mabrothrax 5730 Napisano 11 Października 2017 Udostępnij Napisano 11 Października 2017 Zwykłe 1.8T ale 20VT od audi lubią ten olej. Dobre doświadczenia z nim mam więc leje. Cytuj Link to post Share on other sites
Stawskiszef 1174 Napisano 11 Października 2017 Udostępnij Napisano 11 Października 2017 A do golfa 2 1.6 GTD ten Liqui Moly 5W40 podejdzie ? Zawsze lałem 10w40 ale jak ten jest dużo lepszy to jestem w stanie to zmienić.Poza tym samochód przejdzie całkowitą odnowę i chciałbym dbać o niego jak tylko mogę. Cytuj Link to post Share on other sites
fiend_ 393 Napisano 11 Października 2017 Udostępnij Napisano 11 Października 2017 (edytowane) Co do jakości oleju, to zależy jeszcze jak się jeździ. Najtańszego do swojej lał nie będę, bo lubię nawet te skromne 2,5 litra regularnie przegonić. BTW Edytowane 11 Października 2017 przez fiend_ 1 Cytuj Link to post Share on other sites
mesiah1989 36 Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 (edytowane) Zwykłe 1.8T ale 20VT od audi lubią ten olej. Dobre doświadczenia z nim mam więc leje. Mam ten sam silnik i nie zgodzę się z tym, że lubią one 10w60. Chyba, że po wirusie i ostro katowane. Wtedy nie ma zbytnio innego wyjścia. Dużo pytałem i czytałem na ten temat. Wychodzi na to, że do tego motoru najlepszy jest jakiś porządny olej 0w40 (jeśli auto służy do jazdy cały rok) lub 5w40 jako kompromis. 10w60 w zimę to jakaś maskara. Edytowane 12 Października 2017 przez mesiah1989 Cytuj Link to post Share on other sites
mabrothrax 5730 Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 (edytowane) A ja się nie zgodzę z twoją opinią bo mam doświadczenie z tym olejem a opinie na jego temat poznawałem od osób zajmujących sie profesjonalnie autami. Co kto lubi. Edytowane 12 Października 2017 przez mabrothrax Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2060 Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 Lepkość oleju powinna być taka jaki zaleca producent (np. w moim Dicovery zakres jest od 0W do 15W w zależności od klimatu). Oczywiście można nieco rozszerzyć klasę lepkościową, ale nie można z zasady przyjąć, że do wszystkiego należy lać 5W czy 0W. Gdyby tak było to amerykanie nie lali by do niektórych motorów 20W50 czy 15W50 który jest olejem wyścigowym lanym do obciążonych motorów dużej mocy (kilkaset koni, nie śmieszne europejskie 150KM). Tyle, że u nich można kupić olej syntetyczny tej lepkości bez problemu. Dobór oleju wynika z tego, że silniki mają różne konstrukcje, różne pasowania, różne pompy olejowe. Pompy z czasem tracą na wydajności a panewki się wycierają i zalanie czegoś o mniejszej lepkości powoduje dalsze obniżenie ciśnienia smarowania. A do czego to prowadzi to wiadomo. Do tego w nowszych olejach pod silniki z DPF (klasa C ACEA) poznikały dodatki np. cynkowe co może doprowadzić do niszczenia starszych silników. Także z rozsądkiem, z rozsądkiem Panowie. Jak ktoś nie jest specjalistą to niech leje to co zaleca producent, byleby wysokiej jakości. Oszczędność 50pln na rocznej wymianie oleju to nawet nie 5pln miesięcznie (~litr paliwa) więc tłumaczenie się ceną jest śmieszne. A jak ktoś jest specjalistą to niech radzi z rozsądkiem. Zła prasa olejów klasy 10W40 i 15W40 bierze się z tego, że większość z nich to minerały a nasi rodacy w dodatku wybierają często najtańsze. Natomiast nie jest prawdą, że nie ma 10W40 dobrej jakości. Ba, nawet w naszym kraju idzie kupić półsyntetyczny 15W50 jeśli trzeba. Tyle, że tani to on z pewnością nie jest. Co do płukanek - jeśli są duże nagary to ona tak nie bardzo pomaga mówiąc szczerze. Lepiej wlać silnie myjący olej i po krótkim czasie wymienić filtr i zalać docelowy olej. P.S. Żeby nie było, że jestem jakimś przeciwnikiem lania syntetyku do starszych motorów - do Poloneza trafia na dniach Valvoline Maxlife 5W40, ale tak naprawdę tylko dlatego, że to GSI z hydroregulacją luzu zaworowego. W dodatku dość zakoksowany przez poprzedniego właściciela który jeździł na krótkich odcinkach i lał olej mineralny. Gdyby nie to to wlałbym to co zazwyczaj leję do starszych motorów czyli LM 10W40 MOS2. Ojca Fabia ze skodowskim motorem natomiast do samego początku do momentu sprzedaży jeździła na 0W40. P.S.2 Oczywiście każdy może mieć swoją opinię, czasami jednak warto spojrzeć jednak szerzej niż tylko na swoje (często wyłącznie VAGowskie) podwórko. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
