Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Poprawianie właściwości jezdnych SUV-a [...] po co?

 

gdyby mnie wyprzedził w zakręcie, to na pewno by zaskoczył.

 

Może właśnie dlatego, aczkolwiek nie wiem czy to powinno być jakieś zaskoczenie. Gdyby jakiś zdesperowany wariat mający potrzebę udowodnienia czegoś prowadził taką X5, to z poszerzonym tyłem sądzę, że na zakręcie taka Julia to żaden kłopot. O prostej nie wspominam, @260KM i @560Nm i tylko powolna skrzynia ogranicza. A jak teraz Ty będziesz twierdził, że dystanse nie dodają stabilności, nie sprawiają że ciężki i wysoki samochód się mniej przechyla, to zaprzeczysz prawom fizyki, i tyle.

 

Skłaniam się wrzucić na przód te 20mm, żeby było równo jak z tyłu, ~350-400zł dla świętego spokoju to nie tragedia.

Link to post
Share on other sites
Skłaniam się wrzucić na przód te 20mm, żeby było równo jak z tyłu, ~350-400zł dla świętego spokoju to nie tragedia.

O, i bedzie ladnie. I znowu sie bedzie wszystkim podobac. :P  

Edytowane przez keczu
Link to post
Share on other sites

Gdyby jakiś zdesperowany wariat mający potrzebę udowodnienia czegoś prowadził taką X5, to z poszerzonym tyłem sądzę, że na zakręcie taka Julia to żaden kłopot.

 

No tak, inżynierowie BMW stworzyli "dziadowsko prowadzący się ponton" (przejaskrawienie celowe) i nie pomyśleli, że poszerzenie rozstawu tylnych kół o kilka cm DRASTYCZNIE poprawi prowadzenie się w zakręcie.

Jakieś dłubane 700-konne X5 ma na Ringu czas 7:50 - na poziomie nowego Civica Type R z silnikiem 310 KM. To wystarczy za komentarz :). Na pewno nie jest to wolny samochód, zwłaszcza w mocnych wersjach silnikowych. Ale sportowy to on jest tylko z nazwy.

Link to post
Share on other sites

No tak, inżynierowie BMW stworzyli "dziadowsko prowadzący się ponton" (przejaskrawienie celowe) i nie pomyśleli, że poszerzenie rozstawu tylnych kół o kilka cm DRASTYCZNIE poprawi prowadzenie się w zakręcie.

 

No patrz, do topowych wersji 4.6is po lifcie 4.8is - odpowiedniki dzisiejszych X5M, BMW poza V8 pod machą montowało dokładki zderzaków, błotników, i szersze koła, o ET takim jaki mam teraz, nie obniżali zawieszenia ani nic nie przerabiali :) Więc tak, według inżynierów BMW szerszy rozstaw kół ma poprawić prowadzenie. I nie powiesz, że te wersje chociaż na papierze nie zostały zaprojektowane przez BMW żeby dać więcej sportowych emocji, to że w praktyce to nie jeździ jak M3 czy M5 to chyba logiczne i wynika z tego to poprostu SUV'y. Jeździłem 4.8is i pięknie się trzymało zakrętów, i obiektywnie muszę przyznać, że mój diesel po zawirusowaniu mocno nie odstaje osiągami, V-max niższe, ale 0-100 to różnica 0,5 - 0,7s więc dlaczego nie miałbym tutaj zrobić czegoś co zrobiło BMW w wersji w której się za to płaciło.

 

Jakieś dłubane 700-konne X5 ma na Ringu czas 7:50 - na poziomie nowego Civica Type R z silnikiem 310 KM.

 

Ale Giulietta to też nie Type R ;)

 

 Ale sportowy to on jest tylko z nazwy.

 

Ktoś tu twierdził, że X5 jest sportowe? Ty zacząłeś temat osiągów i wyścigów w niewiadomym celu. Ja kilka razy tu zasugerowałem, że X5 to nie rajdówka tylko krążownik dający przyjemność z jazdy, i że raczej nie jestem typem kierowcy który pokazuje co pod maską drzemie by sobie powiększyć co nieco, natomiast grzecznie sprowadziłem do rzeczywistości, że jeżeli trzeba by było to warunki są, i nie oszukujmy się Giulietta to nie będzie specjalne wyzwanie.

 

I po co te filmy? Chłopie, zdecyduj się, bo najpierw rzucasz prowokację do tematu o osiągach, a teraz przyczepiasz się do możliwości terenowych. I w jakim to celu, co to ma do dyskusji o dystansach? Jak Cię coś dupsko piecze to rzuć że uważasz, że X5 to gó**o i tyle, tak to utwierdzasz w przekonaniu że niektórzy Alfiarze mają jakieś dziwne kompeksy.

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites
Taaaaaaak

Kopny piach na drogowych oponach i śnieg na letnich, hell yeah teza poparta!

