lukcio35 1 Napisano 16 Września 2020 Udostępnij Napisano 16 Września 2020 Posiadam Neostradę VDSL opcja do 80Mb/s.Do łączenia się z Neostradą używam router Asus DSL-AC52U z najnowszym oprogramowaniem.Zauważyłem,że obecnie router dość długo synchronizuje się z linią na której jest usługa Neostrada Orange opcja do 80Mb/s.By router uzyskał synchronizację z linią muszę go wyłączyć,potem włączyć ponownie i mam synchronizację z linią oraz mam internet.Niestety pojawia się problem,bo po wejściu na stronę konfiguracyjną routera w Logi systemowe-Dziennik DSL mam podane: Data Rate 27700 kbps 8567 kbps Max Rate 32360 kbps 24410 kbps Do tej pory router bez problemu dość szybko synchronizował z się z linią na maksymalnie 74000kbps dla downstream i prędkość internetu wynosiła 65Mb/s.Obecnie router przy Neostrada Orange dla downstream synchronizuje się maksymalnie 32360kbps,a prędkość internetu wynosi czasem około 35Mb/s lub nawet około 30Mb/s a dokładnie jest to 24.60Mb.s. Teraz jest tak,że strony czasem dość długo się otwierają. Dodatkowo według routera dla downstream mam 455793 błędy CRC.Chyba coś mam nie tak z linią na której mam usługę Neostrada Orange opcja do 80Mb/s Czy tak niska synchronizacja routera dla downstream wynosząca maksymalnie 32360kbps według routera Asus DSL-AC52U i 455793 błędy CRC to problem z linią i czy warto to zgłosić technikom Orange celem sprawdzenia linii i naprawy synchronizacji z linią tak by router synchronizował się z linią maksymalnie na 74000kbps i prędkość internetu wynosiła 65Mb/s? Cytuj Link to post Share on other sites
pawluto 202 Napisano 16 Września 2020 Udostępnij Napisano 16 Września 2020 Nad czym się zastanawiasz ??? Skoro kiedyś miałeś ok.65 mega a teraz masz ok.23 mb to coś się stało z linią... Być może twój internet chodzi po jednej żyle - Łatwo to sprawdzić - wejdz w zakładkę diagnostyki - odczytaj tłumienie (Attenaution) - prawidłowe dla vdsl jest w granicach do 22 db - założę się że u ciebie pokaże więcej ! Odczytaj też snr czyli odstęp od szumów (poniżej 6 jest zepsuta)! Być może Orange wycieło ci dobry kabel i zostałeś przewalony na gorszy - oni nie liczą się z klientem. Akcja taka w orange nazywa się 'reduktor' Zgłoś linię do naprawy - jak najszybciej ! Cytuj Link to post Share on other sites
lukcio35 1 Napisano 16 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2020 Odnośnie Line Attenaution dla downstream: 27.9 dB upstream: 29.7 dB SNR Margin dla downstream:8.7 dB upstream: 17.1 dB Takie mam parametry Line Attenaution i SNR Margin Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3908 Napisano 16 Września 2020 Udostępnij Napisano 16 Września 2020 Dzwoniłeś do orange? Sprawdzą i powiedzą ci czy błąd u nich, czy w twoich ustawieniach... Cytuj Link to post Share on other sites
GJ1990 26 Napisano 17 Września 2020 Udostępnij Napisano 17 Września 2020 Dokładnie, też kiedyś miałem podobny problem, okazało się, że to była lokalna awaria. Cytuj Link to post Share on other sites
pawluto 202 Napisano 20 Września 2020 Udostępnij Napisano 20 Września 2020 Tłumienie 29-27 ! - za duże dla VDSL ! Drugi parametr to odstęp od szumów SNR masz prawidłowy - dla VDSL przewaznie jest 9-8. Poniżej to już coś nie halo...Ale tu jest ok. Aż dziwne że masz te minimalne 22 mb...Przy takim tłumieniu nie ma prawa działać VDSL albo na granicznych minimalnych parametrach. Na 100 procent zwalona linia albo co gorsze - zostałeś przewalony na gorszy kabel ( kabel który ma cieńsze żyły , zapewne na 0.4 a byłeś na 0.5 albo 0.6 - czym grubsze żyły tym mniejsze tłumienie a czym mniejsze tłumienie tym większa prędkość internetu...to tak w skrócie ) Zgłoś awarię - czekaj na odp. Cytuj Link to post Share on other sites
lukcio35 1 Napisano 21 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2020 (edytowane) Odnowię temat Dopiero dziś 21.09.2020 piszę tego posta,bo w weekend nie miałem czasu na napisanie posta. Dnia 17.09.2020 zgłosiłem technikom Orange problem z Neostradą VDSL opcja do 80Mb/s polegający na tym,że jeden dzień był Internet,ale z tragiczną prędkością w okolicach 35Mb/s,sam router synchronizował się na maksymalnie 42Mb/s,a następnego dnia router nie mógł przez cały dzień złapać synchronizacji z linią,migała lub nawet gasła dioda DSL na routerze.Dodatkowo zgłosiłem też problem z telefonem domowym,polegający na tym,że z telefonu domowego nie można było nigdzie zadzwonić i tak samo nie można było zadzwonić na numer domowy.18.09.2020 rano pojawił się technik,który stwierdził uszkodzenie kabla telefonicznego spowodowanego przez remont przedpokoju jaki miałem w domu i wymianę kabli elektrycznych na nowe.Technik z puszki telefonicznej na klatce schodowej bloku przeciągnął i podłączył do gniazdka telefonicznego w domu nowy kabel,Dzięki temu w domu mam Internet(router złapał synchronizację z linią) oraz działa telefon domowy. Odnośnie Internetu Neostrada Orange VDSL opcja do 80Mb/s router Asus DSL-AC52U(taki router posiadam) synchronizuje się z linią następująco: Data Rate: Downstream: 74859 kbps Upstream: 8566 kbps Max Data Rate Downstream: 98352 kbps Upstream: 10756 kbps Prędkość Internetu odnośnie pobierania mam 65Mb/s ,a prędkość wysyłania mam 8Mb/s Dodatkowo mam takie parametry linii według routera: SNR Margin 8.9 dB 10.7 dB Line Attenuation 7.2 dB 12.7 dB Edytowane 21 Września 2020 przez lukcio35 Cytuj Link to post Share on other sites
CrisPell 4609 Napisano 21 Września 2020 Udostępnij Napisano 21 Września 2020 (edytowane) Czyli generalnie sam sobie sprawiłeś awarię nie zabezpieczając przewodu na czas remontu. Edytowane 21 Września 2020 przez CrisPell Cytuj Link to post Share on other sites
pawluto 202 Napisano 21 Września 2020 Udostępnij Napisano 21 Września 2020 To zapamiętaj te parametry linii - Masz dobrą krótką linię. Fajnie że szybko udało się naprawić. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.