fiend_ 393 Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 W poprzednim aucie (Bravo HGT 2001) miałem zalany 0w40 przez poprzedniego właściciela. Ale że jeździła nim kobieta i to głównie po mieście, to silnik był zamulony. Jak dostał raz po obrotach po całej skali, to wytrąciło sporo nagaru (widoczne było nawet na korku od wewnątrz), zmieniłem na nowy (kosztował chyba ze 250zł i silnik chodził jak dzik przez rok aż sprzedałem. A wyjątkowo lubił obroty (odcinka 7250rpm, VIS podobny do VTEC przy 3850rpm). 2 Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2060 Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 Zdjęcie nagaru daj a nie furę pokazujesz 1 Cytuj Link to post Share on other sites
fiend_ 393 Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 Nie robiłem fot, auto już sprzedane kilka lat temu Olej dosłownie pociemniał po "przepaleniu", widać było też na komorze silnika Bardzo fajne pierwsze autko, parę lat temu było tego sporo na allegro, teraz ciężko coś wyhaczyć. Jak ktoś nie chce wydawać dużo kasy, od niedawno ma prawko to polecam, bardzo fajny silnik w lekkiej budzie. Komplet filtrów dobrej jakości do tego Fiata to 90zł... Wahacz przedni 1 na koło, Meyle 250zł/szt. Minus to cienkie blachy i tandetne wykonanie wnętrza. Cytuj Link to post Share on other sites
mesiah1989 36 Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 (edytowane) Lepkość oleju powinna być taka jaki zaleca producent (np. w moim Dicovery zakres jest od 0W do 15W w zależności od klimatu). Oczywiście można nieco rozszerzyć klasę lepkościową, ale nie można z zasady przyjąć, że do wszystkiego należy lać 5W czy 0W. Gdyby tak było to amerykanie nie lali by do niektórych motorów 20W50 czy 15W50 który jest olejem wyścigowym lanym do obciążonych motorów dużej mocy (kilkaset koni, nie śmieszne europejskie 150KM). Tyle, że u nich można kupić olej syntetyczny tej lepkości bez problemu. Dobór oleju wynika z tego, że silniki mają różne konstrukcje, różne pasowania, różne pompy olejowe. Pompy z czasem tracą na wydajności a panewki się wycierają i zalanie czegoś o mniejszej lepkości powoduje dalsze obniżenie ciśnienia smarowania. A do czego to prowadzi to wiadomo. Do tego w nowszych olejach pod silniki z DPF (klasa C ACEA) poznikały dodatki np. cynkowe co może doprowadzić do niszczenia starszych silników. Także z rozsądkiem, z rozsądkiem Panowie. Jak ktoś nie jest specjalistą to niech leje to co zaleca producent, byleby wysokiej jakości. Oszczędność 50pln na rocznej wymianie oleju to nawet nie 5pln miesięcznie (~litr paliwa) więc tłumaczenie się ceną jest śmieszne. A jak ktoś jest specjalistą to niech radzi z rozsądkiem. Zła prasa olejów klasy 10W40 i 15W40 bierze się z tego, że większość z nich to minerały a nasi rodacy w dodatku wybierają często najtańsze. Natomiast nie jest prawdą, że nie ma 10W40 dobrej jakości. Ba, nawet w naszym kraju idzie kupić półsyntetyczny 15W50 jeśli trzeba. Tyle, że tani to on z pewnością nie jest. Przecież nikt nie pisał żeby do wszystkiego lać 0 lub 5w. Choć zalecenia producenta też trzeba traktować z przymrużeniem oka (ekologia, opłacalność), aso ma gdzieś 10-20 letnie auta i zaleca co mu się podoba. . W tej chwili do mojego 1.8t z tego co wiem aso poleca 5w30 co nie jest najlepszym wyborem do tego silnika. A do golfa 2 1.6 GTD ten Liqui Moly 5W40 podejdzie ? Zawsze lałem 10w40 ale jak ten jest dużo lepszy to jestem w stanie to zmienić.Poza tym samochód przejdzie całkowitą odnowę i chciałbym dbać o niego jak tylko mogę. Śmiało lej jakiś dobry 5w40. A ja się nie zgodzę z twoją opinią bo mam doświadczenie z tym olejem a opinie na jego temat poznawałem od osób zajmujących sie profesjonalnie autami. Co kto lubi. Rozwiń wypowiedź. Chętnie dowiem się czegoś nowego. Jeśli auto nie jeździ zimą i rozgrzewasz je na postoju to ok. 10w60 nie nadaje się jako olej całoroczny moim zdaniem. Nie do 1.8t. Edytowane 12 Października 2017 przez mesiah1989 Cytuj Link to post Share on other sites
