . Cytuj Link to post Share on other sites
Tycha 4794 Napisano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2018 Wychodzi na to że ruszasz szybciej i masz mocniejszą furę niż kierowcy F1, bo Ci też stosowali kontrolę trakcji, dopóki jej nie zakazali xD Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2018 I przy 213KM ESP Ci się włącza przy włączaniu się do ruchu? XD bo dalej nie moge... Może w Giulietcie jest mocno inwazyjne ESP, ale odpalenie go na dwójce, a przy mokrym asfalcie nie jest specjalnie trudne... Silnik 170 KM, 250 Nm. Cytuj Link to post Share on other sites
wojciechu15 1991 Napisano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2018 Panowie, nie wiem jak jeździcie, ale skoro mi octavia na dobrych, w miarę szerokich oponach potrafi przy "super mocnym" dieslu 1.9 po programie na niewiele ponad 130 koni odcinać moc i migać kontrolką od ESP, to trochę nie rozumiem zdziwienia, że podobne gabarytowo auto o mocy ponad 200 koni i 300nm lepiej przyspiesza kierowane przez wprawnego kierowcę bez ESP niż z nim. Systemy są różne i różnie działają, fajnie, że są, bo są przydatne i poprawiają bezpieczeństwo, ale nie popadajmy ze skrajności w skrajność i nie bądźmy ignorantami. Cytuj Link to post Share on other sites
jakub1t 1645 Napisano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2018 (edytowane) To nie jest tak że ja 100% czasu naparzam na 100% mocy auta , jadę sobie w trasę to nie dotykam guzika , bo i po co . A i można sobie odsapnąć że w razie wpadnięcia w poślizg system zadziała , chociaż jeszcze nigdy w życiu nie miałem takiej sytuacji aby mnie ten system wyratował z opresji i oby tak zawsze było . Jadąc do pracy mam takie skrzyżowania , że po prostu szybciej włączę się do ruchu używając maksymalnego przyśpieszenia jakie jest możliwe , przy tym nie zajeżdżam drogi i nie spowalniam nikogo . Druga sprawa , to w mercu na szybko nie da się wyłączyć zupełnie tego systemu , jeśli auto wpadnie w boczny poślizg to i tak zostanie z hamowane , System dopuszcza tylko kilkustopniowy uślizg . Edytowane 13 Sierpnia 2018 przez jakub1t Cytuj Link to post Share on other sites
Biafra 16739 Napisano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2018 U mnie ostatnio wpadło drugie, mniejsze autko. Z Kubusiem na głowie Daria postanowiła że wypadałoby być mobilnym więc odkupiliśmy od rodziców ich suzuki swift. Daria jest zachwycona bo sama je kiedyś dla mamy wybierała i obecnie pogina sobie z młodym po lekarzach i na zakupy bardzo radośnie. To 1.5 litrowa benzynka ze 105 kuniomi pod maską. Mimo fajnego stosunku mocy do masy jak dla mnie autko przyspiesza bardzo opornie i żeby jeździć nim z jakąkolwiek dynamiką trzeba go cisnąć na wysokich obrotach i prowokować pobłażliwe spojrzenia przechodniów Na plus praktycznie pełna opcja włącznie z grzanymi fotelami. Na minus spalanie przy mojej cięższej nodze. Happy wife, happy life ale ja tam z radością przesiadam się do swojej 159. 4 Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3688 Napisano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2018 (edytowane) Jeżeli już mi coś przeszkadza to raczej ASR (ASC, TCS, TC) nie ESP, a że to wszystko układy powiązane łącznie z ABS to już nikt nie nadąża co mu nie pasi. A ponieważ wyłączenie ESP w takiej np. Audi powoduje dezaktywacje również ASR to każdy myśli że mu ESP przeszkadza, a to nie prawda. Co do ABS tu się zgadzam, czasami puszcza w najmniej oczekiwanym momencie, i tam gdzie bez niego bym zatrzymał się na styk wale w bandę bo piach na torze zobaczył i puścił, ale ogólnie na plus dla niedoświadczonych kierowców szczególnie na lodzie. Postudiujta sobie... http://m.auto-swiat.pl/8f329r Edytowane 13 Sierpnia 2018 przez AudiAWX 1 Cytuj Link to post Share on other sites
katystopej 838 Napisano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2018 (edytowane) Bo cza se 4x4 kupić i po problemie Tak na poważnie, Outlander ciężki jak diabli, załadowany i zalany 2000kg, jechałem na urlop 2 tyg temu, rano myślę, ładna pogoda, asfalt suchy to włączę tylko przód. Doleciałem do Częstochowy z Mysłowic i wrzuciłem 4WD, niby tylko 156km, ale 380Nm i co światła czy przyspieszanie na niskich biegach to ASR/ESP wariuje. Z 4x4 pomimo mocy i masy robi się dwutonowa katapulta, a na tylną oś rzucane jest tylko 12.5% momentu, oczywiście może wzrosnąć w razie uślizgu. Chciałbym jeszcze spróbować kiedyś rwd, aczkolwiek nie wiem czy jakieś aut się w moje wymagania wpasuje. Edytowane 13 Sierpnia 2018 przez katystopej Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3688 Napisano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2018 (edytowane) Zawsze gdy stajemy na testy wózkami o tej samej mocy pierwszy na mecie jest rwd, drugi fwd a ostatni awd, więc nie przesadzajmy z tą katapultą, chyba że śnieg u Ciebie leży. PS. Nie lubię BMW ale X Drive jest genialny i potrafi wygrać. Ale to takie wyjątki, jak kiedyś torsen. Edytowane 13 Sierpnia 2018 przez AudiAWX Cytuj Link to post Share on other sites
katystopej 838 Napisano 13 Sierpnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2018 Chodziło mi o to, że w awd startuje się bez jakiegokolwiek uślizgu, podejrzewam że bez względu na systemy trakcyjne, łatwiej jest przenieść pełną moc przez 4 koła na asfalt niż tylko 2, a kto jest ostatni na mecie, to inna inkszość. Po coś do Focusa RS i innych sportowych fur wsadzili te awd Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.