 

To teraz patrz, takie X5 (i później X3) potrafiło zając trzykrotnie 4. miejsce w Dakarze, kilkukrotnie kierowcy meldowali się czołowej dziesiątce tegoż rajdu, wygrać cały sezon rajdów Cross Country:

http://www.rallyraid.net/wp-content/uploads/2012/09/2003_X-raid_X5_37861.jpg

 

Argument godny Twoich filmików.

  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites

@kubbak, uznanie za wspomnienie o tym http://www.bmw-klub.pl/forum/images/smilies/bit-thumbsup.gif Zaraz będzie że to przecież tylko buda, tak to całkowicie przerobiona.

Gdzieś mam nawet modelik takiej, dawno temu wypuszczony bodajże w DeAgostini

 

http://www.alpimodel.com/spk/s0496.jpg

 

 

edit: @up, SUV'y nigdy nie były autami terenowymi, a z wyglądu cechy wspólne to tylko wyższy prześwit i kombiasta bryła. Czy się zmieniło na lepsze? Patrząc chociażby na nową Q7 trafniej powiedzieć, że na gorsze, bo to już poprostu przerośnięte kombi z 4x4. Land Cruiser'y, Pajero, Patrole, Jeep'y to kiedyś były rasowe terenówki, teraz coś tam zostało, reduktor, jakieś smaczki, a teraz wszystko poszło w luksus, elektronikę.

Edytowane przez Silver Fox
Link to post
Share on other sites

 

 

tylko z wyglądu przypominały auta terenowe

Niby takiego ML czy Touarega mogłeś kupić sobie w blokadami mechanizmów różnicowych i nawet z reduktorem ale dalej daleko im do nazwania ich terenowymi. Trochę w tym winy producentów bo niepotrzebnie reklamują je jako 'terenówki'.

Link to post
Share on other sites

Drach chyba nie dostrzegłeś aronii w stosunku do radosuafa. To tak samo durne porównanie jak zamieszczone przez niego filmiki.

 

Chociaż tak, były X3 (jak i inne auta) jadące w Dakarze, praktycznie seryjne (dorzucona klatka, lepszy zawias, większy zbiornik, jakieś osłony, etc.). To bodajże klasa T2

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Silver fox - masz ogromną tendencję do wyprzedzania wszystkich argumentów, co świadczy o tym, że doskonale sobie zdajesz sprawę z wad swojego auta i myślisz, że wyprzedzenie czyjejś wypowiedzi je zniweluje albo nie padną, bo padły z Twoich ust.

 

A prawda jest taka, że przecież X5 do jazdy w terenie stworzone nie zostało. A to, co sobie mówią producenci to też chyba sami najlepiej wiemy, gdzie nieraz można sobie wsadzić ;) Jak Ci się X5 podoba takie jakie jest to Twoja sprawa i w sumie nic komu do tego, ma swoje wady tak jak większość aut i wymazać się ich raczej nie wymaże. Nie wiem skąd tu taka licytacja od na wytykanie innym wad ich wozów - co to komu da? Myślę, że Silver akurat najlepiej wie o tym, że w Dakarze to swoją Szarą nie polata, więc po co pisać oczywiste oczywistości w kółko?Autko ładne i zadbane, a jeśli już chodzi o właściwości terenowe - SUVy nie do tego zostały przecież stworzone i chyba każdy to wie... Zresztą niech przykładem będzie to, że moja błękitna torpeda może mieć większy prześwit jak E53 :D (takie tam przechwałki  :rudolph: )

 

Lepiej dać sobie siana, bo jak każdy zacznie tutaj jeździć po swoich wozach, to się na zlocie monster trucków spotkamy xd

Edytowane przez MoonWalk
Link to post
Share on other sites

No patrz, do topowych wersji 4.6is po lifcie 4.8is - odpowiedniki dzisiejszych X5M, BMW poza V8 pod machą montowało dokładki zderzaków, błotników, i szersze koła, o ET takim jaki mam teraz, nie obniżali zawieszenia ani nic nie przerabiali :) Więc tak, według inżynierów BMW szerszy rozstaw kół ma poprawić prowadzenie. I nie powiesz, że te wersje chociaż na papierze nie zostały zaprojektowane przez BMW żeby dać więcej sportowych emocji, to że w praktyce to nie jeździ jak M3 czy M5 to chyba logiczne i wynika z tego to poprostu SUV'y. Jeździłem 4.8is i pięknie się trzymało zakrętów, i obiektywnie muszę przyznać, że mój diesel po zawirusowaniu mocno nie odstaje osiągami, V-max niższe, ale 0-100 to różnica 0,5 - 0,7s więc dlaczego nie miałbym tutaj zrobić czegoś co zrobiło BMW w wersji w której się za to płaciło.

 

Ktoś tu twierdził, że X5 jest sportowe? Ty zacząłeś temat osiągów i wyścigów w niewiadomym celu. Ja kilka razy tu zasugerowałem, że X5 to nie rajdówka tylko krążownik dający przyjemność z jazdy, i że raczej nie jestem typem kierowcy który pokazuje co pod maską drzemie by sobie powiększyć co nieco, natomiast grzecznie sprowadziłem do rzeczywistości, że jeżeli trzeba by było to warunki są, i nie oszukujmy się Giulietta to nie będzie specjalne wyzwanie.

 

I po co te filmy? Chłopie, zdecyduj się, bo najpierw rzucasz prowokację do tematu o osiągach, a teraz przyczepiasz się do możliwości terenowych. I w jakim to celu, co to ma do dyskusji o dystansach? Jak Cię coś dupsko piecze to rzuć że uważasz, że X5 to gó**o i tyle, tak to utwierdzasz w przekonaniu że niektórzy Alfiarze mają jakieś dziwne kompeksy.

 

1. Akurat co do inżynierów BMW bym nie wykluczał, że wyliczyli, że to poprawia właściwości jezdne, ale na pewno w dużej części przypadków takie poszerzenie jest robione po to, żeby odróżnić wersję cywilną od sportowej - ludzie płacą duże pieniądze za wersje "M", to chcą, żeby się czymś wyróżniały, głupio żeby wyglądały tak samo jak cywilne :). Te wszystkie progi, dyfuzory i agresywne zderzaki przecież też nic nie dają (poza efektem wizualnym), a każdy producent je dokłada.

 

2. Sam napisałeś, że to SUV, czyli krążownik. Ja mam Peugeota 307 i ten samochód w żaden sposób się sportowo nie prowadzi, mógłbym wywalić cały zawias, wsadzić Bilsteiny, Eibachy, powymieniać wszystko, co się da, a pewnie i tak by jeździł gorzej niż 10-letnia Fiesta :). Mnie to nie przeszkadza, w swoich zastosowaniach spisuje się doskonale, ale w związku z tym nie pcham w ogóle kasy w części, które miałyby "poprawić prowadzenie".

 

3. W Poznaniu na torze widziałem tylko jednego SUV-a, Cayenne, który jeździł, no... jeździł :). Wiadomo, jak depnął na prostej, to sporo samochodów zostawiał w tyle, ale zakręty... Nie :).

 

4. Filmy były jako odpowiedź do stwierdzenia kolegi, że X5 to "czołg do wygrywania bitew". No nie, i tyle.

 

5. Uważam, że ogólnie wszystkie SUV-y są bez sensu, to jest moje zdanie i mam do niego prawo ;). Jeśli ktoś koniecznie chce mieć BMW i mieszka w lesie, to jasne, podniesionego kombi BMW nie ma, są jeszcze ludzie, którym SUV-y się podobają (dziwne, ale są) - takie powody posiadania jestem w stanie zrozumieć, ale inne średnio.

Edytowane przez radosuaf
Link to post
Share on other sites

Kopny piach na drogowych oponach i śnieg na letnich, hell yeah teza poparta!

 

To teraz patrz, takie X5 (i później X3) potrafiło zając trzykrotnie 4. miejsce w Dakarze, kilkukrotnie kierowcy meldowali się czołowej dziesiątce tegoż rajdu, wygrać cały sezon rajdów Cross Country:

http://www.rallyraid.net/wp-content/uploads/2012/09/2003_X-raid_X5_37861.jpg

 

Argument godny Twoich filmików.

 

 

Czyli do SUV-a trzeba mieć jeszcze -naście kompletów opon w zależności od tego, w jaki teren się wybieramy? Jedziemy nad jezioro, lewarek, szybka wymiana kół, i heja, wracamy do domu, wymiana kół i można jechać na zakupy :).

Mam wrzucić zdjęcia Peugeota 2008 z Dakaru albo Citroena C-Elysee z WTCC i udowaniać, jaki jest wyścigowy? :D

Aha, czyli to, że SUV się komuś podoba jest dziwne, ale to, że terenówka się komuś podoba już nie?

 

Nie znam ani jednej osoby, której podobają się terenówki. Znam kilku właścicieli, którzy jeżdżą nimi na polowania lub taplają się w błocie, wnętrza tych samochodów wyglądają jak pole uprawne na przedwiośniu i po prostu tych samochodów używają zgodnie z przeznaczeniem. Żaden mi jeszcze nie powiedział, że jego samochód jest ładny. Co zresztą ciężko powiedzieć o Pajero albo Ładzie Niva.

Edytowane przez radosuaf
Link to post
Share on other sites

 

 

Czyli do SUV-a trzeba mieć jeszcze -naście kompletów opon w zależności od tego, w jaki teren się wybieramy?

Oczywiście, że nie. Jednak SUVy nie są autami terenowymi, to podstawowa zasada. Można nimi wjechać na szuter, itp. gdzie drogowe opony wystarczą w zupełności ale zapuszczać się na kopny piach czy inny teren do którego auto jest nieprzystopowane to dla mnie debilizm, end of story.

Link to post
Share on other sites

Takie Terrano to teraz wygląda bardziej jak SUV, a to raczej auto terenowe. Jeździłem starym nawet po piachu i nie sądzę, żeby nowsze sobie nie radziło w takim terenie. Także już chyba nie te czasy, gdzie trzeba było się godzić na spartańskie warunki albo przynajmniej gorsze od tych z aut szosowych, żeby dało się wyjechać gdziekolwiek poza drogę.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...