Popularne posty Sony156 4965 Napisano 13 Października 2017 Popularne posty Udostępnij Napisano 13 Października 2017 podniosłem dzisiaj trochę dupeczkę, bo lewarka nie szło włożyć 11 Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 13 Października 2017 Udostępnij Napisano 13 Października 2017 wez ale japa jutro odbieram nową maskę do swojego saabolota to też będzie można się pochwalić Cytuj Link to post Share on other sites
imiemichal 979 Napisano 13 Października 2017 Udostępnij Napisano 13 Października 2017 Ja u siebie nie podłożę zwykłego lewarka. Na szczęście w e36 przemyśleli i jest lewarek wkładany z boku progu. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
coco01 13914 Napisano 13 Października 2017 Udostępnij Napisano 13 Października 2017 lewarek wkładany z boku progu. Progu.. A weź nic nie mów :cry: 2 Cytuj Link to post Share on other sites
imiemichal 979 Napisano 13 Października 2017 Udostępnij Napisano 13 Października 2017 No chyba, że progi masz przerdzewiałe. To wyrazy współczucia. U mnie jeszcze zdrowe. Cytuj Link to post Share on other sites
ArteK86 527 Napisano 13 Października 2017 Udostępnij Napisano 13 Października 2017 Ja do swojej Feli leje 10w od GMa, robię po 150km dziennie w mega ciężkich warunkach(jest miasto, jest pedał w podłodze chociaż nie ma czym jechać) i jakoś z silnikiem się nic nie dzieje. IMO do budżetowego auta spokojnie można zalewać. W 626 z 1991 roku jak kupiłem był zalany 10w40 od bp(przebieg 190tyś km), zrobiłem płukankę od LM i zalałem 5W40, jak jeszcze jeździłem nią na codzień to przez 5000km silnik wypił może 500ml. W tej chwili robię 500km tym autem także tylko co roku zmieniam. Tak to wyglądało pare tygodni temu przy wymianie uszczelki pod pokrywą. W V40 zalany 10w40 od LM i nie narzekam. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
katystopej 838 Napisano 14 Października 2017 Udostępnij Napisano 14 Października 2017 V40 jaki silnik ? Cytuj Link to post Share on other sites
Popularne posty mejor 2848 Napisano 14 Października 2017 Popularne posty Udostępnij Napisano 14 Października 2017 Wreszcie jest nowa fura 14 Cytuj Link to post Share on other sites
spider_1987 5488 Napisano 14 Października 2017 Udostępnij Napisano 14 Października 2017 Graty, nurtuje mnie jednak jedno pytanie- od czego są te 3 pokrętła na konsoli środkowej? Cytuj Link to post Share on other sites
tomo27 3178 Napisano 14 Października 2017 Udostępnij Napisano 14 Października 2017 (edytowane) Może klima? XD a się dałem zrobić Edytowane 14 Października 2017 przez tomo27 Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2060 Napisano 14 Października 2017 Udostępnij Napisano 14 Października 2017 A ja pod moje auto mogę wejść nawet go nie podnosząc Cytuj Link to post Share on other sites
ArteK86 527 Napisano 14 Października 2017 Udostępnij Napisano 14 Października 2017 (edytowane) V40 jaki silnik ?1.8 122KM, oznaczenia nie pamiętam. Edytowane 14 Października 2017 przez ArteK86 Cytuj Link to post Share on other sites
coco01 13914 Napisano 14 Października 2017 Udostępnij Napisano 14 Października 2017 Dziś poszły tuleje do wymiany. Ghetto metodami ale poszło. Więcej czasu zajęło dopasowanie części do wyciśnięcia tulejek, ale w końcu sie udało. Koszt narzędzia - 1zł za śrube z nakrętką Dolałem jeszcze końcówkę oleju, czyli od końca stycznia i przejechanych 8,8k km dolałem ~litr 2 Cytuj Link to post Share on other sites
imiemichal 979 Napisano 14 Października 2017 Udostępnij Napisano 14 Października 2017 Czego użyłeś oprócz śruby i nakrętki do wyciśnięcia tulei? Cytuj Link to post Share on other sites
coco01 13914 Napisano 14 Października 2017 Udostępnij Napisano 14 Października 2017 (edytowane) Po zdjęciu gumowej osłony, sprasowaniu czymś mniejszym rantu na tulei fajnie pasował w nią klucz nasadowy 32mm więc on poszedł na tuleje, a na ucho oparłem rurę o średnicy większej niż tuleja (captain obvious) i wszystko skręcone ze sobą. Do wprasowania nowej użyłem łożyska zamiast klucza (bo on już nie wchodził ofc). Edytowane 14 Października 2017 przez coco01 3 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.