Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Przepraszam ale co ma typ oleju do jego jakości? Uważam, że do silnika z magicznym T tym bardziej należy lać produkt o większej gęstości/lepkości, sprężarkę też trzeba chronić ;)

Zobacz ile masz dobrych olei 10w40 a ile 0w lub 5w. Zazwyczaj 10w to półsyntetyk na bazie mineralnej. Nie ma chyba oleju PAO o tej lepkości tylko sam szajs. Xado kosztuje w granicach 200 (5w)-250zł(0w) za 4l a 10w40 już tylko 130 za 5l. Dwa pierwsze to 100% pełne syntetyki na bazie PAO a 10w to już syf. O to mi chodzi.

 

Co do większej lepkości gęstości w przypadku 1.8t (bez wirusa) to źle myślisz. Każdy kto spróbował w tym silniku 0w już nie wraca do 5w. 10w jest wręcz zabroniony (oil sludge itp, pełno tematów na racingforum). W swoim przerobiłem różne lepkości i firmy. Zostaje już do końca przy porządnym 0w.

Krążownik szos

 

 

Mam straszny sentyment do tego auta. Wół roboczy nie do zdarcia. Mój niestety pojechał na złom bo już zgnił. Ostatni porządny passat. Następny "uśmiech b4" też był ok ale to już nie to.

Edytowane przez mesiah1989
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Przepraszam ale co ma typ oleju do jego jakości?

 

10W-40 to najbardziej syfiaste oleje robione na podstawowej bazie z hydrokraku, która się strasznie szybko degeneruje, 5W-40 to już powoli to samo... Jak kupiłem Peżo 307 w benzynie, to jak się kompletnie nie orientowałem w olejach, lałem 10W-40, potem przeszedłem na 5W-30 C2, przetestowałem 0W-30 A3/B4, ale wróciłem do 5W-30 C2. Żadnych problemów z silnikiem, a konstrukcja jest już przecież dość mocno wiekowa. W Alfie leję 0W-30 C2.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

To jest oczywiste. Tylko, że dobrych olei 10w40 jest dużo mniej niż np 0w40. Pewnie jest to spowodowane klasa lepkości która jest jakby to napisać może mniej wymagająca. Poza tym w naszym klimacie i przy jeździe głównie po mieście taki 10w w ogóle nie ma racji bytu. Szkoda go lać nawet do aut tak starych jak audi 80.

Link to post
Share on other sites

Właściwie wszystko zależy od konkretnego oleju. Przyjęło się, że 10w40 to półsyntetyk, a 5w40 syntetyk.

 

Przyjęło się. Prawdziwych syntetyków 5W-40 jest może kilka. 10W-40 kojarzę chyba jeden. Ale on nie kosztuje 60 zł za bańke, tylko 300 zł :).

Link to post
Share on other sites

Do kebaba lałem przez 9 lat zawsze markowe 10w40 liqui moly półsyntetyk. Korciła mnie zmiana na coś bardziej sensowniejszego ale nigdy się nie odważyłem bo miałem obawy co do tego i też z silnikiem kompletnie nic się nie działo a jeżdżony był głównie w mieście. Stare 1.8 m43 wolnossące z 96 roku.

Link to post
Share on other sites

Dziać się może nie będzie przez jakiś tam okres (to zasługa raczej pancernego silnika niż Twojego oleju). Różnice zauważyłbyś dopiero w momencie kiedy zalałbyś ten lepszy olej. Wszystko jest ok dopóki nie spróbujesz czegoś lepszego. Ja w życiu rozebrałem sporo silników i przy ich oględzinach widać jak na dłoni jak auto było traktowane i na jakim oleju jeździło. 10w40 to lipa i tyle ale każdy niech leje co mu się podoba.

 

Są auta które będą jeździły latami na 10w (choć można lepiej) ale mowa była głównie o 1.8t. Do tego motoru 10w się nie nadaje zupełnie. Turbo, oil sludge, bardzo mały otwór w smoku od pompy oleju z drobnym sitkiem. Tylko Prawdziwy syntetyk (0w,5w) + większy filtr oleju. Spełniając te wymogi ten motor jest nie do zdarcia.

 

Ogólnie ja do żadnego motoru z turbo 10w bym nie wlał. No ale większość pewnie leje. Ci od regeneracji turbin zacierają ręce.

Edytowane przez mesiah1989
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Ja millersa cfs 5w40 nt+ mogę tylko polecić podobnie jak większość właścicieli sportów. Znakomity olej, do tej pory najlepszy jaki wlewałem do malca. Tylko ta zaporowa cena za baniaczek 5l, coś za coś.

Ten olej to kosmos ale cena zabija i pewnie mało kto się na niego zdecyduje. Może przetestuje przy następnej wymianie. Porównam do 0w od xado. Pewnie jest sporo lepszy do pałowania (strzelam w ciemno, nie porównywałem kart charakterystyki).

Edytowane przez mesiah1989
Link to post
Share on other sites

Moja vitara już od paru dni u mnie. Trzeba wymienić amortyzatory bo to co się teraz dzieje to przechodzi ludzkie pojęcie :D Bardzo mnie ciekawi jak auto będzie się prowadzić po tej wymianie.
Obecny silnik generuje coś koło 50koni. Trzeba wciskać gaz do deski a auto ledwo jedzie do przodu.. Żeby wystartować trzeba ostro butować i szybko wbijać biegi. 80km/h to maks ile auto pojedzie.
Bardzo śmieszna jest taka sportowa jazda, jak się uda wyprzedzić auto spod świateł  na sąsiednim pasie to jest jeszcze śmieszniej.

Wsadze jednak jakiegoś diesla, ze względów finansowych. Można by benzyne w gazie ale szkoda mi tam wsadzać butle z gazem do bagażnika, i zasięg też niebyłby taki jak w dieslu.

Link to post
Share on other sites

Czytałem dość świeży wątek i padły tam ciekawe słowa na temat tego oleju:

 

1.

"Podsumowując moje badania trwające 3 dni w necie:

1. Specol ma fatalną opinię wśród swoich pracowników, nazywają tę "wytwórnię" starą manufakturą.
2. "Specol Gold" to najprawdopodobniej zwykły HC, bez śladu PAO czy Estrów
3. Bazy olejowe (nawet te HC) stosowane w olejach Specol są niewiadomego pochodzenia.
Oczywiste jest, że sami baz nie produkują, bo są tylko mieszalnią.
Więc jaki markowy producent dostarcza im bazy ? Tego nie wiadomo... Nie chą się pochwalić...
4. Na oficjalne zapytania o skład baz olejowych odpowiadają wymijająco, nie podając szczegółów

Wystarczająco dużo argumentów jak dla mnie, abym trzymał się "od tego czegoś" z daleka..."
 
2. Inne forum
"Mnie po prostu wkurza ściema jaka nam serwują tacy mali producenci jak ten Specol.
Miał być super olej oparty na PAO, a jak się pogrzebało w necie, to okazuje się, ze to po prostu budżetowy HC i to o nieznanym składzie.
A reszta to legenda i bełkot marketingowy.

Jestem rozczarowany, bo szukam dobrego 0W40 najlepiej (choć niekoniecznie) z normą LL01 lub LL03
I pewnie znów padnie na Shell. Maja taki nowy w ofercie i wyglada OK.
Ewentualni ten Mannol, ale tu się zastanawiam z powodów podobnych do wątpliwości na temat Specol (potencjalna ściema w opisie i brak konkretów)."
 
Jedno jest pewne. Na wszystkich forach padają stwierdzenia, że jest dobry jak na swoją cenę (nic poza tym). I, że lepszy od castrola magnateca który jest dnem totalnym. Ja tego do swojego auta nie wleje.
 
Ludzie pisali do tej firmy z pytaniami o dokładny skład i proporcje mieszanki HC/PAO. Nikt niczego się nie dowiedział bo tajemnica. Jakimś cudem producenci którzy ładują dużo większą kasę w produkt i reklamę nie mają nic do ukrycia. Do tego oleje tej firmy nie mają żadnych aprobat producentów samochodów. Firma ta sama sobie wszystko przyznawała. Nie ma cudów i w tej cenie nie kupi się porządnego oleju. Na pewno wolałbym to od każdego castrola ale nic więcej.

Co do specola to się podpisuję pod tym. Początkowo podchodziłem sceptycznie do niego z racji ceny - połowę tańszy niż liqui moly o tych samych parametrach. Wcześniej miałem valvoline maxlife 5w30, po zmianie na specol gold 5w40, silnik pracuje równiej, na wolnych obrotach już nie telepie budą.

Nie wiem jaki wpływ ma olej na telepanie budą? Jedyna opcja to dorżnięty motor (pierścienie, gładź cylindra) i większa lepkość oleju (w30 vs w40) która powoduje przyrost kompresji po rozgrzaniu. Może przy większej gęstości oleju sprężanie na cylindrach się wyrównuje. Nie widzę innej zależności.

 

Po zimie zaleję tego specola do renault twingo 1.2 8v. Jeżdżę teraz na tanim ELF 5w40. Porównam chociaż pod względem kultury pracy silnika. Auto i tak już dojechane więc mu nie zaszkodzi. Z ELF nie jestem zadowolony. Po wymianie klawiatura zaczęła grać 2x głośniej.

Edytowane przez mesiah1989
Link to post
Share on other sites

Nie no spoko. Nie mówię, że to tragedia itp. Po prostu nie sposób go porównywać do wyższej półki czyli np xado luxury drive lub millers nt z lub bez +. Nie jest to pełny syntetyk tylko zwyklak na HC. Jesli ktoś tak podchodzi do tematu i nie oczekuje cudów olej może być. Co do wyniku badań to też czytałem, że robią to jakieś małe laboratoria i trzeba to traktować z przymrużeniem oka bo papier przyjmie wszystko.

 

Tak czy inaczej wydaje mi się, że to lepsze niż jakieś castrole, elfy itp. Jak sam przetestuje to będę wiedział. Dobrze wiedzieć, że w ogóle jest taki olej. Lepiej dać zarobić swoim.

Edytowane przez mesiah1989
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...