Skocz do zawartości

Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

arch linux i windows 10

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 misamisa

misamisa
  • Nowicjusz

• 12 postów

Napisano 14 wrzesień 2020 - 19:23

Cześć, jestem dość zielona, chciałam zainstalować Archa i Windowsa 10, najpierw postawiłam Windows 10 , później Archlinux.
Przy pierwszym uruchomieniu nie było możliwości wyboru systemu, od razu włączał się Windows, użyłam komendy bcdedit /set {bootmgr} path w cmd i teraz włącza się tylko arch
Dyski wyglądają tak
/dev/sda/ Windows 10, na nim tez jest GRUB
/dev/sdb/ Arch
/dev/sdc/ pliki
Dziękuję z góry za pomoc  :) 

• 0

CPU: Ryzen 1700X GPU: GTX 1070 Strix RAM: 16 GB HyperX MOBO: Asus B350-F Strix Case: Corsair Crystal 460X 

#2 minas_trith

minas_trith
  • Bywalec

• 108 postów

Napisano 14 wrzesień 2020 - 21:53

pierwsze co ja bym zrobił to zastanowił się nad partycjami... :) jedna boot, druga win, trzecia linux i ew czwarta dane...starowanie z gruba i w grubie wpisy do startu windy i linucha :)

• 0

#3 misamisa

misamisa
  • Autor tematu
  • Nowicjusz

• 12 postów

Napisano 15 wrzesień 2020 - 15:10

Zrobiłam wszystko od nowa i wyszło jeszcze dziwniej. 

Teraz Grub jest na tej samej partycji co Arch, jeśli w Biosie wybiorę dysk z archem to włącza się arch, jeśli z Windowsem to włącza się Windows. 

I chyba podczas instalacji archa nie zrobiłam go jako uefi bo jest zupełnie inne menu Gruba 

• 0

CPU: Ryzen 1700X GPU: GTX 1070 Strix RAM: 16 GB HyperX MOBO: Asus B350-F Strix Case: Corsair Crystal 460X 

#4 Fix00ser

Fix00ser
  • Zapaleniec

• 1011 postów

Napisano 16 wrzesień 2020 - 07:30

W problematycznych kwestiach botowania Win/Tux naprawczy Live np
https://linuxiarze.pl/boot-repair/
https://linuxiarze.pl/bootloader/