Skocz do zawartości

Który producent GPU ma najlepszy serwis gwarancyjny ?


Recommended Posts

Cześć

Wczoraj wystawiłem swojego GTX 1080 Ti na sprzedaż, karta od gainwarda zakupiona w ESC a te  jak wiadomo już nie istnieje. ESC po mimo zakończenia działalności niby nadal prowadzi serwis ale jak się okazuje  tylko do dwóch lat  od sprzedaży towaru. I tak mnie  zaskoczyli bo okazało się że nie mam już prawdopodobnie  gwarancji na kartę.  Napisałem do nich w tej sprawie i zobacze co odpiszą o ile w ogóle default_smilies_bigsmile.gif

I teraz do sedna sprawy, myślałem że skoro ESC już nie istnieje to będzie  można wysłać kartę ( w razie awarii bo akutalnie karta smiga bez problemowo) do producenta czyli Gainwarda w Niemczech a tu gów... kicha ! Producent  przyjmuje GPU  tylko od pośredników cóż rozczarowałem sie hehe.

I pytanie którzy producenci dają możliwość bezpośredniego załatwienia ewentualnej gwarancji nawet po upadku sklepu w którym się kupiło GPU ? Wiem że kiedyś świetnym serwisem i wsparciem chwaliła sie EVGA jest  tak nadal czy coś się zmieniło w tym temacie ? EVGA nadal ma świetny serwis ? pytam bo przy kupnie następnego  GPU nie chce mieć takich ewentualnych problemów

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Coś Gainward ściemnia,albo cię nie zrozumieli.

Mojego RTX-a 2070 kupowałem też w sklepie,który nie istnieje XTREEM.

Oto co odpisało KFA2 gdyby coś się działo z kartą

##Dear Customer ,

 

Thank you for reaching GALAX customer service .

 

To find out solution for your enquiry , please provide the following information :

 

We are base on the invoice to find the rma service center .

 

  1. Purchase receipt
  2. Serial number ( refer to  http://www.galax.com/media/wysiwyg/corpsite/Form/Example-of-SN.png)
  3. the batch number which is starting with XM printed on the green sticker on the card.## Czyli nawet lepiej teraz,oni wskazują serwis, i nadają RMA. Za takie podejście ogromny plus dla KFA2 na przyszłość
Edytowane przez Dominik132
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Napisałem do Gainwarda i Palita w Niemczech ale zapis warunków reklamacji Gainwarda chyba mówi wszystko

 

http://www.gainward.com/support/docs_uk/Warranty_Policy_En.pdf

 

>>>  "Warranty claims regarding GAINWARD's products can only be carried out by Representative parties to GAINWARD; these meaning distributors and other cooperative partners under legal contract with GAINWARD."

 

tak więc wątpię ;)

 

Czyli rozumiem że EVGA bezproblemowo przyjmuje prywatne reklamacje ? a więc następne  GPU będzie z tej firmy ;)

 

GALAX to KFA2  hmm nie widziałem.

Edytowane przez shakal84
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

To pomoc z innego forum

##Jeśli masz fizycznie paragon to możesz odesłać wprost do producenta pomijając pośredników. Ten musi według prawa UE przyjąć od ciebie sprzęt i go naprawić lub wskazać serwis który to zrobi## - nie miałem czasu się zagłębiać,ale RzecznikPrawKonsumenta to potwierdził

KFA2 najpierw odpisało mi identycznie to samo,co Tobie. Dopiero za drugim razem zaskoczyli,że fizycznie sklep nie istnieje,nie ma kto nadać RMA,a od jakiego dystrybutora brało karty XTREEM nie ma szans się dowiedzieć. Porobiłem im te fotki,wysłałem skan faktury i nagle okazało się,że w razie "W" wskażą mi gdzie mam wysłać kartę,bo faktycznie karta ma jeszcze rok gwarancji. Zabawne było to że nawet dzwonili do mnie,zapominając o różnicy czasu,żeby dokładnie wszystko zrozumieć :)

Edytowane przez Dominik132
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Karta zakupiona była 7.2018 roku mając 36 miesięcy gwarancji więc teoretycznie gwarancja jest do 7.2021 roku papiery kupna mam FV  ale  że ESC upadło gośc na  innym forum napisał mi coś takiego >>>

 

"Ja tylko dodam co do GW, że esc.pl upadł, a "gwarancję" i pośredniczenie uznają tylko ewentualnie do 2 lat w ramach wymuszonej rękojmi, po tym czasie gwarancja jest tylko fikcyjna:

https://forum.pclab.pl/topic/1270104-rip-escpl/page/3/?tab=comments#comment-15360274

 

GPU Gainward/Palita u producenta bezpośrednio poza sklepem nie da się zareklamować"

 

więc sam już nie wiem, Sprzedając kartę komuś innemu chce mieć pewność że ta osoba będzie miała w 100% pewną gwarancję czy to sklepu czy producenta.

