Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Nie wiedziałem w sumie co tu uplasować, więc taka zapchajdziura, ale Grand Cherokee bardzo mi się podoba i z jakimś fajnym silnikiem w bogatszej wersji jest bardzo ok. Moim zdaniem na 5-6 miejsce w takim rankingu zasługuje. Nie będzie to X5 z prowadzenia(...)

No nie będzie, nie będzie. Nawet spece z Chryslera nie wiedzą do końca co to jest z prowadzenia, bo trójkołowce wydają się być bardziej stabilne. Sorki ale coś takiego w tej klasie jest skandaliczne i dla mnie dyskwalifikujące dla auta mimo tego, że również wizualnie mi się podoba. I mówię to ja - gość, który nie stawia prowadzenia w aucie na piedestale...

 

https://youtu.be/zaYFLb8WMGM

 

Nawet na prawie 10 lat starszym XC90 tego typu test nie robi najmniejszego wrażenia.

Edytowane przez MoonWalk
Link to post
Share on other sites

A, chodzi Ci po głowie ten film z '12, ale ja zaznaczyłem, że mi chodzi o wersje po lifcie, bo w polifcie właśnie to poprawili i już jest tak jak powinno być, (przynajmniej z tego co wiem i z tego co pokazuje drugi ich film z '14: https://youtu.be/8Fs5M8GuvcU ) dlatego jak wymieniałem GC zaznaczyłem, że mówię o po-lifcie, bo nawet z wyglądu to też tylko polift ;)

Edytowane przez Silver Fox
Link to post
Share on other sites

Musiałem coś przeoczyć. W sumie to nawet nie wiedziałem że to poprawili.

 

Przedlift wizualnie bardziej mi leży, no ale teraz to jeździ. Jednak wydaje mi się, że to nie kwestia ESP - tam ewidentnie zawieszeniowo to auto nie wyrabiało. Bujało nim że hej.

 

Był też kiedyś filmik z przedliftem jak to auto nerwowo na podmuchy boczne reaguje, ale znaleźć nie mogę :/

Link to post
Share on other sites
Dlaczego skupiasz się tylko na 3.0?
A w czym mam jeszcze wybierać z egzemplarzy minimum 2001 rok? Mniejszego motoru nie chcę

 

Mam automat w e36 2.0 98r i lekko przymula auto.
Jednak między 2.0 a 3.0 jest spora różnica, więc wolałbym bezpośrednie porównanie. Edytowane przez Johny3
Link to post
Share on other sites

W sumie to patrzę od złej strony, bo od strony funu z jazdy, a w praktyce nie ma gdzie poupalać auta, więc ten manual nie jest niezbędny.

Ciekawy jestem tylko jak w trasie spisuje się automat, a jak 5. biegowy manual, wydaje mi się, że 5. biegów to za mało i będą wysokie obroty przy 140 km/h.

Jakby nie było to jeżdżę 90% po trasie, miasto to tylko jak jadę na zakupy, codziennie na uczelnię jadę 6km zwykłymi drogami, ale bez żadnych korków, a później juz ponad 30 km autostradą i obwodnicą, jak zjadę z obwodnicy to mam raptem 500 m do parkingu. Więc nawet spalanie tego 3.0 nie będzie zabójcze, bo jeżdżę zazwyczaj 120 km/h żeby nie palić bez sensu paliwa. Do tego LPG i pewnie spali mi w dom-uczelnia-dom średnio 10l/100km, czyli duuużo mniej niż moja 156 w dieslu.

 

Takie coś mi wpadło na Allegro, ładnie wygląda.

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6409828162

 

Edytowane przez Johny3
Link to post
Share on other sites

Post wyżej pozwoliłem sobie poprawić: "Zayebistość starych Bayerische typu E24, E31, E34 E36, E38" 8-)

 

Z tego zestawienia to E24 i E34 są najfajniejsze. A E36 i wszystko po niej jakoś nie widzę w panteonie klasyków, nie licząc "M"-ek.

Link to post
Share on other sites
albo ciut dopłacić i mieć coś z PL

Brzydki konfig, poza tym co zmienia pochodzenie auta skoro sprzedaje je handlarz?

Ale to i tak na razie tylko oglądam i orientuję się w cenie, niestety nie mam jeszcze długo wyczekiwanych pieniędzy, ale jeśli się niedługo pojawią to kto wie, może spełnię kolejne motoryzacyjne marzenie ^^

 

Może w końcu wejdzie nowelizacja ustawy i zmniejszą cło na silniki 2.0+, wtedy może uderzyłbym w zachodni rynek, czasem się trafi perełka do lekkiej naprawy za sporo mniejsze pieniądze.

Edytowane przez Johny3
Link to post
Share on other sites

Biegi w 2,5 R6 są dosyć długie, więc przy 140 nie pali jeszcze dużo przy 5-biegowej skrzyni manualnej. Automaty generalnie są trwałe, ale super szybkie niestety nie.

Średnie spalanie na trasie Siedlce - Warszawa wyszło mi 7,8l/100 z wieloma odcinkami z prędkością 130-160km/h.

Przy jeździe 100-120km/h w trasie bez problemu spada do 7l, przy długich trasach rekordziści mieli nawet 6,5-6,8l/100 (ale co to za jazda).

6-bieg masz niestety tylko w końcówkach E46 3,0 i kosztują one kosmiczne sumy, alternatywą może być diesel, ale z dieselami wiadomo jak jest w BMW (przebiegi, koszty utrzymania itd.)

10 litrów to musisz liczyć jako absolutne minimum, u mnie poniżej 11l/100 w mieście praktycznie nie a się zejść, ale jest to cięższe o bodaj 200kg E39.

