Yamakasi512 63 Napisano 9 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2020 (edytowane) Witam, jestem posiadaczem słuchawek Sony MDR-XB950B1. Niestety dzisiaj stała się dla mnie tragedia a mianowicie zauważyłem dwa pęknięcia przy pałąku. O słuchawki zawsze bardzo dbałem i nie wiem w sumie dlaczego pojawiły się te dwa pęknięcia. Pytanie do was czy gwarancja takie uszkodzenie obejmie, czy raczej stwierdzą że to z mojej winy? Co polecacie zrobić w tej sytuacji jeżeli nie gwarancja? Chyba opcja klejenia tego wydaje się słaba, a części zamiennej do tego nie znalazłem. Słuchawki dla mnie mają bardzo dużą wartość i nie uśmiecha się mi wymiana na nowe a chciałbym żeby posłużyły mi jeszcze długi czas stąd moje pytanie... Zdjęcia: https://i.imgur.com/4Z2BaXE.jpg https://i.imgur.com/p4oX7ea.jpg Edytowane 9 Lipca 2020 przez Yamakasi512 Cytuj Link to post Share on other sites
slo1q 337 Napisano 9 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2020 Na gwarancję Ci tego nie przyjmą, bo "uszkodzenie mechaniczne z winy użytkownika". Tak jest zawsze. W zasadzie jedyną opcją jest spawanie tegoż, o ile jest to odpowiedni materiał. W instrukcji powinno być napisane, z czego są one zrobione. Potem kupujesz odpowiedni klej "spawający" do danego rodzaju tworzywa, rozbierasz słuchawki, nakładasz klej w pokazany w instrukcji sposób, ściskasz na jakiś czas, et voila, naprawione. Cytuj Link to post Share on other sites
kombajn 354 Napisano 10 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2020 Względnie jak masz w okolicy jakiś dobry punkt wydruku 3D to mogą ci zeskanować ten element i dorobić nowe części zamienne. Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2060 Napisano 10 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2020 A ja bym reklamował jako wadę konstrukcyjna. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
FeX 6271 Napisano 10 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2020 Ja też bym reklamował oraz napisał bezpośrednio do Sony. Dopiero, jak drogą oficjalną nie będzie możliwości naprawy/wymiany wtedy na własną rękę. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2060 Napisano 10 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2020 Zawsze można jeszcze z rękojmi walczyć i UOKiK włączyć do akcji. Tyle, że w praktyce to i tak zachodzi kwestia dobrej woli bo jeśli te słuchawki mają >6 m-cy (o ile mnie pamięć nie myli) to udowodnienie winy leży na użytkowniku a to... bez drogiej ekspertyzy jest praktycznie niemożliwe. No chyba, że przepisy się jakoś w międzyczasie zmieniły. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4155 Napisano 10 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2020 Zmienili to, jest rok obecnie, więc jeśli mają więcej niż rok, to nie ma co nawet popróbować z rękojmi, bo będą chcieli ekspertyzy a później mogą i tak nie uznać i koszta sądowe dojdą, więc się opłacać nie będzie... Jak mają więcej niż rok, to do producenta co najwyżej. Jak mniej niż rok, to rękojmia i domniemanie wady... 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Yamakasi512 63 Napisano 17 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2020 (edytowane) Oddałem na reklamacje do sklepu gdzie kupiłem, niestety uznali, że z mojej winy Nie wiem czy jest sens dalej próbować - czyt. gwarancja do Sony. Szkoda, że słuchawki za tyle kasy mają tak słabą jakość wykonania, że przy pedantycznym użytkowaniu potrafią pęknąć. O słuchawki zawsze bardzo dbałem...Posiadam również jakieś słuchawki no-name za 30 zł, tam pałąk jest solidniej wykonany. Chyba pozostaje tylko wystawić je na sprzedaż może ktoś będzie chciał pobawić się w wymianę pękniętej części. Bo kleić tego chyba nie ma sensu, chyba że jakoś zespawać tak jak wspomniał @slo1q. Nie doczytałem się w instrukcji co to za tworzywo ale z informacji internetowych jest to jakiś plastik. Edytowane 17 Sierpnia 2020 przez Yamakasi512 Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2060 Napisano 17 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2020 Przyatakuj Sony na FB jaki to jesteś rozzalony że sklep odrzucił reklamację. Najlepszy kanał Cytuj Link to post Share on other sites
FeX 6271 Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 Kręć małysza, napisz bezpośrednio do Sony w tej sprawie. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.