Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Serwis Gigabyte - Istne dno, strzeżcie się tego

serwis gigabyte wrocław karta graficzna 2080 windforce

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
74 odpowiedzi w tym temacie

#1 adimark777

adimark777
  • Amator

  • 35 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 17 wrzesień 2020 - 12:17

Witam, chciałbym opowiedzieć Wam o mojej sytuacji z wrocławskim serwisem Gigabyte.

Wysłałem do nich kartę RTX 2080 Windforce z uszkodzeniem (Bardzo głośna praca wentylatorów - ponad 4500 obrotów/s, temperatury po 90 stopni i spadek wydajności nawet przy niskim obciążeniu). Za pierwszym razem wymienili pastę i przeczyścili kartę. Wróciła "naprawiona" na 2 tygodnie (wiatraki nadal dziwnie się kręciły, dalej niska wydajność), po tym czasie usterka wróciła. Za drugim razem przed wysłaniem zadzwoniłem do serwisu i przedstawiłem sytuację, zapewniano mnie, że karta zostanie odpowiednio naprawiona i doradzono mi załączenie kartki z dokładnym opisem oraz prośbą o wymianę wentylatorów. Tak też zrobiłem - szczegółowo opisałem problem i dotychczasowe działania podjęte poprzednio przez serwis, licząc na to, że pomogę jakoś w naprawieniu sprzętu. Dodałem też wzmiankę o wymianie wentylatorów. Specjalnie dzwoniłem kilka razy do serwisu, kiedy karta była jeszcze w drodze, za każdym razem podając numer seryjny i znów opisywałem sytuację prosząc o wymianę wentylatorów, a najlepiej wymianę sprzętu na nowy. Po otrzymaniu mailem informacji, że karta została naprawiona i wyruszyła do mnie w drogę powrotną, zadzwoniłem do serwisu i co się okazało? Serwisanci nie wiedzieli, że karta już u nich była, w dodatku zgubił się gdzieś papierek, który zamieściłem w paczce, na którym były wszystkie informacje z mojej strony, więc jedyne, co zrobili po raz kolejny, to wyczyścili kartę kij wie z czego i ponownie wymienili pastę. Karta ponownie do mnie wróciła, ponownie podziałała 2 tygodnie i znów bawi się w odrzutowiec. Właśnie jestem po kolejnej rozmowie z serwisantem, którego głos znam już na pamięć i co najlepsze gość próbował mi wmówić, że "ta karta tak ma, bo to windforce" XD Zapłaciłem 3500 zł za to, żeby sobie pomieszkać na lotnisku i mieć upał w pokoju od grzejącej się karty. Co ciekawe, ostatnim razem pracownik zapewniał mnie i gwarantował, że jeśli karta dotrze do nich po raz trzeci, to zostanie wymieniona na nową. Podczas ostatniej rozmowy oczywiście totalnie się tego wyparto.


Ludzie, strzeżcie się tego serwisu i unikajcie produktów tej firmy, bo z 3-letniej gwarancji zostanie Wam 1,5, a drugie poświęcicie na perypetie z nieudolnymi pracownikami-cwaniakami.


  • 1

#2 outdatedtv

outdatedtv
  • Nowicjusz

  • 19 postów

Napisano 17 wrzesień 2020 - 12:53

Miałem R9 390 Windforce, teraz Aorus GTX 1080 Ti, na szczęście nic nie trzeba u mnie serwisowac. Twoją historię wezmę pod uwagę przy kolejnej karcie. Zdaje się, że serwis ma obowiązek zwrócić kasę po trzeciej naprawie, jeśli nie pomoże.
  • 0

#3 Rebelmind

Rebelmind
  • Szpieg Armii Czerwonej

  • 7074 postów
  • Miejscowość:Geteborg

Napisano 17 wrzesień 2020 - 13:23

@Adi witamy nowego użytkownika forum.

Podstawowy błąd: wszelkie usterki, które pojawią się w trakcie używania elektro-złomu reklamujemy w sklepie z tytułu RĘKOJMI (o ile towar brany na osobę prywatną).

Po upływie dwóch lat, jeżeli producent zapewnia taką dodatkową ochronę, uderzamy dopiero do niego. I tu niespodzianka - w przypadku MSI / Asus / Sapphire zgłoszenia przy producent przyjmie tylko i wyłącznie od SKLEPU więc tj dobra wola tegoż sklepu, żeby nam po dwóch latach pomóc.

