Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

A u mnie do M43B16 z racji wycieków zalany jest GM 10w40 xD 

 

 

comment_BO0iYhRruvN8MR48QdyXKejjb6pSV3sx

 

Weź to zlej jak najszybciej i zalej chociaż tego specola czy coś podobnego. Ten olej to większe dno chyba od magnateca. Ojciec wlał to do volvo v70 2.5 benzyna (żeby nie było, nic o tym nie wiedziałem). Po jednej trasie ok 300km z prędkościami do 150km/h rozwaliło mu 3 samoregulacje. Ten olej zaczyna się pienić i w ogóle w wyższych temperaturach jest jak woda. U znajomego w astrze gsi (2.0 8v C20NE) na tym syfie wytarł się wałek co się nie zdarza w tych silnikach (ciekawe jak wyglądał dół), klawiatura też grała jak głupia. Strzeż się jak ognia chyba, ze auto przed złomowaniem. No ale wiadomo, zawsze znajdzie się grono osób które sobie chwali bo nic się nie dzieje (korba nie wyszła bokiem).

Edytowane przez mesiah1989
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

2.5 tdi r5 - 480k km na 10w40 - rozbierany niedawno (UPG), wszystko w normie, a przebieg na bank jest kręcony, bo to bus.

2.0 hdi 90tka - 460k km na 10w40 - bezproblemowo.

2.4 jtd cf2 - 360k km na 10w40 - również brak problemów.

 

Dalej nie wymieniam. Wystarczy lać jako-taki olej, wymieniać na czas (każde z powyższych aut ma zmieniany olej co 10-15k km) i będzie jeździło.

Link to post
Share on other sites

Jasne, że tak. Nikt nie pisał, że jeździć nie będą na tym oleju. Jednak można dużo lepiej i nieznacznie drożej. Taki 5w jest lepszy pod każdym względem od 10w wiec po co go lać (porównuje tylko lepkości, wiadomo, że drogi 10w będzie lepszy pewnie od taniego 5w)? Słychać różnicę przy nawet głupim odpalaniu już gdy temp spadnie poniżej 10 stopni, a w naszym klimacie to 2/3 roku. Poza tym jeden robi 90% tras a drugi 90% miasta na niedogrzanym silniku, więc co tu porównywać? Większość moich aut które kupiłem była zalana 10w (wyjątkiem 2 auta z niemiec które sam ściągałem w nich pełny syntetyk). Po płukance i zalaniu czegoś lepszego różnica zawsze była widoczna czy to na zimno czy po rozgrzaniu. To nie jest jakiś mega wydatek  , do tego u większości raz do roku wiec bez przesady. O to się rozbija cała dyskusja.

Edytowane przez mesiah1989
Link to post
Share on other sites

Według mnie tak. Większość trochę starszych aut ma zalecane 10w40 a bez problemów śmigają na 5w czy nawet 0w40. Płukanka Liqui Moly Pro-Line Engine Flush do tego liqui moly synthoil high tech 5w40 i motor dostanie drugie życie jak nie jest za późno. Ten olej to chyba najlepsze co można kupić w tej cenie (ok 190zł za 5l). Może da się kupić taniej. Z tego co wiem nie podrabiają olei LM w odróżnieniu do takiego motula. Co do filtra kupuj knecht lub mann a wystrzegaj się filtrona.

Edytowane przez mesiah1989
Link to post
Share on other sites

Za byle breje płaci się ok 100zł za 5l. Tu masz 80-90zł więcej i wypasiony olej. Jeśli ktoś z tego powodu leje breje albo wyśmiewa się z ludzi którzy leją droższy olej ma nierówno pod kopułą. Wymianę robi się zazwyczaj raz w roku. Co to za pieniądz nawet jak na nasze zarobki? Jeśli ktoś ma problem z czymś takim to zdecydowanie powinien przesiąść się na transport publiczny. Pomijam już fakt, że ujeżdżają te auta na byle czym i byle jak a później psy wieszają na danym silniku bo szmelc (nie zrobił kur.. pół miliona km, najlepiej na kujawskim). Sytuacje z życia wzięte.

Edytowane przez mesiah1989
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Nic nie będzie. Po prostu nie zmienisz już oleju na inny:) Nawet jeśli nie usłyszysz różnicy to wiedz, ze ona jest. Nie ma lepszej oliwy w tej cenie. Jak ktoś nie wierzy niech poczyta fora i wypowiedzi co bardziej kumatych ludzi. Sam teraz się zastanawiam czy nie wrócić do LM. Jeździłem na takim 5w40 i zmieniłem na xado luxury drive 0w40. Teraz chyba spróbuje LM synthoil energy 0w40 (kosztuje ok 220zł za 5l a nie 250 za 4l jak xado) choć xado jak wynika ze specyfikacji jest jeszcze trochę lepszy.

 

Ogólnie Xado ma wysoki TBN. Biorąc pod uwagę na jakich jeździmy paliwach to bardzo ważna wartość. Dobre oleje mają TBN ok 10 słabsze 6-7. Po 10tyś przebiegu słabszy olej jest już mocno zakwaszony.

Edytowane przez mesiah1989
Link to post
Share on other sites

Ja wymieniam co ~7-8k km bo tyle rocznie krece. Ten specyfik do wtrysków daje rade czy strata kasy? http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-4214-Liqui-Moly-Diesel-Spulung-500ml-Pro-Line-Motor-Spulung-500ml.html

Edytowane przez Kubuś73
Link to post
Share on other sites

Synthoil to PAO i pełny syntetyk. TOP Tec już nie. Nawet widać po cenie który jest lepszy. Co do dodatków różnego rodzaju nie wypowiadam się bo nie testuje takich bajerów. Jedyna fajna rzecz to dodatek archoil ar9100 + 9300. Daje radę. Xado też robi podobno dobre dodatki.


Ja do swojego leje 10w60 LM.

A cóż to za bestia, że lejesz 10w60?

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...