Edytowane przez shakal84
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

GPU Gainward/Palita u producenta bezpośrednio poza sklepem nie da się zareklamować"

 

 

Ale muszą ci nadać RMA i wskazać serwis. Opisz im bardzo dokładnie że sklep upadł,nie istnieje.Oni nie rozumieją,że w takim przypadku nikt nie zabezpiecza w naszym kraju gwarancji,i nie ma kto nadać ci ewentualnego RMA

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Karta zakupiona była 7.2018 roku mając 36 miesięcy gwarancji więc teoretycznie gwarancja jest do 7.2021 roku papiery kupna mam FV  ale  że ESC upadło gośc na  innym forum napisał mi coś takiego >>>

 

"Ja tylko dodam co do GW, że esc.pl upadł, a "gwarancję" i pośredniczenie uznają tylko ewentualnie do 2 lat w ramach wymuszonej rękojmi, po tym czasie gwarancja jest tylko fikcyjna:

https://forum.pclab.pl/topic/1270104-rip-escpl/page/3/?tab=comments#comment-15360274

 

GPU Gainward/Palita u producenta bezpośrednio poza sklepem nie da się zareklamować"

 

więc sam już nie wiem, Sprzedając kartę komuś innemu chce mieć pewność że ta osoba będzie miała w 100% pewną gwarancję czy to sklepu czy producenta.

a  jesteś   pewny ze  3lata?

Ja  brałem  gtx1080  palita  bo 3 a  gainward  miał dwa w tamtym czasie

Link to post
Share on other sites

No właśnie z tą "EVGA only!" to też się ostatnio pozmieniało, bo bodajże od premiery Turingów transferowalna gwarancja na kolejnego użytkownika wymaga pisemnego poświadczenia od pierwszego właściciela (co nie wszyscy ludzi chcą dołączać) i nie działa przy kolejnej, 2-3-4.. odsprzedaży. 

 

Do Pascala włącznie wszystko działa po staremu.  

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

A wiec tak serwis z Niemiec odpisał tak default_smilies_bigsmile.gif ==>  Dear Mr.
thanks for your mail!
We’re sorry to hear, that you’ve problems with your card.

Unfortunately, we have to inform you that we cannot process
direct warranty claims from end customers. Warranty claims
of end customers or resellers must be handled by local
distributors. In case of a complaint, you would first have
to hand over the card to your dealer.

Please contact your relevant retailer to arrange the
warranty. We’ll check and proceed the warranty for your
satisfaction asap.

 

 

Więc jak na razie karty nie  przyjmą.

 

Ale UWAGA nie napisałem ( przez moją nie uwagę a raczej moją nie wiedzę )  im że sklep w którym kupiłem kartę już nie istnieje, splajtował. Odpiszę im jeszcze raz tym razem poprawnie informując ich o plajcie sklepu. Zobaczymy co odpiszą.

Link to post
Share on other sites

 

 

Odpiszę im jeszcze raz tym razem poprawnie informując ich o plajcie sklepu. Zobaczymy co odpiszą.

 

No raczej, bo standardowo Cię odsyłają do sprzedawcy a jasnowidzem też nikt nie jest.

 

Bo zdeczka lipa kupić kartę, sklep pada, karta pada (co wcale nie jest takie rzadkie) i co dalej? 

Imo powinni to załatwić przez któregoś z aktualnych dystrybutorów na PL, no ale zobaczymy co Ci odpiszą w takim przypadku.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

AB SA stwierdziło że reklamacje może przyjąć tylko od firmy która zakupiła sprzęt bezpośrednio w AB S.A i posiada ich fv. Po za tym każda firma nawet upadła powinna się wywiązać z obowiązku gwarancyjnego.

 

 

Serwis ESC się odezwał i kazał wysłać numery karty i skan dowodu zakupu, (tak też zrobiłem) po za tym napisał że sprzedawali karty gainwarda z 2 letnią gwarancją, ja im na to odpisałem że na pudełku karty jest widoczna 3 letnia gwarancja i jak się to ma do ich upadłości względem producenta (gainward) ciekawe co odpiszą hehe.

 

Trzeba będzie chyba ponownie  pisać do Niemieckiego serwisu :x

 

d37a97c33d3a.jpg

Edytowane przez shakal84
Link to post
Share on other sites

A więc czas okresu gwarancyjnego zależał od sklepu ? bo na morelach miała 36 mc ==> https://www.morele.net/karta-graficzna-gainward-geforce-gtx-1080-ti-phoenix-golden-sample-11gb-gddr5x-352-bit-dvi-d-hdmi-3xdisplayport-box-426018336-3934-1457255/

 

dokładnie mój model

Edytowane przez shakal84
Link to post
Share on other sites

Te 36 miesięcy pojawiło sie później jak juz były rtx ,no może gdzieś tam dawali do 1080ti troche wcześniej

 

Ja wybrałem palita 1080 bo 36 miesiecy ,radiator miały ten sam ale w Gainwardzie mi sie podobały bardziej wentylatory tj wyglądają na cichsze no ale to roczek mniej to zrezygnowałem dla rma

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...