Skocz do zawartości

Pytanie z innej beczki


Recommended Posts

Jak w temacie, ile moze kosztowac mniej wiecej komp ktory udzwignie CS:GO stalych 400 fpsach bez spadków zarowno w grze 5 vs 5 jak i na serwerach publicznych przy ponad 32 graczach, denger zonach itp

 

jak mozecie to podajcie przykladowe zestawy

 

 

jesli chodzi o kase to z tym nie ma problemu ale jak wiadomo zawsze najlepiej jak najtaniej :)

Link to post
Share on other sites

Ciekawe jest to , co daje graczowi 400 fps...

Kiedy Benchmarkt zrobi taki test w którym dwóch graczy  zagra przeciw siebie na kompach - jeden z 400 fps a drugi z np. 120 fps...

Potem zamiana kompów...Ciekawe co to daje i czy nie najważniejsze jednak są umiejętności niż wysokie fps...

A może jedno i drugie ???

 

Drugim ciekawym testem była by taka konfiguracja - Dobra myszka i najtańsza klawiatura vs dobra klawiatura i gorsza myszka...

 

Zróbcie takie testy :) please !

Link to post
Share on other sites

Ciekawe jest to , co daje graczowi 400 fps...

Kiedy Benchmarkt zrobi taki test w którym dwóch graczy  zagra przeciw siebie na kompach - jeden z 400 fps a drugi z np. 120 fps...

Potem zamiana kompów...Ciekawe co to daje i czy nie najważniejsze jednak są umiejętności niż wysokie fps...

A może jedno i drugie ???

 

Drugim ciekawym testem była by taka konfiguracja - Dobra myszka i najtańsza klawiatura vs dobra klawiatura i gorsza myszka...

 

Zróbcie takie testy :) please !

Jeżeli każdy z graczy będzie przyzwyczajony do podanych przez Ciebie FPS i będą one stałe, to różnicy nie będzie. 

Natomiast chwilowy spadek z 400 do 120 wychwycisz natychmiast bo celownik "zgubi" płynność.

Kiedyś na mapach typu de_aztec, cs_italy, as_oirlig na pamięć znałem miejsca gdzie należało uważać na spadki fps :)

........ ale było to prawie dwadzieścia lat temu  :rotfl:

Edytowane przez DarkSideOfTheMoon
Link to post
Share on other sites

 

 

Taki zestaw powinien Ci wystarczyć.

 

Ja bym kupił i5 10600 i tanią płytę Z490
 
Będziesz miał sprzęt na zapas, albo poczekaj na premierę AMD
 
wrobel_krk ----> Obecnie posiadam monitor  LG 24GM77-B ale w kazdej chwili moge zmienic na lepszy, a gram na rozdzielczosci 1728 x 1080  16:10
Edytowane przez DarkSideOfTheMoon
Link to post
Share on other sites

Propozycja pod OC i monitor 240hz ~4700 zł: https://proline.pl/koszyk/b1cdefd0 + https://www.x-kom.pl/p/520367-karta-graficzna-nvidia-kfa2-geforce-rtx-2070-super-ex-gamer-black-ed-8gb-gddr6.html - dużo lepszy niż to co na filmie

 

Zestaw też spoko, bardziej budżetowo ~3500zł: https://proline.pl/koszyk/7d1c9227

 

 

No ale i tak bym poczekał miesiąc bo idą nowe karty i procki od AMD

 

// Brak argumentacji, niekompetencja

// Fera i najtańsze praktycznie MOBO pod OC 10600K, pyszna porada

// 3ndurek

Edytowane przez 3ndurek
Link to post
Share on other sites

 

 

2. Jeśli jak najtaniej to po co 400fps, chyba że masz monitor 360hz?

 

Kiedyś, na tym forum próbowałem się kłócić, po co komu 500 fps na monitorze 60 Hz, to mnie zjechali do zera, że się nie znam i że jest spora różnica, więc nie próbuj nawet zaczynać tego tematu. To jest SEKTA, oni widzą coś czego my, zwykli śmiertelnicy nie potrafimy zobaczyć :D Jak dorosną, zdają maturę, pójdą na studia i ich mózgi zaczną normalnie funkcjonować, wtedy sami przejrzą na oczy jakie głupoty wypisywali. Na razie nie ma sensu tłumaczyć, że monitor 60 Hz nie wyświetli więcej klatek niż 60, ale oni wiedzą lepiej :)

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Panie  @@soda, @@wrobel_krk, CS:GO'wcem to ja nie jestem a maturę zdawałem... dawno ale pozwólcie że Wam coś wytłumaczę...

