Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Sam napisał że nawet oleju i płynów nie zmienia a auto idzie na złom więc szkoda się rozwodzić nad tematem. Z każdym autem, a zwłaszcza starym, działa chłopskie przysłowie "jak kto dba, tak ma".  

 

A ja nie namawiam do sztukowania, chodzi mi o to, że prawdopdobnie to co pokazuje to bynajmniej nie jest największy problem tego auta. KA było słynne z tego, że zawieszenie potrafiło wpaść do środka.

Link to post
Share on other sites

Jak sie pozbywałem swojej starej fiesty z 2005 roku to na podwoziu nie było żadnych problemów z rdzą. No ale była konserwowana przed zimą i generalnie zadbana. Śmieszy mnie po prostu że chłopak zaklina się że już nie kupi forda a nie dbał o auto. Wiadomo że kaczki gniły bo to były zawsze sympatyczne ale taniutkie autka i są zrobione z gówna i papy. Nie zmienia to faktu że jakby się tym zainteresował wcześniej to by nie ciągnął tłumika po glebie ;) 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

@@Biafra, o to to to to! Też mam kolegę, który to straszliwie na ople narzekał, że olej bierze, nieszczelności głowice

 

Mam Opel Corsa C. Zmieniam co 10 tyś olej ELF 10w40 evolution 700 sti półsyntetyk 187 tyś przebieg. Bierze olej (200ml na 1000km) podobno taki urok opla w gazie.

Wcześniej Corsa B ten sam olej i gaz nie wciągała, aż po złomowisko.

Edytowane przez CrisPell
Link to post
Share on other sites

Prawda jest taka, że w naszym klimacie do żadnego auta nie lałbym oleju 10w40. Minimum to 5w40. Szczególnie jak auto robi krótkie trasy. Nie wiem czemu panuje u nas moda na lanie 10w40 (o zgrozo 15w40) do wszystkiego co ma 200+kk km. To głupota i znak, ze trzeb zmienić mechanika jeśli tak podpowiada.

Edytowane przez mesiah1989
Link to post
Share on other sites
Prawda jest taka, że w naszym klimacie do żadnego auta nie lałbym oleju 10w40. Minimum to 5w40. Szczególnie jak auto robi krótkie trasy. Nie wiem czemu panuje u nas moda na lanie 10w40 (o zgrozo 15w40) do wszystkiego co ma 200+kk km. To głupota i znak, ze trzeb zmienić mechanika jeśli tak podpowiada.

 

Oj zależy jeszcze jak się jeździ... Znam sporo osób co leją często 20w60  :D  

 

Co do oleju 10w40. Moje pierwsze autko, które sprzedałem jakiś czas temu - Golfik 4 1.8T 150KM, na oleju 5w40 niestety brał olej. Po przejściu na 10w40 nic a nic praktycznie.

 

Sporo starszych aut jeździ na 10w40 i zbytnio nic złego się im nie dzieje z tego co wiem.

Link to post
Share on other sites

Oj zależy jeszcze jak się jeździ... Znam sporo osób co leją często 20w60  :D  

 

Co do oleju 10w40. Moje pierwsze autko, które sprzedałem jakiś czas temu - Golfik 4 1.8T 150KM, na oleju 5w40 niestety brał olej. Po przejściu na 10w40 nic a nic praktycznie.

 

Sporo starszych aut jeździ na 10w40 i zbytnio nic złego się im nie dzieje z tego co wiem.

Wpisz sobie 1.8t oil sludge w wyszukiwarkę. Jedną z przyczyn powstawania tego syfu są słabej jakości oleje. W życiu nie wleje 10w40 do tego motoru. Tylko 0w40 lub 5w40 (full syntetyk). Ogólnie do żadnego turbo nie leje się syfiastego leju. To nie 2.0D z beczki.

Edytowane przez mesiah1989
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...