Skocz do zawartości

Neostrada Orange problem z prędkością i linią


Recommended Posts

Posiadam Neostradę VDSL opcja do 80Mb/s.Do łączenia się z Neostradą używam router

Asus DSL-AC52U z najnowszym oprogramowaniem.Zauważyłem,że obecnie router dość długo synchronizuje się z linią na której jest usługa Neostrada Orange opcja do 80Mb/s.By router uzyskał synchronizację z linią muszę go wyłączyć,potem włączyć ponownie i mam synchronizację z linią oraz mam internet.Niestety pojawia się problem,bo po wejściu na stronę konfiguracyjną routera w Logi systemowe-Dziennik DSL mam podane:

Data Rate
27700 kbps
8567 kbps
Max Rate
32360 kbps
24410 kbps

Do tej pory router bez problemu dość szybko synchronizował z się z linią na maksymalnie 74000kbps dla downstream i prędkość internetu wynosiła 65Mb/s.Obecnie router przy Neostrada Orange dla downstream synchronizuje się maksymalnie 32360kbps,a prędkość internetu wynosi czasem około 35Mb/s lub nawet około 30Mb/s a dokładnie jest to 24.60Mb.s. Teraz jest tak,że strony czasem dość długo się otwierają.

Dodatkowo według routera dla downstream mam 455793 błędy CRC.Chyba coś mam nie tak z linią na której mam usługę Neostrada Orange opcja do 80Mb/s

Czy tak niska synchronizacja routera dla downstream wynosząca maksymalnie 32360kbps według routera Asus DSL-AC52U i 455793 błędy CRC to problem z linią  i czy warto to zgłosić technikom Orange celem sprawdzenia linii i naprawy synchronizacji z linią tak by router synchronizował się z linią  maksymalnie na 74000kbps i prędkość internetu wynosiła 65Mb/s?

Link to post
Share on other sites

Nad czym się zastanawiasz ??? 

Skoro kiedyś miałeś ok.65 mega a teraz masz ok.23 mb to coś się stało z linią...

Być może twój internet chodzi po jednej żyle - Łatwo to sprawdzić - wejdz w zakładkę diagnostyki - odczytaj tłumienie (Attenaution) - prawidłowe dla vdsl jest w granicach do 22 db - założę się że u ciebie pokaże więcej !

Odczytaj też snr czyli odstęp od szumów (poniżej 6 jest zepsuta)!

 

Być może Orange wycieło ci dobry kabel i zostałeś przewalony na gorszy - oni nie liczą się z klientem.

Akcja taka w orange nazywa się 'reduktor'

 

Zgłoś linię do naprawy - jak najszybciej !

Link to post
Share on other sites

Tłumienie 29-27 ! - za duże dla VDSL !

Drugi parametr to odstęp od szumów SNR masz prawidłowy - dla VDSL przewaznie jest 9-8.

Poniżej to już coś nie halo...Ale tu jest ok.

Aż dziwne że masz te minimalne 22 mb...Przy takim tłumieniu nie ma prawa działać VDSL albo na granicznych minimalnych parametrach.

 

Na 100 procent zwalona linia albo co gorsze - zostałeś przewalony na gorszy kabel ( kabel który ma cieńsze żyły , zapewne na 0.4 a byłeś na 0.5 albo 0.6 - czym grubsze żyły tym mniejsze tłumienie a czym mniejsze tłumienie tym większa prędkość internetu...to tak w skrócie )

 

Zgłoś awarię - czekaj na odp.

Link to post
Share on other sites

Odnowię temat

Dopiero dziś 21.09.2020 piszę tego posta,bo w weekend nie miałem czasu na napisanie posta.

Dnia 17.09.2020 zgłosiłem technikom Orange problem z Neostradą VDSL opcja do 80Mb/s polegający na tym,że jeden dzień był Internet,ale z tragiczną prędkością w okolicach 35Mb/s,sam router synchronizował się na maksymalnie 42Mb/s,a następnego dnia router nie mógł przez cały dzień złapać synchronizacji z linią,migała lub nawet gasła dioda DSL na routerze.Dodatkowo zgłosiłem też problem z telefonem domowym,polegający na tym,że z telefonu domowego nie można było nigdzie zadzwonić i tak samo nie można było zadzwonić na numer domowy.18.09.2020 rano pojawił się technik,który stwierdził uszkodzenie kabla telefonicznego spowodowanego przez remont przedpokoju jaki miałem w domu i wymianę kabli elektrycznych na nowe.Technik z puszki telefonicznej na klatce schodowej bloku przeciągnął i podłączył do gniazdka telefonicznego w domu nowy kabel,Dzięki temu w domu mam Internet(router złapał synchronizację z linią) oraz działa telefon domowy.

Odnośnie Internetu Neostrada Orange VDSL opcja do 80Mb/s router Asus DSL-AC52U(taki router posiadam) synchronizuje się z linią następująco:

Data Rate: Downstream: 74859 kbps Upstream: 8566 kbps

Max Data Rate Downstream: 98352 kbps Upstream: 10756 kbps

Prędkość Internetu odnośnie pobierania mam 65Mb/s ,a prędkość wysyłania mam 8Mb/s

Dodatkowo  mam takie parametry linii według routera:

SNR Margin

8.9 dB
10.7 dB

Line Attenuation

7.2 dB
12.7 dB
Edytowane przez lukcio35
Link to post
Share on other sites

Czyli generalnie sam sobie sprawiłeś awarię nie zabezpieczając przewodu na czas remontu.

Edytowane przez CrisPell
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...