 

 

że monitor 60 Hz nie wyświetli więcej klatek niż 60

 

Tak to oczywiście prawda, ale jest jeszcze coś takiego jak input lag - mówiąc najkrócej i mniejszy tym szybsza reakcja "gry" na twoje działanie.

Dla normalnego niedzielnego gracza różnica ta będzie po pierwsze niewychwytywana a po drugie mało ważna.

W przypadku CS:GO na pewnym levelu zarówno umiejętności jak i pozostały sprzętu może już stanowić o wynikach w tej grze.

Edytowane przez pendzel_3
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

 

 

czy na pewno aż 400:)
 

 

Im ich więcej tym responsywność lepsza, oczywiście działa to nieproporcjonalnie cena/wydajność a poza tym i tak końcowo największym ograniczeniem jest sam człowiek i jego czas reakcji. 
 
Jest tu ktoś kto może się wypowiedzieć, w kontekście tego ile mniej więcej trzeba wydać za sweetspot do CS:GO. i ile tak naprawdę tych FPS tam do szczęścia potrzeba.
 
@Rebelmind prosimy o komentarz. 
Link to post
Share on other sites

@Up Już pędzę, gdy wołają :D

 

@Okrutnik muszę Cię w takim razie zmartwić: ŻADEN CPU nie utrzyma stabilnych 400 fps bez dropów (a już w Danger Zone szczególnie).

 

i9-9900k @5.0GHz OC ma dropy w okolice 250-270. Ryzen 9 3900x (jeden z najszybszych Cpu w csgo, tak - Amd) @4.5GHz OC ma dropy w okolicach 300-320 fps - i to w obu przypadkach mówimy o mm, w DZ spokojnie wynik podziel przez 2.

 

Gdybym miał teraz brać najlepsze, co da się kupić (CPU) to czekałbym na R9 5900x (pojutrze papierowa premiera). Do tego płyta B550 i ram 4000+MHz cl16.

 

Edit: literówka

Edytowane przez Rebelmind
Link to post
Share on other sites

Przy 400 fps czas renderowania jednej klatki to 2,5ms. Człowiek przeciętnie ma czas reakcji w okolicach 215ms. Czy te kilka milisekund robi różnicę odpowiedzcie sobie sami. Oczywiście jest spora różnica pomiędzy 60fps a 144fps w samej płynności i ostrości obrazu ale generowanie 400fps na monitorze 144hz nie ma sensu IMO. Ja na monitorze 60hz mam ustawione w cs go max fps na 120 (8,3ms), wolę mieć stabilny framerate zamiast skoków 150-350fps.

E: Ustawienie fps na wielokrotność odświeżania tak jak u mnie zmniejsza podobno tearing przy wyłączonym v-sync. Tak przynajmniej kiedyś wyczytałem :D

Edytowane przez zbiku90
Link to post
Share on other sites

 

No ja wiem że potrzeba więcej klatek ale się dopytywałem czy na pewno aż 400:)

Bo ile ich będzie to juz kwestia budżetu, profesjonaliści niektórzy grają na i9-10900k + 2080ti, ewentualnie coś w stylu i9700k + 1080ti.

Odpal Csgo (free2play obecnie), wrzuć jakąś niższą rozdzielczość @low i pograj chwilę DM na 3 profilach:

 

* fps_max 60

* fps_max 120

* fps_max 0 (1650S powinien wykręcać 250-300 fps średnio w mm gdy nie jest Cpu limited).

 

Dla kogoś, kto w miarę regularnie gra w Kantera, to różnica między 400 a 200 fps jest "zauważalna" (wyczuwalna żeby być dokładnym).

 

Turing potrafił mieć większe dropy niż Pascal dlatego sporo Prosów nadal siedzi na kręconych 1080 Ti.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dużo się można dowiedzieć, czyli odpowiedź na pytanie brzmi nie da się stabilnych 400fps ale można się do tego zbliżyć, pytanie bardziej ile chce się wydać.