Wyjątek: EVGA, która po zakupie i rejestracji pozwala zgłoszenia serwisowe składać od razu u siebie (serwis w De).
  • 0

| R5 3600x | Asus Prime X570-P | 2x8 GB 3800 cl16 | Intel 600p 512GB | GTX 1080 LC | Win 10 |


#4 ADR15

ADR15
  • ADR

  • 1545 postów

Napisano 17 wrzesień 2020 - 13:37

Miałem kiedyś Radeona 5770 właśnie od Gigabyte i bez większych problemów mi ją naprawili. Chodź sam model był dość słaby, chłodzenie aka batmobile. :P


  • 0

#5 adimark777

adimark777
  • Autor tematu
  • Amator

  • 35 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 17 wrzesień 2020 - 13:45

W takim razie za trzecim razem lecę po rękojmię. Zadzwoniłem do serwisu i dowiedziałem się, że wcale nie mają obowiązku wymienić mi sprzętu albo zwrócić mi za niego pieniędzy za trzecim razem, ale "są na to szanse". Mam wrażenie, że konsument naprawdę ma tu zerowe znaczenie. Znowu wymienią pastę i znowu karta przejdzie wszystkie ich testy, a po 2 tygodniach u mnie szlag ją trafi. No ale przecież jak mogę mieć żądania, skoro u nich karta działała...


  • 0

#6 Rebelmind

Rebelmind
  • Szpieg Armii Czerwonej

  • 7074 postów
  • Miejscowość:Geteborg

Napisano 17 wrzesień 2020 - 13:57

Już nie możesz, bo jeżeli wcześniej zgłaszałeś roszczenia z tytułu gwarancji producenta to rękojmia Ci już nie przysługuje.
  • 0

| R5 3600x | Asus Prime X570-P | 2x8 GB 3800 cl16 | Intel 600p 512GB | GTX 1080 LC | Win 10 |


#7 chrisplbw

chrisplbw
  • Nałogowiec

  • 1870 postów

Napisano 17 wrzesień 2020 - 13:59

Czy oprócz wysyłania karty na gwarancję podjąłeś jakiekolwiek działania próbując zniwelować efekt? np. korygowanie krzywej obrotów przez Aorus Engine, MSI AB?

 

Po wejściu na stronę produktu okazuje się,że wypuszczono BIOS poprawiający fabryczne ustawienia wentylatorów (BIOS F7 z 2019).

 

Pomijając kwestie samego serwisu - to może być najprostsze rozwiązanie.


  • 0

AMD FX8350 4.0GHz@4.7GHz, Gigabyte GA990FXA-UD5, Gigabyte Aorus RX580 8GB, Kingston HyperX Beast 1888 2x4 GB, Fortis 3 (Enermax TB Silence UCTB12P x2)+Kryonaut, Corsair RM550x 550W 80+Gold, Armis AR7X TG RGB,  WD Blue 1TB, Lepa by Enermax BQL.Quiet PWM Bluex2. Motospeed V30, P30 Lite NE


#8 adimark777

adimark777
  • Autor tematu
  • Amator

  • 35 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 17 wrzesień 2020 - 14:10

@Rebelmind W takim razie gość z call center z serwisu x-koma wprowadził mnie w błąd, bo sam zasugerował wysłanie tego tym razem na rękojmię, mimo że opisałem mu całą sytuację.

@chrisplbw Próbowałem MSI AB, Aorus Engine, SpeedFana w BIOSie, niestety nic nie pomaga. Uwierz mi, ostatnie, czego chciałem, to tracenie karty na nie wiadomo jaki czas, żeby była w serwisie, bo zwyczajnie używam jej do pracy.


Chciałbym też dodać, że to jest wersja Windforce 8G, nie OC. Z tego, co widzę, to wersji karty, którą mam już nawet nie sprzedają


  • 0

#9 chrisplbw

chrisplbw
  • Nałogowiec

  • 1870 postów

Napisano 17 wrzesień 2020 - 14:22

Sprawdź jakie karta ma pamięci  i wersję BIOS (F1, F11) (Samsung, Micron) i wgraj nowy BIOS

https://www.gigabyte...support-dl-bios


Użytkownik chrisplbw edytował ten post 17 wrzesień 2020 - 14:25

  • 0

AMD FX8350 4.0GHz@4.7GHz, Gigabyte GA990FXA-UD5, Gigabyte Aorus RX580 8GB, Kingston HyperX Beast 1888 2x4 GB, Fortis 3 (Enermax TB Silence UCTB12P x2)+Kryonaut, Corsair RM550x 550W 80+Gold, Armis AR7X TG RGB,  WD Blue 1TB, Lepa by Enermax BQL.Quiet PWM Bluex2. Motospeed V30, P30 Lite NE


#10 Artok

Artok
  • Głos Rozsądku

  • 1861 postów

Napisano 17 wrzesień 2020 - 14:26

Miałem okazję raz korzystać z serwisu Gigabyte. Po dwóch tygodniach płyta przyjechała naprawiona, wszystek działało jak trzeba.

Użytkownik Artok edytował ten post 17 wrzesień 2020 - 14:26

  • 0

AMD Ryzen 5 3100 @4.65Ghz Gigabyte Vega 56 Gaming OC Crucial 16GB 3800MHz CL16 MSI B450 Gaming Plus MAX SilentiumPC Signum SG7V EVO TG Thermaltake SMART RGB 700W


#11 adimark777

adimark777
  • Autor tematu
  • Amator

  • 35 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 17 wrzesień 2020 - 14:27

Nie chcę zawracać głowy, ale kompletnie nie wiem, gdzie mogę to sprawdzić :/

Wersja bios to 90.4.23.40.aa


  • 0

#12 Rebelmind

Rebelmind
  • Szpieg Armii Czerwonej

  • 7074 postów
  • Miejscowość:Geteborg

Napisano 17 wrzesień 2020 - 14:37

@Rebelmind W takim razie gość z call center z serwisu x-koma wprowadził mnie w błąd, bo sam zasugerował wysłanie tego tym razem na rękojmię, mimo że opisałem mu całą sytuację.

@chrisplbw Próbowałem MSI AB, Aorus Engine, SpeedFana w BIOSie, niestety nic nie pomaga. Uwierz mi, ostatnie, czego chciałem, to tracenie karty na nie wiadomo jaki czas, żeby była w serwisie, bo zwyczajnie używam jej do pracy.

Chciałbym też dodać, że to jest wersja Windforce 8G, nie OC. Z tego, co widzę, to wersji karty, którą mam już nawet nie sprzedają


Jest jedna opcja, ale taka trochę no... mniej uczciwa. Bierzesz kartę pod pachę, paragon i idziesz osobiście do najbliższego oddziału (gdzie Cię jeszcze nie widzieli) i próbujesz reklamować z tytułu rękojmi. Oddając towar OPOWIADASZ o dolegliwościach karty i sprawdzasz, czy przyjmujący zapisał. Słowem nie wspominasz, że tj trzecia naprawa.
  • 0

| R5 3600x | Asus Prime X570-P | 2x8 GB 3800 cl16 | Intel 600p 512GB | GTX 1080 LC | Win 10 |


#13 AudiAWX

AudiAWX
  • Pasjonat

  • 849 postów

Napisano 17 wrzesień 2020 - 14:39

Serwis Gigabyte zawsze był dnem na poziomie serwisu Manty. Ale to nie zmienia faktu że ogólnie dobry sprzęt, a problemy są wszędzie.
  • 0

#14 lucas-7

lucas-7
  • Gaduła

  • 267 postów
  • Miejscowość:Tomaszów Mazowiecki

Napisano 17 wrzesień 2020 - 15:11

No takich glupot to nigdy nie czytałem. Z rękojmi możesz skorzystać zawsze ale możesz to zrobić dopiero jak sprzęt do ciebie wróci i przy następnej reklamacji. Gwarancja a rekojmia to są dwa zupełnie odzielnie dzialajace prawa. Gwarancja jest dobrowolna udzielana przez producenta, natomiast rekojmia przysługuje Ci z mocy prawa i z nią udajesz się do producenta. Skorzystanie z gwarancji nigdy nie wyklucza rekojmi.

