Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Zwykłe 1.8T ale 20VT od audi lubią ten olej. Dobre doświadczenia z nim mam więc leje.

Mam ten sam silnik i nie zgodzę się z tym, że lubią one 10w60. Chyba, że po wirusie i ostro katowane. Wtedy nie ma zbytnio innego wyjścia. Dużo pytałem i czytałem na ten temat. Wychodzi na to, że do tego motoru najlepszy jest jakiś porządny olej 0w40 (jeśli auto służy do jazdy cały rok) lub 5w40 jako kompromis. 10w60 w zimę to jakaś maskara.

Edytowane przez mesiah1989
Link to post
Share on other sites

Lepkość oleju powinna być taka jaki zaleca producent (np. w moim Dicovery zakres jest od 0W do 15W w zależności od klimatu). Oczywiście można nieco rozszerzyć klasę lepkościową, ale nie można z zasady przyjąć, że do wszystkiego należy lać 5W czy 0W. Gdyby tak było to amerykanie nie lali by do niektórych motorów 20W50 czy 15W50 który jest olejem wyścigowym lanym do obciążonych motorów dużej mocy (kilkaset koni, nie śmieszne europejskie 150KM). Tyle, że u nich można kupić olej syntetyczny tej lepkości bez problemu. Dobór oleju wynika z tego, że silniki mają różne konstrukcje, różne pasowania, różne pompy olejowe. Pompy z czasem tracą na wydajności a panewki się wycierają i zalanie czegoś o mniejszej lepkości powoduje dalsze obniżenie ciśnienia smarowania. A do czego to prowadzi to wiadomo. Do tego w nowszych olejach pod silniki z DPF (klasa C ACEA) poznikały dodatki np. cynkowe co może doprowadzić do niszczenia starszych silników. Także z rozsądkiem, z rozsądkiem Panowie. Jak ktoś nie jest specjalistą to niech leje to co zaleca producent, byleby wysokiej jakości. Oszczędność 50pln na rocznej wymianie oleju to nawet nie 5pln miesięcznie (~litr paliwa) więc tłumaczenie się ceną jest śmieszne. A jak ktoś jest specjalistą to niech radzi z rozsądkiem. Zła prasa olejów klasy 10W40 i 15W40 bierze się z tego, że większość z nich to minerały a nasi rodacy w dodatku wybierają często najtańsze. Natomiast nie jest prawdą, że nie ma 10W40 dobrej jakości. Ba, nawet w naszym kraju idzie kupić półsyntetyczny 15W50 jeśli trzeba. Tyle, że tani to on z pewnością nie jest.

 

Co do płukanek - jeśli są duże nagary to ona tak nie bardzo pomaga mówiąc szczerze. Lepiej wlać silnie myjący olej i po krótkim czasie wymienić filtr i zalać docelowy olej.

 

P.S. Żeby nie było, że jestem jakimś przeciwnikiem lania syntetyku do starszych motorów - do Poloneza trafia na dniach Valvoline Maxlife 5W40, ale tak naprawdę tylko dlatego, że to GSI z hydroregulacją luzu zaworowego. W dodatku dość zakoksowany przez poprzedniego właściciela który jeździł na krótkich odcinkach i lał olej mineralny. Gdyby nie to to wlałbym to co zazwyczaj leję do starszych motorów czyli LM 10W40 MOS2. Ojca Fabia ze skodowskim motorem natomiast do samego początku do momentu sprzedaży jeździła na 0W40. 

 

P.S.2 Oczywiście każdy może mieć swoją opinię, czasami jednak warto spojrzeć jednak szerzej niż tylko na swoje (często wyłącznie VAGowskie) podwórko.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

W poprzednim aucie (Bravo HGT 2001) miałem zalany 0w40 przez poprzedniego właściciela. Ale że jeździła nim kobieta i to głównie po mieście, to silnik był zamulony. Jak dostał raz po obrotach po całej skali, to wytrąciło sporo nagaru (widoczne było nawet na korku od wewnątrz), zmieniłem na nowy (kosztował chyba ze 250zł i silnik chodził jak dzik przez rok aż sprzedałem. A wyjątkowo lubił obroty (odcinka 7250rpm, VIS podobny do VTEC przy 3850rpm).

 

1c18dcba-cdd2-4aa3-a3c6-b6f0ac9c9794.pngfcc192b7-6243-44df-9ced-2562a90ab34e.png137156f4-b45e-47ea-b462-6aded9deed44.png04bfdd0a-cbd7-4326-a0b9-8f09466d4230.png

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Nie robiłem fot, auto już sprzedane kilka lat temu ;) 

Olej dosłownie pociemniał po "przepaleniu", widać było też na komorze silnika :)

 

Bardzo fajne pierwsze autko, parę lat temu było tego sporo na allegro, teraz ciężko coś wyhaczyć.

Jak ktoś nie chce wydawać dużo kasy, od niedawno ma prawko to polecam, bardzo fajny silnik w lekkiej budzie.

Komplet filtrów dobrej jakości do tego Fiata to 90zł... Wahacz przedni 1 na koło, Meyle 250zł/szt.

Minus to cienkie blachy i tandetne wykonanie wnętrza.

Link to post
Share on other sites

Lepkość oleju powinna być taka jaki zaleca producent (np. w moim Dicovery zakres jest od 0W do 15W w zależności od klimatu). Oczywiście można nieco rozszerzyć klasę lepkościową, ale nie można z zasady przyjąć, że do wszystkiego należy lać 5W czy 0W. Gdyby tak było to amerykanie nie lali by do niektórych motorów 20W50 czy 15W50 który jest olejem wyścigowym lanym do obciążonych motorów dużej mocy (kilkaset koni, nie śmieszne europejskie 150KM). Tyle, że u nich można kupić olej syntetyczny tej lepkości bez problemu. Dobór oleju wynika z tego, że silniki mają różne konstrukcje, różne pasowania, różne pompy olejowe. Pompy z czasem tracą na wydajności a panewki się wycierają i zalanie czegoś o mniejszej lepkości powoduje dalsze obniżenie ciśnienia smarowania. A do czego to prowadzi to wiadomo. Do tego w nowszych olejach pod silniki z DPF (klasa C ACEA) poznikały dodatki np. cynkowe co może doprowadzić do niszczenia starszych silników. Także z rozsądkiem, z rozsądkiem Panowie. Jak ktoś nie jest specjalistą to niech leje to co zaleca producent, byleby wysokiej jakości. Oszczędność 50pln na rocznej wymianie oleju to nawet nie 5pln miesięcznie (~litr paliwa) więc tłumaczenie się ceną jest śmieszne. A jak ktoś jest specjalistą to niech radzi z rozsądkiem. Zła prasa olejów klasy 10W40 i 15W40 bierze się z tego, że większość z nich to minerały a nasi rodacy w dodatku wybierają często najtańsze. Natomiast nie jest prawdą, że nie ma 10W40 dobrej jakości. Ba, nawet w naszym kraju idzie kupić półsyntetyczny 15W50 jeśli trzeba. Tyle, że tani to on z pewnością nie jest.

 

 

 

Przecież nikt nie pisał żeby do wszystkiego lać 0 lub 5w. Choć zalecenia producenta też trzeba traktować z przymrużeniem oka (ekologia, opłacalność), aso ma gdzieś 10-20 letnie auta i zaleca co mu się podoba. . W tej chwili do mojego 1.8t z tego co wiem aso poleca 5w30 co nie jest najlepszym wyborem do tego silnika.

A do golfa 2 1.6 GTD ten Liqui Moly 5W40 podejdzie ? Zawsze lałem 10w40 ale jak ten jest dużo lepszy to jestem w stanie to zmienić.Poza tym samochód przejdzie całkowitą odnowę i chciałbym dbać o niego jak tylko mogę.

Śmiało lej jakiś dobry 5w40.

A ja się nie zgodzę z twoją opinią bo mam doświadczenie z tym olejem a opinie na jego temat poznawałem od osób zajmujących sie profesjonalnie autami. Co kto lubi.

Rozwiń wypowiedź. Chętnie dowiem się czegoś nowego. Jeśli auto nie jeździ zimą i rozgrzewasz je na postoju to ok. 10w60 nie nadaje się jako olej całoroczny moim zdaniem. Nie do 1.8t.

Edytowane przez mesiah1989
Link to post
Share on other sites

Ja do swojej Feli leje 10w od GMa, robię po 150km dziennie w mega ciężkich warunkach(jest miasto, jest pedał w podłodze chociaż nie ma czym jechać) i jakoś z silnikiem się nic nie dzieje. IMO do budżetowego auta spokojnie można zalewać.

 

W 626 z 1991 roku jak kupiłem był zalany 10w40 od bp(przebieg 190tyś km), zrobiłem płukankę od LM i zalałem 5W40, jak jeszcze jeździłem nią na codzień to przez 5000km silnik wypił może 500ml. W tej chwili robię 500km tym autem także tylko co roku zmieniam. Tak to wyglądało pare tygodni temu przy wymianie uszczelki pod pokrywą.

 

20915263_1541512975911224_34747890555606

 

W V40 zalany 10w40 od LM i nie narzekam.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Dziś poszły tuleje do wymiany. Ghetto metodami ale poszło. Więcej czasu zajęło dopasowanie części do wyciśnięcia tulejek, ale w końcu sie udało. Koszt narzędzia - 1zł za śrube z nakrętką :)a6700c68d5b19bdf8c1b790842a86cd3.jpg037f82cbb43d97319d6896a4034e8640.jpg

Dolałem jeszcze końcówkę oleju, czyli od końca stycznia i przejechanych 8,8k km dolałem ~litr :)

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Po zdjęciu gumowej osłony, sprasowaniu czymś mniejszym rantu na tulei fajnie pasował w nią klucz nasadowy 32mm więc on poszedł na tuleje, a na ucho oparłem rurę o średnicy większej niż tuleja (captain obvious) i wszystko skręcone ze sobą. Do wprasowania nowej użyłem łożyska zamiast klucza (bo on już nie wchodził ofc).


 

f0155b4684f1c3165b65d25e7a4a3230.jpg

Edytowane przez coco01
  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...