 

Ciekawostka: i9-10900k + rtx3080 na 800:600, ciekawe ile to ma fps:)

 

https://prosettings.net/counterstrike/kjaerbye/

Link to post
Share on other sites

 

 

Im ich więcej tym responsywność lepsza, oczywiście działa to nieproporcjonalnie cena/wydajność a poza tym i tak końcowo największym ograniczeniem jest sam człowiek i jego czas reakcji. 
 
Jest tu ktoś kto może się wypowiedzieć, w kontekście tego ile mniej więcej trzeba wydać za sweetspot do CS:GO. i ile tak naprawdę tych FPS tam do szczęścia potrzeba.
 
@Rebelmind prosimy o komentarz. 

 

 

Przede wszystkim bardzo dobrze to ująłeś. Responsywność wpływa w niewielkim stopniu na poczynania, w dużym na feeling ! I NIE MA NIC WSPÓŁNEGO Z Hz

 

Ja mam ustawione fps_max na 320, gdy gram deatchmatch (dust_2) i biegam między galerią a catwalkiem jest tam miejsce gdzie od razu spada mi płynność poruszania celownikiem ! i jest to wyczuwalne !!!!!  i7-10700k + 1080Ti niska rozdzielczość 160Hz 

CS:GO 5000 godzin, CS (beta - 1.6) zapewne jakieś 15.000 godzin. 

 

Nawet na de_prodigy (a to dobrze zoptymalizowana mapa) są takie miejsca, wiem bo "w starych dobrych czasach" była to nasza mapa na clanabase.

Kiedyś, na tym forum próbowałem się kłócić, po co komu 500 fps na monitorze 60 Hz, to mnie zjechali do zera, że się nie znam i że jest spora różnica, więc nie próbuj nawet zaczynać tego tematu. To jest SEKTA, oni widzą coś czego my, zwykli śmiertelnicy nie potrafimy zobaczyć :D Jak dorosną, zdają maturę, pójdą na studia i ich mózgi zaczną normalnie funkcjonować, wtedy sami przejrzą na oczy jakie głupoty wypisywali. Na razie nie ma sensu tłumaczyć, że monitor 60 Hz nie wyświetli więcej klatek niż 60, ale oni wiedzą lepiej :)

Prócz tego, że jesteś niegrzeczny, do tematu nie wnosisz absolutnie NIC.

 

Nie wiem co skończona matura, ma wspólnego z wiedzą w danej dziedzinie, w moim przekonaniu NIC.

Odpowiem Ci szczerze i przewrotnie. W moim odczuciu, jeden z najlepszych graczy CS w latach 2000-2004, wciąż gra na monitorze 60hz w rozdzielczości 640x480, do tego jest cenionym profesorem. Zdał maturę, świetnie grał/gra w CS i bardzo ceni sobie wysoką ilość fps.  :roll:

Wierzę, że maturę zdałeś, bardzo wierzę, że coś z poniższego filmu zrozumiesz. Dla dobra sprawy zobowiązuję się przetłumaczyć, gdyby istniała taka potrzeba.  

 

 

Jesli warto moge ten miesiac poczekac,ile chcialbym wydac ? Mysle ze do 5 k zl

 

Ogolnie jesli mam obecnie monitor z obswiezaniem 144 hz to fps_max powinienem ustawic na 144 ?

 

Ja bym ustawił wartość, przy której nie będziesz miał widocznych dropów fps , bo w moim odczuciu jest to najbardziej uciążliwe

Przy 400 fps czas renderowania jednej klatki to 2,5ms. Człowiek przeciętnie ma czas reakcji w okolicach 215ms. 

 

175ms to ma moja czterdziestoletnia żona  :rotfl:

 

https://aiming.pro/#/dashboard

Edytowane przez DarkSideOfTheMoon
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

biegam między galerią a catwalkiem jest tam miejsce gdzie od razu spada mi płynność poruszania celownikiem ! i jest to wyczuwalne !!!!!

