shakal84 25 Napisano 15 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2020 Cześć Wczoraj wystawiłem swojego GTX 1080 Ti na sprzedaż, karta od gainwarda zakupiona w ESC a te jak wiadomo już nie istnieje. ESC po mimo zakończenia działalności niby nadal prowadzi serwis ale jak się okazuje tylko do dwóch lat od sprzedaży towaru. I tak mnie zaskoczyli bo okazało się że nie mam już prawdopodobnie gwarancji na kartę. Napisałem do nich w tej sprawie i zobacze co odpiszą o ile w ogóle I teraz do sedna sprawy, myślałem że skoro ESC już nie istnieje to będzie można wysłać kartę ( w razie awarii bo akutalnie karta smiga bez problemowo) do producenta czyli Gainwarda w Niemczech a tu gów... kicha ! Producent przyjmuje GPU tylko od pośredników cóż rozczarowałem sie hehe. I pytanie którzy producenci dają możliwość bezpośredniego załatwienia ewentualnej gwarancji nawet po upadku sklepu w którym się kupiło GPU ? Wiem że kiedyś świetnym serwisem i wsparciem chwaliła sie EVGA jest tak nadal czy coś się zmieniło w tym temacie ? EVGA nadal ma świetny serwis ? pytam bo przy kupnie następnego GPU nie chce mieć takich ewentualnych problemów 1 Cytuj Link to post Share on other sites
ernorator 3592 Napisano 15 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2020 Warto napisać maila do serwisów firm, zobaczysz co Tobie odpiszą. Przy okazji możesz wrzucić odpowiedzi na forum to pomoże innym. EVGA oczywiście nadal bryluje 3 Cytuj Link to post Share on other sites
Dominik132 39 Napisano 15 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2020 (edytowane) Coś Gainward ściemnia,albo cię nie zrozumieli. Mojego RTX-a 2070 kupowałem też w sklepie,który nie istnieje XTREEM. Oto co odpisało KFA2 gdyby coś się działo z kartą ##Dear Customer , Thank you for reaching GALAX customer service . To find out solution for your enquiry , please provide the following information : We are base on the invoice to find the rma service center . Purchase receipt Serial number ( refer to http://www.galax.com/media/wysiwyg/corpsite/Form/Example-of-SN.png) the batch number which is starting with XM printed on the green sticker on the card.## Czyli nawet lepiej teraz,oni wskazują serwis, i nadają RMA. Za takie podejście ogromny plus dla KFA2 na przyszłość Edytowane 15 Sierpnia 2020 przez Dominik132 2 Cytuj Link to post Share on other sites
shakal84 25 Napisano 15 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2020 (edytowane) Napisałem do Gainwarda i Palita w Niemczech ale zapis warunków reklamacji Gainwarda chyba mówi wszystko http://www.gainward.com/support/docs_uk/Warranty_Policy_En.pdf >>> "Warranty claims regarding GAINWARD's products can only be carried out by Representative parties to GAINWARD; these meaning distributors and other cooperative partners under legal contract with GAINWARD." tak więc wątpię Czyli rozumiem że EVGA bezproblemowo przyjmuje prywatne reklamacje ? a więc następne GPU będzie z tej firmy GALAX to KFA2 hmm nie widziałem. Edytowane 15 Sierpnia 2020 przez shakal84 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Dominik132 39 Napisano 15 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2020 (edytowane) To pomoc z innego forum ##Jeśli masz fizycznie paragon to możesz odesłać wprost do producenta pomijając pośredników. Ten musi według prawa UE przyjąć od ciebie sprzęt i go naprawić lub wskazać serwis który to zrobi## - nie miałem czasu się zagłębiać,ale RzecznikPrawKonsumenta to potwierdził KFA2 najpierw odpisało mi identycznie to samo,co Tobie. Dopiero za drugim razem zaskoczyli,że fizycznie sklep nie istnieje,nie ma kto nadać RMA,a od jakiego dystrybutora brało karty XTREEM nie ma szans się dowiedzieć. Porobiłem im te fotki,wysłałem skan faktury i nagle okazało się,że w razie "W" wskażą mi gdzie mam wysłać kartę,bo faktycznie karta ma jeszcze rok gwarancji. Zabawne było to że nawet dzwonili do mnie,zapominając o różnicy czasu,żeby dokładnie wszystko zrozumieć Edytowane 15 Sierpnia 2020 przez Dominik132 2 Cytuj Link to post Share on other sites
shakal84 25 Napisano 15 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2020 No cóż zobaczymy co mi odpiszą. Bo już mam mętlik w głowie z tym wszystkim. Już nawet obniżyłem przez to cenę karty 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Dominik132 39 Napisano 15 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2020 Masz gwarancję jeszcze na tego 1080Ti,czy już nie? 1 Cytuj Link to post Share on other sites
shakal84 25 Napisano 15 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2020 (edytowane) Karta zakupiona była 7.2018 roku mając 36 miesięcy gwarancji więc teoretycznie gwarancja jest do 7.2021 roku papiery kupna mam FV ale że ESC upadło gośc na innym forum napisał mi coś takiego >>> "Ja tylko dodam co do GW, że esc.pl upadł, a "gwarancję" i pośredniczenie uznają tylko ewentualnie do 2 lat w ramach wymuszonej rękojmi, po tym czasie gwarancja jest tylko fikcyjna: https://forum.pclab.pl/topic/1270104-rip-escpl/page/3/?tab=comments#comment-15360274 GPU Gainward/Palita u producenta bezpośrednio poza sklepem nie da się zareklamować" więc sam już nie wiem, Sprzedając kartę komuś innemu chce mieć pewność że ta osoba będzie miała w 100% pewną gwarancję czy to sklepu czy producenta. Edytowane 15 Sierpnia 2020 przez shakal84 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Dominik132 39 Napisano 15 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2020 GPU Gainward/Palita u producenta bezpośrednio poza sklepem nie da się zareklamować" Ale muszą ci nadać RMA i wskazać serwis. Opisz im bardzo dokładnie że sklep upadł,nie istnieje.Oni nie rozumieją,że w takim przypadku nikt nie zabezpiecza w naszym kraju gwarancji,i nie ma kto nadać ci ewentualnego RMA 1 Cytuj Link to post Share on other sites
shakal84 25 Napisano 15 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2020 No fakt tego im nie napisałem masz rację.że sklep upadł. Tak naprawdę nie chcę reklamować tej karty bo jest OK tylko chcę się zorientować czy w przypadku EWENTUALNEJ usterki przeprowadzą bezproblemową naprawę/ wymianę. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Dominik132 39 Napisano 15 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2020 Ja też chciałem się zorientować,właśnie.A Ty zacząłeś od pupy strony O najważniejszym ich nie poinformowałeś,że sklep upadł,nie istnieje Daj znać,co odpiszą 1 Cytuj Link to post Share on other sites
shakal84 25 Napisano 15 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2020 tak więc czekamy hehe Cytuj Link to post Share on other sites
janek20 1251 Napisano 15 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2020 Karta zakupiona była 7.2018 roku mając 36 miesięcy gwarancji więc teoretycznie gwarancja jest do 7.2021 roku papiery kupna mam FV ale że ESC upadło gośc na innym forum napisał mi coś takiego >>> "Ja tylko dodam co do GW, że esc.pl upadł, a "gwarancję" i pośredniczenie uznają tylko ewentualnie do 2 lat w ramach wymuszonej rękojmi, po tym czasie gwarancja jest tylko fikcyjna: https://forum.pclab.pl/topic/1270104-rip-escpl/page/3/?tab=comments#comment-15360274 GPU Gainward/Palita u producenta bezpośrednio poza sklepem nie da się zareklamować" więc sam już nie wiem, Sprzedając kartę komuś innemu chce mieć pewność że ta osoba będzie miała w 100% pewną gwarancję czy to sklepu czy producenta. a jesteś pewny ze 3lata? Ja brałem gtx1080 palita bo 3 a gainward miał dwa w tamtym czasie Cytuj Link to post Share on other sites
shakal84 25 Napisano 15 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2020 (edytowane) 36 mc wg moreli gwarancja producenta. https://www.morele.net/karta-graficzna-gainward-geforce-gtx-1080-ti-phoenix-golden-sample-11gb-gddr5x-352-bit-dvi-d-hdmi-3xdisplayport-box-426018336-3934-1457255/ Edytowane 15 Sierpnia 2020 przez shakal84 Cytuj Link to post Share on other sites
korzychxp 252 Napisano 16 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2020 Tylko EVGA. Cała reszta przez sklepy 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Rebelmind 3580 Napisano 16 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2020 No właśnie z tą "EVGA only!" to też się ostatnio pozmieniało, bo bodajże od premiery Turingów transferowalna gwarancja na kolejnego użytkownika wymaga pisemnego poświadczenia od pierwszego właściciela (co nie wszyscy ludzi chcą dołączać) i nie działa przy kolejnej, 2-3-4.. odsprzedaży. Do Pascala włącznie wszystko działa po staremu. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
shakal84 25 Napisano 17 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2020 A wiec tak serwis z Niemiec odpisał tak ==> Dear Mr.thanks for your mail!We’re sorry to hear, that you’ve problems with your card.Unfortunately, we have to inform you that we cannot processdirect warranty claims from end customers. Warranty claimsof end customers or resellers must be handled by localdistributors. In case of a complaint, you would first haveto hand over the card to your dealer.Please contact your relevant retailer to arrange thewarranty. We’ll check and proceed the warranty for yoursatisfaction asap. Więc jak na razie karty nie przyjmą. Ale UWAGA nie napisałem ( przez moją nie uwagę a raczej moją nie wiedzę ) im że sklep w którym kupiłem kartę już nie istnieje, splajtował. Odpiszę im jeszcze raz tym razem poprawnie informując ich o plajcie sklepu. Zobaczymy co odpiszą. Cytuj Link to post Share on other sites
pendzel_3 4519 Napisano 17 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2020 Odpiszę im jeszcze raz tym razem poprawnie informując ich o plajcie sklepu. Zobaczymy co odpiszą. No raczej, bo standardowo Cię odsyłają do sprzedawcy a jasnowidzem też nikt nie jest. Bo zdeczka lipa kupić kartę, sklep pada, karta pada (co wcale nie jest takie rzadkie) i co dalej? Imo powinni to załatwić przez któregoś z aktualnych dystrybutorów na PL, no ale zobaczymy co Ci odpiszą w takim przypadku. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
shakal84 25 Napisano 19 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2020 Dostałem odpowiedz z Niemieckiego serwisu ( wcześniej prosili abym podał nr S/N karty) i dystrybutorem mojego Gainwarda jest AB. SA a wiec kolejny mail z zapytaniem będę pisał tam. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Dominik132 39 Napisano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2020 Czyli krok do przodu.AB pewnie będzie robił problemy żeby nadać RMA,więc uprzedzając-gdyby robili problem napiszesz do tego niemieckiego serwisu ponownie.Powinni "zachęcić" AB do nadania ewentualnego RMA 2 Cytuj Link to post Share on other sites
shakal84 25 Napisano 25 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2020 (edytowane) AB SA stwierdziło że reklamacje może przyjąć tylko od firmy która zakupiła sprzęt bezpośrednio w AB S.A i posiada ich fv. Po za tym każda firma nawet upadła powinna się wywiązać z obowiązku gwarancyjnego. Serwis ESC się odezwał i kazał wysłać numery karty i skan dowodu zakupu, (tak też zrobiłem) po za tym napisał że sprzedawali karty gainwarda z 2 letnią gwarancją, ja im na to odpisałem że na pudełku karty jest widoczna 3 letnia gwarancja i jak się to ma do ich upadłości względem producenta (gainward) ciekawe co odpiszą hehe. Trzeba będzie chyba ponownie pisać do Niemieckiego serwisu Edytowane 25 Sierpnia 2020 przez shakal84 Cytuj Link to post Share on other sites
janek20 1251 Napisano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2020 po za tym napisał że sprzedawali karty gainwarda z 2 letnią gwarancją, bo tak było w całej Polsce.Bliźniaczy Palit 36 a Gainward 24 Cytuj Link to post Share on other sites
shakal84 25 Napisano 25 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2020 (edytowane) A więc czas okresu gwarancyjnego zależał od sklepu ? bo na morelach miała 36 mc ==> https://www.morele.net/karta-graficzna-gainward-geforce-gtx-1080-ti-phoenix-golden-sample-11gb-gddr5x-352-bit-dvi-d-hdmi-3xdisplayport-box-426018336-3934-1457255/ dokładnie mój model Edytowane 25 Sierpnia 2020 przez shakal84 Cytuj Link to post Share on other sites
janek20 1251 Napisano 25 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2020 Te 36 miesięcy pojawiło sie później jak juz były rtx ,no może gdzieś tam dawali do 1080ti troche wcześniej Ja wybrałem palita 1080 bo 36 miesiecy ,radiator miały ten sam ale w Gainwardzie mi sie podobały bardziej wentylatory tj wyglądają na cichsze no ale to roczek mniej to zrezygnowałem dla rma Cytuj Link to post Share on other sites
shakal84 25 Napisano 25 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2020 Poprzedni właściciel pisał że karta ma 36 mc gwarancji. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.