Skocz do zawartości


Uwaga, ta strona używa Cookies
Stosujemy je, aby ułatwić Tobie korzystanie z naszego serwisu. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej.
Dowiedz się więcej    
Akceptuję
Zdjęcie

TP link router / Most


Najlepsza odpowiedź PoszukiwaczPL, 30 czerwiec 2020 - 06:54

Aha okej, ustawie je na jakiś oddalone od siebie na wszelki wypadek :) 

Znalazłem też taki poradnik pod tp linka specjalnie na access pointa:

https://www.tp-link....upport/faq/417/
 

Dobry poradnik? Tylko troszkę inaczej jak twój Cooger, ale w zasada podobna 

Dzięki Coogar za pomoc :) 

 


Ustawilem kanal na staly, szerokosc na 80 Hz, wlaczylem MIMO - nie wiem co z tych ustawien zadzialalo ale udalo sie, brak zaklocen :)

Dzieki wielkie wszystkim ktorzy pomagali,

Temat do zamkniecia

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 PoszukiwaczPL

PoszukiwaczPL
  • Dyskutant

  • 195 postów

Napisano 26 czerwiec 2020 - 11:25

Czesc, chcialbym zapytac sie was czy ponizsza konfiguracja jest prawidlowa,

Chcialbym u siebie w pokoju postawic router i skonfigurowac go jako most tak aby laczyl sie z glownym routerem dostarczajacym internet. Chcialbym laczyc sie PC z routerem(most) po kablu.

Router glowny: BT Home hub 5 type a 

Router most: TP link archer c6

Czy ta konfiguracja z tym sprzetem jest mozliwa?

PS.

Sorry za ortografie ale pisze z pc bez polskiego jezyka.

Z gory dzieki za wszystkie odp.


 


  • 0

#2 pawluto

pawluto
  • Gaduła

  • 341 postów

Napisano 26 czerwiec 2020 - 18:13

Skoro ma się łączyć po kablu to po co router ???

No chyba że chodzi ci o połączenie - główny router - połączenie po wifi - dodatkowy router - a potem kabel...

Całkowicie nie polecam takiego połączenia - Tylko kabel jeśli to mozliwe.


  • 0

#3 PoszukiwaczPL

PoszukiwaczPL
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 195 postów

Napisano 26 czerwiec 2020 - 22:19

Dokładnie to drugie rozwiązanie,

Post niejako nieaktualny z racji tego iż mój główny router nie ma funkcji mostu.... router z najniższej polki od BT...

Zrobiłem z tego tp linka AP( kabel na modemie do ethernet, z drugiej strony na AP do WAN portu + na stronie dziecinnie prosta konfiguracja )  i przez pewien moment internet działa fenomenalnie, niestety zaraz dostaje swego rodzaju czkawki w postaci częstego wywalania + inni domownicy skarżą się iż odcina ich od neta / maja słaby internet .... nie wiem co jest nie tak

Może bym zrobił ss wszystkich ważnych stron z ustawień z obu routerow to może byście wy coś zauważyli co to powoduje? ( miałem wcześniej router edimaxa jako AP - ten sam efekt, myślałem że to wina routera ale chyba coś jednak z ustawieniami ....) jeżeli tak proszę o konkretnie jakie strony. 

W PC karta sieciowa to TP Link archer T6E 

Dzięki za pomoc.


  • 0

#4 cooger

cooger
  • Too old to die young.

  • 8175 postów
  • 3DMark 06:666

Napisano 27 czerwiec 2020 - 07:59

Przeczytaj post w dziale - jak użyć router jako ap
  • 0

Ekspert działu: Routery i sprzęt sieciowy / Kącik retro komputerów/ Głośniki, słuchawki i urządzenia audio/ Pełne zestawienie Ekspertów

Zanim wyślesz mi PW z linkiem do Twojego postu zastanów się czy naprawdę go nie widziałem.

Za hajper777: "Nie jestem jakimś mega hejterem żeby jarać sie barwą dzwieku do 100% wydajności"

Poszukuję: Abit BH6, TH7, KG7; Asus: A7M. Masz niepotrzebny stary sprzęt komputerowy (min.13 lat)? Napisz PW.


#5 PoszukiwaczPL

PoszukiwaczPL
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 195 postów

Napisano 27 czerwiec 2020 - 10:03

Cooger czy podczas tej ręcznej konfiguracji router powinien być ustawiony w trybie AP? Ten router od TP linka ma dwa tryby, routera bezprzewodowego i AP,

W ogóle zastanawiam się czy nie wywalić tego routera od BT i nie zastąpić go tym od TP linka - dalby rade? Zasięgu dużego mieć nie musi, bardzo mały dom, jedynie co to dużo użytkowników - 4 osoby każda z PC, telefon + TV + konsola, wszystko ( prócz jednego PC który jest po kablu) łączy się na wifi.

Dzieki za odp


  • 0

#6 cooger

cooger
  • Too old to die young.

  • 8175 postów
  • 3DMark 06:666

Napisano 27 czerwiec 2020 - 10:19

A ten bthome to nie jest czasem jakiś dsl A łącze nie wymaga modemu?
  • 0

Ekspert działu: Routery i sprzęt sieciowy / Kącik retro komputerów/ Głośniki, słuchawki i urządzenia audio/ Pełne zestawienie Ekspertów

Zanim wyślesz mi PW z linkiem do Twojego postu zastanów się czy naprawdę go nie widziałem.

Za hajper777: "Nie jestem jakimś mega hejterem żeby jarać sie barwą dzwieku do 100% wydajności"

Poszukuję: Abit BH6, TH7, KG7; Asus: A7M. Masz niepotrzebny stary sprzęt komputerowy (min.13 lat)? Napisz PW.


#7 PoszukiwaczPL

PoszukiwaczPL
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 195 postów

Napisano 27 czerwiec 2020 - 12:51

Aha ok, fakt tutaj nie zadziała ten od TP linka

Ok, spróbuje skonfigurować ręcznie jak dałeś w poście, może to pomoże i przestanie wywalać,

Tak w ogóle to czy AP w jakikolwiek sposób spowalnia/ wpływa na internet pozostałych użytkowników? Mam tu na myśli oczywiście scenariusz gdzie stara sieć od BT modemu dalej jest i się łączą z nią użytkownicy a ja podpinam się do nowej sieci od AP. 


  • 0

#8 cooger

cooger
  • Too old to die young.

  • 8175 postów
  • 3DMark 06:666

Napisano 27 czerwiec 2020 - 19:41

Jedyny problem jaki mi przychodzi do głowy to jeśli puscisz je na bliskich sobie kanałach to będą się zakłócać.
  • 0

Ekspert działu: Routery i sprzęt sieciowy / Kącik retro komputerów/ Głośniki, słuchawki i urządzenia audio/ Pełne zestawienie Ekspertów

Zanim wyślesz mi PW z linkiem do Twojego postu zastanów się czy naprawdę go nie widziałem.

Za hajper777: "Nie jestem jakimś mega hejterem żeby jarać sie barwą dzwieku do 100% wydajności"

Poszukuję: Abit BH6, TH7, KG7; Asus: A7M. Masz niepotrzebny stary sprzęt komputerowy (min.13 lat)? Napisz PW.


#9 PoszukiwaczPL

PoszukiwaczPL
  • Autor tematu
  • Dyskutant

  • 195 postów

Napisano 30 czerwiec 2020 - 06:54   Najlepsza odpowiedź

Aha okej, ustawie je na jakiś oddalone od siebie na wszelki wypadek :) 

Znalazłem też taki poradnik pod tp linka specjalnie na access pointa:

https://www.tp-link....upport/faq/417/
 

Dobry poradnik? Tylko troszkę inaczej jak twój Cooger, ale w zasada podobna 

Dzięki Coogar za pomoc :) 

 


Ustawilem kanal na staly, szerokosc na 80 Hz, wlaczylem MIMO - nie wiem co z tych ustawien zadzialalo ale udalo sie, brak zaklocen :)

Dzieki wielkie wszystkim ktorzy pomagali,

Temat do zamkniecia


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych