Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

Listwa zasilająca osłabia sygnał czy może dłuższy kabel telefoniczny?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 mutissj

mutissj
  • MuTi

  • 3121 postów
  • Miejscowość:Zgorzelec
  • 3DMark 06:51,000

Napisano 07 wrzesień 2020 - 00:47

Witam,

 

jak w temacie, podłączyłem do listwy linie telefoniczną w celu zabezpieczenia przed przepięciem i okazało się że prędkość internetu spadła mi o 3mbit/s

 

 

testy wykonywałem wielokrotnie, i wyniki zawsze wychodzą te same:

 

n53ao2R.png

 

  • zdjęcie wyżej/\ to podłączenie bez listwy
  • zdjęcie niżej\/ to podłączenie z listwą

 

i nachodzi pytanie, słabszy sygnał wynika przez listwę? czy może po prostu przez to że zastosowałem dłuższy kabel o 1m?

 

zapraszam do odpowiedzi

 


  • 0

Spoiler

#2 Pawel7

Pawel7
  • Maniak

  • 2727 postów

Napisano 07 wrzesień 2020 - 22:00

Tak, to jest wina listwy, metr kabla ma tu minimalne znaczenie. Podłącz kabel bezpośrednio do modemu, listwa jest tutaj całkowicie zbędna. Złóż też reklamację na prędkość usługi, może coś z tym zrobią, kolega zyskał kilka Mbit po tym, jak technik podłączył modem pod inną linię.
  • 1

Acer B277 bmiprx, Intel Core i5 3570 @ 4,0, MSI Z77A-G43, A-Data Gaming 4x4GB 1600 CL9, PNY GTX 1660 XLR8 OC 6GB, GoodRAM Iridium PRO 240GB, Micron 1300 1TB, WD Blue 1TB EZEX, WD Blue 640GB AAKS, be quiet! L7 630W, SilentiumPC Armis AR3
HTPC: Asus VW22AT, Intel Celeron G1610, MSI H61M-P22 (G3), Patriot 2x2GB 1333 CL9,
Seagate Barracuda ST250DM000, Fortron FSP200-50GSV (85), joa MS 8050

HP EliteBook 840 G2, Intel Core i5 5300U, Hynix/Samsung 2x4GB 1600 CL11, Intel SSD Pro 2500 180 GB


#3 mutissj

mutissj
  • Autor tematu
  • MuTi

  • 3121 postów
  • Miejscowość:Zgorzelec
  • 3DMark 06:51,000

Napisano 07 wrzesień 2020 - 23:33

dzięki za odpowiedź,

napisze do producenta listwy, co to ma znaczyć że ich wtyka telefoniczna osłabia sygnał VDSL'ki

 

 

reklamacje u dostawcy robiłem wielokrotnie i technik nie był w stanie więcej wyciągnąć na tej linii, dodam jeszcze że jakimś cudem co roku regularnie sygnał słabnie o parę mbit/s....trwa to już 5 lat, gdy brałem pierwszą umowę w 2015 roku było 54mbit/s, dzisiaj w 2020 roku jest już 40mbit/s, i zawsze przy użyciu max uploadu ~8mbit/s internet łapie zadyszkę do 400-800ms.

 

 

na szczęście za nie cały rok zakończę z nimi umowę. :D


  • 0

Spoiler

#4 Pawel7

Pawel7
  • Maniak

  • 2727 postów

Napisano 08 wrzesień 2020 - 18:54

Każdy element filtrujący tłumi sygnał, co przekłada się na obniżenie prędkości. To wynika z fizyki i producent nic Ci na to nie poradzi.

Sygnał słabnie, bo pewnie naprawa wszystkich awarii polega na przepianiu linii w istniejące okablowane, a uszkodzonych nikt nie naprawia, bo wszyscy teraz idą w światłowody i nikt w miedź nie inwestuje.


Użytkownik Pawel7 edytował ten post 08 wrzesień 2020 - 18:54

  • 1

Acer B277 bmiprx, Intel Core i5 3570 @ 4,0, MSI Z77A-G43, A-Data Gaming 4x4GB 1600 CL9, PNY GTX 1660 XLR8 OC 6GB, GoodRAM Iridium PRO 240GB, Micron 1300 1TB, WD Blue 1TB EZEX, WD Blue 640GB AAKS, be quiet! L7 630W, SilentiumPC Armis AR3
HTPC: Asus VW22AT, Intel Celeron G1610, MSI H61M-P22 (G3), Patriot 2x2GB 1333 CL9,
Seagate Barracuda ST250DM000, Fortron FSP200-50GSV (85), joa MS 8050

HP EliteBook 840 G2, Intel Core i5 5300U, Hynix/Samsung 2x4GB 1600 CL11, Intel SSD Pro 2500 180 GB





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych