Skocz do zawartości

Z390 AORUS PRO WIFI Problem z internetem


Recommended Posts

Cześć,


 


Mam problem z płytą Z390 AORUS PRO WIFI związany z internetem. Mam podłączony router z komputerem poprzez kabel ethernet.


 


Od momentu wymiany płyty na właśnie model Z390 AORUS PRO WIFI nastąpił problem z rozłączaniem internetu w różnych momentach, szczególnie podczas grania, podczas zwykłego użytkowania przeglądarki nie doświadczyłem rozłączania internetu.


 


Gdy internet się "rozłącza" nie mam żadnego komunikatu odnośnie odłączenia się kabla więc nie jest to winą dostawcy internetu/routera.


 


Mam wyłączone oszczędzanie energii w ustawieniach karty sieciowej, najaktualniejsze sterowniki pobrane ze strony Intela jak i zarównież testowane były te ze strony producenta płyty głównej.


 


Przypomnę, że przy poprzedniej płycie głównej nie miałem problemu z internetem.


Zastanawiam się nad oddaniem płyty na gwarancję. Nie mam siły do kombinowania z ustawieniami, które już przerobiłem. Nie tak to powinno wyglądać.


 


Czy w ostateczności mogę odzyskać pieniądze za płytę główną?


 


Co o tym myślicie?


Link to post
Share on other sites

Oddanie na gwarancje/rękojmie to raczej bardzo czasochłonny proces zwłaszcza że piszesz że na czasie Ci zależy. Masz możliwośc po prostu 14dniowego zwrotu? Wtedy możesz gładko wymienić płytę na inną jeśli już chcesz podjąć drastyczne środki.

 

Software'owo osobiście nie doradzę więcej bo też bym zaproponował te kroki które już podjąłeś.

 

Ale nie napisałeś o sprawdzeniu najprostszej rzeczy - czy próbowałeś na innym kablu ehternetowym? Wymiana płyty wyobrażam sobie przesuwanie biurka itd. i możliwość uszkodzenia/przełamania kabla, czasem wystarczy uszkodzić/naderwać jeden kabelek żeby doświadczać podobnych problemów. Zacząłbym od tego - przerabiane osobiście :)

 

Gdyby to nie było to spróbowałbym ostatecznie zrestetować/wyczyścić CMOS chyba że ktoś coś jeszcze podrzuci.

Edytowane przez Didox
Link to post
Share on other sites

Tak jak wyżej kolega już powiedział, sprawdź inny kabel sieciowy.

Sprawdź też na innym porcie w routerze.

Jeśli to jest router z fibrą to delikatnie wypnij kabel swiatlowodu i dmuchnij powietrzem bo może paproch kurzu się dostał do gniazda, jeśli jest czyste to wepnij spowrotem aż wyczujesz 'klik' -- wtyczkę od fibry łap wyłącznie za kwadratowy element.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...