Skocz do zawartości

Wymiana obietywu Nikon D5600


Recommended Posts

Witam,

 

Nadszedł ten moment kiedy kitowy obiektyw Nikkor 18-85 mm przestaje mi wystarczać i pora kupić coś lepszego. Budżet jaki mam na te zabawę to +/- 1500 pln.

W 95% przypadków fotografuje burze i wszystko co z nimi związane. Bardzo często długie naświetlania nocnych wyładowań. Bardzo przydatny jest szeroki kąt i dobre światło. Czasem potrzebuje zbliżenia. Nie ukrywam, że czasem również używam aparatu do nagrywania.

Poczytałem jedno, dwa fora i doszedłem do wniosku, że dobrym szkłem będzie Samyang 14mm f/2.8 ale nie posiada on mechanizmu autofocusa. Nie jestem pewien czy podołam fotografowaniu bez tego mechanizmu.

Upatrzyłem sobie również dwa szkła Nikkor jakiś szerokokątny oraz bodajże 18-200mm również Nikkor. Obydwa używane i w kwocie docelowej zapewne udało by mi sie zamknąć.

 

Link to post
Share on other sites

Stałka zawsze będzie lepsza niż zoom. Do fotografowania nieba nie martw się o AF bo i tak się przeważnie ostrzy na nieskończoność. Poza tym manual focus to nic strasznego, jak się przyzwyczaisz to nawet częściej będziesz używał niż AF, bo masz pewny efekt. Oczywiście mowa o fotografowaniu elementów nieruchomych, bo jak coś się rusza to najlepszy jest szybki i celny AF.

Także do focenia nieba śmiało możesz brać Samyanga. Do filmów coś innego. Do uzyskania najlepszych efektów niestety trzeba kilka obiektywów, bo takie uniwersalne to są kity, i jakość jest jaka jest.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Pierwsze na co zamienia się kita to zoom f/2.8. Np. Sigma 17-50.

 

Co do Samyangów, to poczytaj sobie testy i zastanów się, czy lepiej 14mm f/2.8 czy 16mm f/2. I nie bój się manualnego ostrzenia - w nagrywaniu i tak niewskazane, a przy robieniu zdjęć, przy szerokim kącie to nic strasznego.

 

Jeśli nie masz 50mm f/1.8 to warto się nad nim zastanowić, ale doczytaj czy wersja D czy G, bo słyszałem, że z którymś z nich były jaja.

Link to post
Share on other sites