 

/ wyłącz podpis z tapatalk  / worm


Użytkownik worm edytował ten post 20 wrzesień 2020 - 14:27

  • 2

#15 korzychxp

korzychxp
  • Pasjonat

  • 814 postów

Napisano 17 wrzesień 2020 - 15:15

Możesz pokazać na filmie np. czym jest ten odrzutowiec, jakie wtedy są obroty, taktowania i jaka temp? Bo mówisz, że wydajność spadła czyli jakoś mierzyłeś - taktowania też powinny być wtedy niższe.


Użytkownik korzychxp edytował ten post 17 wrzesień 2020 - 15:16

  • 0

#16 Rebelmind

Rebelmind
  • Szpieg Armii Czerwonej

  • 7074 postów
  • Miejscowość:Geteborg

Napisano 17 wrzesień 2020 - 16:43

@Lucas sklep ma prawo w przypadku towaru już wcześniej zwracanego do naprawy z tytułu gwarancji odrzucić roszczenia z tytułu rękojmi i przerzucić pełną odpowiedzialność na producenta. Jest to praktykowane regularnie.
  • 0

| R5 3600x | Asus Prime X570-P | 2x8 GB 3800 cl16 | Intel 600p 512GB | GTX 1080 LC | Win 10 |


#17 adimark777

adimark777
  • Autor tematu
  • Amator

  • 35 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 17 wrzesień 2020 - 16:47

Słuchajcie, korzystałem z gwarancji, zawsze musiało to przejść przez sklep, a dopiero potem do producenta. Przez to, że nie ja jestem klientem, tylko sklep, to tak naprawdę niewiele mogę zrobić. W tej chwili pozostaje mi wysłać to ponownie na podstawie rękojmi do sklepu i liczyć na to, że przy trzecim serwisie w końcu gigabyte się zlituje i wystawi zaświadczenie o nienaprawialności, co poskutkuje zwrotem pieniędzy (najlepsza opcja dla mnie) lub przynajmniej wymianą sprzętu. Pół dnia się nadzwoniłem i tak naprawdę nikt nie jest w stanie nic zagwarantować. Najbardziej irytujące jest to, że jako konsument nic nie mogę zrobić i muszę liczyć na łaskę dwóch gigantów.


@korzychxp Wszystko monitorowałem w HWMonitorze, jak tylko będę miał możliwość, to podeślę nagranie i screeny z programu


  • 0

#18 chrisplbw

chrisplbw
  • Nałogowiec

  • 1870 postów

Napisano 17 wrzesień 2020 - 16:47

W Aorus Engine klikasz w ikony "koła zębatego" potem VGA, niżej masz nawet 'Check for Update"


  • 0

AMD FX8350 4.0GHz@4.7GHz, Gigabyte GA990FXA-UD5, Gigabyte Aorus RX580 8GB, Kingston HyperX Beast 1888 2x4 GB, Fortis 3 (Enermax TB Silence UCTB12P x2)+Kryonaut, Corsair RM550x 550W 80+Gold, Armis AR7X TG RGB,  WD Blue 1TB, Lepa by Enermax BQL.Quiet PWM Bluex2. Motospeed V30, P30 Lite NE


#19 adimark777

adimark777
  • Autor tematu
  • Amator

  • 35 postów
  • Miejscowość:Warszawa

Napisano 17 wrzesień 2020 - 16:49

@chrisplbw Wygląda na to, że mam najnowszą wersję biosu - F12


  • 0

#20 korzychxp

korzychxp
  • Pasjonat

  • 814 postów

Napisano 17 wrzesień 2020 - 19:42

I jeszcze jedno. Próbowałeś sam rozkręcić kartę i zobaczyć czy na pewno jest normalna pasta zaaplikowana i są lepkie termopady? Bo to jest raczej prosta zależność - wysokie temperatury (choć nie napisałeś jakie) powodują szybkie obroty wentylatorów. I pierwsze o co trzeba zadbać to dobre oddawanie ciepła. Czasem jest też problem z niedokręceniem czegoś porządnie albo coś zahacza, przez co nie ma łączności między rdzeniem/ram i chłodzeniem.


Użytkownik korzychxp edytował ten post 17 wrzesień 2020 - 19:43

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: serwis, gigabyte, wrocław, karta, graficzna, 2080, windforce

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych