Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Zależy czego oczekujemy. Czy jak oferuje Toyota Safety  Sense , czy do tego pełne zbędnych bajerów jak Ekran dotykowy z nawigacją i jakimiś odtwarzaczami , które generują większy pobór prądu, czy też bezdotykowe kluczyki, które łatwo zhakować i ukraść  auto ? Ja mam tradycyjny kluczyk i sobie chwalę, a bez dotykowe , może i ładnie wygląda, ale to zwiększa szanse na kradzież auta , a nawigację mogę mieć w smartfonie i wszędzie trafię. Obecnie mam radio z cd i mp3 - także z usb, nie potrzeba mi w samochodzie sali kinowej. A żadna przesada nie jest dobra. 

 
Link to post
Share on other sites

Moje wymagania to centralny zamek , elektryczne szyby , mocny silnik , napęd na tył , dobre audio , dobre światła i chyba koniec . Czyli prawie każde auto z lat 90 by mi wystarczyło :) Co prawda teraz nie mam automatycznej wycieraczki i mi to trochę przeszkadza bo po 3 poprzednich autach się trochę przyzwyczaiłem. 

Link to post
Share on other sites

Akurat mam toota safety sense , abs, centralny zamek , radio z mp3 i usb i to moje pierwsze auto z działającą klimą - fajna rzecz. Szyby też mam elektryczne. Nie narzekam na brak wodotrysków , podstawowe pakiety mi wystarczą i tak pewnie nie wykorzystam tego w 100% więc po co płacić za coś z czego w ogóle nie skorzystamy , tylko będziemy mieć dla bajeru i wyższej ceny zakupu ? 

Link to post
Share on other sites

Nie wiem co to toyota SS , ale nie chcę  ;)  , abs nie potrzebny , klima nie koniecznie , ja lubię czysto mechaniczne auta . Kiedyś to nawet odłączałem ABS , pierwsze wersje tych systemów nie były zbyt idealne i z reguły wydłużały mi drogę hamowania . Pierwsze auto jakie miałem z tym systemem to bmw e34 525 192km i w pierwszym tygodniu bym rozwalił auto ze 3 razy bo ABS potrafił sobie popuścić hamulec jak koło na piasku złapało uślizg . No i nastąpiło odłączeni i normalna nie sprawiająca niespodzianek jazda . Ale nawet teraz jak siadam za kółkiem to pierwsze co robię to dezaktywuje esp bo tylko mi przeszkadza , głównie w sprawnym i szybkim włączaniu się do ruchu , nie mówię tu o paleniu gumy ani o innych driftach   :) .  Jechałem Aurisem 2016 z tym silnikiem i mnie nawet zaskoczyło jaki on cichy jest , dynamika nie najlepsza , ale w yarisie pewnie już daje przyzwoicie rade .

Link to post
Share on other sites

Dawno takich głupot nie czytałem :D

Jeden racjonalizuje kupno podstawowej wersji podstawowego auta (mimo, że nikt mu tego robić nie każe) argumentami w stylu prądożernego ekranu z nawigacją. Drugi, znawca klasyków, z awersją do elektroniki w samochodach (do czerpania wiedzy jak działają, jak widać, również), po argumentach również wnioskuję, że w niczym mocniejszym nawet nie siedziałeś, skoro takie ESP ci przeszkadza :facepalm:

Link to post
Share on other sites

Zamula auto przy szybkim ruszaniu , najbardziej jest to odczuwalne w ciężkich mocnych fwd . Miałem Reno vel satisa 3.5 to biedactwo tylko mrugało kontrolką i ślamazarnie ruszało , jeśli dodatkowo się skręcało to już w ogóle tico miało lepszy start .

Przy słabych autach to jest nie istotne za bardzo bo mocy za mało aby system się załączył , ale ja z reguły mam w miarę dynamiczne auta i wolę sam dozować moc .

 

Dawno takich głupot nie czytałem  :D

Jeden racjonalizuje kupno podstawowej wersji podstawowego auta (mimo, że nikt mu tego robić nie każe) argumentami w stylu prądożernego ekranu z nawigacją. Drugi, znawca klasyków, z awersją do elektroniki w samochodach (do czerpania wiedzy jak działają, jak widać, również), po argumentach również wnioskuję, że w niczym mocniejszym nawet nie siedziałeś, skoro takie ESP ci przeszkadza  :facepalm:

 

Nie będę się wymądrzał czym jechałem ,a jeździłem dosyć mocnymi autami  , z drugiej strony kiedyś troszkę startowałem w zawodach , więc wiem jak używać auta bez systemów .

Apropo mojej wiedzy , czy mam Ci coś wyjaśnić ? proszę pytaj  :)

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

I przy 213KM ESP Ci się włącza przy włączaniu się do ruchu? XD bo dalej nie moge...

 

Może w Giulietcie jest mocno inwazyjne ESP, ale odpalenie go na dwójce, a przy mokrym asfalcie nie jest specjalnie trudne... Silnik 170 KM, 250 Nm.

Link to post
Share on other sites

Panowie, nie wiem jak jeździcie, ale skoro mi octavia na dobrych, w miarę szerokich oponach potrafi przy "super mocnym" dieslu 1.9 po programie na niewiele ponad 130 koni odcinać moc i migać kontrolką od ESP, to trochę nie rozumiem zdziwienia, że podobne gabarytowo auto o mocy ponad 200 koni i 300nm lepiej przyspiesza kierowane przez wprawnego kierowcę bez ESP niż z nim. Systemy są różne i różnie działają, fajnie, że są, bo są przydatne i poprawiają bezpieczeństwo, ale nie popadajmy ze skrajności w skrajność i nie bądźmy ignorantami.

Link to post
Share on other sites

To nie jest tak że ja 100% czasu naparzam na 100% mocy auta , jadę sobie w trasę to nie dotykam guzika , bo i po co . A i można sobie odsapnąć że w razie wpadnięcia w poślizg system zadziała , chociaż jeszcze nigdy w życiu nie miałem takiej sytuacji aby mnie ten system wyratował z opresji i oby tak zawsze było . Jadąc do pracy mam takie skrzyżowania , że po prostu szybciej włączę się do ruchu używając maksymalnego przyśpieszenia jakie jest możliwe , przy tym nie zajeżdżam drogi i nie spowalniam nikogo . Druga sprawa , to w mercu na szybko nie da się wyłączyć zupełnie tego systemu , jeśli auto wpadnie w boczny poślizg to i tak zostanie z hamowane , System dopuszcza tylko kilkustopniowy uślizg . 

Edytowane przez jakub1t
Link to post
Share on other sites

U mnie ostatnio wpadło drugie, mniejsze autko. Z Kubusiem na głowie Daria postanowiła że wypadałoby być mobilnym więc odkupiliśmy od rodziców ich suzuki swift. Daria jest zachwycona bo sama je kiedyś dla mamy wybierała i obecnie pogina sobie z młodym po lekarzach i na zakupy bardzo radośnie. To 1.5 litrowa benzynka ze 105 kuniomi pod maską. Mimo fajnego stosunku mocy do masy jak dla mnie autko przyspiesza bardzo opornie i żeby jeździć nim z jakąkolwiek dynamiką trzeba go cisnąć na wysokich obrotach i prowokować pobłażliwe spojrzenia przechodniów ;) Na plus praktycznie pełna opcja włącznie z grzanymi fotelami. Na minus spalanie przy mojej cięższej nodze. Happy wife, happy life ale ja tam z radością przesiadam się do swojej 159. 

 

cFX2J0A.jpg

  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites

Jeżeli już mi coś przeszkadza to raczej ASR (ASC, TCS, TC) nie ESP, a że to wszystko układy powiązane łącznie z ABS to już nikt nie nadąża co mu nie pasi.

A ponieważ wyłączenie ESP w takiej np. Audi powoduje dezaktywacje również ASR to każdy myśli że mu ESP przeszkadza, a to nie prawda.

Co do ABS tu się zgadzam, czasami puszcza w najmniej oczekiwanym momencie, i tam gdzie bez niego bym zatrzymał się na styk wale w bandę bo piach na torze zobaczył i puścił, ale ogólnie na plus dla niedoświadczonych kierowców szczególnie na lodzie.

 

Postudiujta sobie...

http://m.auto-swiat.pl/8f329r

 

Edytowane przez AudiAWX
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Bo cza se 4x4 kupić i po problemie :D Tak na poważnie, Outlander ciężki jak diabli, załadowany i zalany 2000kg, jechałem na urlop 2 tyg temu, rano myślę, ładna pogoda, asfalt suchy to włączę tylko przód. Doleciałem do Częstochowy z Mysłowic i wrzuciłem 4WD, niby tylko 156km, ale 380Nm i co światła czy przyspieszanie na niskich biegach to ASR/ESP wariuje. Z 4x4 pomimo mocy i masy robi się dwutonowa katapulta, a na tylną oś rzucane jest tylko 12.5% momentu, oczywiście może wzrosnąć w razie uślizgu. Chciałbym jeszcze spróbować kiedyś rwd, aczkolwiek nie wiem czy jakieś aut się w moje wymagania wpasuje.

Edytowane przez katystopej
Link to post
Share on other sites

Zawsze gdy stajemy na testy wózkami o tej samej mocy pierwszy na mecie jest rwd, drugi fwd a ostatni awd, więc nie przesadzajmy z tą katapultą, chyba że śnieg u Ciebie leży.

PS. Nie lubię BMW ale X Drive jest genialny i potrafi wygrać. Ale to takie wyjątki, jak kiedyś torsen.

Edytowane przez AudiAWX
Link to post
Share on other sites

Chodziło mi o to, że w awd startuje się bez jakiegokolwiek uślizgu, podejrzewam że bez względu na systemy trakcyjne, łatwiej jest przenieść pełną moc przez 4 koła na asfalt niż tylko 2, a kto jest ostatni na mecie, to inna inkszość. Po coś do Focusa RS i innych sportowych fur wsadzili te awd  ;)

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...