 

 

Ja bym ustawił wartość, przy której nie będziesz miał widocznych dropów fps , bo w moim odczuciu jest to najbardziej uciążliwe

Więc zgadzasz się że lepszy jest niski stały fps niż wyższy ale zmienny? Bo nie wiem jak to odebrać?

 

 

Wierzę, że maturę zdałeś, bardzo wierzę, że coś z poniższego filmu zrozumiesz

No faktycznie, linki do filmików na youtube to ostateczny i niepodważalny argument w każdej poważnej dyskusji :rotfl: Swoją drogą wnioski z filmu z HU opisałem już w poprzednim poście. IMO 5ms to nie jest jakaś kolosalna różnica. W obecnych, drużynowych strzelankach o wiele bardziej niż refleks liczy się taktyka i spryt, zakładając że skill graczy jest do siebie porównywalny.

 

 

175ms to ma moja czterdziestoletnia żona

Słowo klucz: PRZECIĘTNIE. Swoje dane brałem stąd: https://humanbenchmark.com/tests/reactiontime

Link to post
Share on other sites

Tak, absolutnie zgadzam się ze stwierdzeniem, że "akceptowalny" niski fps jest lepszy niż wysoki pływający. Zresztą już o tym pisałem:

Natomiast chwilowy spadek z 400 do 120 wychwycisz natychmiast bo celownik "zgubi" płynność.

 

Te linki z Youtube dodadzą pewien aspekt merytoryczny, gdyż ciężko jest słowami opisać "feeling". 

 

"W obecnych, drużynowych strzelankach o wiele bardziej niż refleks liczy się taktyka i spryt, zakładając że skill graczy jest do siebie porównywalny."

 

Wszystko zależy od gry. Na pewno w obecnym CS:GO , nie uświadczysz tylu wygranych round przez jednego gracza tak ja w starym Cs'e, jednak nadal dyspozycja dnia szybciej odwróci losy meczu, niż fantastyczne taktyki. 

Kiedyś takie rzeczy robił Potti czy Heaton, dzisiaj warto sobie obejrzeć s1mple jak ma dobry dzień 

 

Z graczami CS, jest dokładnie jak z piłkarzami. Rozłóż na czynniki pierwsze czemu, Ronaldo, Messi, Lewandowski kosztuje odrobinę więcej od pozostałych graczy SWOJEGO zespołu (już nawet nie porównuję do innych lig czy drużyn)

 

Odnośnie czasu reakcji. Odpowiedziałem w sposób żartobliwy :) Kiedyś godzinami siedziałem i tłukłem myszką do tych latających kulek na ekranie, dzisiaj wolę z córką się bawić. 

Edytowane przez DarkSideOfTheMoon
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

@Up czyli kolega ex-pro/semi-pro skoro ćwiczyłeś pamięć mięśniową.

 

Podtrzymuję to, co proponowałem wcześniej: jeżeli wyniki się potwierdzą to brałbym R7 5800x jako totalnie OP opcja do csgo. Do tego płyta B550m i - w zależności od dalszych usprawnień Infinity Fabric - Ram 4233/4400 cl17

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Mam w tę grę przegrane łącznie ponad 10000 godzin z czego 80% 5on5. Ogólnie ilość klatek w CS go rządzi się swoimi prawami między innymi dlatego, że gra jest oparta na starym silniku source. Dlatego potrzebne jest te 250fps, żeby sprzęt nas nie ograniczał na pewnym poziomie. Zasadniczo przy niskim FPS gorzej kontroluje się ricoil broni, ogólnie responsywnosc gry jest słabsza.

W grze nie włącza się żadnych g Sync, free sync i innych synchronizacji. Osobiście blokował bym FPS powyżej 240.

Ewentualne mnożyć o wartość odświeżania monitora.

U mnie na i7 8700k 5 GHz ramy 4000 cl 17 i GTX 1080ti mam te 400fps w 5on5 w 1440p detale srednio-wysokie. Oczywiście spadki są no i na jakichś ffa FPS też leci na pysk.

Gra wymaga więcej od procesora/ pamięci ram niż od GPU, szczególnie w niskiej rozdzielczości. Kręcony 9600k jest już fajnym prockiem do csa, do tego szybki ram. GPU do 1080p spokojnie wystarczy 1660 super.

Edytowane przez wujeksamozło
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...