3,0 to przecinak, ale w przypadku e46 nawet te 2,5 jest warte uwagi ze względu na masę. Topowe R6 niestety będzie kosztowało dużo, szczególnie że chcesz pewnie bardzo dobrze wyposażoną. Silnik to praktycznie to samo, tylko 39 koni mniej.

Jak się czujesz na siłach, to bierz 4,4 V8 w E39, nie jest to tak zwrotne jak E46, ale jak się takim przejedziesz, to zrozumiesz różnice między trójką i piątką (ja nie żałuję wyboru).

Link to post
Share on other sites

4.4 nawet nie biorę pod uwagę, nie na moje możliwości finansowe. 3.0 to jeszcze ujdzie, bo sam silnik się nie psuje, a eksploatacja na pewno nie będzie droższa od mojej Alfy.

Diesel odpada, bo dlatego myślę nad zmianą auta żeby odejść od diesla, benzyna i lpg to jedyna opcja.

Co do spalania to liczę się z 15l gazu w mieście (takie miasto choćby wcale, bo korków w zasadzie nie ma), a to z automatu daje jakieś 10 zł mniej za 100km niż w moim dieslu. Ja na co dzień staram się jeździć oszczędnie, bo nie widzę sensu w pałowaniu auta od świateł do świateł, czy jeździe autostradą na uczelnię powyżej 150 km/h. Więc w codziennej jeździe palę mało, czasami depnę dla zabawy i tyle.

Ogladam e39 i e46, ale bliżej mi do e46 w coupe. Nie potrzebuję wyposażenia niektórych e39, ani takiego samochodu, e46 w coupe/sedanie wystarczy w zupełności. Poza tym e46 pewnie będzie tańsza w eksploatacji, na pewno mniej spali, części też pewnie lekko tańsze.

Edytowane przez Johny3
Link to post
Share on other sites

Czemu chcesz odejść od diesla? 30 trasa/ 6 miasto pasuje pod diesela. Inna sprawa to jak chcesz się przesiadać na RWD z 231 KM = samobójstwo. Zacznij od czegoś słabszego. Znam temat, bo 3 lata jeździłem mułem z m43tu, a i też się zdarzyło, że potrafił mi "uciec". Nawyk wchodzenia w zakręty takim autem trzeba sobie wyrobić na własnym doświadczeniu. W takim "bolidzie" nie ma miejsca na pomyłki - możesz liczyć na szczęście, że tylko zaorasz jakieś pole.

Link to post
Share on other sites

M43TU - 75 kW?

Nie rób sobie jaj :D Super, przesiądę się ze 175KM na "coś słabszego", ale z RWD. 

Czemu chcę odejść od diesla? Wolę benzynę, szczególnie jak mogę jeździć taniej wolnossącą 3.0 z napędem na tył.

 

Poza tym każdym autem można sobie coś zrobić jak się jeździ bez głowy, dlatego nigdy się nie szaleje jak się nie zna samochodu. 

Edytowane przez Johny3
Link to post
Share on other sites

Nawet 316i e36 magicy potrafią sobie krzywdę zrobić ;) Wszyscy płaczą, że RWD się wsiada i kończy na drzewie - bzdura... Owszem, jeździ się inaczej, ale po prostu trzeba wyczuć auto i mieć dobre opony, na mokrym delikatnie wciskać gaz i tyle. Przyjemność i odczucia z jazdy zupełnie inna niż w autach konkurencji.

Skoro E46 wystarczy, to śmiało możesz brać pod uwagę też 325i, przy cięższej budzie u mnie i tak ten silnik daje sobie radę, do 160km/h bardzo sprawnie przyspiesza.

Do 20 tys. 325i znajdziesz z mega wyposażeniem, 330i 6 bieg manual to oczywiście praktycznie niemożliwe.

Nie brałbym osobiście tylko m-paku (zawieszenie), chyba że drogi masz wspaniałe (zakładam, że nie).

Link to post
Share on other sites

Brzydki konfig, poza tym co zmienia pochodzenie auta skoro sprzedaje je handlarz?

Oj tam brzydki. Skory ma ladniejsze.. Przynajmniej ja bym wolal bordowe niz jasne :)

 

Radomscy handlarze czesto maja powypadkowe lub składaki :) nawet znam jednego co takie cuda kiedys skladal i mi powiedzial "kup sobie lepiej malucha niz cokolwiek z naszego miasta"... Takze jak zobaczylem "Radom" to 1 co pomyslalem ze teoretycznie pewniejsze bedzie z Polski.. Chociaz tez niezawsze oczywiscie

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites

Kolor jeszcze ok, ale nie te płaskie fotele, toż to du*a będzie uciekała na każdym łuku. Tylko kubełkowe lub kubełkowopodobne fotele, szczególnie przy skórzanej tapicerce.

Powiem tyle - nie zdajesz sobie sprawy nawet te "płaskie" fotele trzymają po bokach :D Mam podobne w mojej. W poprzednim aucie miałem coś takiego i mimo wyglądu w BMW siedzi się stabilnie nawet przy ostrzejszej jeździe.

 

 

http://i.imgur.com/6SdVeiZ.jpg

  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites

Nie ma niczego innego ciekawego z RWD co mogłoby konkurować z E46 czy ewentualnie E39.

Opony to podstawa, ale można kupić bardzo tanio świetne opony tak jak ja teraz trafiłem z Hankookami Ventus Prime 3, za 205/55/R16 zapłaciłem coś 900 zł, a są przyklejone do asfaltu bez względu na to czy słońce, czy deszcz.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...